Poll

Wie is de Mol?

Loes
74 (41.3%)
Merel
13 (7.3%)
Nathan
92 (51.4%)

Totaal aantal stemmen: 179

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 49748 keer)

Offline Theovv

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 9-11-2025, 21:22:35 »
Imma heeft op de oud-mollen gespreid, de meeste antwoorden (net als richard overigens) gaan daarnaartoe en in afl1 was de groep bij 1 opdracht gesplitst dus dan wordt het al helemaal makkelijk, iemand die dan ook nog andere mensen meeneemt gaat dan eerder naar huis dan imma helemaal omdat de groep nog volledig was.

De enige oud mol die nog een beetje in aanmerking komt is kim.
aha, zegt ze dat in Niet de mol? Ik had sowieso al de gedachte dat de mol niet onder de oud-mollen zou zitten.

Offline Miem

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 9-11-2025, 23:26:27 »
Imma heeft op de oud-mollen gespreid, de meeste antwoorden (net als richard overigens)
Heb je hier linkjes van? Uit de Niet de Mol van Imma haalde ik dat ze juist op iedereen had gespreid.

Als dit klopt dan maakt dat Loes een stuk meer verdacht. Het is altijd slim om de eerste afleveringen te kijken naar bij wie de afvaller in de groep zat. Als imma slim heeft gespreid en het meeste op de oud mollen heeft ingezet, weten we zeker dat ze bij alle vragen over die opdracht 0 vragen op loes inzet.
De test vragen van opdracht 2 zullen meer over de individuele kandidaten gaan, minder mogelijkheid om te spreiden

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 9-11-2025, 23:38:25 »
aha, zegt ze dat in Niet de mol? Ik had sowieso al de gedachte dat de mol niet onder de oud-mollen zou zitten.

Ze heeft gespreid maar op wie is niet helemaal duidelijk.
Terwijl ze aflevering 1 terug kijkt in Niet de Mol, geeft ze aan dat ze alle oud-mollen weer verdacht vindt. Ook geeft ze aan dat ze Richard en Loes verdacht vond tijdens de eerste opdracht. En dat ze Nathan niet verdacht, maar hem niet afstreepte nadat hij was aangewezen door de jury.

Wanneer Richard haar ontmoet in het afvallershotel hebben ze deze interactie:
Imanuelle: Nu snap ik waarom ík eruit lag.
Richard: Ja jij zat op mij.
Imanuelle: Ik zat íets te veel op jou.
Richard: Ik dacht het al. Ik zeg nog .. Dat jij nog zo stom ben geweest om op mij te gaan zitten. Ik voelde al wel dat je op mij zat.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2025, 23:40:24 door Liena »

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #83 Gepost op: 10-11-2025, 00:07:16 »

Ja deels duidelijk, maar ik kijk nergens meer van op qua montage en nieuwe regisseur. Je ziet veel meer mol gedrag in beeld dan voorheen, wat ik heel leuk vindt!
Overigens zit ik nog zeker niet in een tunnel, dit viel me dit keer extra op.

Weet jij of ze zich hetzelfde gedraagt als toen ze de mol was?
Neem aan dat dit over Kim gaat? Misschien kan iemand anders dat zeggen, want in 2010 keek ik nog niet.

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 10-11-2025, 10:49:04 »
Mrs. Oatshort ::jaja::
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #85 Gepost op: 10-11-2025, 12:03:26 »
Richard eruit is jammer maar wel nuttig, hij stond sowieso wel in mijn top 5.

Loes blijft een voor de hand liggende optie, is niet zo zichtbaar en er is nog geen geld specifiek door haar verdiend. Sowieso de Jeroen van dit seizoen, al vond ik die casting stuitender. Ik hoop op een spannendere Mol, maar ze kan het nog prima zijn. Opvallend inderdaad dat ze in het laboratorium overzicht probeerde te brengen, lastig om te zeggen wat het concreet opleverde.
Sahil legde zijn acties deze aflevering eigenlijk allemaal als erg kandidaats en tactisch uit in zijn biechten, waardoor het wel logisch en geloofwaardig klonk. Ik zie dat hij hier juist verdachter is geworden, mis ik iets?
Nathan kiest deze keer voor zichzelf ten koste van de pot, maar dat vind ik niet per se verdacht. In 2020 zou hij het misschien niet gedaan hebben, maar dat betekent niet dat hij nu geen kandidaat is. Hij heeft natuurlijk ook het een en ander opgestoken in de afgelopen 5 jaar. Maar goed, ook nog geen harde bewijzen dat hij het niet is.
Merel vertoont soms gedrag dat vergelijkbaar is met hoe ze de vorige keer als Mol was, en dat geldt ook voor Jurre. Blijkt dus maar weer dat veel Mollen dicht bij zichzelf blijven. Ze zouden het volgens mij allebei prima nog een keer kunnen zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze het erom doen.
Kim is een gevaarlijke outsider die nu voornamelijk bij Port(o) wat verdachte acties op haar naam heeft staan. In de andere opdrachten is ze me nog niet positief of negatief opgevallen. Ook wat hints te bedenken met 10 mollen, 10 yen en opdrachten uit haar seizoen die in andere vormen terugkomen, al zal dat niet op die volgorde gebeurd zijn.
Anne-Marie is misschien wel de enige die ik echt durf af te strepen. Ze is een van de weinige kandidaten die actief geld in de pot probeert te brengen en ik vind haar duidelijk anders spelen dan in 2012. Zo brengt ze deze keer orde waar chaos is in plaats van andersom ("Groen dus" wanneer het over zeepachtige substanties met schuimlagen gaat) en houdt ze meteen een uitgesproken pleidooi voor €1500 en het stopzetten van de test.
Dennis...tja, het kan. Tot nu toe lijkt hij meer te nepmollen terwijl hij de vorige keer echt uit voorkennis handelde. Als hij ver komt moet je er rekening mee houden, maar vooralsnog lijkt een tweede molschap voor hem niet interessant.

Even denken nog op wie ik mijn stem zet deze week. Ik neig naar Kim.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 12:44:39 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #86 Gepost op: 10-11-2025, 17:15:13 »
Heerlijk dat Nathan erbij is en er weer nieuwe kansen zijn dat hij de mol is. Zolang er geen keiharde redenen zijn om van hem af te stappen is Nathan m'n mol dit seizoen  ::bravo::   Er mag echt wel een spectaculaire en spannende mol zijn in dit jubileum jubileummm

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 10-11-2025, 18:31:11 »
Kim viel me al vanaf het begin op toen ze zei dat het niet de opdracht was om de kist te openen, en na afl 2 kan ik er niet meer omheen, zó duidelijk dat het was dat dat vat met nr 43 naar buiten gerold moest worden!
« Laatst bewerkt op: 10-11-2025, 18:33:13 door Run »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 10-11-2025, 23:18:40 »
Ze heeft gespreid maar op wie is niet helemaal duidelijk.
Terwijl ze aflevering 1 terug kijkt in Niet de Mol, geeft ze aan dat ze alle oud-mollen weer verdacht vindt. Ook geeft ze aan dat ze Richard en Loes verdacht vond tijdens de eerste opdracht. En dat ze Nathan niet verdacht, maar hem niet afstreepte nadat hij was aangewezen door de jury.

Wanneer Richard haar ontmoet in het afvallershotel hebben ze deze interactie:
Imanuelle: Nu snap ik waarom ík eruit lag.
Richard: Ja jij zat op mij.
Imanuelle: Ik zat íets te veel op jou.
Richard: Ik dacht het al. Ik zeg nog .. Dat jij nog zo stom ben geweest om op mij te gaan zitten. Ik voelde al wel dat je op mij zat.
ok, dank je. Dat klinkt niet alsof ze alleen op de oud mollen heeft gespreid en we die kunnen afstrepen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 10-11-2025, 23:22:31 »
Molwissel naar Nathan hier.  ;D
Ik ga er vanuit dat hij zijn 'molvoorkennis' heeft ingezet om voor 1500 te spelen ipv 3000.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #90 Gepost op: 11-11-2025, 11:21:53 »
Ik heb eigenlijk nog geen idee.
Ik denk dat ik op dit moment het minst verrast zal zijn als Loes de mol bleek te zijn.
Maar eigenlijk voelen alle oud-mollen nog exact aan alsof ze de mol zijn, met uitzondering van Anne-Marie dan.
En dan heb je nog Nathan en Sahil, die ik ook beide nog niet helemaal kan peilen.

Oftewel, ik heb weer iedereen genoemd.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #91 Gepost op: 11-11-2025, 11:57:49 »
Ik heb mijn keuze gemaakt, Kim is de Mol ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 11-11-2025, 12:54:58 »
Nathan, de goudeerliijke mol.
..0DATIE

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 11-11-2025, 13:10:31 »
De mol zit zeer waarschijnlijk bij de vaten, want:

1) Dit was de beste plek om te mollen
2) Het was heel makkelijk om hier te raken, omdat iedereen port wou proeven
3) De opdracht ging zo slecht dat het moeilijk voorstellen is dat hier niet gemold is
4) Er is een aantal keer raar geknipt bij het team bij de vaten

Het meest verdacht hier is Nathan. Hij heeft voorkennis, maar lijkt hier eigenlijk geen gebruik van te maken om het juiste vat te kiezen. Als kandidaat zou hij ook extreem geïnteresseerd moeten zijn in de uiteindelijke discussie van de groep proevers, maar dat lijkt wel mee te vallen.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 11-11-2025, 18:12:39 »
Nathan of Loes! Ik neig nu het meest naar Nathan, maakt slim gebruik van dekmantel als fanatieke kandidaat. Zoals de vaten naar de boot rollen. Als mol weet je welke fout zijn en als die dus gekozen worden wil je die cashen

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 11-11-2025, 18:15:00 »
Sahil of Dennis. Voor nu op Sahil gestemd.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #96 Gepost op: 11-11-2025, 21:35:36 »
AM=Anne-Marie
I AM de mol (ik ben de mol)
De mol tegenspeler en finalist: Jurre
2e finalist: Dennis of misschien Nathan of Merel
Afvallers: Loes, Kim (2.3 mol is man).

Ik hoop niet dat Jurre Sahil bijpraat, dat voelt als spelbederf.

Verdenkingen afl.1 waren: AM verdenkt Jurre (niet origineel), Jurre verdenkt Dennis. Finalisten?

Maar Anne-Marie is de mol.
Stond direct bij de 20 jaar oude Tawny port en Jurre hielp met balletje balletje en Nathan zag dat. Dennis was ook snel klaar met proeven, die geloofde het wel.
Na de port opdracht heffen ze het glas en Jurre heeft de 20 jaar oude Tawny port.
Merel is slim. In het lab maakt ze zich verdacht, maar AM heeft zich daar gedeisd gehouden. Merel is niet wijzer geworden. Jurre moest het doen met de gouden—>koperen munt. Ook Richard had het al een gouden munt genoemd. Daarna nog  Sahil met gouden munt. Nathan vond de munt, AM zei ja die had ik ook gezien. Nathan kan iets vermoeden.
« Laatst bewerkt op: 11-11-2025, 21:41:20 door foxhunter »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 11-11-2025, 23:04:09 »
AM=Anne-Marie
I AM de mol (ik ben de mol)
De mol tegenspeler en finalist: Jurre
2e finalist: Dennis of misschien Nathan of Merel
Afvallers: Loes, Kim (2.3 mol is man).

Ik hoop niet dat Jurre Sahil bijpraat, dat voelt als spelbederf.

Verdenkingen afl.1 waren: AM verdenkt Jurre (niet origineel), Jurre verdenkt Dennis. Finalisten?

Maar Anne-Marie is de mol.
Stond direct bij de 20 jaar oude Tawny port en Jurre hielp met balletje balletje en Nathan zag dat. Dennis was ook snel klaar met proeven, die geloofde het wel.
Na de port opdracht heffen ze het glas en Jurre heeft de 20 jaar oude Tawny port.
Merel is slim. In het lab maakt ze zich verdacht, maar AM heeft zich daar gedeisd gehouden. Merel is niet wijzer geworden. Jurre moest het doen met de gouden—>koperen munt. Ook Richard had het al een gouden munt genoemd. Daarna nog  Sahil met gouden munt. Nathan vond de munt, AM zei ja die had ik ook gezien. Nathan kan iets vermoeden.
voor een mol wel vreemd om de porto uit handen te geven, wat zij doet bij het port proeven. Een mol wil met die porto klooien en lekker veel chaos creeren met alle gesprekken.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #98 Gepost op: 12-11-2025, 14:02:07 »
voor een mol wel vreemd om de porto uit handen te geven, wat zij doet bij het port proeven. Een mol wil met die porto klooien en lekker veel chaos creeren met alle gesprekken.
Niet als je weet dat Ellie Lust mee luistert!
Er viel deze keer niet te klooien met de porto. Ze kon beter goed de port proeven en als kenner meepraten. Jurre heeft niet veel kunnen proeven. Of had ze een sneer van Ellie moeten riskeren? "Niet zoveel mollen mevrouw Jung!".

Offline Naty

• Forumlid
  • "Min geld telt niet."
« Reactie #99 Gepost op: 12-11-2025, 18:07:13 »
Ik ga voor Sahil als (wens)mol
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris