Poll

Het is terecht dat de NS voor een kaartje aan het loket 50 cent extra vraagt

Eens
7 (23.3%)
Oneens
23 (76.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Auteur Topic: [stelling] lokettoeslag NS terecht  (gelezen 4960 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[stelling] lokettoeslag NS terecht
« Gepost op: 27-01-2004, 16:39:27 »
Stelling: Het is terecht dat de NS voor een kaartje aan het loket 50 cent extra vraagt




"De toeslag op een treinkaartje dat aan het loket wordt gekocht, wordt twee maanden later ingevoerd dan de NS eerder had aangekondigd. In plaats van vanaf 1 maart moet nu pas per 1 juni 50 cent extra per kaartje betaald worden aan het loket.

De NS wil met de prijsverhoging het automatengebruik stimuleren. Een aantal consumentenorganisaties, waaronder de ANWB, de Consumentenbond, CSO, Chronisch Zieken en de Gehandicaptenraad, hadden aangedrongen op uitstel. Ze wilden onder meer een langere gewenningstermijn voor de reizigers.

Na overleg met de NS is besloten dat de organisaties samen met de spoorwegen de treinreizigers gaan informeren tot 1 juni. De organisaties hebben ook bedongen dat de toeslag bij het loket niet geldt als minstens één van de automaten op het perron defect is.
"
nosnieuws.nl - 27-01-2004

« Laatst bewerkt op: 27-01-2004, 16:41:00 door Malcolm »

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2004, 16:44:47 »
Het gebruik van de automaat bespaart de NS geld. Ze zouden dus de kaartjes in de automaat goedkoper moeten maken ipv andersom. Zo is het gewoon een verkapte prijsverhoging.
we're back :(

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2004, 16:46:48 »
Het wordt steeds gekker met die NS... en dan te bedenken dat je niet eens altijd terecht kunt bij die automaat  :(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2004, 17:16:15 »
Nee, het is niet terecht...

Tenzij je het zo interpreteert dat je aan de automaat gewoon korting krijgt...
 :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2004, 17:42:42 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2004, 12:11:09 »
Ik vind het belachelijk, ik vind dat mensen de ruimte moeten krijgen om aan een loket hun kaartje te kopen. Er reizen bijvoorveeld ook oudere mensen met het openbaar vervoer en het is bekend dat oudere mensen het niet prettig vinden om machines te gebruiken. Zij moeten kosteloos hun kaartje bij een loket kunnen kopen!

Mijn prinsje is chriz!!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2004, 12:14:56 »
Ik vind het belachelijk, ik vind dat mensen de ruimte moeten krijgen om aan een loket hun kaartje te kopen. Er reizen bijvoorveeld ook oudere mensen met het openbaar vervoer en het is bekend dat oudere mensen het niet prettig vinden om machines te gebruiken. Zij moeten kosteloos hun kaartje bij een loket kunnen kopen!


Oudere mensen en gehandicapten (of moet ik zeggen minder validen?) kunnen wel zonder toeslag een kaartje kopen. Het gaat om de 'gezonde Nederlandse man' (en vrouw ;))
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2004, 16:29:12 »
Idd, het gaat om gezonde mensen die de meest eenvoudige kaartjes (enkeltje en retourtje) kopen.

Vraag is: Wie betaalt het salaris van de loketmedewerker? De NS iig niet. We doen wel alsof het persoonlijk geholpen worden aan een balie nu gratis is, maar dat is onzin. De kosten zijn gewoon verwerkt in het kaartje. dat wordt steeds duurder en waarom moet ik als automaatgebruiker betalen voor een persoonlijke behandeling van iemand?

De NS wil aparte service- en informatiebalies oprichten en de huidige mederwerkers daarvoor inzetten. Nu is het nog zo dat als ik een vraag heb, ik eerst moet wachten op die luie gezonde mensen die niet naar een automaat willen. Zou de NS nieuwe mensen moeten aannemen voor de balies, dan zouden alle kaartjes duurder worden. Nee dank je.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2004, 16:35:36 »
Helemaal gelijk ::ok:: ...nou ok, bijna dan ;) Laten ze het dan omdraaien. Als je geen gebruik maakt van personeel dat je dan 50 cent korting krijgt. Moet je eens kijken hoeveel mensen ineens bij de kaartjesautomaat staan!
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2004, 16:37:37 »
Oudere mensen en gehandicapten (of moet ik zeggen minder validen?) kunnen wel zonder toeslag een kaartje kopen. Het gaat om de 'gezonde Nederlandse man' (en vrouw ;))

 :-[ :-[ :-[ oh dat wist ik niet  :-[ :-[ :-[
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2004, 18:32:41 »
Aan de ene kant vind ik het belachelijk, maar als Malcolm het dan zo uitlegt, klinkt het toch wel logisch. Ik ben blij dat ik een OV heb, want de kaartjes worden steeds duurder, dat vind ik niet echt kunnen. Ik vind het dan wel goed dat oudere mensen en gehandicapten die 50 cent niet hoeven te betalen. Maar het klinkt zo verschrikkelijk Nederlands dat de NS aan het loket 50 cent extra vraagt...

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2004, 23:29:56 »
[off-topic]
...Ik ben blij dat ik een OV heb...
Denk je er wel aan dat je die ook weer moet inleveren als je stopt met school.
[/off-topic]

Verder heb ik niet echt een mening, gaat me biezonder wijnig aan (heb ook OV).

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2004, 22:00:00 »
Al gaat het slechts om 50 cent, ik vind het niet juist dat ze dat doen. Een jaar of wat geleden pushten ze de mensen juist om WEL aan het loket hun vervoersbewijs te kopen, en nu willen ze daar ineens extra geld voor vangen?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2006, 07:58:38 »
Ik heb dit topic even naar boven gehaald. Daar heb ik de volgende reden voor: De NS weet dit nu zo te verkopen, dat de loket-toeslag nu automaat-korting wordt genoemd. Bovendien vragen ze aan het loket voor een buitenlands vervoerbewijs nu 3,50 extra, terwijl je het buitenlandse ticket in de automaat maar moeilijk kunt vinden. ::oink::

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2006, 11:42:51 »
Je kan tegenwoordig online oefenen met kaartjes kopen

Klik hier

Ik vind een kaartenautomaat superhandig.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2006, 12:54:12 »
Voor de binnenlandse bestemmingen draai ik mijn hand er ook niet voor om, maar zelfs een NS-medewerker lukte het pas na 3 keer proberen, om een buitenlandse bestemming op het scherm te krijgen. En dat vind ik bedenkelijk. Bedankt voor de link ::ok::

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2006, 23:43:24 »
Nee ik vind die toeslag stom... was me bankpasje kwijt  ::schaam:: ::schaam:: en had alleen briefgeld en je kon bij de automaat alleen betalen met kleingeld  :-\\ dus moest een euro extra betalen  ::oink::  :P mja bedenk ik me later...als ik nu gewoon mijn briefgeld gewisseld had in kleingeld  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ;)
I'm a real big goblin..

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2006, 15:12:42 »
Nee ik vind die toeslag stom... was me bankpasje kwijt  ::schaam:: ::schaam:: en had alleen briefgeld en je kon bij de automaat alleen betalen met kleingeld  :-\\ dus moest een euro extra betalen  ::oink::  :P mja bedenk ik me later...als ik nu gewoon mijn briefgeld gewisseld had in kleingeld  ::hypocriet:: ::hypocriet:: ;)
maar het is ook gewoon dom om te pasje kwijt te zijn. ik vind het heel goed van die toeslag, als je dan een keer een formuliertje wil vragen van trein vertraging en geld terug, dan hoef je niet eindelioos te w88
Menno is gek

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2006, 17:45:32 »
Eens. Die loket mensen moeten ook betaald worden. Wel moeten ze automaten maken waar briefjes in kunnen

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2006, 19:29:22 »
Ik vind het ook wel goed horz van die toeslag  ;) maar heb mijn bankpasje al weer gevonden  ;)
I'm a real big goblin..

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [stelling] lokettoeslag NS terecht
« Reactie #19 Gepost op: 10-04-2006, 09:30:58 »
Eens. Die loket mensen moeten ook betaald worden. Wel moeten ze automaten maken waar briefjes in kunnen
Die mensen WORDEN al betaald door de opbrengst uit de kaartverkoop. Het is niet zo dat het geld uit de opbrengst van de kaartautomaten niet naar het loketpersoneel gaat. Voor de komst van de kaartautomaten werden ook al tientallen jaren kaartjes verkocht, door lokettisten. Hoe denk je dat die hun salaris kregen?