Auteur Topic: Niet de Mol met Splinter Chabot  (gelezen 6974 keer)

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Niet de Mol met Splinter Chabot
« Reactie #60 Gepost op: 14-12-2025, 17:53:41 »

Niet de Mol heb ik nog niet gekeken. Ik las dat Merel zich 'versprak'. Apart dat dit de edit heeft gehaald.

Aan de andere kant: als Merel zich echt versprak en Loes de mol is, dan is dat natuurlijk prima. De productie stuurt dan immers ook of juist meer verdenkingen richting Nathan.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 14-12-2025, 17:54:33 »
Aan de andere kant: als Merel zich echt versprak en Loes de mol is, dan is dat natuurlijk prima. De productie stuurt dan immers ook of juist meer verdenkingen richting Nathan.
Wacht, wat was Merel's verspreking dan?

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 14-12-2025, 17:56:41 »
Wacht, wat was Merel's verspreking dan?

Deze:

Merel verspreekt zich aan het begin bijkans. Hoe het was om dit keer kandidaat te zijn. Ze schrikt er zelf van en probeert er nog wat omheen te praten, het te corrigeren. Ik moet toegeven dat Nathan er echt gesloten als de mol bijzit. Loes is vooral blij finaliste te zijn, is frank en vrij. Geen spanning meer bij haar.

Trouwens werd wel gezegd hier op het forum dat Nathan op het einde van de serie los was gegaan, frank en vrij aan de drank, maar hij drinkt dus echt geen alcohol. Die man zit zo vol principes, die heeft het echt nog moeilijk met molschap, zo kwam deze aflevering op me over.

Offline Bla

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 14-12-2025, 18:01:05 »
Waarom zou hierdoor dan juist Nathan verdachter worden ipv Loes? Die snap ik niet helemaal. Het is hierdoor toch alleen maar duidelijk dat Merel het niet is.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 14-12-2025, 18:04:20 »
Ik blijf voorlopig nog ff in m'n duo tunnel, maar vind idd dat hele niet alcohol drinken, heiliger dan de paus zijn (wat hij echt schijnt te zijn) moeilijk te rijmen met mol spelen. Aan de andere kant, wat Merel zegt in haar finale biecht snijdt ook weer hout, dat hij ''een geheimpje bewaard'' en dus als het ware niet liegt en niets fout doet. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-12-2025, 18:10:30 »
Waarom zou hierdoor dan juist Nathan verdachter worden ipv Loes? Die snap ik niet helemaal. Het is hierdoor toch alleen maar duidelijk dat Merel het niet is.

Nathan t.o.v. Loes. Sommige mensen denken dat de mol door ten minste één finalist verdacht moet worden.

Offline Bla

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 14-12-2025, 18:12:29 »
Aha, dan snap ik hem.

Offline milliemollie

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 14-12-2025, 18:15:12 »
Loes zit er hier ook meer ontspannen bij omdat het in haar eigen huis is gefilmd. Ik heb geen molvibes meer bij haar verder. Merel moet in het midden laten of ze mol is of kandidaat is, de 3 laatste kandidaten zitten op haar. Best lastig om dan diplomatiek te antwoorden. Ze kiest haar woorden heel zorgvuldig, mag geen fouten maken.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 18:55:09 door milliemollie »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 14-12-2025, 18:15:58 »
Nathan t.o.v. Loes. Sommige mensen denken dat de mol door ten minste één finalist verdacht moet worden.
Toch vind ik wel bijzonder, dat andere jaren door zoiets iemand niet de mol meer kon zijn mensen redelijk dachten van oh jullie hebben wel een punt. Maar bij dit jublieumseizoen is dit veel minder, misschien omdat in eerste instantie Loes hoofdverdachte nummer één was op het forum. En zo toch nog hoop blijven houden dat dit toch een keer gaat gebeuren.

Want ik vind voor iemand die geen verdenkingen heeft op haar van de kandidaten in de poll op dit forum nog heel dichtbij Nathan zitten, het is minimaal verschil.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 18:18:32 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #69 Gepost op: 14-12-2025, 18:28:33 »
vind idd dat hele niet alcohol drinken, heiliger dan de paus zijn (wat hij echt schijnt te zijn) moeilijk te rijmen met mol spelen. Aan de andere kant, wat Merel zegt in haar finale biecht snijdt ook weer hout, dat hij ''een geheimpje bewaard'' en dus als het ware niet liegt en niets fout doet. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Ik kan het ook niet rijmen. Je kiest niet een Mol die het niet leuk vindt om te mollen en alles wat daarbij hoort (vals spelen, manipuleren, liegen). Resultaat is dat zo'n Mol zo min mogelijk molt als anderen het toch al verpesten.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 14-12-2025, 18:31:40 »
Toch vind ik wel bijzonder, dat andere jaren door zoiets iemand niet de mol meer kon zijn mensen redelijk dachten van oh jullie hebben wel een punt. Maar bij dit jublieumseizoen is dit veel minder, misschien omdat in eerste instantie Loes hoofdverdachte nummer één was op het forum. En zo toch nog hoop blijven houden dat dit toch een keer gaat gebeuren.

Want ik vind voor iemand die geen verdenkingen heeft op haar van de kandidaten in de poll op dit forum nog heel dichtbij Nathan zitten, het is minimaal verschil.
Kan ook een productie-dingetje zijn, dat ze er gewoon nep hints in hebben gestopt, net zoals bij The Masked Singer. De Luz=licht en Selo(postzegel) is anagram van Loes hints kunnen gewoon niets zijn en alleen erin gezet om ons te misleiden, net zoals de 10 yen munt in de opdracht Repetitie..

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 14-12-2025, 18:45:46 »
Kan ook, maar bij mij gaat bij wie is de mol nooit om de verborgen hints, omdat ik daar gewoon niet op let. Waar ik wel op let bij The Masked Singer.

Maar ik weet niet waarom nog redelijk veel op Loes zitten, mijn reden weet ik wel, omdat ik Nathan in redelijk wat gevallen niet kan uitleggen als mol

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 14-12-2025, 18:49:25 »

Ja, eens wel. Dit seizoen ligt het met al die sluwe ex-mollen en ervaren oud-kandidaten nog minder voor de hand.

Jurre vertrouwde z'n roomie Loes volledig; dat had Rian bijvoorbeeld niet met Anna. Dat voelde meer als: oké, ik moet nu minder gaan spreiden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 14-12-2025, 18:52:42 »
Ik blijf voorlopig nog ff in m'n duo tunnel, maar vind idd dat hele niet alcohol drinken, heiliger dan de paus zijn (wat hij echt schijnt te zijn) moeilijk te rijmen met mol spelen. Aan de andere kant, wat Merel zegt in haar finale biecht snijdt ook weer hout, dat hij ''een geheimpje bewaard'' en dus als het ware niet liegt en niets fout doet. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Als voetballer houd je ook geen rekening met je tegenstander (ik scoor er een in eigen goal, anders is het zo zielig). WIDM is gewoon een spel en ik denk dat Nathan dat prima zo kan zien. Hij is geen snow flake ofzo.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 14-12-2025, 19:11:43 »
Ja, eens wel. Dit seizoen ligt het met al die sluwe ex-mollen en ervaren oud-kandidaten nog minder voor de hand.

Jurre vertrouwde z'n roomie Loes volledig; dat had Rian bijvoorbeeld niet met Anna. Dat voelde meer als: oké, ik moet nu minder gaan spreiden.
Ja, maar met zo’n ervaren club zou het ook wel bijzonder zijn als niemand de mol door heeft. Toch?
Dan denk ik echt, hoe is dit mogelijk? Om die reden heb ik wel sterke twijfels bij Loes.

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #75 Gepost op: 14-12-2025, 19:43:32 »
Sommige mensen denken dat de mol door ten minste één finalist verdacht moet worden.

Dat is wel waar de productie op aanstuurt, en ik heb het in elk geval Rick McCullough meerdere keren in interviews, artikelen en chats zien bevestigen. De productie wil een verhaal vertellen, en vindt het geen bevredigend einde als de winnaar op de verkeerde Mol zat maar toevallig de meeste antwoorden goed had, en zal zo nodig de Mol aansporen om opzichtiger te mollen als ie tot in de finale onder de radar blijft.
Men vond een in de finale onverdachte Mol altijd iets dat koste wat kost vermeden diende te worden, en ondanks de wisseling van de wacht denk ik niet dat iets waar ze zó fel over waren nu wel zouden willen toelaten. Al blijft het de vraag in hoeverre ze daar controle over hebben. Dat is in elk geval de strohalm waar ik me aan vasthield toen mijn Mollen in de finale onverdacht bleven. Niet dat het ooit werkte, maar ja...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 14-12-2025, 19:57:46 »
Het kan natuurlijk wel gebeuren dat het een keer voorkomt dat een mol en de productie, de mol op het eind stuk verdachter probeert te maken bij de kandidaten, als de mol nog steeds niet geraden is. En dit is in het verleden denk ik ook wel gebeurd, lijkt me. Maar er blijft natuurlijk een kleine risico dat de mol echt niet geraden wordt, ook al is de kans heel klein. Dan moeten de makers het accepteren en de kandidaat met de meeste goede antwoorden wint.

Maar ik denk wel met zo’n hele ervaren groep zoals dit, zou het onwijs bijzonder zijn als ‘mol’ Loes niet geraden is. Dan denk ik echt hoe is dit mogelijk met zo’n ervaren groep. Maarja niets is wat het lijkt.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 14-12-2025, 20:09:58 »
Blijf nathan een zwakke mol vinden, hoor.. ik hoop nog op loes!!

en hij heeft idd weinig met mollen en had wat lo al zei echt duizend keer meer kunnen doen en heeft juist onmolse acties om de kandidaten af te leiden of wat m.i. gewoon niet klopt als mol..

Hoezo ga je voor geld als dat niet hoeft? hoe is dat mols?

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #78 Gepost op: 14-12-2025, 20:21:18 »
Dat is wel waar de productie op aanstuurt, en ik heb het in elk geval Rick McCullough meerdere keren in interviews, artikelen en chats zien bevestigen. De productie wil een verhaal vertellen, en vindt het geen bevredigend einde als de winnaar op de verkeerde Mol zat maar toevallig de meeste antwoorden goed had, en zal zo nodig de Mol aansporen om opzichtiger te mollen als ie tot in de finale onder de radar blijft.
Men vond een in de finale onverdachte Mol altijd iets dat koste wat kost vermeden diende te worden, en ondanks de wisseling van de wacht denk ik niet dat iets waar ze zó fel over waren nu wel zouden willen toelaten. Al blijft het de vraag in hoeverre ze daar controle over hebben. Dat is in elk geval de strohalm waar ik me aan vasthield toen mijn Mollen in de finale onverdacht bleven. Niet dat het ooit werkte, maar ja...

Denk zelf dat Loes, die echt heel opzichtig probeerde te mollen bij tijden en door het hele seizoen heen en niet bepaald kleurloos was, gewoon zoveel kandidaatse acties ook had buiten de camera's of de edit om, dat de deelnemers haar allang hadden afgestreept als mol. Maar dat de makers er voor de uitzendingen juist gebruik van maakten om het allemaal spannend te houden, wat in dat geval goed gelukt is.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 14-12-2025, 20:26:05 »
Blijf nathan een zwakke mol vinden, hoor.. ik hoop nog op loes!!

en hij heeft idd weinig met mollen en had wat lo al zei echt duizend keer meer kunnen doen en heeft juist onmolse acties om de kandidaten af te leiden of wat m.i. gewoon niet klopt als mol..

Hoezo ga je voor geld als dat niet hoeft? hoe is dat mols?

Hij had idd beter voor de joker moeten gaan of -250 euro mee eens.
Maar eerlijk ik snap hem als mol hier ook, want ja hij staat bekend als een eerlijke en fanatieke kandidaat, dan kies je voor het geld, hoe onmols het ook is. Maar dan verwacht ik ook, als mol dat je bij de stemronde voor rood gaat en dit hoor je pas bij de molacties en de kandidaten ook. Dus dit is niet eerder in beeld bij de kandidaten. Alleen ik geloof dat Loes voor rood ging en niet Nathan. Ja, dat is bijzonder en zeker dat hij in aflevering 5 na dat de pot leeg is bijna niks gedaan heeft wat je als mol zou doen. Dus ja, eerlijk zijn tactiek begrijp ik niet helemaal, maar dit heb ik ook bij Loes en Merel, alleen iets sterker bij Nathan. Dat ik denk jongen doe iets? En vind ik het niet logisch als mol.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 20:28:25 door Mol1991 »