Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 24098 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #40 Gepost op: 24-03-2025, 21:21:05 »
Ze staan met 10 in de lift, op het gelijkvloers, bij de uitleg van de laatste opdracht van aflevering 1.  Michèle staat onopvallend, toevallig, achteraan en lijkt iets te vroeg haar , wat overdreven, reactie in te zetten op dat er mogelijk niemand naar huis zou moeten

Het is maar juist wat me opvalt , of me afvraag dat ik iets hier meld.  Ik heb nog geen idee wie de mol is, dus doe met mijn observaties of vragen wat je wil  ::hug::

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2025, 23:13:43 »
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat de mol weet wie de afvaller is. Waarom?
.

Senne wist het vorig seizoen niet (door de verdubbelaars)

Lennart vond in zijn seizoen Dami en wist haar zo te redden, maar er is nooit bekend gemaakt of hij het wist of niet. (kostte/bracht ook geen geld op)
klaar voor de strijd

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 26-03-2025, 01:34:20 »
Lennart vond in zijn seizoen Dami en wist haar zo te redden, maar er is nooit bekend gemaakt of hij het wist of niet. (kostte/bracht ook geen geld op)

Volgens mij heeft hij in de Trust Nobody podcast bevestigd dat hij het wel wist en dat het een bewuste actie was

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 26-03-2025, 09:49:55 »
Volgens mij heeft hij in de Trust Nobody podcast bevestigd dat hij het wel wist en dat het een bewuste actie was

die luister ik niet. Bij Senne werd duidelijk gesteld dat hij het niet zou weten om de verdubbelaars eerlijk te houden.
klaar voor de strijd

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 26-03-2025, 10:49:56 »

Dit bracht wel geld op. Ook 200€ geloof ik, een beetje hetzelfde als bij deze aflevering.
En ik denk inderdaad niet dat ze het bekend maken, want het is niet zo leuk om te moeten zeggen dat De Mol af en toe voor productieassistent "moet" spelen.
Maar Lennert vond haar wel in de laatste seconden, dus het leek toch wel sterk dat hij heeft gewacht om te kijken of iemand anders het eerder zou vinden.

I was blind but now I can see

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #45 Gepost op: 26-03-2025, 11:15:39 »
dat De Mol af en toe voor productieassistent "moet" spelen.
Dat zet je goed tussen aanhalingstekens want waarom zou dat moeten? De mol heeft er wel een persoonlijk belang bij de groep zo groot mogelijk te houden en laten bestaan uit zoveel mogelijk kandidaten die haar niet verdenken. Bij Lennart speelde blijkbaar nog een andere component, dat de groep even moest zijn of zo, maar ik heb dat jaar nooit gezien. Ik ga er bij Michèle gewoon vanuit dat zij voor slechts 200 euro vertrouwen koopt, waarbij ze ook nog eens de groep tegen haar zwakker maakt.
De Blondine is de Mol :)

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2025, 18:39:51 »
Even los van of ze nou de mol is of niet: wat een prachtig stukje televisie was dat toen ze vertelde over het moment dat ze zich realiseerde dat ze een kind van haar vriend wilde omdat ze wilde dat zijn DNA zou voortbestaan. Heel puur en ook ontroerend. Ik hoop dat ze de finale haalt. Mooi mens in meerdere opzichten.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2025, 18:56:22 »
Even los van of ze nou de mol is of niet: wat een prachtig stukje televisie was dat toen ze vertelde over het moment dat ze zich realiseerde dat ze een kind van haar vriend wilde omdat ze wilde dat zijn DNA zou voortbestaan. Heel puur en ook ontroerend. Ik hoop dat ze de finale haalt. Mooi mens in meerdere opzichten.
Vond ik ook zeer bijzonder, en ik vraag me eigenlijk heel hard af of die persoon in kwestie het gered heeft. Guess we'll never know.
De leepste snor van het land

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 29-03-2025, 20:21:19 »
Je zou de vraag natuurlijk aan Laurens Verbeke kunnen stellen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #49 Gepost op: 30-03-2025, 17:11:49 »
Voorlopig mijn molverdachte nog, al zijn er meer (waaronder Rusiana) die meedingen.

- Michèle heeft een Kiev momentje door gelijk aan haar neus te zitten in de container en het spel te 'kickstarten' door de eerste 2 punten binnen te halen én degene te zijn die al gelijk begint te vloeken. Voorkennis? Mol wil mogelijk wel uit die container komen en mee in de gekleurde bus (wat Michèle net niet lukt), maar niet al te snel.

- Michèle probeert opvallend kandidaats te doen aan tafel naderhand, door als hardst aan te geven in de groep na de molkoffer opdracht dat de Mol hier nog voordeel van gaat hebben het hele programma

- Michèle kiest incorrect voor padellen op de markt (geen 750 euro).

- Michèle kiepert (net als Rusiana en Els overigens) ontzettend veel noedels in de schoot van Els, in plaats van in haar kom, en soms lijkt ze haar lachen niet te kunnen inhouden, ondanks de blinddoek om.

- Michèle wil zeggen dat ze haar vriend in het zwembad ontmoet heeft, maar lijkt zich dan in te houden kort, zich te herstellen en ze maakt er dan van dat ze elkaar daar voor het eerst "one on one" gesproken hebben in het zwembad. Ontwijkt bewust het woord 'ontmoeten' hier, zo lijkt het. (Groep weet vervolgens toch het juiste antwoord te geven - 250 euro in de pot).

+ Onmols van Michèle om meteen Sun…sun  te zeggen en daarmee de aanzet te geven voor anderen om Sunny Beach te raden bij Rusiana's verhaal.

+ Michèle verdient wel 200 euro door op tijd boven te zijn bij de eindtest. Maar ze schakelt ogenschijnlijk persoonlijk de knop om van de persoon die eruit had gelegen (voorkennis?)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 17:14:05 door Nat007 »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 2-04-2025, 19:18:53 »
Grappig dat Michèle op de tweede pagina staat, bij deze is dat verholpen.
Veruit de meest verdachte in de treinopdracht en ook in de drakentoren gaat ze niet vrijuit.
Geeft over het algemeen  enkel voor de hand liggende antwoorden maar als het er toe doet kan ze niet nadenken of blijft het stil.
Nog niks op eigen kracht in de pot gebracht.

Leek zich te ontfermen over Pasquino en was er dan ook het hart van in dat die - mede daardoor? - een rood scherm kreeg.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 2-04-2025, 23:57:02 »
Heb Michèle nog niet echt op kandidatenacties kunnen betrappen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 3-04-2025, 00:20:57 »
Maar al die tranen bij Michèle bij de eliminaties! Ze is erg emotioneel en zeer empathisch. Ze trekt zich het feit dat er mensen naar huis moeten blijkbaar erg aan. Het is wel ‘pakkende’ televisie, ik zie dat graag, zolang het maar echte emoties zijn.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 3-04-2025, 01:37:31 »
Michèle is nog steeds mijn molverdachte numero uno op het moment. Gevolg door Pedro/Jan/Nimrod.

Molacties en kandidatenacties van haar in deze tweede aflevering:

Mogelijke Molacties
- Sokkel 1 valt om doordat Pedro & Michèle te laat zijn

- In de groep zegt Nimrod wél correct de voornaam Camille, maar Jan ketst af dat ze te jong is en Michèle ketst de boel verder af door eroverheen te zeggen dat ze 'zo niet kan nadenken gasten, dat lukt echt niet'. En of iedereen niet verder hardop wil nadenken alsjeblieft. Daardoor zakt de naam Camille meteen weer weg en wordt er geen geld voor verdiend.

- Wanneer Nimrod Regi op jaartal 1976 wil zetten (goed) merkt een van de vrouwen op 'wacht, is die 58?' Kan niet zien wie dat zegt, maar denk dat het Michèle was. Molactie mogelijk, want op 76 geboren betekent 48 jaar oud op het moment van opname, en niet 58. Pedro gaat mee in de verwarring maar Regi eindigt toch op de juiste sokkel. Correctie: het was Sarah die dit zei.

- Michèle ging als één-na-laatste weg uit coupé 1 en op een moment dat de laatste drie kandidaten nog zichtbaar aan het aanmodderen waren, dus zij valt daarbij op. Als mol wachtte Michèle net zo lang tot de file was opgelost. Echt de seconde nadat Alexy wegging ging zij erachteraan. Op dat moment wist zij dat de rest nog roestvast zat en dat ze dus wel een half minuutje vrij spel had voor de Molkofferruil.

- In de trein jaagt ze het te raden aantal landen op en laat het raden van maar liefst 11 van de 13 mogelijke landen over aan de andere groep. Dit is wat je van een mol verwacht: de uitdaging zo hoog mogelijk opdrijven en dan de anderen deze opdracht laten verliezen. (Alleen wonnen ze toch).

Mogelijke kandidatenacties
+ Michèle kiest draak bij Regi (al is dat een binnenkopper)

+ Pedro en Michèle komen ondanks 3 minuten straftijd door Alexy toch op tijd binnen, waardoor de correcte zuil van Maggie de Block niet omgaat (iedereen had begrepen als ze dat niet hadden gehaald, met zo'n mega excuus).

« Laatst bewerkt op: 3-04-2025, 15:23:26 door Nat007 »

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 3-04-2025, 07:48:18 »

Mogelijke Molacties

- In de trein jaagt ze het te raden aantal landen op en laat het raden van maar liefst 11 van de 13 mogelijke landen over aan de andere groep. Dit is wat je van een mol verwacht: de uitdaging zo hoog mogelijk opdrijven en dan de anderen deze opdracht laten verliezen. (Alleen wonnen ze toch).

Dit vind ik ook een uitgelezen actie van de mol. Het duidt op voorkennis van het aantal goede antwoorden (13). Op het moment dat 11 geboden wordt kan ze 12 bieden maar dan bijna zeker zelf de opdracht moeten spelen plus de aandacht op jezelf richten, dan vind ik 11 aan de anderen overlaten een veel realistischere molactie. De verwachting was hier dan dat ze het niet zouden halen.

Mogelijke kandidatenacties

+ Pedro en Michèle komen ondanks 3 minuten straftijd door Alexy toch op tijd binnen, waardoor de correcte zuil van Maggie de Block niet omgaat (iedereen had begrepen als ze dat niet hadden gehaald, met zo'n mega excuus).

Deze is ook best makkelijk te verklaren; Ze is een sportief persoon en het zou dus gek zijn moest ze opvallend traag rennen. Daarbij had ze Pedro bij zich waardoor ze niks ongemerkt kon doen.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2025, 07:49:58 door Mollenmania »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #55 Gepost op: 3-04-2025, 09:49:15 »
zolang het maar echte emoties zijn.
Maar wat is echt? Een acteur moet op het podium ook elke voorstelling weer huilen om iets in het toneelspel. Waar in feite hij denkt aan zijn overleden hondje die hij als kind nog had. Dat zijn wel echte emoties.
De Blondine is de Mol :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 3-04-2025, 09:54:11 »
@Nat007
Die quote van “Wat, is die al 58?” is met zekerheid van Sarah, niet van Michèle  Zie mijn ietwat grappig bedoelde bericht hierover in het topic van de opdracht: https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75256.msg2590443#msg2590443

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 3-04-2025, 10:06:33 »
Maar wat is echt? Een acteur moet op het podium ook elke voorstelling weer huilen om iets in het toneelspel. Waar in feite hij denkt aan zijn overleden hondje die hij als kind nog had. Dat zijn wel echte emoties.
Mijn punt is: ik zie dat graag. In een film of toneelstuk weet ik dat het niet ‘echt’ is, want het is nu eenmaal fictie.
In De Mol is niks wat het lijkt maar er is er maar één in de groep die dat zou moeten acteren (op bepaalde momenten). De emoties die ik zie bij de negen kandidaten (ze kunnen niet allemaal de Mol zijn hé) zijn echt, dat is geen fictie. En ook de Mol zelf kan gerust echt emotioneel zijn als er iemand naar huis moet (zie de tranen bij mol Eline bij het gedwongen vertrek van Marzena, Zuid-Afrika 2017).

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 3-04-2025, 11:22:46 »
In CDM vermeldde GDC bij voorstelling namen M’s leeftijd niet. Met opzet?
M zou 35 zijn (website DM). Leeftijd tijdens opnames (nov 2024)?
Indien M al 35 was in Thailand is ze van 1989. Jaar van de Slang.
Maar: ze kan ook een Draak zijn. 2 mogelijkheden hiervoor:
1) ze is geboren in 1989 maar voor 13 april, het Thaise nieuwjaar: dan is ze eigenlijk een Draak, want dan krijgt ze het dierenriemteken van 1988.
2) ze was 35 tijdens de reis maar verjaart pas later dat jaar (bvb eind nov of dec): dan is ze van 1988 en dus Draak.

We leerden in afl 2 (zie stukje met de monnik in Drakentoren): de Draak staat voor geluk en wijsheid. Begin afl 1 in tekst “… gaan op zoek naar geluk. “ Kand moeten op zoek naar geluk = de Draak = de Mol
Dus M = de Draak = de Mol ?
Verzweeg GDC daarom in CDM de leeftijd van Michèle?

Sorry voor de telegramstijl en de vele afk. Maar fatsoenlijk NL schrijven is hier toch geen prioriteit, heb ik gemerkt.  :-X

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 3-04-2025, 15:21:12 »
@Nat007
Die quote van “Wat, is die al 58?” is met zekerheid van Sarah, niet van Michèle  Zie mijn ietwat grappig bedoelde bericht hierover in het topic van de opdracht: https://be.wieisdemol.com/forum/2025/?topic=75256.msg2590443#msg2590443

Ik heb het fragment vele malen bekeken maar het lijkt alsof Sarah op het moment dat je "Wat, is die al 58?" hoort een onderonsje heeft met Els. Zie haar niet echt met de groep communiceren in het heel korte beeldmoment van haar. Maar heb de stemmen nog een paar keer teruggeluisterd, en je hebt gelijk, het is inderdaad toch Sarah. Zal m'n lijstje gelijk even aanpassen  ::ok::