Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 27744 keer)

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #80 Gepost op: 16-11-2025, 19:31:48 »
Ik probeerde het gewoon en verbinding met voetbal te maken sinds aflevering 2 en de man met de pijp.

Is de verbinding in dit geval dan de pijp en het mannelijk geslachtsdeel van een streaker? Want dat laatste... Ceci n'est pas un pipe...  ::)

Edit: Kan het zijn dat je het fluitje van de surveillant op de gang bedoelt?
« Laatst bewerkt op: 16-11-2025, 19:37:32 door Enigma TV »

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 16-11-2025, 19:38:49 »
Voortbordurend op het getal 5
(Deels dank aan mollenjagers)

5 bommen, 5 koffers
5 oud mollen, 5 oud kandidaten
5 proefopdrachten
5 vragen miste bij de test
Meetlat afl 3 mist de 5 (in n opdracht wijzende naar seizoen 5)

Loes was afvaller 5 in haar seizoen. Wat OOK nog eens op 5 verschillende landen betrekking had

Nummerbord DM 38-48.. het midden daarvan .. als je WEER het getal 5 pakt… (38+5 en 48-5) is 43.

Loes was 43 toen ze begon aan dit seizoen

En was er ook niet iets met ton 43?
5x5= 25 Rugnummer Nathan Rutjes.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 16-11-2025, 23:51:41 »
Die ‘foute’ 6’0” bij de line-up staat daar niet ‘per ongeluk’, daar moet iets achter zitten.

Ik las hier al een paar mogelijke verklaringen/‘hints’.

Wat als 6’0” niet op een lengte slaat (6 foot 0 inches) maar op een tijdsaanduiding? Ik las die 6’0” namelijk eerder als 6 min 0 seconden, minuten en seconden worden toch ook zo aangeduid met die ‘accenten’?  In deze aflevering is op 6min0sec Merel in beeld tijdens een korte ‘biecht’ (volgens de tijdsaanduiding in de aflevering zoals ze op het onvolprezen NPO Start staat tenminste). Een hint naar de Mol, Merel dus? Your guess is as good as mine.
« Laatst bewerkt op: 16-11-2025, 23:54:47 door Klaartje76 »

Offline PH20201

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 17-11-2025, 00:26:33 »
Is de verbinding in dit geval dan de pijp en het mannelijk geslachtsdeel van een streaker? Want dat laatste... Ceci n'est pas un pipe...  ::)

Edit: Kan het zijn dat je het fluitje van de surveillant op de gang bedoelt?

Ja, ik bedoelde de fluitje.🤣
Sorry, Ik ben Zwitsers en mijn nederlands nog nit zo goed.🙈

In het Duits heet de streaker "Flitzer".
De verbinding had ik ook daroom gemakt😄
Toen duidelijk werd dat het niets met elkaar te maken had, kon ik het idee gewoon niet loslaten.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #84 Gepost op: 17-11-2025, 09:03:42 »
Die ‘foute’ 6’0” bij de line-up staat daar niet ‘per ongeluk’, daar moet iets achter zitten.

Ik las hier al een paar mogelijke verklaringen/‘hints’.

Wat als 6’0” niet op een lengte slaat (6 foot 0 inches) maar op een tijdsaanduiding? Ik las die 6’0” namelijk eerder als 6 min 0 seconden, minuten en seconden worden toch ook zo aangeduid met die ‘accenten’?  In deze aflevering is op 6min0sec Merel in beeld tijdens een korte ‘biecht’ (volgens de tijdsaanduiding in de aflevering zoals ze op het onvolprezen NPO Start staat tenminste). Een hint naar de Mol, Merel dus? Your guess is as good as mine.

Er bestaat zoiets als de Portugese voet.
1 pe [Portuguese] to m = 0.33324 m
5 pe [Portuguese] to m = 1.6662 m
6 pe [Portuguese] to m = 1.99944m

Afl.3 33:32 in de uitzending is Sahil. AM=1.64-1.65 lang, klopt niet. Sahil 1.76 of zo, ook niet.

AM staat te seinen na afloop van 3.1: zie plaatje

Offline MaxvdBroek

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 17-11-2025, 09:53:17 »
Ik lach me rot als er net als vorige keer helemaal geen hints zijn. Sowieso ben ik iemand die niet echt naar hints kijkt, maar naar acties en zaken die buiten beeld worden gehouden (zoals de vallende potten bij Rob, de sleutel bij Everon). Dat wetkt bij mij nog steeds het beste.

Had ik al nagevraagd bij de AVROTROS, en ze hebben bevestigd dat er hints in dit seizoen te vinden zijn!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #86 Gepost op: 17-11-2025, 10:11:18 »
1) Terug te vinden op de website van AM: https://www.annemariejung.com/copy-of-theater
    In een duister verleden..... (stond zij al als dader op een mugshot).
2) Rik zei: na 3.2 houden we 1020 Euro over. Lekker toch? (nog geen verklaring voor, maar klonk vreemd).
3) Uit mollenstreken: op de wand : Mol A.
4) De gunpop heeft een strik met de IJslandse vlag, AM was mol in 2012 in IJsland
5) AM is 48 tijdens de opnames, 48 vensters in beeld.
6) Bij het mugshot werd 6 voet aangegeven in plaats van 5 voet. 1 voet is 12 inch ==> 2012.
« Laatst bewerkt op: 17-11-2025, 10:29:36 door foxhunter »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 17-11-2025, 12:23:35 »
Ik begrijp geen Portugees, dus ik weet niet wat de zanger precies zingt, begin aflevering 3. Het liedje begint zo rond 2min45. Maar het eerste woord dat hij zingt is “luz”, dat betekent ‘licht’ (dat is één van de weinige woorden Portugees die ik wel ken  :) )

Uitgesproken klinkt dat precies hetzelfde als ‘Loes’.  :)

Ik besef dat het eerder iets is voor in het rubriekje ‘totaal nutteloze hints’, maar ik heb hier al veel gelezen van hetzelfde allooi, dus waarom zou ik zoiets ‘belachelijks’ hier dan niet mogen zetten?  ;D

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #88 Gepost op: 17-11-2025, 22:43:15 »
wel leuk gevonden  :)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 18-11-2025, 10:23:21 »
Ik heb zelf niet gezocht, maar als er nog Portugese liedjes zouden passeren (of al voorbij zijn gekomen) met ‘Luz’ in de titel/tekst, dan zou ik zelf nog gaan geloven dat het iets te betekenen heeft! :)

En al helemaal als ze straks in een opdracht in het ‘Estadio da Luz’ zouden belanden, de thuisbasis van voetbalclub Benfica (uit Lissabon), binnenkort, als ik me niet vergis, de tegenstander van Ajax in de ‘kelderkraker’ op matchdag 5 van de Champions League (beide teams staan nog met nul punten). Zou Loes dan niet de aftrap mogen geven? :)

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 18-11-2025, 10:23:58 »
Deze kwam ik tegen op Reddit, t.a.v. die Avogadro-toestand ( mol = 6,022×1023):

Nathan = 6,0 in lengte (1,83) en daarbij in beeld

Nathan = 22 levens op de teller toen hij afgeknald werd

Nathan = 23 km/uur op de flitsteller

Mol = 6,022^23 zagen we in het schoollokaal.

hij wordt zelfs ook afgeschoten van 11 naar 10 :')

Bron:
https://www.reddit.com/r/widm/comments/1oyxk3p/nathan_60_22_23/

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 18-11-2025, 12:15:26 »
Ik heb zelf niet gezocht, maar als er nog Portugese liedjes zouden passeren (of al voorbij zijn gekomen) met ‘Luz’ in de titel/tekst, dan zou ik zelf nog gaan geloven dat het iets te betekenen heeft! :)

Oh je kunt je nog extra verheugen: er is zelf ook een prachtig plaatsje "Luz" aan de Algarve kust. Ze gaan waarschijnlijk nog die kant op, afgaand op het kaartje dat te zien was in de trailer. (Hoewel de reputatie van dat plaatsje helaas niet geheel onbedoezeld is...)
« Laatst bewerkt op: 18-11-2025, 12:18:55 door annebeestje »
..0DATIE

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 18-11-2025, 12:41:23 »
Oh je kunt je nog extra verheugen: er is zelf ook een prachtig plaatsje "Luz" aan de Algarve kust. Ze gaan waarschijnlijk nog die kant op, afgaand op het kaartje dat te zien was in de trailer. (Hoewel de reputatie van dat plaatsje helaas niet geheel onbedoezeld is...)
Oh, cool!
Stiekem zit ik dan ook te hopen dat dit liedje voorbij gaat komen, eentje van de band ‘La Luz’ met een wel heel toepasselijke titel:

Good luck with your secret, Loes! :)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #93 Gepost op: 18-11-2025, 13:51:52 »
Deze kwam ik tegen op Reddit, t.a.v. die Avogadro-toestand ( mol = 6,022×1023):

Nathan = 6,0 in lengte (1,83) en daarbij in beeld

Nathan = 22 levens op de teller toen hij afgeknald werd

Nathan = 23 km/uur op de flitsteller

Mol = 6,022^23 zagen we in het schoollokaal.

hij wordt zelfs ook afgeschoten van 11 naar 10 :')

Bron:
https://www.reddit.com/r/widm/comments/1oyxk3p/nathan_60_22_23/

Ik las hem ook maar...

hoe kunnen ze in aflevering 2 weten dat Nathan in aflevering 3

a) bij de flitsgroep zal zitten.
b) dat hij bij 22 levens binnengaat

Als een van deze niet doorgaat, is de hele tip waardeloos.
klaar voor de strijd

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 18-11-2025, 14:43:10 »
Ik heb nog een heel duidelijke hint die wijst naar Merel: begin aflevering 3 komt Rik aan bij dat bakkerijtje waar ze pastel de nata maken. Rik zegt: “Hier maken ze pastel de nata, een lekkernij waarvan het recept even geheim is als de identiteit van de Mol.” En dan meteen een closer shot van Merel (naast Dennis) die ‘verrast’ reageert.

Het is een heel gemakkelijk te spotten in-your-face hint, wellicht al vaker gebruikt, maar wel eentje van het kaliber waaraan veel hints in WIDM lijken te beantwoorden: niet te moeilijk, makkelijk uit te leggen, simpel, niet verspreid over meerdere afleveringen.

(PS: ik blijf het jammer vinden dat ik niks meer visueel kan aantonen met een screenshot uit de afleveringen van op NPO Start. Screenshots resulteren altijd in een volledig zwarte foto. Maar kijk: dankzij de tip van Vladimir Vlemmix is het me toch gelukt!)
« Laatst bewerkt op: 18-11-2025, 19:37:43 door Klaartje76 »

Online Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #95 Gepost op: 18-11-2025, 15:27:35 »
op de avrotros-site staat bij niet de mol nogmaal gesproken een foto van de afvaller, nu staat er bij Dennis een tekst (ik kijk daar niet zo vaak, waarschijnlijk verandert dat later nog om nu nog niets te spoileren). Is dit een hint dat Dennis bij de line-up erbij stond en naar de mol keek?

« Reactie #96 Gepost op: 18-11-2025, 18:52:37 »
(PS: ik blijf het jammer vinden dat ik niks meer visueel kan aantonen met een screenshot uit de afleveringen van op NPO Start. Screenshots resulteren altijd in een volledig zwarte foto.)

Tip: https://youtube.com/@WIDMEnglishSubs/videos

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 18-11-2025, 19:34:40 »
Tip: https://youtube.com/@WIDMEnglishSubs/videos
Bedankt voor deze tip! ::ok:: En het is me ook gelukt om dat screenshot te maken, zoals je ziet in mijn vorige bericht.

« Reactie #98 Gepost op: 18-11-2025, 20:16:50 »
Bedankt voor deze tip! ::ok:: En het is me ook gelukt om dat screenshot te maken, zoals je ziet in mijn vorige bericht.

Nice! Laat de hints met screenshots maar komen! ::trots::

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #99 Gepost op: 19-11-2025, 09:30:46 »
Als je het verleden verenigt, dan krijg je de kleuren van twee vlaggen in 1 beeld. In het kader van 'Je had het kunnen weten', al voor het seizoen begon.