Richard eruit is jammer maar wel nuttig, hij stond sowieso wel in mijn top 5.
Loes blijft een voor de hand liggende optie, is niet zo zichtbaar en er is nog geen geld specifiek door haar verdiend. Sowieso de Jeroen van dit seizoen, al vond ik die casting stuitender. Ik hoop op een spannendere Mol, maar ze kan het nog prima zijn. Opvallend inderdaad dat ze in het laboratorium overzicht probeerde te brengen, lastig om te zeggen wat het concreet opleverde.
Sahil legde zijn acties deze aflevering eigenlijk allemaal als erg kandidaats en tactisch uit in zijn biechten, waardoor het wel logisch en geloofwaardig klonk. Ik zie dat hij hier juist verdachter is geworden, mis ik iets?
Nathan kiest deze keer voor zichzelf ten koste van de pot, maar dat vind ik niet per se verdacht. In 2020 zou hij het misschien niet gedaan hebben, maar dat betekent niet dat hij nu geen kandidaat is. Hij heeft natuurlijk ook het een en ander opgestoken in de afgelopen 5 jaar. Maar goed, ook nog geen harde bewijzen dat hij het niet is.
Merel vertoont soms gedrag dat vergelijkbaar is met hoe ze de vorige keer als Mol was, en dat geldt ook voor Jurre. Blijkt dus maar weer dat veel Mollen dicht bij zichzelf blijven. Ze zouden het volgens mij allebei prima nog een keer kunnen zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ze het erom doen.
Kim is een gevaarlijke outsider die nu voornamelijk bij Port(o) wat verdachte acties op haar naam heeft staan. In de andere opdrachten is ze me nog niet positief of negatief opgevallen. Ook wat hints te bedenken met 10 mollen, 10 yen en opdrachten uit haar seizoen die in andere vormen terugkomen, al zal dat niet op die volgorde gebeurd zijn.
Anne-Marie is misschien wel de enige die ik echt durf af te strepen. Ze is een van de weinige kandidaten die actief geld in de pot probeert te brengen en ik vind haar duidelijk anders spelen dan in 2012. Zo brengt ze deze keer orde waar chaos is in plaats van andersom ("Groen dus" wanneer het over zeepachtige substanties met schuimlagen gaat) en houdt ze meteen een uitgesproken pleidooi voor €1500 en het stopzetten van de test.
Dennis...tja, het kan. Tot nu toe lijkt hij meer te nepmollen terwijl hij de vorige keer echt uit voorkennis handelde. Als hij ver komt moet je er rekening mee houden, maar vooralsnog lijkt een tweede molschap voor hem niet interessant.
Even denken nog op wie ik mijn stem zet deze week. Ik neig naar Kim.