Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 27313 keer)

Offline annebeestje

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 10-11-2025, 12:39:09 »
We moeten de "olifant in de kamer" natuurlijk nog wel even bespreken hier:

Het muntje dat gebruikt werd voor het scheikunde proefje was een Japanse 10 Yen. Een directe verwijzing naar Kim die, in seizoen 10, in Japan, de mol was.

Toch geloof ik niet dat het zo makkelijk is.
Ik houd rekening met een heel ander scenario rond het muntje... Daar kom ik later nog op terug!
..0DATIE

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #41 Gepost op: 10-11-2025, 12:42:33 »
Viel mij ook op dat het nog niet gepost was. Hier het (verkleurde) muntje:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #42 Gepost op: 10-11-2025, 13:56:07 »
Op de muntzijde staat het jaar dat het muntje is uitgegeven. Dat is 2002 (althans wat ik met Google Lens als resultaat krijg). Een eerbetoon aan George, die de mol was in 2002 in Portugal?

Heisei 14 (平成14年) komt overeen met het jaar 2002 in de Gregoriaanse kalender, aangezien Heisei 1 overeenkwam met 1989. Het is een jaar binnen de Heisei-periode, die liep van 8 januari 1989 tot 30 april 2019. Omrekening: Het jaar 2002 was het 14e jaar van het Heisei-tijdperk, omdat het tijdperk begon in 1989 en \(2002-1989=13\), dus de berekening is \(13+1=14\).

het kruisje is dan 10 en het teken erachter een 4.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 18:17:58 door foxhunter »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 10-11-2025, 16:27:38 »
Jurre ging in aflevering 1 graag in de kist (Vraag ‘Werk jij ondergronds?’) en loopt bij de port opdracht met een petje ‘I don’t work here’ (bovengronds). Jurre repeteert de mol constante. Bij de PH-waarde van cola is geknipt (wel en geen A4 met mol constante onder de lakmoes controlekleuren), in de biecht zegt Jurre daarover dat je goed moet kijken. Hij draagt daar een shirt met de kleur van PH 2, voor de 2e keer de mol? In aflevering 1 droeg hij ook al een shirt met die kleur. Maar Richard lijkt er uit te gaan op Jurre, dus zal wel toeval zijn.

#Foxhunter. Wat heb je een leuke avatar Foxhunter, ik kan er naar blijven kijken ::bravo::. Zal wel aan mijn naam liggen  ::rofl::

Online missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #44 Gepost op: 10-11-2025, 18:20:45 »

Op het prikbord stond de eenheid van mol waar onder het getal ''2'' twee keer een stip staat.

Mol = 22
Sahil zat in S22.

Je kunt de 6,022 ook lezen als: 6e afvaller in seizoen 2022

Verder staat er geen X in de echte formule.
Dit zou je kunnen lezen als: vriend van de mol 2023

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 10-11-2025, 20:17:06 »
Bij de uitleg van de scheikundeproef opdracht zie je Jurre handgebaren maken. (MOL) Voor het eerst vind ik het vrij duidelijk en ik heb het nergens terug gelezen nog.

Helaas hoop ik dat hij dit doet om te stangen en is Jurre vrij vlot uit het spel. (ik vond hem de eerste keer al geen beste mol)
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 20:44:46 door Lola-aapje »

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 10-11-2025, 21:18:24 »
Dat liedje van Jurre doet mij denken aan de morsehint 'enkel enkel dubbel dubbel' van Kees Tol ( .. —— wordt IM). Jurre zegt alleen bij het doorgeven 23 achter zijn liedje. Kan in morse zijn ….. .. ——   (5 IM) of met een spatie voor 22  … .. .. —— (si IM; ja, we zijn in Portugal)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 11-11-2025, 14:07:22 »
In de vooruitblik gaan kandidaten in een line-up naast elkaar staan. Dit is wellicht een verwijzing naar seizoen 5, waar iets soortgelijks gebeurde. Bij de schaalverdeling komt 6'0" dubbel voor (5'0" ontbreekt). Misschien gewoon een foutje, maar omdat bij de line-up in seizoen 5 een officiële hint was aangebracht, kan daar eventueel nu ook sprake van zijn. Heeft die 6 of die ontbrekende 5 nog iets te betekenen?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #48 Gepost op: 11-11-2025, 17:07:21 »
5 koffers, 5 bommen, 5 tonnen, 5 vragen en 5 vragen minder in de test.
Nu mist er een 5 idd

Zat de mol in 5 seizoenen geleden (2020) ..  Nathan

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 11-11-2025, 20:18:26 »
Voor mij is  een van de meeste interessante hints in aflevering 2 het briefje Mol = 6,022 x 10²³ wat de constante van Avogadro is. De afkorting/grootheid daarvan is Na,

Mol = Na
Mol = Nathan

Zag hem nog niet hier,

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #50 Gepost op: 11-11-2025, 21:48:27 »
In de vooruitblik gaan kandidaten in een line-up naast elkaar staan. Dit is wellicht een verwijzing naar seizoen 5, waar iets soortgelijks gebeurde. Bij de schaalverdeling komt 6'0" dubbel voor (5'0" ontbreekt). Misschien gewoon een foutje, maar omdat bij de line-up in seizoen 5 een officiële hint was aangebracht, kan daar eventueel nu ook sprake van zijn. Heeft die 6 of die ontbrekende 5 nog iets te betekenen?

Het gaat fout tussen de 46 en de 56.
Het kenteken was DM-38-48.
De molleeftijd is minimaal 46 en maximaal 48? —-> AM (48) en Dennis (47). Misschien volgt nog een 3e aanwijzing?
De 27 van AM aan de waslijn van Yvonne/Milouska vond ik al heel mooi.
De handen van AM in de teaser.

De mugshots (popartiesten?) kwamen ook voor in afl. 2 opdracht 2 van De Mol België seizoen Sicilië. Nog even gecheckt, daar staan de getallen gewoon goed.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2025, 12:09:39 door foxhunter »

« Reactie #51 Gepost op: 11-11-2025, 23:03:36 »

Mooie vondst Molzkovicz!

In seizoen 5 was de positie van de mol in de line-up dus te herleiden d.m.v. de gewijzigde cijfers op de muur.

Bij de line-up in de vooruitblik staan 7 getallen op de muur en 7 kandidaten ervoor. Het middelste getal is gewijzigd, nl. van 5'0" naar 6'0".

Loes staat in het midden.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 12-11-2025, 02:23:48 »
OF: de 5,0 is veranderd in 6,0. De 5e persoon Sahil = de mol = 6,0 22 x10^23. Waarbij de 2 puntjes onder de 2 (Sanmol) verwijzen naar seizoen 22 met Sahil, die ook de 6e afvaller was (MissMolly).

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #53 Gepost op: 12-11-2025, 12:11:17 »
Je kan alle kanten op. 5 voet is 6 voet geworden. 1 voet verschil. 1 voet is 12 inch. Seizoen 12 maakt het verschil?

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #54 Gepost op: 12-11-2025, 13:16:27 »
Of 5 wordt 6 -> 5 mollen worden 6 mollen dit seizoen. Dus de Mol is een oud-kandidaat.

Waarschijnlijk kun je voor iedereen wel iets verzinnen inderdaad ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #55 Gepost op: 12-11-2025, 14:01:50 »
Voor mij is  een van de meeste interessante hints in aflevering 2 het briefje Mol = 6,022 x 10²³ wat de constante van Avogadro is. De afkorting/grootheid daarvan is Na,

Mol = Na
Mol = Nathan

Zag hem nog niet hier,

Had ik in het “wie is de mol” topic gezet op pag 4

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 12-11-2025, 14:54:43 »
In de vooruitblik gaan kandidaten in een line-up naast elkaar staan. Dit is wellicht een verwijzing naar seizoen 5,

Toen was de hint dat Yvon rechts naast de cijfers 4 en 5 stond. D..E.. MOL
en nu... Staat Nathan naast de nummers 4 en 5 in de line-up.
Denk de bordjes er maar even bij zoals in dit voorbeeld:

Wat kunnen we dan verder met die dubbele 6" kunnen? Nathan is ongeveer 6 voet. 1m83 volgens wiki.  ???
« Laatst bewerkt op: 12-11-2025, 14:59:03 door annebeestje »
..0DATIE

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #57 Gepost op: 12-11-2025, 15:19:40 »
Wie heeft haar lesje geleerd?
Op het briefje stond: Wat is de eenheid voor de hoeveelheid stof in de stofformule van een element of verbinding?
En wie is de enige die dit foutloos uitspreekt:
« Laatst bewerkt op: 12-11-2025, 15:29:31 door foxhunter »

Offline Charozie

• Forumlid
  • WIDM junk sinds seizoen 2006 Argentinië
« Reactie #58 Gepost op: 12-11-2025, 19:41:58 »
Zijn er nog kandidaten waar er geen seizoens hints van hun origin seizoen zijn geweest (geen tijd gehad te checken)? Voor het geval dat het zo’n andersom ding is en die Yen juist een afstreep ding is en de mol straks als enige geen directe seizoensverwijzing heeft? Beetje lastige wellicht in de zin van wanneer iets een directe/indirecte/fysieke verwijzing is.

Doet mij denken aan 2006 de mol verandert nooit van kleur hint. In de aflevering zelf dacht je steeds huh waarom heeft X een andere kleur roos/boek/helm etc maar het werkte andersom met wie uiteindelijk juist niet.
« Laatst bewerkt op: 12-11-2025, 19:43:41 door Charozie »
De oldskool seizoenen van voor 2011 hadden toch iets wat niet te omschrijven is. Bring back de oude testmuziek (pre-2011)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 13-11-2025, 09:01:11 »
Nog eentje dan!

De 6" feet op achtergrond staat te laag.
Dat doet denken aan de serie "Six Feet Under".
Twee hoofdpersonen uit deze serie heten Nathaniel (Nate). Zowel vader als zoon.
Nathan begeeft zich "6 feet under" als mol?
..0DATIE