Poll

Wie is de Mol?

Loes
75 (40.5%)
Merel
13 (7%)
Nathan
97 (52.4%)

Totaal aantal stemmen: 185

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 50208 keer)

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 8-11-2025, 23:41:20 »
Loes

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 9-11-2025, 02:03:26 »
Balen van Richard  :\'( :\'( :\'(
(Ook voor m’n pool/poules.)

Dan ga ik nu voor Kim. Daar twijfelde ik al tussen.

Verder weer eens in verwarring.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #62 Gepost op: 9-11-2025, 07:03:14 »
Ik had juist voor de executie geswitcht van Richard naar Loes als mol, hij kwam me toch te veel zichzelf over, er zat geen molspanning bij hem. De spoeling wordt intussen wel erg dun want ik denk nog steeds dat de mol een oud-kandidaat is. Sahil werd wel erg mols neergezet. Nathan de echte wensmol.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 9-11-2025, 08:31:14 »
De mol is meestal iemand die zichzelf niet graag verdacht wil maken. Dan vallen alle oud mollen af, ook Jurre heeft er dit keer geen moeite mee itt toen ie de mol was. Ik blijf bij Nathan, voor de kijker maakt hij zich wel verdacht door voor geld uit de pot te kiezen, maar in beeld is hij de ideale kandidaat die het juiste vat naar buiten rolt.

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 9-11-2025, 10:19:12 »
Op basis van 1.1 De oud-mollen hebben het meeste invloed op de bommetjes in de koffers. Zowel Dennis (schip), Anne-Marie (volgorde en braille) maken hier fouten. Jurre geeft een goede code door, maar lijkt soms voorkennis te hebben. En met deze actie maakt hij zichzelf voor de andere minder verdacht (hij wilde graag in de kist). Merel of Kim zouden nog iets gedaan kunnen hebben met de briefjes voor de braille-codes.
Op basis van 2.1a Merel wil in eerste instantie het zware vat niet meenemen, maar niemand van de groep kan dit vat tegenhouden. Dus de mol weet alleen de andere 4 vaten te blokkeren. Zoals een foute 43/42? Kim wordt bij deze opdracht verdacht in beeld gebracht.
Op basis van 2.1b Jurre en Anne-Marie gaan snel de glazen verplaatsen.
Op basis van 2.2 Het gouden muntje wordt door Kim fout genoteerd, maar wie had hier de grootste invloed? Merel vertraagt de boel, maar lijkt mij geen sterke molactie.
Dennis lijkt in aflevering 2 verder geen rol meer te spelen, tenzij hij doorslaggevend is bij de glaskeuze.

Ik neig naar Anne-Marie, Kim of Jurre.
Geen idee waarom Loes hier zo hoog scoort, alleen bij de 43/42 was zij enigszins sturend.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 9-11-2025, 11:04:28 »
Wellicht al benoemd, maar: We hebben vijf oud-Mollen, waaronder echte topmollen (Dennis, Jurre en Merel) die precies weten hoe het spel werkt. Kim en Annemarie zijn bovendien slimme, strategische spelers.

Daarbij ook gehaaide oud-kandidaten: Sahil speelt het slim, Loes is scherp en Nathan kent het spel als geen ander. De Mol moet dus extreem sterk in zijn/haar schoenen staan – en dat pleit eigenlijk wel voor een oud-Mol?

Ik wilde Jurre al wegstrepen (te zichtbaar, te recent), maar hij kan de rol dragen en is sturend in de groep. Dennis is veel minder sturend; probeert vooral verwarring te zaaien.

Zou Loes de rol kunnen dragen? Ik vond de manier waarop zij structuur aanbracht in het scheikundelokaal wel kandidaats.

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 9-11-2025, 12:53:16 »
Wellicht al benoemd, maar: We hebben vijf oud-Mollen, waaronder echte topmollen (Dennis, Jurre en Merel) die precies weten hoe het spel werkt. Kim en Annemarie zijn bovendien slimme, strategische spelers.

Daarbij ook gehaaide oud-kandidaten: Sahil speelt het slim, Loes is scherp en Nathan kent het spel als geen ander. De Mol moet dus extreem sterk in zijn/haar schoenen staan – en dat pleit eigenlijk wel voor een oud-Mol?

Ik wilde Jurre al wegstrepen (te zichtbaar, te recent), maar hij kan de rol dragen en is sturend in de groep. Dennis is veel minder sturend; probeert vooral verwarring te zaaien.

Zou Loes de rol kunnen dragen? Ik vond de manier waarop zij structuur aanbracht in het scheikundelokaal wel kandidaats.

Waarom denk je dat ze ons hebben laten zien hoe flink ze structuur aanbracht?

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 9-11-2025, 14:24:35 »
Waarom denk je dat ze ons hebben laten zien hoe flink ze structuur aanbracht?

Zand in de ogen. Maar totaal niet Mols. Als Mol laat je Dennis en Jurre toch lekker chaos creëren?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 9-11-2025, 15:03:50 »
Nathan valt mij het meest op qua anders spelen dan in zn oorspronkelijke seizoen. De jongen die altijd voor de pot ging en nooit voor voordelen geld wilde inleveren.

Vervolgens benut hij nu t voordeel amper omdat hij buiten tonnen staat te rollen.

Nathan op koppositie voor mij

Plus de letter N in de binas (avogadro)

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 9-11-2025, 15:47:32 »
Veel molvibes bij Loes in deze aflevering.
Wordt als goede kandidate neergezet (bvb het lang in beeld brengen van een sprintende mol vanuit het chemielokaal die moet wachten op de andere groep is een klassieker - was ook bij Lennart bvb zo).
Is nergens noemenswaardig in beeld te zien in de porto-kelder maar je ziet haar wel veel sleuren met de tonnen.
Wacht haar slag af om bij de vaten terecht te komen, tot 2x toe zegt ze heel snel na Merel “ik ook” en ze wou als een van de weinigen de test verlengen, ook daar is ze er als de kippen bij om Nathan te bevestigen als die oppert dat de man-stemmers - op dat moment ogenschijnlijk in de meerderheid - de test wil verlengen.
En de spanning bij haar scherm werd wel heel erg opgebouwd in combinatie met goed acteerwerk als ze de mol is.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 15:53:49 door Molekule »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 9-11-2025, 16:09:47 »
Ik had juist voor de executie geswitcht van Richard naar Loes als mol, hij kwam me toch te veel zichzelf over, er zat geen molspanning bij hem. De spoeling wordt intussen wel erg dun want ik denk nog steeds dat de mol een oud-kandidaat is. Sahil werd wel erg mols neergezet. Nathan de echte wensmol.

We zijn het eens, loes is de mol. vooral jammer dat door de eerste afvaller er al 5 kandidaten gestreept konden worden.

Maar ik begrijp dan niet goed waarom richard het seizoen zo zat te hypen wanneer hij al als tweede afvalt.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 9-11-2025, 16:46:08 »
Kim voor nu (met Sahil op 2):
Rekt bij de examentafel en neemt de eerste keer niets mee terwijl ze de cola etc al hadden
Bij de vaten: wil het lichtere vat meenemen, schept verwarring bij vat 43 samen met loes, stuurt op het vat met ‘vissen’
Baalt zogenaamd dat ze niet meer heeft gepleit voor ‘Amsterdam’
Schrijft ipv kleur koper ‘eerst zilver en daarna koper’ , dat was de vraag niet.

Sahil op 2, maar dan speelt hij het wel heel briljant en daar ben ik vaker ingetrapt.. dus moet nog wel echte molacties gaan zien.

Dennis is mijn wensmol, kan nog maar vind hem nog onopvallend, super relaxed en best goed z’n best doen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2025, 17:46:57 »
We zijn het eens, loes is de mol. vooral jammer dat door de eerste afvaller er al 5 kandidaten gestreept konden worden.
Het is dan wel een hele simpele mol he. En zoals anderen al opmerkten: het seizoen dat zij als eerste meedeed trapte het forum er ook in (ik toen niet, maar goed). Het zou dus wel een stunt zijn als Nathan het echt is. En Loes weer de afleidmol.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 9-11-2025, 18:59:18 »
Kim voor nu (met Sahil op 2):
Rekt bij de examentafel en neemt de eerste keer niets mee terwijl ze de cola etc al hadden
Bij de vaten: wil het lichtere vat meenemen, schept verwarring bij vat 43 samen met loes, stuurt op het vat met ‘vissen’
Baalt zogenaamd dat ze niet meer heeft gepleit voor ‘Amsterdam’
Schrijft ipv kleur koper ‘eerst zilver en daarna koper’ , dat was de vraag niet.
Ik sluit Kim niet uit, maar omdat dit (nu al) zo duidelijk in beeld werd gebracht, is ze waarschijnlijk niet de mol. En als ex-mol weet ze natuurlijk heel goed hoe ze zich bij de anderen verdacht moet maken. Geldt ook voor Merel.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 19:01:32 door Delightz »

Offline kovcamaus

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 9-11-2025, 19:01:52 »
Loes 99,8% zeker. En ik denk dat sommige kandidaten (zoals Merel) haar nu ook al in het vizier hebben.

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 9-11-2025, 19:55:12 »
Waarom ben jij al zo zeker?  :)

Ik denk ook Loes, maar durf daar nog niet zo'n hoog percentage aan te verbinden..

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 9-11-2025, 20:13:04 »
Ik sluit Kim niet uit, maar omdat dit (nu al) zo duidelijk in beeld werd gebracht, is ze waarschijnlijk niet de mol. En als ex-mol weet ze natuurlijk heel goed hoe ze zich bij de anderen verdacht moet maken. Geldt ook voor Merel.

Ja deels duidelijk, maar ik kijk nergens meer van op qua montage en nieuwe regisseur. Je ziet veel meer mol gedrag in beeld dan voorheen, wat ik heel leuk vindt!
Overigens zit ik nog zeker niet in een tunnel, dit viel me dit keer extra op.

Weet jij of ze zich hetzelfde gedraagt als toen ze de mol was?

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 9-11-2025, 21:08:32 »

Maar ik begrijp dan niet goed waarom richard het seizoen zo zat te hypen wanneer hij al als tweede afvalt.
waarom kan je 5 mensen wegstrepen door de 1e afvaller?

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 9-11-2025, 21:18:27 »
waarom kan je 5 mensen wegstrepen door de 1e afvaller?

Imma heeft op de oud-mollen gespreid, de meeste antwoorden (net als richard overigens) gaan daarnaartoe en in afl1 was de groep bij 1 opdracht gesplitst dus dan wordt het al helemaal makkelijk, iemand die dan ook nog andere mensen meeneemt gaat dan eerder naar huis dan imma helemaal omdat de groep nog volledig was.

De enige oud mol die nog een beetje in aanmerking komt is kim.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 9-11-2025, 21:20:28 »
Nathan valt mij het meest op qua anders spelen dan in zn oorspronkelijke seizoen. De jongen die altijd voor de pot ging en nooit voor voordelen geld wilde inleveren.

Vervolgens benut hij nu t voordeel amper omdat hij buiten tonnen staat te rollen.

Nathan op koppositie voor mij

Plus de letter N in de binas (avogadro)

Mooi gevonden. Ik twijfel of ik Nathan nu op 1 ga zetten.  ;D (want hij heeft de vorige aflevering ook verdachte dingen laten zien)
Nog even over nadenken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)