Poll

Het is terecht dat de NS voor een kaartje aan het loket 50 cent extra vraagt

Eens
7 (23.3%)
Oneens
23 (76.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Auteur Topic: [stelling] lokettoeslag NS terecht  (gelezen 4961 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2006, 13:45:35 »
Het is niet zo dat het geld uit de opbrengst van de kaartautomaten niet naar het loketpersoneel gaat.

Lijkt mij niet logisch wat je hier zegt. Het personeel krijgt inderdaad hun salaris wel, maar dat komt niet uit deze automaten.

Mensen die die toeslag niet willen betalen, kunnen sowieso van de automaat gebruik maken. Dat is meer voor promotie van de automaten bedoelt. En daardoor weer kortere rijen bij de loketten, waarvan er nu minder zijn dan voorheen. Zodat mensen die iets anders willen dan een kaartje weer eerder geholpen zijn.

Waarom deze discussie trouwens... toeslag wordt al 2 jaar gevraagd. Men weet inmiddels niet beter.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2006, 13:55:55 »
Je hebt nu gewoon de keuze tussen een goedkopere optie (maar minder klantvriendelijkheid, een machine ipv een juffrouw) en een duurdere optie (maar wel mèt klantvriendelijkheid, antwoord op vragen, etc.).

De klant mag kiezen en dat is toch geen slecht iets?
Take a glorious bite out of the whole world

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #22 Gepost op: 10-04-2006, 19:10:14 »

Waarom deze discussie trouwens... toeslag wordt al 2 jaar gevraagd. Men weet inmiddels niet beter.

Dit topic is ook al 2 jaar oud, maar door Bodejos weer omhoog gehaald ;)

Je hebt nu gewoon de keuze tussen een goedkopere optie (maar minder klantvriendelijkheid, een machine ipv een juffrouw) en een duurdere optie (maar wel mèt klantvriendelijkheid, antwoord op vragen, etc.).

De klant mag kiezen en dat is toch geen slecht iets?

Vind ik ook. Ik heb altijd alleen maar een treinkaartje nodig, pinpas in de automaat en klaar! En als ik eens iets bij de balie moet hebben (strippenkaart bijv.) vind ik het lekker dat er niet zo'n hele rij staat.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2006, 23:31:30 »
Lijkt mij niet logisch wat je hier zegt. Het personeel krijgt inderdaad hun salaris wel, maar dat komt niet uit deze automaten.

Waarom deze discussie trouwens... toeslag wordt al 2 jaar gevraagd. Men weet inmiddels niet beter.
Dat eerste: inkomsten van de NS worden voor een deel omgezet in het loon voor het loketpersoneel. Lijkt me, maar ik kan me vergissen.

Dat tweede: lokettoeslag wordt tegenwoordig automaatkorting genoemd, en dat is natuurlijk gevoelsmatig een voordeel, maar het blijft een toeslag. Kostte een kaartje bijvoorbeeld eerst 10 euro, bij het loket is het sinds 2 jaar 10,50. Ze kunnen ook, om kopen bij de automaat te stimuleren, die prijs op 9,50 zetten.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2006, 23:32:59 »
Dat tweede: lokettoeslag wordt tegenwoordig automaatkorting genoemd, en dat is natuurlijk gevoelsmatig een voordeel, maar het blijft een toeslag. Kostte een kaartje bijvoorbeeld eerst 10 euro, bij het loket is het sinds 2 jaar 10,50. Ze kunnen ook, om kopen bij de automaat te stimuleren, die prijs op 9,50 zetten.

Maar wat valt er te stimuleren dan? Betalen moet je toch.. Je kan moeilijk zeggen, nou ik vond het kaartje te duur in de automaat en ik betaal geen toeslag, ik ga gewoon in de trein zitten!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2006, 11:57:18 »
Andersom dus: het kaartje is duurder aan het loket. Er valt ook weinig aan te stimuleren, maar wat ik erop tegen heb, is dat reizigers nu iets wordt voorgespiegeld dat totaal niet klopt. De NS doet het voorkomen alsof het kaartje in de automaat goedkoper is geworden, maar er is helemaal niets veranderd. Vandaar dat ik dit topic heb opgevist.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2006, 12:59:23 »
Andersom dus: het kaartje is duurder aan het loket. Er valt ook weinig aan te stimuleren, maar wat ik erop tegen heb, is dat reizigers nu iets wordt voorgespiegeld dat totaal niet klopt. De NS doet het voorkomen alsof het kaartje in de automaat goedkoper is geworden, maar er is helemaal niets veranderd. Vandaar dat ik dit topic heb opgevist.

Das de NS he, wen dr aan, het wordt nog veel erger  ::jaja::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2006, 14:35:40 »
Ze hebben die automaten daar neergezet en die kan je gebruiken als je wilt. Doe je dat niet, dan moet je betalen. Bij het gros van de winkels is het ook zo, dat wanneer je onder de (bv) 10 euro pint, je een toeslag betaald... en die keuze is dan ook aan de klant.

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #28 Gepost op: 11-04-2006, 15:59:02 »
Ze hebben die automaten daar neergezet en die kan je gebruiken als je wilt.

Mee eens, maar dan moeten die krengen ( ::schaam::) wel doen waar ze voor zijn uitgevonden, en je geldig pinpasje niet ten onrechte als onbruikbare pas eruit gooien. Met een onbruikbare pas zou het ook niet mogelijk zijn geweest om even later bij de giromaat 70 euro af te halen.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2006, 08:16:58 »
Mee eens, maar dan moeten die krengen ( ::schaam::) wel doen waar ze voor zijn uitgevonden, en je geldig pinpasje niet ten onrechte als onbruikbare pas eruit gooien.
Natuurlijk, dat is vervelend. Maar je kunt de NS er niet op afrekenen dat het één keer gebeurt dat een pas als ongeldig gezien wordt. Dat is mij bij de postbank ook wel eens overkomen. Betekent niet dat de Postbank of de NS slecht werk verrichten, enkel dat er soms iets fout gaat. En tja, daar moet je helaas maar mee leren leven denk ik, want dat gebeurt vrij regelmatig. Foutjes, foutjes, foutjes. :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2006, 11:35:20 »
1 keer vind ik ook geen ramp, maar als het meerdere keren per week of maand (ik reis niet zo vaak meer met de trein, maar het overkomt me regelmatig) gebeurt, dan is het gewoon vervelend. Vooral ook omdat de NS het probleem erkent, maar er niets aan doet.

Ze zeggen ijskoud: ze zijn zo gevoelig afgesteld om fraude te voorkomen. Oh ja? En die Giromaten dan?

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #31 Gepost op: 12-04-2006, 23:28:29 »
Ik heb nog nooit problemen gehad met automaten en m'n pinpas. Als het bij diverse automaten is, ligt het misschien niet (mede) aan je pinpas?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #32 Gepost op: 14-04-2006, 13:55:07 »
Ik was gisteren in Sittard: daar deden alle automaten het probleemloos. Met dezelfde pas, die in Maastricht als onbruikbaar werd gezien.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #33 Gepost op: 14-04-2006, 17:05:10 »
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2006, 17:07:45 »

Megan heeft een kaartautomaat tegen haar hoofd gekregen ::rofl:: ::rofl::
I'm a real big goblin..