Auteur Topic: [Funstuff] Totaal nutteloze hints  (gelezen 1722 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Funstuff] Totaal nutteloze hints
« Gepost op: 3-07-2025, 17:16:24 »
Ook dit jaar mogen ze natuurlijk niet ontbreken: de totaal nutteloze hints! Bedenk hier je eigen grappige niet serieuze hints die de forummers geen steek verder aan brengen in hun zoektocht naar de mol ::vergroot::.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
Re: [Funstuff] Totaal nutteloze hints
« Reactie #1 Gepost op: 26-10-2025, 12:51:02 »
Kenteken DM-38-48.
DM: De Mol.
Maar ook Dienst militair materieel voor beroepsmilitairen. DMB is voor burgers.
Materieel is voor militairen te lenen uit de pool met voertuigen.
38-48: Tussen 38 en 48 lag de tweede wereldoorlog. Wie is de bekendste Nederlandse soldaat van de tweede wereldoorlog?
De Soldaat van Oranje: Erik Hazelhoff Roelfzema (gespeeld oa door Thomas Cammaert).
Wie is er goed bevriend met Erik? Charlotte. En door wie werd Charlotte gespeeld in de musical?
Loes Haverkort (en Marlijn Weerdenburg). Charlotte kan via vriendje Erik vast wel een dienstauto lenen.
En anders kan Loes dat wel via Juliana of als Máxima (Bernhard, schavuit van Oranje), ze heeft tenslotte in beide series gespeeld.

De opnames met de auto's waren binnen in een vervallen gebouw. Een oude loods, een hangaar? (Soldaat van Oranje)
Het meisje met het masker had een strik met de kleuren van de vlag van Engeland. Engelandvaarders?

Tot twee keer toe hoorden we zingen in de teasers.
Hit the road jack en All around me are familiair faces.
Het is in de stijl van Loes Haverkort. Ze zat ooit in een band Casual later Louis V.

https://www.youtube.com/watch?v=jiXQwzGPOpg

Er is ook een DM-58-68, een oerdegelijke Volvo. Kwamen de getallen niet uit?

Offline NepetaLeijon27

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 23-11-2025, 16:04:52 »

De munt komt uit Heisei 14, 2002. In 2002 was natuurlijk het seizoen in Portugal. Natuurlijk nutteloos want we wisten al dat de munt Japans was. Wel leuk om te zien dat ze echt specifiek herleiden naar 2002. Je kan er alleen niks mee  ;D

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 27-11-2025, 16:01:21 »
U zocht de TNVH-bijdrage van vandaag? Die is uitzonderlijk als Black Friday-promotie te vinden in dit topic:
https://www.wieisdemol.com/forum/2025-jubileum-seizoen/?topic=75596.msg2603326#msg2603326
Profiteer ervan! ;)
Die bijdrage staat al vanaf die afl op alle socials oa mollenjagers en op de kanalen vd youtubers

Maar idd net als black friday.. winkels verkopen ook items alsof er opeens nieuwe korting is terwijl diezelfde korting er al eerder was  :)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2025, 13:27:06 »
Die is nieuw  :D

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2025, 13:55:59 »
Die is nieuw  :D
Fijn dat te vernemen!  :) Maar ja, tuurlijk is ie nieuw, hij komt uit mijn ‘koker’.  ;) Nu ja, die viervoudige hint in het standbeeld van gisteren kwam in die vorm ook daaruit. Ik heb de gewoonte om alles zelf te verzinnen en niet met een vondst van iemand anders op de proppen te komen. Soms zijn er onbedoelde overlappingen en denken mensen in dezelfde richting. Al moet ik iedereen waarschuwen: mijn brein werkt vaak zo eigenaardig dat het bijna ongezond is om te denken zoals ik.  ::rofl::

« Reactie #6 Gepost op: 29-11-2025, 23:23:43 »
Nadat Mol Loes de tafel heeft moeten verlaten door het eten van het heetste gerecht, mag ze van de productie van achter de bar de volgende ronde (zuur drankje) in de gaten houden.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 30-11-2025, 19:23:32 »
Ik vraag me af of Rik de mol bij z'n eerste scherm als eerste of tweede zou laten gaan... of pas later.

Nederlandse oud-mollen weten namelijk maar al te goed wat de norm is: dat je de eerste keer meestal als tweede gaat, soms als eerste, en eigenlijk nooit als derde. Het eerste scherm van een eliminatie is natuurlijk niet weg te monteren - zie seizoen 21 voor een pijnlijk voorbeeld van dat laatste:

Niet om Renée Fokker tekort te doen: haar tweede schermreactie was juist heel goed.

Hoe dan ook, daarna is het niet meer voorgekomen en was de mol in de tv-seizoenen bij z'n eerste groene scherm altijd als tweede in de rij aan de beurt.

Als ik me in eindredacteur Charlotte Ravensbergen probeer te verplaatsen, zou ik de mol in dit atypische seizoen dus als derde (of later) laten gaan om de oud-mollen om de tuin te leiden.

Dan blijven alleen Jurre en Loes als mol-opties over.

Ik heb het alleen over het eerste scherm van de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 15:46:39 door Amethyst »

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-12-2025, 08:14:03 »

Als je de  plaatsnamen Sintra en Palacio de Monserrate ziet , zie je dat de letters willekeurig verdwijnen van het scherm.
Als ik dit langzaan afspeel en de laatste letters combineer kom ik op een naam.
Zie je dit ook of zijn dit alleen mijn hersenspinsels?

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #9 Gepost op: 1-12-2025, 16:04:45 »
Mollenstreken-presentator Lavezzi Rutjes wordt wegbezuinigd, maar de mol hoeft nooit naar huis. Nathan is niet de mol.
Pot minus portokosten?

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 3-12-2025, 13:26:37 »
Als je de  plaatsnamen Sintra en Palacio de Monserrate ziet , zie je dat de letters willekeurig verdwijnen van het scherm.
Als ik dit langzaan afspeel en de laatste letters combineer kom ik op een naam.
Zie je dit ook of zijn dit alleen mijn hersenspinsels?

Nutteloos of toch niet?

Offline IByte

• Forumlid
  • Talpoloog
« Reactie #11 Gepost op: 11-12-2025, 15:21:05 »
In aflevering 5 werden wij getrakteerd op Sahils fanboy-uitvoering van "Hello" van Lionel Richie. De prominent in de aflevering aanwezige tekst van dit nummer luidt:

HELLO, IS IT ME YOU'RE LOOKING FOR?

L IS MOL

Gelet op de letters in deze zin is Loes de mol. (Overigens kan dit niet met Kim, Nathan of Merel.)
Pot minus portokosten?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 12-12-2025, 16:29:24 »

..0DATIE

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 13-12-2025, 13:04:49 »
In aflevering 5 werden wij getrakteerd op Sahils fanboy-uitvoering van "Hello" van Lionel Richie. De prominent in de aflevering aanwezige tekst van dit nummer luidt:

HELLO, IS IT ME YOU'RE LOOKING FOR?

L IS MOL

Gelet op de letters in deze zin is Loes de mol. (Overigens kan dit niet met Kim, Nathan of Merel.)

Het kan wél met Nathan.  ;D
Want je kunt ook zeggen: 'Hello, is it MIE you are looking for?'
Mie komt oorspronkelijk uit China. Wie deed mee in China? Nathan.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-12-2025, 14:11:07 »
Ik heb al mijn bijdragen hier opgekuist, als waren het afval en dorre bladeren. Uiteindelijk vond ik ze kwalitatief onvoldoende. Maar dat bracht me wel op eentje die ik hier nog niet had vermeld: de tuinman uit aflevering 5, die dorre bladeren staat te harken op het tennisveld bij de villa waar de moord op meneer Thiago is gepleegd.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom die man de afgevallen bladeren staat te harken, want tegenwoordig gebruikt iedereen een bladblazer. De reden is vanzelfsprekend: hier zit een hint verborgen!

Om de hint volledig tot zijn recht te laten komen was het nodig om uit te zoeken hoe de tuinman heet. We vernemen zijn voornaam in de aflevering: Eduardo. Maar voluit heet hij Eduardo Silva Oliveira.
In een moordonderzoek worden verdachten vaak niet met naam genoemd, meestal lees je in de pers enkel hun initialen. Voor de tuinman is dat dus E.S.O.

Zo zou Loes Haverkort verkort L.H. zijn. L.H. verkort dus. Heb je ‘m?  ;)

L. HAVERKORT = HARKT LOVER

LOES HAVERKORT = E.S.O. HARKT LOVER

Daarom stond Eduardo Silva Oliveira dus de afgevallen bladeren (= lover) te harken! Het is een hint naar de naam van de Mol!

Anagrammen: net als met cijfers kan je er alles mee bewijzen.  ;D

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-12-2025, 18:44:53 »
Het yin yang teken op Loes haar pet is zwart-wit, weinig kleurrijk in tegenstelling tot de regenboog glijbaan die we zien in de opdracht gevonden voorwerpen.
Ook wordt die glijbaan tegenovergesteld in beeld gebracht. De banen van rood naar blauw en in een ander shot van blauw naar rood. Loes is de mol.
« Laatst bewerkt op: 13-12-2025, 18:47:59 door Memmymol »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 15-12-2025, 22:57:52 »
Deze hadden jullie nog van me tegoed...
Als je alle testantwoorden in de mol app op Nathan invult, en alle eerste letters in omgekeerde volgorde combineert, dan leek er heel lang het woord ENODATIE (ontknoping) uit te kunnen komen.

Het was te mooi om waar te zijn.
Bij afl 6 begon hij te wankelen en na aflevering 7 liep deze nu echt vast.

Gelukkig is er dit Topic.  ;D

..0DATIE

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #17 Gepost op: Gisteren om 22:04:26 »
We hebben natuurlijk de bekende muzikale groene krokodil Louis! Ja, die bestaat echt. En wie heeft een indiepopband Louis V? Loes.
'Ook een fijne dag verder...’