Poll

Wie is de Mol?

Loes
91 (41.2%)
Merel
17 (7.7%)
Nathan
113 (51.1%)

Totaal aantal stemmen: 221

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 53565 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 14-12-2025, 02:24:07 »
dat hij dingen heeft gedaan wat je als mol niet goed kan uitleggen.
Ja, zoals Nathan die 500 euro bij de wrecking ball scoorde (er werd hierboven gezegd dat het maar 250 was, maar was echt 500) en ook vaker onnodig als mol voor geld zorgde, zoals bij het eten aan tafel. Dat soort dingen heeft Loes allemaal niet. Maar Nathan staat dan wel weer vaak in betere molposities. Het is alleen vaak een hoop geren maar weinig gemol, zo lijkt het. Bijv. bij de lasergame. En in het waterpark was het veel rennen maar niks saboteren. Dan wordt gezegd ja maar hij pakte tijd. Valt mee, er gingen sowieso 2 dames uit het spel, dus kwamen er genoeg vrijplekken los voor de anderen om hun dingen te vinden, en ze vonden ze dus ook allemaal, zowel Jurre als Merel als Loes, tijd zat.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #501 Gepost op: 14-12-2025, 03:20:57 »
En toch heeft hij het meeste geld uit de pot gespeeld. En is het de laagste pot ooit! Die ook nog eens goed onder de radar is gebleven. ::bravo::

Offline Joriannn

• Forumlid
« Reactie #502 Gepost op: 14-12-2025, 07:04:57 »
Ik blijf juist vinden dat Loes het hele seizoen al enorm passief is en vaak pas ontzettend laat een opdracht in gaat waardoor er niet zoveel meer te doen is. Ik heb haar daardoor eigenlijk nooit verdacht. Het enige van haar wat ik verdacht vond is de "enorme" bloedvlek.

Nathan daarentegen.... Heeeeel veel rennen en heel weinig binnenhalen. Steeds als eerste naar binnen en heel lang rommelen. Klassiek mol gedrag. Voor iemand die zo fanatiek pretendeert te zijn zou je toch meer geld verwachten.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #503 Gepost op: 14-12-2025, 08:11:28 »
Merel is zo hard bezig geweest met zichzelf verdacht maken, dat ze minder heeft opgelet, ik denk dat Loes gaat winnen, Nathan mol.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 14-12-2025, 08:20:01 »
Na een nachtje slapen weet ik het nog steeds niet, maar neem ik Loes zeker weer mee. Dan snap ik eindelijk de hinderlijk luie edit die ze meekreeg - ze kwam er veel te verdacht uit, vind ik nog steeds. Te verdacht... voor een ontdekte mol.

Loes grossiert in sneaky lachjes en veelbetekenende blikken naar de camera. Zo onnodig om dat allemaal te tonen. (Nee, bij Jan deden ze dat niet in die mate, zeker niet.)

Laatste eliminatie: kandidatenspanning bij M&N? Loes werd weer gespaard.

Good Guy Nate lijkt volledig zichzelf. Met name in z'n biechten in het begin van aflevering 2 viel me dat op. Het lijkt te mooi om waar te zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 08:25:50 door Amethyst »

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 14-12-2025, 08:36:46 »
In zijn biechten en in aflevering 7 is hij zichzelf. Verder zag je gewoon de spanning en de radartjes draaien in zijn hoofd wat hij moest doen als mol

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 14-12-2025, 08:47:37 »
Kan hoor. Bij die biechten waar ik het over had, had ie ook zeeën van tijd. Wie weet was het take vijf.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #507 Gepost op: 14-12-2025, 09:41:06 »
Vind dat nathan echt teveel goed heeft gedaan als mol hoor, beetje het anna seizoen terwijl sor meer molacties had..

Maar nathan was in sommige opdrachten echt veel te passief voor een mol, wat dan weer voor nathan als mol spreekt is op AM inzetten terwijl zij afvalt en nathan in het spel blijft en idd het rare gesprekje met rik bij de molboekjes.

Merel kan het niet meer zijn, AM en Sahil zaten daar al op, maar als dus IEDEREEN (behalve merel dan, die winnaar word) op merel zat dan is de test op tijd verloren door de andere kandidaten..

Hoop dat er volgend seizoen weer een duidelkerije mol is want een mol die bijna bovenaan in the follow the money staat kun je nauwelijks een mol noemen imo en wat Lo al zegt, nathan had echt veel meer kunnen mollen en vind het wel jammer/raar dat hij dit niet deed.

Offline evelienh1986

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 14-12-2025, 10:08:40 »
Je weet nog helemaal niet wat hij gedaan heeft. Je weet alleen wat de productie ons laat zien. Dus even wachten tot volgende week

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 14-12-2025, 10:14:12 »
Je weet nog helemaal niet wat hij gedaan heeft. Je weet alleen wat de productie ons laat zien. Dus even wachten tot volgende week
Ik ben hier mee eens, misschien valt het allemaal reuze mee.
Maar voor nu ben ik ook lichtelijk negatief over hem als mol, maar dat had ik ook bij Merel en Loes als zij het waren. Alleen heb ik dit nu toe het meest bij Nathan, sorry.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 14-12-2025, 10:27:24 »
Ik merk dat ik ook op voorhand al teleurgesteld ben.
1. Als Nathan de mol is, dan lijkt het alsof hij bij de meeste opdracht vrij passief was en gewoon de opdrachten goed deed. Op een enkele uitzondering na (zwembad-opdracht). Ook kiest de productie dan precies wat het gros van Nederland op voorhand denkt 'oh dat zou leuk zijn als Nathan de mol is'. Wat volgens mij ook de reden is waarom de oud-winnaars voor hem kiezen.
2. Als Loes de mol is, dan zagen we een in mijn ogen saaie mol die anderen liet mollen en steeds niet zichtbaar iets deed. En een typische De Mol Belgie mol.
3. Als Merel de mol is, dan zagen we een mol die continue aan het mollen was en die dan ook enkele missers had (bij het eten de swithc naar Jurre), maar die zo zichtbaar was dat 7 man haar verdachten.

Daarom had ik gehoopt, tegen beter weten in, dat Kim de mol was. Had het bij haar leuk gevonden dat ze steeds achteraf benoemde hoe de opdracht gemoeten had.

Op basis van de uitzending van gisteren: op het moment dat de hand (en deels postuur) van de mol bij het zwembad in beeld kwam dacht ik onmiddellijk 'oh toch Loes'. Het was zo'n sierlijke hand dat die alleen maar bij Loes past.

Ben benieuwd volgende week. En hoop vooral dat niet weer het nepmollen ervoor zorgt dat de nepmol weer wint. (Merel)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #511 Gepost op: 14-12-2025, 10:47:35 »
Merel is zo hard bezig geweest met zichzelf verdacht maken, dat ze minder heeft opgelet, ik denk dat Loes gaat winnen, Nathan mol.
Hoe dan? Loes heeft alles ingevuld op Merel. Hoe kan ze dan winnen als Nathan de mol is?

Offline Moltifunctional

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 14-12-2025, 11:01:39 »
Ik blijf gewoon bij Loes, wie weet dan maar de eerste onverdachte mol.  :)

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #513 Gepost op: 14-12-2025, 11:34:24 »
Grappig te zien hoe alles hier totaal omgeslagen is.

Ben al sinds Hofdi II overtuigd van Nathan* en dat gaat zo blijven.

Toch, misschien als strohalm voor de Loes-tunnel, het argument dat ik in het verleden altijd gebruikte wanneer niemand in de finale op mijn Mol zat:
De makers willen liever geen Mol die in de finale niet verdacht wordt, daar zijn ze in het verleden overduidelijk over geweest. Maar uiteindelijk hebben ze daar geen absolute controle over. Zeker, ze kunnen de Mol opdragen opzichtiger te mollen, maar zelfs dan is het eindoordeel aan de kandidaten zelf. Zonder absolute controle van de makers gaat er ooit een dag komen dat ze allemaal op de verkeerde Mol zitten, en waarom zou vandaag nou net die dag niet kunnen zijn?

Maar goed, dankzij Merel hoef ik dat argument deze keer niet tevoorschijn te halen.

* Daarvoor was Sahil mijn Mol maar ben geswitcht omdat ik me niet kon voorstellen dat de Mol buitenspel zou staan bij Hofdi II.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 14-12-2025, 11:42:02 »
Grappig te zien hoe alles hier totaal omgeslagen is.
Toch is het verschil minimaal bij de poll, toen Loes nog echt hoofdverdachte was op het forum was het verschil tussen Loes en Nathan groter. Dat zegt wel iets over de Loes verdenkers  ;D

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #515 Gepost op: 14-12-2025, 11:50:24 »
In de pool is het nu toch gedraaid, het was 50-50 maar er zijn nu 18 die denken dat de mol een man is en 23 een vrouw.....

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 14-12-2025, 11:52:09 »
In de pool is het nu toch gedraaid, het was 50-50 maar er zijn nu 18 die denken dat de mol een man is en 23 een vrouw.....

Maar ik heb over de poll in deze topic.  ;)
Maar leuk om te horen Lo:)

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #517 Gepost op: 14-12-2025, 12:08:54 »
Nathan, hij zit vanaf aflevering 1 in de lijst van drie.
Ik zou het fantastisch vinden als dit waar zou zijn maar ik zit er altijd langs ::rofl::
Fingers crossed ::hypocriet::

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 14-12-2025, 12:15:51 »
Ik heb op het forum voornamelijk over hints en lichaamstaal gelezen en weinig over acties van Loes die goed uitlegbaar waren. Ik kan me niet voorstellen dat uitgerekend een actrice haar gezicht niet in de plooi kan houden en opzichtig de camera inkijkt met een duidelijk opgetrokken wenkbrauw, terwijl er ook nog kandidaten tegenover haar zitten. Èn dat de productie die gewoon in de edit laat zitten.

Afgelopen vrijdag keek ik naar de video van Sam (WIDMTV), die al heel lang in een Loes-tunnel zit, die reageerde op berichten van volgers. Hij kon eigenlijk zijn Loes-tunnel nauwelijks verdedigen t.o.v. de Nathan-verdenkingen en sloot af met 'Ik blijf op Loes, omdat het een zwaktebod is om nu nog te switchen. Het is wat mij betreft ook gewoon echt heel lastig om molacties te koppelen aan Loes.

Ondanks er wat zaken zijn die (vooralsnog) niet goed uit te leggen zijn, vind ik dat daar bij Nathan duidelijke molacties tegenover staan en bij Loes slechts enkele acties waarbij je flink door moet denken om er een strategie in te zien.

Voor mezelf sprekend: Ik erger me ieder jaar aan acties van de mol die leidden tot het verdienen van geld en ik zal het voor lief moeten nemen dat dat dit jaar hoe dan ook gebeurd is, wie de mol ook is en wat de reden ook moge zijn; dat is ofwel falen van de productie of van de mol.

Vanwege de molacties, waarvan al enkele duidelijke overzichten zijn gemaakt in het Nathan-forum, blijf ik bij Nathan. De dood of de gladiolen!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #519 Gepost op: 14-12-2025, 12:40:27 »
Hoe dan? Loes heeft alles ingevuld op Merel. Hoe kan ze dan winnen als Nathan de mol is?

Alleen als Loes de 'Olcay-methode' heeft gebruikt.  ;D (de verkeerde verdenken, maar niks bijhouden waardoor je per ongeluk de meeste vragen op de mol goed hebt)
Maar dat geloof ik niet bij haar.

Dus ik ga er van uit dat Merel gaat winnen. Tenzij Merel stiekem toch de mol blijkt, maar dat zou ik wel een hele vreemde wending vinden. Maar je weet het maar nooit natuurlijk.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)