In mijn ogen kunnen het nog 3 mensen zijn als mol, de rest kan in sommige gevallen hun niet meer goed praten als mol. Ik heb hier gisteren nog even over nagedacht.
De drie mensen die het nog kunnen zijn volgens mij zijn: Kim, Loes en Jurre. Dus inderdaad de drie mensen, die de rest advies gaf wat ze moesten kiezen, joker, mingeld en geld.
Ook al zie ik zelf Jurre niet echt als mol, maar er is een bepaalde scène in aflevering drie die ik bijzonder blijf vinden. En daar ging het om twee mensen die op dat moment een echt bondje hadden en die ging zweren, dat waren Loes en Jurre. Toen het duidelijk was dat ze echt een bondje waren, wilde Jurre steeds zweren, maar vond het ook eng. Want hij zei tegen Loes als mol durfde ik dit niet en hij deed er op dit moment beetje lacherig over. Toen gingen ze zweren, hij zei ik zweer, toen wilde hij aan Loes vragen en jij? Loes vroeg heel snel aan Jurre waar zweer je op? Dat ik te vertrouwen ben en zij zegt ik ook en dan maakt hij op het eind grapje als de mol en gaan ze keihard lachen.
Zulke beelden bewijzen vaak als je het verleden ziet, dat ze zulke beelden altijd in de uitzending plaatsen als één van hen de mol is. Bij Loes is het vreemd, dat ze hier niet zweert, ja naast het pinkies zweren en dat ze het woord vertrouwen niet noemt. Maar het is ook opvallend, dat hier heel duidelijk in beeld komt dat Jurre als mol nooit durfde te zweren. Waarom moet dit zo duidelijk in beeld?
Dus zou het Jurre kunnen zijn zeker ook door bepaalde acties, geloof ik er sterk in nee.
Alleen leek bij de lasergame opdracht Jurre wel weer duidelijk kandidaat, want hij leek 0% voorkennis te hebben, als je naar zijn gedrag kijkt voor dat hij begint. In dit geval zou Kim en Loes alleen overblijven als mogelijke mol.