Het spel van het licht - O jogo de Luz - Het spel van Loes?Mij is opgevallen dat de regisseur al een aantal keer heeft gespeeld met twee direct op elkaar volgende shots van dezelfde locatie,
eerst bij daglicht en dan onmiddellijk erna bij avond/nacht. Of omgekeerd, zoals bij de overgang van dag 1 naar dag 2. Alsof iemand het licht aan of uit doet.
Ik had een paar van deze shots verzameld, maar ik krijg ze hier niet allemaal geplaatst omdat de bestandsgrootte over de limiet is. Je zal het met één voorbeeld moeten stellen.
Vraag is: doet de regisseur dat enkel omwille van het beauty shot, omdat het een mooi effect is; of speelt hij met opzet met het licht en steekt er een verborgen bedoeling achter?
Omdat we in Portugal zitten, heeft hij misschien gedacht (net als ik): het licht in het Portugees is ‘luz’ en dat klinkt net als de naam van de Mol. Laat ik er eens op die manier een verborgen boodschap insteken: door van deze jubileumeditie van WIDM
het spel van het licht te maken, in het Portugees ‘O jogo de Luz’ oftewel ‘Het spel van Loes’.
Als je begrijpt wat ik bedoel…