Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 25736 keer)

Offline Renske is helder

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 19-11-2025, 09:37:04 »
5 5
Jurre Geluk

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 19-11-2025, 09:51:45 »
Wat me ook nog opviel is dat die 6,0 nu al twee keer opvallend aanwezig was. In het scheikunde lokaal (mol = 6,022×10) en nu ook weer in de Line-up (6'0''). Wat het betekent, geen idee.

Verder ontbrak de 5, bij de Line up. Jurre Geluk (twee keer 5 letters) was mol van seizoen 23 (5) en hij ontbrak ook letterlijk in de Line Up, doordat hij in het verhoor kamertje zat.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 19-11-2025, 10:06:00 »
Daar zit sowieso n hint.

Mss niet te ingewikkeld denken daar het ook uitgelegd moet kunnen worden aan de standaard kijker.

De 5 mist .. dus - 5.
5 jaar geleden was t seizoen van Nathan

De 6 inch die daar in de plaats staat is de lengte van Nathan en zn rugnummer

Ik kan vele hints bedenken met 5en en zessen maar teveel bochten erin blijkt achteraf nooit de situatie

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 19-11-2025, 10:31:02 »
Als je het verleden verenigt, dan krijg je de kleuren van twee vlaggen in 1 beeld. In het kader van 'Je had het kunnen weten', al voor het seizoen begon.

Heel mooi gezien! Spanje en IJsland…

Ander opvallend puntje: het game face masker heeft ineens een neus. Dat was in Cambodja nog niet. geen idee waar dat verder op zou moeten wijzen. Just saying…
..0DATIE

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #104 Gepost op: 19-11-2025, 12:52:45 »
Heel mooi gezien! Spanje en IJsland…

Ander opvallend puntje: het game face masker heeft ineens een neus. Dat was in Cambodja nog niet. geen idee waar dat verder op zou moeten wijzen. Just saying…
Ook dit jaar is die neus niet altijd zichtbaar. Eerst zie je GFM met neus en even later is ie weer weg. Speelde het duistere verleden weer op? https://www.instagram.com/p/DRMtHMVDYXR/

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 19-11-2025, 13:00:22 »
Het spel van het licht - O jogo de Luz - Het spel van Loes?

Mij is opgevallen dat de regisseur al een aantal keer heeft gespeeld met twee direct op elkaar volgende shots van dezelfde locatie, eerst bij daglicht en dan onmiddellijk erna bij avond/nacht. Of omgekeerd, zoals bij de overgang van dag 1 naar dag 2. Alsof iemand het licht aan of uit doet.

Ik had een paar van deze shots verzameld, maar ik krijg ze hier niet allemaal geplaatst omdat de bestandsgrootte over de limiet is. Je zal het met één voorbeeld moeten stellen.

Vraag is: doet de regisseur dat enkel omwille van het beauty shot, omdat het een mooi effect is; of speelt hij met opzet met het licht en steekt er een verborgen bedoeling achter?

Omdat we in Portugal zitten, heeft hij misschien gedacht (net als ik): het licht in het Portugees is ‘luz’ en dat klinkt net als de naam van de Mol. Laat ik er eens op die manier een verborgen boodschap insteken: door van deze jubileumeditie van WIDM het spel van het licht te maken, in het Portugees ‘O jogo de Luz’ oftewel ‘Het spel van Loes’.

Als je begrijpt wat ik bedoel… ;)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 19-11-2025, 13:04:33 »
Misschien lukt het als ik ze opsplits?
Die uit aflevering 1

Ja, sorry, die met de brug uit aflevering 2 wil niet lukken. ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 19-11-2025, 13:23:23 door Klaartje76 »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 19-11-2025, 16:25:30 »
In het topic van Loes Haverkort las ik net een indrukwekkend lijstje van maar liefst tien hints naar Loes, samengesteld door Mollenjagers 2023 (https://www.wieisdemol.com/forum/2025-jubileum-seizoen/?topic=75601.msg2602505#msg2602505).

Maar ik heb er ook nog eentje: een muzikale hint. We gaan daarvoor terug naar aflevering 1, de opdracht in het voormalige gerechtsgebouw (ergens rond minuut 33:30 als ik me goed herinner). Op een bepaald moment zeggen ze allemaal ‘Ik ben de Mol’, Richard begint.

Tijdens deze scène speelt er een stukje muziek met strijkers (viool of cello, weet ik niet, ik ken daar niet zo heel veel van). Dat is bij iedereen een vergelijkbaar motief, maar als Loes aan de beurt is en zegt “Ik ben de Mol” is er een opvallende cesuur, het geluid is dan heel verschillend van wat we daarna horen. Luister zelf maar eens!

Is dit een muzikale hint naar de Mol? Duidt hij aan dat Loes ‘anders’ is dan de rest? Spreekt zij hier als enige de waarheid?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:24:53 door Klaartje76 »

« Reactie #108 Gepost op: 19-11-2025, 22:13:33 »
als Loes aan de beurt is en zegt “Ik ben de Mol” is er een opvallende cesuur, het geluid is dan heel verschillend van wat we daarna horen. Luister zelf maar eens!

Ik heb het teruggekeken en vind het een hele plausible hint!

Het viel me de eerste keer dat ik het zag al op, maar toen zat ik nog niet in de Loes-tunnel. Daar zit ik sinds afl. 2 wel in en daar past deze hint, en die van luz > licht, heel goed bij.

Ben benieuwd of we in afl. 4 ook weer en licht/donker- wissleing te zien krijgen.

« Reactie #109 Gepost op: 19-11-2025, 23:01:56 »
Misschien lukt het als ik ze opsplits?
Die uit aflevering 1

Ja, sorry, die met de brug uit aflevering 2 wil niet lukken. ::schaam::

Waarschijnlijk is dit de overgang van licht naar donker uit afl. 2 die je bedoelt. De beelden zijn wel van dezelfde brug maar vanuit tegengestelde richting opgenomen.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2025, 23:47:33 door Vladimir Vlemmix »

« Reactie #110 Gepost op: 19-11-2025, 23:26:06 »
Alhoewel ik in de Loes-tunnel zit, hier een hint naar Anne-Marie.

Tijdens de uitleg van de Pastel de Nata-opdracht aan het begin van afl. 3 zegt Rik dat "het recept net zo geheim is als de identiteit van de mol". Meteen daarna hoor je een 'bekken-achtig' geluidseffect en zie je Anne-Marie een mol-teken maken.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2025, 23:35:25 door Vladimir Vlemmix »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 19-11-2025, 23:44:40 »
Inderdaad, Vladimir Vlemmix, dat is de licht naar donker overgang van de brug die ik bedoel. Hartelijk dank voor de aanvulling. Top!

Die laatste hint naar Anne-Marie vind ik ook een goeie. Ik had in hetzelfde shot meer oog voor de reactie van Merel.  :)
« Laatst bewerkt op: 19-11-2025, 23:49:25 door Klaartje76 »

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 20-11-2025, 19:02:22 »
Wat ik me afvraag: Aan het einde van het vorige jubileumseizoen bleek dat er geen verborgen aanwijzingen waren.. zouden die er dan nu wel inzitten?

Zo vraag ik me af of de vele hints in dit seizoen ipv naar de mol, naar de kandidaten verwijzen en of er misschien van de mol geen hints in zitten. Of gewoon random van alle spelers hints.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #113 Gepost op: 22-11-2025, 21:19:22 »
Art: Jongens!

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 22-11-2025, 22:23:21 »

Het was vorige week al opgevallen: het tekstje “De mol, die gaat nooit naar huis” ontbrak. Toen viel er een oud-mol af. Dennis. Dennis blijft altijd een mol en ging nu toch naar huis.

Rik deed deze keer zijn riedeltje   wel gewoon. Dus deze week zou het scherm voor oud kandidaat Sahil geweest zijn?
..0DATIE

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 22-11-2025, 22:32:44 »
Het was vorige week al opgevallen: het tekstje “De mol, die gaat nooit naar huis” ontbrak. Toen viel er een oud-mol af. Dennis. Dennis blijft altijd een mol en ging nu toch naar huis.

Rik deed deze keer zijn riedeltje   wel gewoon. Dus deze week zou het scherm voor oud kandidaat Sahil geweest zijn?

Scherp!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #116 Gepost op: 23-11-2025, 01:35:10 »
Twee handen op het raam: vingers maken M.

Op deze foto wordt niet geseind. Dat is omdat hiervan een ansichtkaart wordt gemaakt.

AO . De O seinen met hand en mond.

Antwoord op de vraag: Wie is de mol: KIM op zijn kop, of te wel: M IK. Mol ik.
(en hand als L? om M-O-L af te maken)

Om het af te maken: Annemarie M IK

En de diamant op het bord zou wel eens kunnen verwijzen naar de grote groene ring die Anne-Marie draagt.

« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 13:59:34 door foxhunter »

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 23-11-2025, 14:28:53 »
Bij de tramopdracht zat muziek uit de tramscene van aflevering 1 (of 2?) van Six Feet Under, waarin de hoofdrolspeler Nathaniel heet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #118 Gepost op: 24-11-2025, 13:44:15 »
Wederom 48 vensters in beeld in aflevering 4, dat zagen we eerder ook al. Deze keer vlak voor de post in de brievenbus gaat.
Vorige keer was direct na de discussie over de penningmeester in aflevering 3 over het penningmeesterschap.
Wie is er 48?

AM draagt een trui met Good Luck en een 🍀. De vierde kandidaat valt steeds af. En zelf zit ze nogal eens als 4e in een opdracht.

(((En 4x12=48. En die 12 komt dan van de extra voet (5–>6). Das 12 inch)))
« Laatst bewerkt op: 24-11-2025, 19:56:03 door foxhunter »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 24-11-2025, 20:55:30 »
Er valt me iets op aan de foto's van Nathan gedurende de tramopdracht.

Vraag 1: op volgorde van land zitten - foto mislukt, Nathan steekt duimen omhoog.

Vraag 2: op volgorde van scherm zitten - foto gelukt, Nathan doet een shrug (helaas pindakaas-gebaar)

Vraag 3: mol bezorger of niet - foto mislukt, Nathan steekt opnieuw duimen omhoog.

Vraag 4: naam mol tijdens laatste test - foto van groepje Nathan is mislukt, geen gebaar i.v.m. vasthouden naamkaart. Er staat wel extra tekst op zijn kaart, kan iemand lezen wat?

Laat Nathan hier aan de camera zien hoe blij en teleurgesteld hij is?
« Laatst bewerkt op: 24-11-2025, 21:15:38 door Eva. »