Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 11869 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 10 - Ontknoping
« Gepost op: 8-03-2025, 11:39:13 »
Bespreek hier de ontknoping van Wie is de Mol 2025!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline EdAnt

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2025, 19:47:02 »
In de studio, voor de start van de uitzending.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2025, 20:11:28 »
Leuk dat je erbij bent EdAnt, veel plezier!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2025, 20:22:33 »
Wat leuk die foto!
Bedankt voor het delen!

Offline Gerhardt78

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2025, 20:38:36 »
Hebben jullie ook audio descriptie op NPO 1?
heel irritant…

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 8-03-2025, 20:40:11 »
heel irritant…

Ja, Rik zei dat het op NPO extra was maar wij hebben het ook. Zo irritant

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #6 Gepost op: 8-03-2025, 21:14:02 »
Toch leuk dat we nog een inkijkje krijgen, zoals waarom ze andere kleren aanhadden. Fijn zo’n iets kleinere setting weer.
Meer L

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 8-03-2025, 21:36:44 »
heel irritant…

Nee, ik heb gewoon een normale aflevering.

Wat een fantastische aflevering trouwens! Ik ben echt aan het genieten. De sfeer is top, er is veel aandacht voor de deelnemers, de molacties komen mooi aan bod, helemaal top.

Duidelijk is trouwens wel dat de molbriefings anders waren dan we hebben gezien. Jammer dat we deze echte briefings niet hebben kunnen zien.

Offline Supermol1994

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 8-03-2025, 21:52:38 »
Ik had even audio descriptie, maar na tv opnieuw aanzetten was dat weg.

Op zich een leuke aflevering met veel molacties en niet te veel gepraat in de studio.
Enige jammere vond ik toch wel de uitleg bij de opdracht met de finale vrijstelling. Het werd Stijn zo wel erg makkelijk gemaakt door alle informatie van de andere kandidaten te krijgen en ook nog eens zelf aan te mogen wijzen wie de vrijstelling moest neerzetten. Kan bijna niet misgaan op die manier...

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 8-03-2025, 21:54:44 »
Enige jammere vond ik toch wel de uitleg bij de opdracht met de finale vrijstelling. Het werd Stijn zo wel erg makkelijk gemaakt door alle informatie van de andere kandidaten te krijgen en ook nog eens zelf aan te mogen wijzen wie de vrijstelling moest neerzetten. Kan bijna niet misgaan op die manier...
Ja echt flauw dit van de bedenkers hiervan .. kan Stijn verder niks aan doen. Was niet zijn idee natuurlijk

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 8-03-2025, 22:02:56 »
Toch leuk dat we nog een inkijkje krijgen, zoals waarom ze andere kleren aanhadden. Fijn zo’n iets kleinere setting weer.

Inderdaad, heel erg leuk! Ik heb genoten van de aflevering, mede omdat er tijd en ruimte werd gemaakt voor dit soort zaken.

Offline eilandgek

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 8-03-2025, 22:04:05 »
Leuk om te zien, goed gedaan van Stijn. Knap hoe hij onder de radar is gebleven (maar wat zou je met Roos...) maar heeft desondanks wel heel flink gemold.
Ik miste een paar dingen:
1. Ik had meer willen zien van de ontknoping op de wolkenkrabber. Waar we vorige keer eindigden, kregen we nu niet echt een vervolg.
2. De bekendmaking van Roos als winnares ging nu maar even vlug vlug tussen neus en lippen door. Liever ook op de wolkenkrabber gezien.
3. Ik had graag iets meer van Roos gehoord hoe zij op Stijn uit was gekomen. Ze kreeg sowieso weinig aandacht. (En ook Nora kreeg geen aandacht terwijl ze wel lang in het spel heeft gezeten.) Los van deze uitzending een beetje jammer hoe haar nepmolacties, met name de laatste afleveringen, soms alles nogal overstemden. Ze waren té aanwezig, ze maakte het de montage iets te makkelijk misschien wel.
4. Aangezien we dit jaar iets meer de Vlaamse tour zijn opgegaan, kreeg Stijn deze keer ook veel briefings. In Vlaanderen krijgt de mol ook veel tips en sturing, maar daar zijn de kandidaten veel fanatieker. Zo'n manier werkt in NL niet. Het werd de mol nu soms wel gemakkelijk gemaakt.
Kortom, ik blijf het programma kijken, ik kan de veranderingen dit jaar waarderen maar we zijn er voor mijn gevoel nog "nét niet".

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2025, 22:05:45 »
Genoten van Stijn als mol. Fantastisch gedaan! Hij moest er even inkomen en daarna lekker veel (gewaagde) acties. En inderdaad heerlijk zichzelf gebleven en alleen door Roos ontmaskerd. Maaikes blik was goud bij de ontknoping. Daar had nog wel een close-up van mogen zijn.

Enige echte minpunt blijft de finalevrijstellingopdracht, waarbij nu dus ook blijkt dat Stijn de kandidaten mocht kiezen en Nora met dr lage bod ook écht minder kans had op de vrijstelling. Zonde.
You'll never walk alone

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2025, 22:11:54 »
Ik heb de ontknoping live kunnen zien op tv.

Mooi overzicht van dit seizoen, hoe die mol nu gekozen is (wat jammer dat het Maaike net niet geworden is!), de molacties. Echt goed gedaan van Stijn om zo onvoorbereid zo onverdacht te blijven en soms toch redelijk wat risico te nemen.

Hij was vooraf mijn wensmol en kijk, mijn wens werd vervuld! Gebeurde dat maar meer!  :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2025, 22:12:57 »
Inderdaad. Het was al heel flauw dat de pot leeggeboden kon worden. Maar nu wordt het bijna gegarandeerd dat er een hoog bedrag uit gaat. Wordt de mol wel heel makkelijk gemaakt. Niet leuk.

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 8-03-2025, 22:13:22 »
En nu een lactose vrije  cortadootje of gewoon zwart
Ananas

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2025, 22:13:55 »
Vond dit een fijne laatste uitzending, mogen ze van mij erin houden. Stijn is een kanjer maar veel ruimte om te mollen heeft hij niet gehad. De kraak opdracht werd leuk in beeld gebracht maar feit is dat hij Maaike met 350 euro in de pot geholpen heeft.

De veilingopdracht vond ik al niet zo geweldig maar nu brak toch wel mijn klomp. Daar kan Stijn niets aan doen maar zo is de regie toch de mol die zorgt dat de pot laag blijft. Al heeft Stijn wel zijn best gedaan de vrijstelling aan Roos te geven en nog meer uit de pot te houden.

Ook jammer dat de mobriefings allemaal uit de eerste briefing kwamen en we de rest niets hebben meegekregen. En dat Roos en Nora erg weinig aandacht kregen. Kreeg ook de indruk dat Nora niet zo blij was daar?

Nou ja, ik heb wel genoten van het seizoen en deze aflevering, van Stijn omdat hij heel leuk is en zichtbaar genoot dat hij gekozen was.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2025, 22:20:39 »
Hele fijne ontknopingsaflevering op deze manier, hopelijk is/blijft dit de nieuwe standaard!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2025, 22:21:01 »
Nou, ik ben niet omver geblazen deze aflevering. Geen molacties gezien die ik niet al had vermoed.

Wel risicovol zich laten zien, Stijn, bij de massage, bij de test van Maaike en sowieso zijn blikken in de camera. Een beetje a la Jan Versteegh, maar dan zonder zo onverdacht te blijven. Thuis dan.

Wel beter om de finale op deze manier te doen.

« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2025, 22:42:37 »
Vind dat Stijn het goed heeft gedaan. Tegelijkertijd (en dat is gewoon wat het is), merk ik dat het programma ver weg is gedreven van de kern. Sam die de eerste opdracht met Stijn al zegt dat ze geen geld moeten gaan verdienen, het vliegveld waar iedereen loopt te knoeien,Roos die als primaire doel heeft om te saboteren.

Stijn is de showmol die wat leuke acties doet en de camera in kijkt. Daarnaast zijn er 3 of 4 kandidaten die WIDM goed kennen en die proberen zich zo verdacht mogelijk te maken (want dit is gewoon de beste tactiek om ver te komen). Die halen eigenlijk nog meer uit de pot dan de Mol. Dan zijn er nog een paar fanatieke kandidaten en die vliegen er snel uit.