Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 2934 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Aflevering 2
« Gepost op: 30-03-2025, 19:57:58 »
Bespreek hier alles van de tweede aflevering!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2025, 22:15:58 »
Ben ik ruim een uur na de uitzending de eerste die hier reageert? ::oink::

De laatste avond/nacht in China goed besteed, gelukkig een uurtje winst dankzij de zomertijd. Nu bijna 4.30 uur wordt het wel tijd om te gaan slapen, morgen ruim 20 uur onderweg naar Schiphol.

Mooie gelaagde aflevering weer, wel jammer dat deze wat kort was. Maar erg goed verzonnen allemaal. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 30-03-2025, 22:19:51 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2025, 22:19:09 »
Heerlijk zo'n aflevering die weer een hoop stof tot nadenken biedt. ::ok::

Offline Poekie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2025, 22:19:35 »
Hele fijne aflevering weer  ::bravo::, mooi gelaagd, vooral die treinopdracht was geweldig om naar te kijken. Veel stof om over na te denken...

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2025, 22:30:16 »
Ja, topaflevering. Zoveel twists en turns, zo gelaagd en spannend zijn de opdrachten en Thailand komt echt volledig tot leven voor de kijker, prachtig.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2025, 23:43:01 »
Ben ik ruim een uur na de uitzending de eerste die hier reageert? ::oink::

De laatste avond/nacht in China goed besteed, gelukkig een uurtje winst dankzij de zomertijd. Nu bijna 4.30 uur wordt het wel tijd om te gaan slapen, morgen ruim 20 uur onderweg naar Schiphol.

Mooie gelaagde aflevering weer, wel jammer dat deze wat kort was. Maar erg goed verzonnen allemaal. ::bravo::

Neem geen virus mee terug hè? :P Goede reis!

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2025, 07:59:01 »
Ik dacht ook al dat de aflevering een stuk korter was dan normaal, en cafe de mol duurde eindeloos lang.

Hopelijk volgende week weer een langere uitzending.
Wel genoten omdat het zo mooi neergezet wordt.

Wel heel erg jammer dat bij de trein opdracht de keuze op het einde te makkelijk was. Iedereen zou voor kijken gegaan zijn. Dus makkelijk geld niet in de pot.

« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2025, 10:10:07 »
Voor zover we kunnen zien, zijn...

Nimrod en Sarah die 1x niet op tijd binnen komen, Pedro en Michéle 1x niet op tijd maar dat kwam door Alexy. En de 3de weet ik niet meer, maar er zijn wel kandidaatpunten voor Pedro en Michéle.

Alexy vermindert hun tijd in 1 keer met 3 minuten, toch komen ze nog op tijd. Vind ik onmols van Pedro en Michéle.

Wat mij ook opviel is dat Alexy op de rode knop drukte bij Pedro en Michéle de 1ste keer en de 2de keer dat ze binnen gingen.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2025, 12:32:29 »
Ik dacht ook al dat de aflevering een stuk korter was dan normaal, en cafe de mol duurde eindeloos lang.
Ja café de mol laat ik toch vaak gewoon aanstaan voor het eindlied :P. Wat de mollenjagers hebben te zeggen is toch vaak niet mega interessant. De oud kandidaten vind ik wel leuk om te horen (zeker Conny met haar Casio ::rofl::)

Opnieuw een hele toffe aflevering ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2025, 15:00:18 »
Het zat weer machtig in elkaar. Zo veel te analyseren en te herbekijken. Mijn verdenkingen gaan alle kanten op. In de trein vond ik Pedro (eerste snel los) en Jan (gewacht tot laatste?) heel verdacht, Nimrod eigenlijk ook en Hilde speelde het ook hard (en Mols?). In de drakentoren/welness opdracht vond ik dan weer Alexy gloeiend verdacht. Ook Jan en Nimrod deden verdachte zaken, terwijl Hilde daar dan weer kandidaatser voor de dag kwam.

Conclusie: te veel verdachten.  :)

Ik ga het nog eens (een paar keer?) moeten herbekijken, want anders wordt het een onoverzichtelijke chaos in mijn hoofd en molschriftje.

Maar wat een quality tv weer! Jongens, wat is dit een heerlijk programma! ::bravo::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2025, 15:15:26 »
We hebben zondag weer een topavond gehad met deze aflevering  ::bravo:: !
Zoals verwacht zakt Els nu weg met onopvallend gedrag en gaan andere kandidaten opvallende dingen doen.
Ben vergeten terug te kijken of we in afl. 1 Hilde verdenkingen horen spreken, achteraf kijken of ze al goed zat (met haar €800 score) - mits ze niet de mol is. Erg jammer van de twee afvallers, zouden ze werkelijk in een tunnel terecht zijn gekomen?

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2025, 16:46:06 »
Er waren deze aflevering maar 2 opdrachten. De aflevering duurde 18 minuten korter dan de vorige, dus aan tijd ligt het niet. Zou er een opdracht mislukt zijn, dat die niet gemonteerd is?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2025, 17:13:33 »
Er waren deze aflevering maar 2 opdrachten. De aflevering duurde 18 minuten korter dan de vorige, dus aan tijd ligt het niet. Zou er een opdracht mislukt zijn, dat die niet gemonteerd is?
Goed punt, zou best kunnen. Het viel in ieder geval wel op dat deze aflevering voorbij vloog. Zeker ook nadat we basically 4 opdrachten hadden vorige aflevering
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2025, 19:57:45 »
Het valt mij op dat bij mijn spreiden dat ik op 4 uitkom (Nimrod staat nog onder de radar) waarvan 2 in een busje zaten (Pedro en Els) en 2 die niet in een busje zaten (Michéle en Alexy).

Moest de mol echt in het busje zitten ?

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2025, 21:13:55 »
In mijn herinnering was dat vorige jaren ook zo: de eerste aflevering duurde altijd een minuut of 10 a kwartier langer dan de afleveringen daarna.
Voor mij voelde het niet als een gemis dat er 2 i.p.v. 3 opdrachten waren omdat vooral die tweede opdracht best uitgebreid was en uit meerdere deelopdrachten bestond. Mooie aflevering weer!  ;D ::ok::

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2025, 22:29:14 »
Het valt mij op dat bij mijn spreiden dat ik op 4 uitkom (Nimrod staat nog onder de radar) waarvan 2 in een busje zaten (Pedro en Els) en 2 die niet in een busje zaten (Michéle en Alexy).

Anders is er kans op 9000 euro in de pot?
klaar voor de strijd

« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2025, 22:42:24 »
Anders is er kans op 9000 euro in de pot?
Mee akkoorw hoor.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2025, 22:46:38 »
Heerlijk dynamische aflevering weer, waar mijn molverdenkingen echt alle kanten opschoten.
En wat een heerlijk fanatieke groep kandidaten!

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2025, 23:47:32 »

Tja, het zou ook in theorie nog zo kunnen zijn dat de mol echt net te laat uit de derde container is geraakt, hoewel het aanraken van de neus natuurlijk wel echt makkelijk snel te doen is.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2025, 13:06:11 »
Ik heb mijn Follow-the money-schema bijgewerkt tot aflevering 2:
https://scratch.mit.edu/projects/1143119717/