Auteur Topic: [Kandidaat] Michèle  (gelezen 24100 keer)

Offline Mogura

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Michèle
« Reactie #180 Gepost op: 19-04-2025, 00:44:03 »
Ze benoemt de mol zelfs met 'ze'. Ik zie hier misschien wel een kleine verspreking in.

Klopt en in de eerste aflevering is ze tijdens de biecht Sarah aan het beschrijven als een ideale mol. Ik zou liegen moest ik zeggen dat ik geen sterke gelijkenissen zie tussen Sarah en Michèle.
Ik heb ze in het begin soms wel eens door elkaar gehaald. Was ze hier naar zichzelf aan het hinten dat zij eigenlijk ook wel een goede mol zou kunnen zijn?

Edit: Ik denk dat ik het hier fout heb. Het was Hilde die ze aan het beschrijven was als mogelijke mol.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2025, 11:55:48 door Mogura »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #181 Gepost op: 19-04-2025, 09:54:26 »
Het zijn uiteindelijk beiden blondines ::hypocriet::
De Blondine is de Mol :)

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 20-04-2025, 12:51:41 »
Ze benoemt de mol zelfs met 'ze'. Ik zie hier misschien wel een kleine verspreking in.

Met 'ze' bedoelt ze Hilde, die hoog op haar mollijstje staat. Ik zie haar wel winnen.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #183 Gepost op: 20-04-2025, 23:11:49 »
Het is natuurlijk tunnelvisie onderhand dat ALLES aan Michèle schreeuwt dat ze de mol is. Maar ze is de mol dan ook.

Parachutespringen:

-ik verdenk Michèle ervan dat ze een ingestudeerd toneelstukje opvoerde (ze komt heel vaak ingestudeerd over): was zeer overtuigend naar de groep toe dat ze wilde 'springen', en deed vervolgens heel erg teleurgesteld dat ze slechts op een trampoline mocht springen, maar natuurlijk was dat de beste molplek. Geen toeval, ze zit heel vaak op de beste molplek.
- Michèle springt meteen en Alexy houdt eerst het bordje omhoog. Michèle mist een flink aantal keer en raakt de roos dan en stopt de vragen van Hilde en Nimod bij 4. Dat hadden er ook wel wat meer mogen zijn. Maar ze rekte lang.

- Bij het omhooghouden van de roos zit Michèle te stuntelen en valt deze erg vaak, waarmee ze Alexy saboteert. Ook houdt ze de roos erg ver van de schutting vandaan, waarmee de afstand waarover Alexy moet schieten veel langer en lastiger is dan toen hij de roos voor haar ophield eerder, direct achter de schutting (Alexy's roos viel heel weinig). Behoorlijk lompe molactie, maar een molactie desalniettemin.

- Michèle raakt nauwelijks de roos, en weet daarmee indirect veel geld uit de pot te houden, want de 8 vragen voor de parachutisten waren ongetwijfeld zo gekozen dat er meerdere antwoorden gegokt zouden moeten worden. Dus de beste molpositie is die ene plek waarbij je zelf kunt voorkomen dat méérdere kandidaten maar één of twee vragen goed hoeven te beantwoorden. Als mol wil je géén gewone kandidaat op de trampoline hebben staan.

- Ze is rap in het tankstation met het kopen van eerst de zinloze tips, en dan ook de dure zinvolle tip na een hoop tijdrekken. Wanneer de kandidaten in de auto's eindelijk doorhebben dat ze moeten toeteren als in de winkel de woorden 'vrijen' en 'noen' van Clouseau te horen zijn, zorgt Michèle ervoor dat ze stuntelt met de tekstbordjes en op het cruciale moment te laat een tekstkaart weghaalt bij Pedro, waardoor de mensen in de auto te laat toeteren. Wederom een klungelmollentactiek, maar het werkt nog altijd.

- De volgende ronde gaat het weer mis in de auto's en krijgen we als kijkers niet te zien wat Michèle met de bordjes aan het doen is (aka; de mol uit de wind houden en Nimrod en Sarah/Alexy verdacht maken als regie). Een andere ronde laat Michèle de bordjes op het moment supreme uit haar handen glippen op de grond. 1490 euro gewonnen uiteindelijk ipv 4000. Flink gemold.

Zie alleen in Nimrod nog een andere mogelijke mol nu.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2025, 23:17:39 door Nat007 »

Offline Mogura

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 20-04-2025, 23:21:08 »

Zie alleen in Nimrod nog een andere mogelijke mol nu.

Mooie samenvatting Nat007 volledig mee akkoord.

Zou het toch maar zielig vinden voor Nimrod als mol om niet te ontsnappen bij de eerste 8 in de treinopdracht. Dan moest hij met zijn véloke de trein achterna om het vervolgens niet te halen van Hilde (we weten nu dat ze kandidaat is).
Er hangt daar ook een bordje wat kan vertaald worden als "Station dood spoor."
De mol kan toch nooit op een dood spoor komen want die weet altijd wat er volgt.

Verder maakt Michèle ook heel goed anderen verdacht. Bij de biecht horen we een hele theorie over een kandidaat die molt bij het parachutespringen van haar.
Ook horen we Sarah zeggen dat ze verwacht had dat Alexy beter zou schieten. We weten dat Alexy het niet makkelijk had, want je kan niet echt goed schieten als er geen target is. Heeft Michèle dit hier tegen Sarah gezegd zodat zij minder verdacht is en Alexy meer verdacht?

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 20-04-2025, 23:38:35 »
Mee eens. Michèle is echt een smiling assassin. Heel veel vriendelijke glimlachen naar de anderen, heel veel enthousiasme, maar met een brede grijns maakt ze inderdaad anderen volledig verdacht in biechten. Supermols gedrag.

Nimrod zou als mol inderdaad echt eerder uit die 1e wagon geraakt zijn, het is erg onlogisch inderdaad dat hij zichzelf en zijn koffer grotendeels uit het spel heeft gehaald en op die fiets is gaan jakkeren. Sarah en Pedro en Alexy hebben zoveel kandidatenacties op hun naam staan onderhand, maar je weet het natuurlijk nooit. Michèle zou wel een behoorlijk 'in your face' mol zijn.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 21-04-2025, 09:55:26 »
Verspreekt Michèle zich nu op het strand als Gilles komt aanlopen met het verhaal dat ze zich nu al moeten klaarmaken voor de vijfde eliminatietest? ‘Oh neee…’  ::oink::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #187 Gepost op: 21-04-2025, 10:54:07 »
smiling assassin
Zoals ze ook haar eigen man kalltstellt  ::rofl::

Volkomen droog zeggen dat ze de mol niet is, geen greintje ironie of sarcasme in haar stem. Dat maakt in haar nu juist de grote mol. Zoals Klaartje al zei als schot voor de boeg: DAT is d'r! Geen wonder dat Michèle in haar vrije tijd al graag de mol bleek te spelen ::tandpastasmiley::

Alle overzichten zijn leuk om te maken maar junges, we weten het nu wel he. Dit gaat voor mij een seizoentje worden dat ik het voor de 1e aflevering al goed gokte...... dat heb je eens in de 10 jaar dus het mocht wel weer een keer voor mij :D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #188 Gepost op: 21-04-2025, 11:02:48 »
Bijna alles wijst op Michèle als Mol, dat moet ik ook toegeven. Toch blijf ik eigenwijs en ga ik nog niet overstag omdat het toch niet zo duidelijk kan zijn? (Een beetje als met de consensus op het forum dat Yens de Mol was toen Uma het was.)

Ik moet wel zeggen dat áls ze de Mol is Michèle wel heel goed kan doen alsof ze slecht kan liegen. Dat toneelstukje met Hilde na de fruitopdracht waar niemand intrapte was hilarisch. ::rofl::

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 21-04-2025, 11:34:43 »
Zoals ze ook haar eigen man kalltstellt  ::rofl::

Volkomen droog zeggen dat ze de mol niet is, geen greintje ironie of sarcasme in haar stem. Dat maakt in haar nu juist de grote mol. Zoals Klaartje al zei als schot voor de boeg: DAT is d'r! Geen wonder dat Michèle in haar vrije tijd al graag de mol bleek te spelen ::tandpastasmiley::

Alle overzichten zijn leuk om te maken maar junges, we weten het nu wel he. Dit gaat voor mij een seizoentje worden dat ik het voor de 1e aflevering al goed gokte...... dat heb je eens in de 10 jaar dus het mocht wel weer een keer voor mij :D

Het ligt er metersdik bovenop nu. Maar goed, kijk hoeveel mensen hier nog vol op Sarah zitten bijvoorbeeld, dus zo duidelijk kan het ook niet zijn. Of wij zitten helemaal fout en MichMol is een enorme nepmol dit seizoen, kan ook nog. Ja, hier dan ook juist vanaf het introfilmpje, zou een unicum voor mij zijn bij de Vlaamse mol, naast Lennart geloof ik.

Michele voorlopig maar even. Els viel ook op door al meteen haar 'lompheid' ter sprake te brengen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #190 Gepost op: 21-04-2025, 11:53:40 »
Landelijk prijkt Pedro nog steeds bovenaan dus alles gaat goed volgens het script van De Mol 8)
consensus op het forum dat Yens de Mol was
Uma was ook niet echt de mol natuurlijk, dat was maar voor een paar afleveringen. Ik dacht dat het ook redelijk bijelkaar in de buurt zat, was het niet 45-55% met die twee toen?

Ik denk na 5 afleveringen moet je wel de mol opgemaakt hebben. In het verleden ben ik hier al vaak geswitcht omdat ik natuurlijk 9/10 keer niet goed begin. Maar dit seizoen dus eens een keer heel content met mijn startmol ::regenboog::

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 21-04-2025, 16:00:44 »
Het is natuurlijk tunnelvisie onderhand dat ALLES aan Michèle schreeuwt dat ze de mol is. Maar ze is de mol dan ook.

Inderdaad. Dat wordt week na week bevestigd.
Molacties = ∞
Kandidaten-acties = 0
Andere plausibele molkandidaten = 0

« Reactie #192 Gepost op: 21-04-2025, 17:37:22 »
Landelijk prijkt Pedro nog steeds bovenaan dus alles gaat goed volgens het script van De Mol 8)Uma was ook niet echt de mol natuurlijk, dat was maar voor een paar afleveringen. Ik dacht dat het ook redelijk bijelkaar in de buurt zat, was het niet 45-55% met die twee toen?

Ik denk na 5 afleveringen moet je wel de mol opgemaakt hebben. In het verleden ben ik hier al vaak geswitcht omdat ik natuurlijk 9/10 keer niet goed begin. Maar dit seizoen dus eens een keer heel content met mijn startmol ::regenboog::
Mss nog 6de aflevering ? Want ik kan maar niet kiezen vanaf afl. 2 uit het trio Alexy, Sarah en Michéle. Ik ga proberen deze week 1 af te schrijven, maar die 3 spelen al wekenlang door mijn hoofd. Volgende aflevering moet ik echt kiezen. Het zou typisch zijn moesten die 3 ook de finale halen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #193 Gepost op: 21-04-2025, 20:45:18 »
Ik ben er meestal nu al wel uit, ben in de meeste gevallen in deze fase van het spel overgestapt naar de goede mol, en dit seizoen hier was dat overstappen niet nodig. Maar dat is voor iedereen verschillend dus natuurlijk mag dat hoor. Je kunt nog met definitief je mol aanwijzen wachten tot vlak voor de ontknoping ::jaja:: 8)

« Reactie #194 Gepost op: 21-04-2025, 23:52:16 »
Ik ben er meestal nu al wel uit, ben in de meeste gevallen in deze fase van het spel overgestapt naar de goede mol, en dit seizoen hier was dat overstappen niet nodig. Maar dat is voor iedereen verschillend dus natuurlijk mag dat hoor. Je kunt nog met definitief je mol aanwijzen wachten tot vlak voor de ontknoping ::jaja:: 8)
Op basis van mijn track record...
Elizabeth (1ste aflevering, bij de trappen)
Alina (2de of 3de aflevering, bij de taart)
Uma was het jaar van Philippe maar zij weet ik niet meer, ik denk de voorlaatste aflevering dat ik haar definitief koos.
Comfort bij de bus waar Toon chaffeur was. (Afl. 5 of 6 ?)
Senne bij de locaties doorgeven aan Bernard en nog ene (afl. 4 ?)
Nu zit ik aan 5 en heb ik nog niemand. Michéle en Sarah neig ik meer naar dan Alexy.

Pieter en het jaar waar Annelotte ook was, had ik de winnaar als mol. Lloyd en Anelotte dus. Heb me laten doen dat een priester nooit de mol kan zijn... 🤦‍♂️

Ik kijk dus 7 jaar pas.

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #195 Gepost op: 22-04-2025, 22:15:53 »
Bij het parachutespringen is haar reactie op het trampolinespringen "Ik wist het" typisch mols. Ze wist dan ook effectief dat ze niet zou gaan parachutespringen. Ik wil het maar gezegd hebben..
Zie een gelijke reactie bij Nederlandse mol Jon in 2009 op de mededeling dat ze de kruisvaarders achterna gingen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 22-04-2025, 22:52:42 »
Toch was Alexy de eerste die zei 'Ik wist het'.

Wat voorkennis betreft vond ik het veel vreemder dat Michèle tijdens het chips proeven aan zee reageerde met 'Oh neee!' toen Gilles er aan kwam, naar haar mond greep en zei 'Sorry, oh jaa!'. Alsof ze wist dat Gilles er met een voortijdige eliminatie aan kwam.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 22-04-2025, 23:08:55 »
Dat was meer om Gilles een beetje te jennen.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 22-04-2025, 23:24:11 »
Daar zal je wel gelijk mee hebben, bij terugkijken zegt ze het lachend

Offline Foemp

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 23-04-2025, 21:18:32 »
Op basis van mijn track record...
Elizabeth (1ste aflevering, bij de trappen)
Alina (2de of 3de aflevering, bij de taart)
Uma was het jaar van Philippe maar zij weet ik niet meer, ik denk de voorlaatste aflevering dat ik haar definitief koos.
Comfort bij de bus waar Toon chaffeur was. (Afl. 5 of 6 ?)
Senne bij de locaties doorgeven aan Bernard en nog ene (afl. 4 ?)
Nu zit ik aan 5 en heb ik nog niemand. Michéle en Sarah neig ik meer naar dan Alexy.

Pieter en het jaar waar Annelotte ook was, had ik de winnaar als mol. Lloyd en Anelotte dus. Heb me laten doen dat een priester nooit de mol kan zijn... 🤦‍♂️

Ik kijk dus 7 jaar pas.
Elizabeth?
🤣🤣🤣🤣🤣