Poll

Wie is NIET de Mol?

Alexy
36 (62.1%)
Michèle
11 (19%)
Sarah
11 (19%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 5179 keer)

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2025, 21:05:18 »
Eerlijk gezegd zit ik persoonlijk niet echt te wachten op dergelijke discussies (tussen Lo en Hollandse Mol) in een topic over de Belgische Mol. Kan dit niet via een persoonlijk bericht ofzo?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2025, 21:21:19 »
Nou, het gaat over het punt of een kandidaat op leeftijd wel of niet de mol kan zijn en dat is wel degelijk relevant, gezien Hilde's senioriteit en haar nadrukkelijke aanwezigheid in aflevering 2. Ik zou haar niet puur op grond van leeftijd willen schrappen.

Offline Soes

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2025, 21:38:25 »
Nou, het gaat over het punt of een kandidaat op leeftijd wel of niet de mol kan zijn en dat is wel degelijk relevant, gezien Hilde's senioriteit en haar nadrukkelijke aanwezigheid in aflevering 2. Ik zou haar niet puur op grond van leeftijd willen schrappen.

Ik had het gevoel dat het vooral ging over de Nederlandse mol Renée, met een stuk of 8 links naar oude topics wanneer iemand haar wel of niet verdacht. Dat heeft naar mijn idee weinig te maken met de discussie die jij nu noemt.
En ik heb eigenlijk ook totaal verder geen behoefte om hier over in gesprek te gaan, maar ik zou het fijn vinden als er wat meer on topic gebleven kan worden.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2025, 22:23:33 »
Dan blijft de vraag: waarom zou je in België bedenken dat je een bord met 800 euro gaat meenemen, zodat je dat kan wisselen met 1000 euro, zodat in het geval iemand anders bij Gilles aankomt en kiest voor het geld je dan 200 euro uit de pot houdt.
Dat gaat er bij mij echt niet in en zou ik inderdaad een heeeeeeel slechte molactie vinden.

Je kan wel perfect het aantal landen voorbereiden dus die opdracht kan je overleven.
Het ober zijn kan je oefenen (sommige zaken oefent de mol zoals vorig jaar het toren bouwen) en als je dan Rusiana bij je hebt, die ober is, kan je wel een zekerheidje zijn.

Daarbij kan je in de laatste opdracht blijven bij het feit dat jij wil gaan, of je mag of Nimrod kan gaan die wss lager dan 800 heeft.
klaar voor de strijd

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2025, 22:25:25 »
Ik sluit alleen Alexy en Michèle uit vanwege de opdracht in de container waar ze niet op tijd uit geraakten. Al verdenk ik Jan en Nimrod ook niet.

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2025, 22:39:25 »
Als mol gaat het erom om geld uit de pot te houden, dat je er af en toe een beetje bijstopt is normaal.
Wat Lo zegt; 1000 wisselen voor 800 is eigenlijk flauw, dan hou je 200 uit de pot als iemand voor het geld gaat. Hilde is voor mij ook geen mol, die moet minstens de helft van het bedrag afdoen.

Sarah zakt ook op mijn lijst, zelfs al deed ze de helft van haar 1000euro als mol, dan verdient ze eigenhandig 1000 extra, alleen om de kans te hebben bij Gilles te geraken. Maar helemaal uitsluiten nog niet.

Hilde is het niet, Alexy en Michèle ook niet, omwille van de makkelijke kans om uit de container te geraken en het toch niet doen. Het ging toch om 9000euro hier.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2025, 23:04:40 »
Misschien heb ik de opdracht verkeerd begrepen, maar er is door Hilde's toedoen (ze keek in haar koffer) toch helemaal geen geld verdiend in de laatste wagon van de trein?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2025, 23:19:59 »
Dat is ook zo, enkel de €1000 verdiend in wagon 2 komt in de pot.

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2025, 23:40:40 »
Nou, dan maakt het toch ook helemaal niet uit dat als Hilde de Mol is ze de 1000 in haar koffer veranderd heeft in 800?

Met die 800 wordt voor de kijker voorlopig verklaard waarom ze nog geen rood scherm krijgt. En verder deed het bedrag er helemaal niet toe, want simpelweg door in haar koffer te kijken, speelde ze het bedrag van alle vier de koffers weg.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2025, 00:11:17 »
Ja maar als je als mol van 1000 naar 800 gaat moet je wel heel zeker zijn dat die 800 euro niet in de pot komt want anders is het maar een vernietiging van 200 euro.

Het is zeker mogelijk dat hilde de mol is en dan zou die 800 er niet toe doen, maar hoe zeker ben je als mol dat je in de laatste wagon komt?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2025, 00:17:42 »
Die zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar als mol moet je soms lef tonen, toch?
Als dit wel een molactie is, dan zal het zeker als een van de betere de geschiedenisboekjes ingaan.
Zo niet, dan is het een kandidaat die het spel hard en slim gespeeld heeft.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2025, 00:31:28 »
Ja maar als je als mol van 1000 naar 800 gaat moet je wel heel zeker zijn dat die 800 euro niet in de pot komt want anders is het maar een vernietiging van 200 euro.

Het is zeker mogelijk dat hilde de mol is en dan zou die 800 er niet toe doen, maar hoe zeker ben je als mol dat je in de laatste wagon komt?
In de gesprekken met Gilles, horen we hem wel zeggen dat PLAN A is voor de mol om bij Gilles in de wagon te geraken. 

Wat opvallend is, want Hilde noemt eigenlijk geen enkel land bij die sub-opdracht. Aan de andere kant hoeft de mol niet perse in de volgende wagon te komen. Je kan deze opdracht helemaal kapotredeneren, ik komt er niet uit. 

Het enige logische op dit moment voor mij is dat de mol niet in de laatste container zat in de vorige aflevering. Pasquino en Rusiana zijn al afgevallen. Alexy en Michele blijven over, en zijn denk ik niet de mol omdat die wel in een busje is geraakt.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 00:35:55 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2025, 09:22:08 »
Jan en Nimrod hadden de beste mogelijkheid om hun koffer te verwisselen en bij de Thaise dierenriem vond ik ze ook het verdachtst. Die twee toch niet afschrijven al waren ze onmols in de eerste aflevering.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2025, 10:09:24 »
Hilde kan de mol niet meer zijn doordat zij aankomt met 800, en ik niet geloof dat zij ter plekke bij Gilles nog eens een kaartje mocht verwisselen. Als zij de mol was geweest heeft zij dus de 800 al vlak na het loskomen moeten verwisselen, zoals elk ander, en dat doet geen mol. Je weet niet dat je het spel gaat winnen en toch al het geld gaat wegspelen, dus je gaat een laag bedrag inzetten, en dat is geen 800.....
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 10:55:28 door Brtdm, Reden: off-topic discussie verwijderd »
De Blondine is de Mol :)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2025, 10:56:38 »
Vriendelijke reminder aan iedereen om on-topic te blijven. Verwijzingen naar oud-kandidaten uit andere series dragen niet veel bij.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2025, 14:27:34 »
Alexy durf ik 100% af te strepen. 

Els en Michele lijken me ook sterk. 

De leepste snor van het land

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2025, 15:36:44 »
Het zou me verbazen mocht Hilde De Mol zijn.
De Mol is doorgaans iemand die probeert vertrouwen te winnen binnen de groep. Zeker in het begin lijkt me dit handig.
Hilde doet in de laatste aflevering net het tegenovergestelde.
Doet Hilde veel molse dingen: absoluut. plots uit de container geraken, het geknoei met de kettingen doorzagen, nu in de trein,...
Maar het is ook te veel, het komt te duidelijk in beeld.
Ik zie in Hilde een bliksemafleider. Een Philippe (die uit Duitsland), die veel fout doet en keer op keer voor zichzelf kiest en zich daardoor verdacht maakt bij de kandidaten en bij anderen.
I was blind but now I can see

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 5-04-2025, 23:25:41 »
Hilde leverde buiten Lapland ook geen enkele bijdrage aan de landenopdracht. Mochten ze het niet gehaald hebben moest ze haar 800euro koffer meegeven met de andere groep, zonder nog invloed te hebben.

Moet ik hier mijn gedacht over Sarah herzien, die er wel voor zorgde dat ze door waren en zo de bedragen nog kon herverdelen. 1000 in om misschien 500 eruit? Nog steeds 500 in. Waterkansje.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2025, 19:42:01 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2025, 10:28:09 »
Pedro lijkt me sterk na deze week met de opvallende edit. Zo'n edit kreeg Els eerder ook al, het zorgt wel dat de kijkers hun mega verdenken. Ik zie dat niet bij Michèle; de keren dat zij verdacht in beeld komt KAN de edit ook niet anders, bijv. in de sloep als het om het bewuste antwoord gaat. Er is nog geen 'gemeen lachje' geweest zoals bij de andere twee wel. De rest had ik al gestreept al is Alexy een beetje een vraagteken, het is vooral dat hij niks mols doet.
De Blondine is de Mol :)