Auteur Topic: Overpeinzingen.........  (gelezen 3842 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Overpeinzingen.........
« Gepost op: 31-03-2002, 18:49:48 »
Overpeinzingen van een Mollenvanger........

Vanmorgen werd ik wakker en ik dacht: Maar als Harry op Ellen heeft gestemd kan Ellen de mol toch niet zijn?
Blijkbaar had ik daar in m'n slaap nog aan liggen denken (dromen heet dat) maar ik kon het me niet meer herinneren. Tja, dat je in het begin nog eruit kan gaan als je op de goede mol stemt, oke, maar nu toch niet meer? Men kent elkaar nu toch wel zo goed dat als je op de goeie zit, je niet meer afvalt, tenzij natuurlijk iedereen op de goede mol stemt maar dat is niet zo.

Gisteren werd ik met een andere gedachte wakker: "Robin the Hooded Man....steelt geld van de rijken om aan de armen uit te delen.... dat slaat toch overduidelijk op Ellen, met d'r Mama Cash!
En die Amsterdamse Grachten, zij is de enige uit amsterdam, dan nog die bicycle race twee keer (in de waterfiets en bij het fietsen is haar naam te zien), en dan ook nog Mission Impossible, was het niet de vrouw die Tom Cruise het meest vertrouwde die hem uiteindelijk verried omdat haar man hele andere plannen had? Mmm erg symbolisch ja. Gebaseerd op de muzikale aanwijzigen komt je absoluut uit op Ellen. Of Prince. Maar ik had na het Prince-debacle gezworen geen enkele waarde meer aan die k.... aanwijzingen te hechten!!

Het leek me een goed idee om een en ander maar eens 'van me af te schrijven' en toen dacht ik "waarom niet gewoon op het forum"? En dat zit jij dus nu te lezen. Gewoon hersenspinsels van Tweety. En ik weet zeker dat het John is! Tenminste....dat denk ik. Ik denk dat ik zeker weet dat het John is, maar het zou ook nog Ellen kunnen zijn. Ja, zo is het. Zoals je ziet ben ik heel zeker van m'n zaak. Waarom heb ik me nou toch er tussen laten nemen door al die aanwijzingen naar Prince? Ik zat net zo lekker op John, ja ik had hem helemaal door. Toen kwam Prince, om met een bloedvaart ook weer te gaan. En dus ben ik weer terug bij John.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2002, 18:52:08 »
-deel 2-

Afin, na het Prince intermezzo heb ik dus besloten om puur naar de inhoud van het programma te kijken, en nergens anders naar.  Ik vraag aan m'n collegaatje, die alleen de afleveringen bekijkt en van geen forum of muzikale aanwijzing weet, wat zij denkt en ze zegt: "Jantien". Shit denk ik, da's niet goed, want ondanks dat zowat elke opdracht waar zij aan meedoet mislukt kan zij de mol niet zijn omdat ze volgens ....eh....de aanwijzigen er volgende week uit gaat. Om vervolgens te concluderen dan de enige goede aanwijzing de 'zeggen hun naam niet'  aanwijzing is uit de allereerste aflevering, en dus spelen Ellen, George en John de finale.  Harry en Jantien vallen dus voortijdig af. Als ik dan de alternatieve slangetjes theorie bekijk dan gaat Harry als eerste. Erg jammer voor die schat, maar helaas.
En inderdaad.....so far so good. Jantien vliegt er volgende week uit (ook erg jammer!) en Ellen, George en John zijn dus de mol, de winnaar en de verliezer. Maar in welke volgorde?

Ellen kan het dus niet zijn, want daar stemde Harry op. Tenzij dat nep was en hij eigenlijk op iemand anders stemde. Ellen is in ieder geval wel erg verdacht want ze leest voor uit Harry Potter, haalt maar 50 euro op, verliest het paintballen en maakt anderen wijs dat zij geen vraag baak is. En natuurlijk die muzikale aanwijzingen waar ik niet meer naar zou gaan kijken. Ellen zou het heel goed kunnen zijn maar ik denk het niet.

George dan? Nee hoor dat kan niet die is veel te lief en te eerlijk! Ondanks dat hij nogal lang doet over abseilen, met een koptelefoon op de proppen komt, allerlei rommel (en geld) in z'n broekzak  stopt, zigzaggend naar boven fietst in plaats van in een rechte lijn, geen moeite doet om een telefoon te zoeken in de driehoek-opdracht, wel erg gemakzuchtig en vaag loopt te doen als hij jeugdfoto's en jeugdziektes moet zoeken en geen gedicht wil van een vriendelijke Portugees en bovendien denk dat Harry wel eventjes geld leent aan de eerste beste charmante dame die voorbij komt.  Nee, George is het niet, dat is wel duidelijk. En mocht hij het wel blijken te zijn dan krijgt hij van mij een Oscar voor beste hoofdrol, want dan ben ik er gewoon volledig ingestonken.....

Dus kom ik toch weer uit bij John. Bijna niemand verdenkt hem (behalve "die ene die het zo goed doet").  "Helpt" George bij het abseilen door tegen z'n knieen te duwen en te zeggen dat ook al laat hij het touw los, hij daar toch nog aan blijft hangen, een hele geruststelling lijkt me (NOT). Blijkt zichzelf nogal te overschatten als het op waterfietsen, mountainbiken en paintbollen aankomt. Heeft nog niet een keer informatie fatsoenlijk doorgegeven, wil in twee minuten een heel winkelcentrum doorlopen op zoek naar geld, herkent 'een beetje verliefd' pas als Kerstin en Karen het helemaal voorzingen, wil rustig 150 km gaan rijden bij de bevrijdingsopdracht, ziet maar 1 letter vanuit de lucht en gaat bij het schapen die beesten 1 voor 1 over het hek tillen! Staat wel stoer hoor, maar echt slim is het niet, en geld verdien je er ook niet mee.

En dan nog die laatste aflevering. Ellen zegt ergens dat ze rechtdoor moeten, dat wel, maar verder vind ik vooral John verdacht, en zoals je hierboven hebt kunnen lezen ben ik erg objectief. Een boom omzagen, John weet wel hoe dat moet. Volgens John kan die boom maar 1 kant opvallen want dat heeft te maken met het zwaartepunt van de boom.  Tja, misschien als je'm precies recht zaagt met een kettingzaag, maar met een bijltje maak je aan 1 kant een gat en aan de andere kant niet. En volgens mijn leken kennis zal de boom toch altijd de kant van het gat opvallen of ben ik nou gek? En dan die vraag wat er gebeurt als de stam in een ander vak rolt. Sorry hoor, maar die stam raakt toch nooit helemaal los van die stronk? Of denk je dat bij het allerlaatste snippertje stam die boom pas omvalt? Nee hoor, dat zit altijd nog wel aan een paar gebroken stukjes aan elkaar vast. Had dus maar gewoon voor de 10.000 euro gegaan! Maar ja, ik heb nog nooit van m'n leven een boom omgehakt dus misschien stond John daar wel vreselijk slimme dingen te zeggen.....

Dan als laatste nog de koffertjes act. Zowel John als Jantien lopen de boel te belazeren. Jantien heeft een geweldige smoes verzonnen: ze wil niet dat de vrijstelling er uit gaat. Vooruit dan maar. En wat voor excuus heeft John? Juist.

Conclusie: John is de Mol. Ellen stemt op John en wint. George stemt op Ellen en verliest.
(maar wat ook kan: George is de mol, John stemt op George en wint, Ellen stemt op John en verliest of: Ellen is de mol. George stemt op Ellen en wint, John stemt op George en verliest)









Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2002, 18:53:39 »
-deel 3-

Het zal over een paar weken wel duidelijk zijn, en gelukkig komen er veel deelnemers naar de bijeenkomst zodat we ze het hemd van het lijf kunnen vragen. Hopelijk worden we dus in Juni niet meer wakker: "maar hoe zat dan nou dan met.....???"
1 ding hoop ik zeker: dat ze de broek met inhoud (nee, ik bedoel gewoon die papiertjes enzo) van George gaan veilen! Daar doe ik zeker een bod op!!!!

Nou nou, als je dit leest ben je wel een volhouder! En waarschijnlijk ben je er geen bal mee opgeschoten. Sorry. Maar ik ben het wel lekker kwijt en hopelijk word ik morgen wakker met de gedachte: "      "
Heerlijk lijkt me dat. Voor een keertje dan.



P.S. Jullie hoeven hier niet inhoudelijk op te reageren hoor. Ik weet ook wel dat 90% van dit Forum denkt dat George de mol is.....
Maar ander commentaar en hersenspinselen zijn welkom!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2002, 19:21:05 »
ja, maar anders bereik je natuurlijk nooit de status van MOL GOD .. En ik ben toch bijna van ELLEN overtuigd.. was me even ontschoten dat ze uit Amsterdam komt .. en die radiohints moeten toch allemaal op 1 persoon slaan en van de 4 overgebleven kan dat bijna alleen maar Ellen zijn ..  toch ?
Maar goede overpeinzingen.. ben ik niet de enige die ''s ochtends bij het openen van de ogen een mol voor zich ziet :)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2002, 20:01:44 »
leuk schrijfsel Tweety.....maar wat ook nog kan :

George is de Mol
John stemt op Ellen en verliest
Ellen stemt op John en wint


:P







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2002, 20:30:55 »
Nou, ik ben dus een van die volhouders, tweety, ik heb je opstel helemaal uit! Altijd leuk om van een medestander te horen. Wij gaan voor John!!!!

En Vlaming, kun jij bovenstaande even uitleggen???Met Ellen als winnaar als ze op John stemt, terwijl George de mol zou zijn?

Groetjes, Pino







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2002, 20:45:14 »
Tweety for president..!!
Eindelijk, al die dingen die ik al weken roep hier helemaal door tweety opgesomd....
Oja ik heb ook al enkele keren vermeld dat hij zo relaxed overkomt tijdens exits e.d.
Met de koffertjes opdracht was hij heel relaxed en zorgde voor enkele leuke momenten, hij lag in een deuk met Jantien en kon zich nog net goed houden...Ook George blufte hij helemaal af bij die opdracht, die alsmaar harder begon te transpireren :) Of had hij het echt benauwd???







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2002, 21:51:24 »
Tweety legt de vinger op de zere plek!







molzot

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2002, 21:55:24 »

En Vlaming, kun jij bovenstaande even uitleggen???Met Ellen als winnaar als ze op John stemt, terwijl George de mol zou zijn?


Ik heet dan wel niet Vlaming en ik kom niet uit Belgie, maar ik zou toch effe graag willen reageren hierop. Als Ellen op John stemt en John op ellen terwijl George de mol is, zouden dus beide kandi's er totaal naast zitten. Degene met dan toch nog de meeste vragen goed (of de minste fout!) zal dan winnen, terwijl die er toch totaal naast zat qua mol. Ik denk dat Vlaming er van uit gaat dat je meer vragen goed hebt als je op John stemt, omdat hij meer gemeen heeft met George (is ook 'n man, zat bij bepaalde opdrachten bij hem in de groep) dan Ellen. En dat zou betekenen dat Ellen automatisch 'n aantal vragen goed heeft ondanks dat ze voor John zou stemmen.

Bovendien zie ik nog steeds veel in de introfilmpjes waarin we Ellen als 'overwinnaar' zien.  :)








Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2002, 22:02:19 »
Ellen lijkt me toch iemand die meer over iemand te weten kan komen dan John. Als Ellen op John en John op Ellen stemt zou Ellen meer vragen over John goedhebben dan John over Ellen.

MAAR als George de mol is(wat wij wel allemaal denken/hopen) zal dat dus misschien betekenen dat John gaat winnen omdat hij het minste weet over Ellen(meer vragen goed heeft over George)

Conclusie: Als deze theorie een beetje klopt zou dat dus betekenen dat John wint. Dat klopt ook een beetje met het gerucht dat John in de winter zijn Rommelwinkeltje een beetje verbouwd heeft.

Conclusie 2;l Als geen van de kandidaten de goede mol heeft wint de slechtste kandidaat(diegene die het minst weet over "zijn" mol) en dat is niet helemaal eerlijk vind ik.







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2002, 22:22:44 »
Hellupppppp we worden serieus in de huiskamer.. :D
Great-Dutchman niet iedereen hoopt dat George de mol is, ik niet tenminste...Mijn hoop is op John gevestigd..!!
En dat verbouwinkje aan zij rommelwinkeltje zat misschien al in de planning  ;)








Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2002, 22:28:41 »
Volgens mij zijn er meer onserieuze topics in het echte forum dan serieuze in het huiskamerforum, dus dit is ook wel eens goed op z'n tijd  :).
John zou ook een goede molkandidaat zijn maar ik hoop echt dat George de mol is. Ik kan niet wachten om de hoofden van de anderen dan te zien.







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

aggie

  • Gast
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2002, 22:29:27 »
Mensen, Tweety heeft gewoon gelijk ;D








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2002, 22:35:08 »

Volgens mij zijn er meer onserieuze topics in het echte forum dan serieuze in het huiskamerforum, dus dit is ook wel eens goed op z'n tijd  :).
John zou ook een goede molkandidaat zijn maar ik hoop echt dat George de mol is. Ik kan niet wachten om de hoofden van de anderen dan te zien.


:D Dat heb ik als John de mol zou zijn...







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2002, 23:12:51 »

Ik heet dan wel niet Vlaming en ik kom niet uit Belgie, maar ik zou toch effe graag willen reageren hierop. Als Ellen op John stemt en John op ellen terwijl George de mol is, zouden dus beide kandi's er totaal naast zitten. Degene met dan toch nog de meeste vragen goed (of de minste fout!) zal dan winnen, terwijl die er toch totaal naast zat qua mol. Ik denk dat Vlaming er van uit gaat dat je meer vragen goed hebt als je op John stemt, omdat hij meer gemeen heeft met George (is ook 'n man, zat bij bepaalde opdrachten bij hem in de groep) dan Ellen. En dat zou betekenen dat Ellen automatisch 'n aantal vragen goed heeft ondanks dat ze voor John zou stemmen.


dat heb je goed uitgelegd han13!

hoewel....als ze er beiden naast zitten dan hangt het imho gewoon af van de vragen, en als ze er beiden even weinig goed hebben dan wint de snelste gewoon. het zou me trouwens niet verwonderen dat ze nooit op george gaan stemmen, maar we zien wel ! wat een prachtige mol zou george toch zijn!!!!

Citaat

Bovendien zie ik nog steeds veel in de introfilmpjes waarin we Ellen als 'overwinnaar' zien.  :)


yep, ik baseer me vooral op de topic "aanwijzingen naar winnaar/verliezer" om de keuze te maken tussen john/ellen.

en ook nog ff reageren op een schrijfsel van tweety

Citaat
Ik weet ook wel dat 90% van dit Forum denkt dat George de mol is.....


dit lijkt me fel overdreven, het is wel zo dat er een paar mol-goden george verdenken, maar ik denk dat er zeker even veel mensen ellen/john verdenken, ik heb wel de indruk dat er minder mensen jantien verdenken

groetjes
vlaming








nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2002, 23:18:30 »
Hier spreekt mol god BM even ahum ahum
Niet iedere mol god heeft George als mol...
Enneh is het niet erg verdacht dat niemand George verdenkt???







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2002, 23:25:23 »

Enneh is het niet erg verdacht dat niemand George verdenkt???


Ehhhhhh, ik dacht dat er net nog beweerd werd dat haast iedereen hier George verdenkt? Of bedoel je dat de kandi's hem niet verdenken? Want dat vind ik op zich wel verdacht, helemaal omdat Angela gezegd heeft dat 't 'n verassende mol was dit jaar. 't zou toch 'n enorme verassing zijn als in de laatste aflevering 'n kandi de mol blijkt te zijn die gewoon nooit verdacht is geweest? Dat zou pas briljant zijn!  :)








aggie

  • Gast
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2002, 23:28:34 »
Misschien kan het volgend jaar nog onverwachter. Laten ze iemand gewoon alle opdrachten slagen en dan zeggen dat ie toch de mol was. ;)

Vanwege de muziekale hints en het slangetje ;D







« Laatst bewerkt op: 31-03-2002, 23:30:09 door aggie »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2002, 23:42:27 »

Misschien kan het volgend jaar nog onverwachter. Laten ze iemand gewoon alle opdrachten slagen en dan zeggen dat ie toch de mol was. ;)

Vanwege de muziekale hints en het slangetje ;D


Nog verassender zou 't natuurlijk zijn als blijkt dat er dit jaar helemaal geen mol in zat. Ik hoor Angela 't al zeggen: 'we wilden dit jaar laten zien dat jullie zelf ook niks tot 'n goed einde kunnen brengen en dus helemaal geen mol nodig hebben om opdrachten te laten mislukken!'.  ;)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Overpeinzingen.........
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2002, 23:51:37 »
of juist dat er 2 mollen inzitten







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!