Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 27148 keer)

Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 11-12-2025, 04:32:29 »
Zou dit nog iets kunnen zijn, of is het te ver gezocht?

4 stapeltjes van 3 jokers, en als je dat stapeltje van 4 jokers verdeelt over de andere, worden het 4 stapeltjes van 4 (Loes was 43 en werd 44 tijdens de opnames)

Vraag me gewoon af waarom er zoveel jokers liggen en waarom juist op die manier in beeld worden gebracht/zijn geordend, omdat er uiteindelijk maar 4 jokers nodig zijn voor de opdracht (1 voor Annemarie, 3 voor Kim potentieel)

Eh ik zie vijf stapels :-)
Ook petjes vind ik niet zo sterk. Molposities wel (zie ik minder) en gedrag (zie ik veel, maar ze is actrice en kan besloten hebben het anders te doen).

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #201 Gepost op: 11-12-2025, 06:45:29 »
Antwoord van Loes: “Het feit dat ik actrice ben is zowel een voordeel als een nadeel.

Is denk ik een verwijzing naar Cruijf en dus een 1-2tje naar Anne-Marie!

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #202 Gepost op: 11-12-2025, 07:42:10 »
Eh ik zie vijf stapels :-)
Ook petjes vind ik niet zo sterk. Molposities wel (zie ik minder) en gedrag (zie ik veel, maar ze is actrice en kan besloten hebben het anders te doen).
Het zijn 4 stapels van drie zegt Speurmol, lees het bericht nog eens ;)
En er is één stapel van 4. Wat in totaal maakt 5 stapels.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 11-12-2025, 10:58:18 »
Ja, inderdaad, en er is hier vaker gehint dat het getal 5 ook een hint naar Loes kan zijn, omdat zij de 5e afvaller van seizoen 18 was (5 mollen/5 kandidaten, 5 vragen vallen af in aflevering 2, 5e kandidaat gaat steeds door, getal 5 mist op bord in The Line-Up)

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 11-12-2025, 11:13:18 »
Ik vind toch het yin-yang petje van Loes een hint, vond dit op de wikipedia pagina:

Ben er vrij zeker van dat het Portugese woord ''Luz'' een hint is naar Loes als mol (zelfde uitspraak), wat licht betekent, en in veel vormen terug komt dit seizoen (veel shots van licht naar donker, ''brengt een glimp van mij aan het licht'' in Uittesten, de lichtvonkjes in de leader/etc). Dus licht-donker van yin-yang sluit hier naadloos bij aan. Daarnaast heeft Loes meer kleding hints gebruikt naar haar mol-rol, zoals de 2 M's op haar kontzakken in de sinaasappelstrijd opdracht.
De haat-liefde van Yin-Yang kan ook op de mol-rol slaan, en dat Loes een actrice is waarbij waarheid-liegen om de hoek komt kijken..

edit; Sorry, had de post van Klaartje76 niet gezien (wat over hetzelfde gaat)
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 11:32:50 door Speurmol »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 11-12-2025, 11:18:02 »
De scene waarin Nathan in de wijnkelder zit met Rik wordt voorafgegaan door een shot waarbij de camera zogenaamd van boven, dwars door de aarde van een grasveld, naar beneden gaat (begin aflevering 2). Precies waar een mol zich ophoudt.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 11-12-2025, 12:51:19 »

edit; Sorry, had de post van Klaartje76 niet gezien (wat over hetzelfde gaat)
Nou, geeft niet hoor. Mijn bericht daarover is ook al drie weken oud, dat is een lange tijd in deze razend snel evoluerende maatschappij. ;)
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die in die richting denkt. Enigszins geruststellend dat ik niet de enige ben met zulke hersenkronkels. :)
Het is intussen eigenlijk te mooi om niet waar te zijn. Maar het kan ook allemaal toeval zijn, maar dan wel een heel mooi toeval. Als Loes de Mol was had ik er als maker zeker dit type hints in gestoken. Wie weet inspireren we de makers zo wel.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 12:58:55 door Klaartje76 »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 11-12-2025, 12:51:48 »
De scene waarin Nathan in de wijnkelder zit met Rik wordt voorafgegaan door een shot waarbij de camera zogenaamd van boven, dwars door de aarde van een grasveld, naar beneden gaat (begin aflevering 2). Precies waar een mol zich ophoudt.

Ik heb dat hele stuk + opdracht zitten terugkijken, en ik kan ook echt niets anders zien dat hij de mol is? Rik zegt het nog letterlijk, jij bent de mol. En nathan zelf zegt later ook iets in de trant van “ik ben de enige met deze voorkennis”. Omdat hij ook de mol is heeft niemand anders die kennis gekregen.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #208 Gepost op: 11-12-2025, 17:59:03 »
In het waterpark...

Online Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 11-12-2025, 19:05:10 »

Die dualiteit van yin en yang kan je ook betrekken op de Mol zelf en zijn dubbelrol in het spel: enerzijds het spel saboteren, maar zich anderzijds voordoen als kandidaat om niet ontdekt te worden.
En ook op de persoon Loes zelf, ze was de kandidaat en is de mol.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 11-12-2025, 20:37:24 »
Rendez Vous met haar oud presentator

Opdracht uit S11 .. 11= K

Volgorde jokers 301 Mol

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 11-12-2025, 21:59:33 »
Zag dit op Facebook, heb het natuurlijk gecheckt en dit klopt.
Loes is de Mol. In aflevering 1 als ze allemaal zeggen Ik ben de Mol komt Loes als enigste 2 keer in beeld zonder vioolmuziek. Dit wijkt af van de andere 9 kandidaten. Die komen allemaal maar 1 keer in beeld en wel met vioolmuziek. Conclusie Loes is afwijkend van de rest. Loes is de Mol.

Dit is mijn eigen bericht als extra info:
Toen Rik zei wie is de mol, bij de woorden de mol hoor je ook geen vioolmuziek. Is dit ook een hint dat als De echte Mol spreekt geen vioolmuziek te horen is.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 23:08:20 door Mol1991 »

Offline Fay111

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 11-12-2025, 22:18:19 »
Die allerlaatste zin die de mol intypt bij UITtesten..
Zou zomaar eens een echte hint kunnen zijn.

“Dat er 2000 euro in de pot zou komen …”
Gaat er niet exact 2000 euro uit de pot indien Nathan de mol uiteindelijk blijkt te zijn?
Dus geeft de mol ( Nathan) hier de kandidaten de kans om nu deze 2000 euro te compenseren? Hij drukt zelf uiteraard niet af..
Zou me niet verbazen moest hijzelf nog eens rondlopen en zwaaien naar de verblinde kandidaten..

Nathan,
Die als enige met de hand omhoog, zoals in een rechtbank, zegt “Ik ben de mol”.
Die in een “duister verleden” zelf een bondje sloot met de mol, probeert zijn huidig bondje met Sahil te redden bij de pittige en zure gerechten “Aan tafel” doch het “Noodlot” weer ziet toeslaan.
De schijnbaar goudeerlijke persoon ( jouw “Alibi”) die echter de pakken van Merel niet durft aan te raken, want een (schijn)heilige mag een heilig ‘relikwie’ niet aanraken.
Rare woordkeuze of juist gedurfde, bewuste woordkeuze.
Die alleen met zichzelf een “Rendez-vous” had.
« Laatst bewerkt op: 11-12-2025, 23:13:04 door Fay111 »

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: Gisteren om 05:48:15 »

Op het prikbord stond de eenheid van mol waar onder het getal ''2'' twee keer een stip staat.

Mol = 22
Sahil zat in S22.

Nathan maakte zijn debuut op zijn 22e verjaardag. Nu zijn debuut als Mol?

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: Gisteren om 15:16:59 »
Na de vraag van Dennis wie naast hem zat bij het avondeten na de eerste opdracht, zoekt Nathan het antwoord op in zijn eigen Molboekje: ‘Eh, M.’ Bij het eten in het restaurant (lijkt me een diner en geen lunch) zat Dennis tussen Sahil en Nathan in. Tegen het einde van het seizoen mogen kandidaten het Molboekje van ten minste één iemand inzien. Zou Nathan in zijn eigen Molboekje misschien zichzelf bewust aangeven als ‘M’ (kort voor Mol), als hint voor wie zijn Molboekje inkijkt? (Het is niet logisch voor Nathan om Sahil als Mol aan te merken in zijn Molboekje, want in een biecht bij de vatenopdracht vertelt Nathan dat hij Sahil eigenlijk niet zo heel erg verdenkt. En Merel zat niet bij Dennis in de buurt tijdens het avondeten, dus ‘M’ kan niet op haar slaan.)

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: Gisteren om 16:27:44 »

We wisten al dat er in een zwart boekje "ter inzage" lag bij de docent op de tafel in de gang bij het scheilundelokaal.(Aflevering 2 "repetitie")
Als je daarbij aanneemt dat dat boekje van de mol was, en je combineert dat met de beelden van "uittesten" waarbij de molboekjes op tafel kwamen plus de vooruitblik afl 7 waarbij de molboekjes ingezien worden, dan kunnen Kim en Loes niet de mol zijn.
Merel en Nathan hebben een zwart boekje.
..0DATIE

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: Gisteren om 16:34:32 »
Na de vraag van Dennis wie naast hem zat bij het avondeten na de eerste opdracht, zoekt Nathan het antwoord op in zijn eigen Molboekje: ‘Eh, M.’ Bij het eten in het restaurant (lijkt me een diner en geen lunch) zat Dennis tussen Sahil en Nathan in. Tegen het einde van het seizoen mogen kandidaten het Molboekje van ten minste één iemand inzien. Zou Nathan in zijn eigen Molboekje misschien zichzelf bewust aangeven als ‘M’ (kort voor Mol), als hint voor wie zijn Molboekje inkijkt? (Het is niet logisch voor Nathan om Sahil als Mol aan te merken in zijn Molboekje, want in een biecht bij de vatenopdracht vertelt Nathan dat hij Sahil eigenlijk niet zo heel erg verdenkt. En Merel zat niet bij Dennis in de buurt tijdens het avondeten, dus ‘M’ kan niet op haar slaan.)
Ben niet overtuigd, Nathan zegt namelijk ''denk ff belangrijk dat ik jouw een paar samenstellingen ga vertellen'', Dennis: ''ja'', Nathan: ''Positionering avondeten'', Dennis: "ohja, daar heb ik inderdaad ook helemaal niet op gelet'' Dan komt er een knip in de edit.. Dennis: ''Wie zat er ook alweer naast mij", Nathan: ''M''.
Mijns inziens kan dit laatste stukje na de knip dus ook gaan over iets anders waar er een Merel bijvoorbeeld naast hem zat in de auto of zo..
Het zou uiteraard ook over het avondeten kunnen gaan, maar zeker niet voor 100%. Daarnaast zou hij een M voor Sahil hebben kunnen gebruiken, omdat hij hem misschien als mol ziet (of het kan een random letter zijn in een soort code, welke alleen hij begrijpt, als een soort bescherming als iemand in zijn boekje spiekt misschien)

Het zou wel een briljante molactie zijn als het echt zo is en hij hier Dennis verteld dat hijzelf de mol is :P

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: Gisteren om 19:33:07 »
De fout in de graphics bij het begin van dag 4 in Porto (afl.2 rond 29:15) is al eerder opgemerkt (dacht ik toch). In beeld staat DAG 3 PORTO, maar dat moet natuurlijk DAG 4 zijn (zie screenshot).
Dit zou een moedwillige fout kunnen zijn om onze aandacht te trekken. En je kan ze zonder al te veel kronkels zien als een hint naar Loes. Immers, zo vernemen we even later uit een gesprek in de auto, dat het die dag de verjaardag van Loes is. Zij werd die dag 44. De 3 van haar leeftijd 43 moet dus die dag ook veranderd worden in een 4, om correct te zijn. Ik haal misschien oude koeien uit de sloot, maar ik merk dat ik niet de enige ben.  ;)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 19:34:55 door Klaartje76 »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: Gisteren om 20:08:35 »
De fout in de graphics bij het begin van dag 4 in Porto (afl.2 rond 29:15) is al eerder opgemerkt (dacht ik toch). In beeld staat DAG 3 PORTO, maar dat moet natuurlijk DAG 4 zijn (zie screenshot).
Dit zou een moedwillige fout kunnen zijn om onze aandacht te trekken. En je kan ze zonder al te veel kronkels zien als een hint naar Loes. Immers, zo vernemen we even later uit een gesprek in de auto, dat het die dag de verjaardag van Loes is. Zij werd die dag 44. De 3 van haar leeftijd 43 moet dus die dag ook veranderd worden in een 4, om correct te zijn. Ik haal misschien oude koeien uit de sloot, maar ik merk dat ik niet de enige ben.  ;)

Oeh als dat zo is zou ik dat inderdaad een mooie hint vinden! Goed gevonden.

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: Gisteren om 22:27:48 »
Helemaal niet gek, goed gevonden. Ik denk dat er zeker meer hints in zitten dit seizoen, dat onze mol Loes van 43 naar 44 gaat. Hoe vaak komt het immers voor dat een mol jarig is geweest tijdens de opnames? De vaten opdracht, waarbij een vat met hun gemiddelde leeftijd van 43 gepakt moest worden is hier 100% zeker een hint naar (was tevens de laatste dag dat ze 43 was, volgende dag was haar verjaardag!). Vond daarom ook de molactie zoooooo briljant dat ze eerst Kim en daarna de groep ervan overtuigde dat ze het getal 43 aan de andere groep door moesten geven, zij dan een 43 jaar oude port moesten proeven en dat die andere groep hun dan een hint zou geven welke vaten ze moesten pakken! (die biecht van Merel daarna ook  ;D )

Heb nog meer hints van 43 naar 44 in m'n molboekje, maar die zijn wat verder gezocht :P
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:35:57 door Speurmol »