Poll

Wie is de Mol?

Loes
91 (41.6%)
Merel
17 (7.8%)
Nathan
111 (50.7%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 52981 keer)

Offline Molekule

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 14-12-2025, 18:04:23 »
Dank, dan ga ik 'm zeker kijken. Lo postte dat Loes er ontspannen bij zat, maar dat gevoel had ik bij Anna ook.
Loes gaf inderdaad een ontspannen indruk.

Offline Bla

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 14-12-2025, 18:07:28 »
Dat zou ook kunnen omdat ze aan Nathan en Merel al heeft kunnen vertellen dat ze de mol is. Dat was het volgens mij bij Anna ook.

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #542 Gepost op: 14-12-2025, 18:31:07 »
Loes gaf inderdaad een ontspannen indruk.
Logisch, dit was bij haar thuis.  :)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #543 Gepost op: 14-12-2025, 20:57:16 »
Ik heb Loes gestemd voor nu, maar zit om de waarheid te zeggen meer op 50/50 met Nathan nu. Of eigenlijk meer 40/40/20 want met Merels verassende verdenking ga ik haar plots ook verdenken.

Het wordt spannend, moet er nog over nadenken, maar ik verwacht eigenlijk dat ik na een paar dagen beraad ik misschien toch op Nathan uitkomt.

Maar goed, hij zette zichzelf toch echt wel vaak buitenspel met weinig invloed op de opdracht (sinaasappel persen, detective) en liet het bijv bij het dinner op AM aankomen of er geld werd verdiend (een onnodig risico als mol). Het kan er bij mij nog niet echt in dat hij de mol is.

Dus ik houd het nog even op een totaal onverdachte mol Loes.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #544 Gepost op: 14-12-2025, 21:46:30 »
Lavezzi is er ook uit. Merel en Loes winnen de strijd met 11 mollenstreken, Nathan bungelt onderaan met nog niet de helft; 5. Hij zegt: Nathan is niet de mol. Hij denkt Merel.

Daar komt wel weer bovendrijven dat Nathan echt niet veel gemold heeft. "Ons gezeur" wordt dus breed gedeeld (ons = oud-Loesverdenkers). Lavezzi zit altijd wel goed met zijn gekke puntentelling. Maar zit dan deze keer fout, want ook hij ziet helemaal niet dat zijn vader het wel eens zou kunnen zijn. Hij mag van zijn vader niet liegen. Hij moet nog leren dat hij wel een geheim mag bewaren blijkbaar :-\\ ::rofl::

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #545 Gepost op: 14-12-2025, 21:51:14 »
Lavezzi is er ook uit. Merel en Loes winnen de strijd met 11 mollenstreken, Nathan bungelt onderaan met nog niet de helft; 5. Hij zegt: Nathan is niet de mol. Hij denkt Merel.

Daar komt wel weer bovendrijven dat Nathan echt niet veel gemold heeft. "Ons gezeur" wordt dus breed gedeeld (ons = oud-Loesverdenkers). Lavezzi zit altijd wel goed met zijn gekke puntentelling. Maar zit dan deze keer fout, want ook hij ziet helemaal niet dat zijn vader het wel eens zou kunnen zijn. Hij mag van zijn vader niet liegen. Hij moet nog leren dat hij wel een geheim mag bewaren blijkbaar :-\\ ::rofl::
Oeh, het feit dat Lavezzi zegt dat Nathan niet de mol is doet bij mij alle alarmbellen rinkelen

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 14-12-2025, 21:51:34 »
Het is voor mij al 4 weken Nathan. Ik vind hem typisch molgedrag vertonen voor iemand die geen acteur is. De edit laat hem daarom ook deels buitenspel omdat hij anders te snel zou zijn opgevallen. Hij heeft vast wat leuke molacties uitgehaald die we volgende week wel zullen zijn. Hij heeft iedereen met zijn karakter om de tuin geleid, behalve de scherpe journaliste Merel, die hem al snel doorhad. Ze is ook niet pas in afl. 7 geswitcht. Dat heeft de edit ons ook alleen maar laten geloven.

Merel is niet de mol, omdat ik niet geloof dat WIDM iemand een tweede keer mol zou maken. De oud mollen wilden dat volgens mij ook helmaal niet. Done that, je wilt dan nu eens voelen wat het is om kandidaat te zijn. Loes zou het dus nog wel kunnen zijn. Haar non verbale communicatie is wel soms verdacht. Ik heb echter vooral het idee dat de edit haar als ideale afleiding naar voren schuift.

Daarom in ieder geval complimenten aan de regie, cameravoering en editing van het programma. Ze hebben ons tot de laatste aflevering in spanning weten te houden.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 14-12-2025, 21:53:37 »

Breed gedeeld? De meerderheid zit volgens de app al geruime tijd op Nathan en Loes wordt al weken door ongeveer 22% verdacht, onder Merel die plaats 2 steeds bekleedt. Kennelijk zien een heleboel mensen (waaronder ik en de overige Nathan-verdenkers op dit forum, die hier al geruime tijd op nummer 2 staat) voldoende mol-acties om aan te nemen dat hij de mol is.

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #548 Gepost op: 14-12-2025, 21:54:08 »

Hoort allemaal bij de grote afleidingsstrategie van de familie Rutjes..  ::rofl::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 14-12-2025, 21:55:02 »
Het is voor mij al 4 weken Nathan. Ik vind hem typisch molgedrag vertonen voor iemand die geen acteur is. De edit laat hem daarom ook deels buitenspel omdat hij anders te snel zou zijn opgevallen. Hij heeft vast wat leuke molacties uitgehaald die we volgende week wel zullen zijn. Hij heeft iedereen met zijn karakter om de tuin geleid, behalve de scherpe journaliste Merel, die hem al snel doorhad. Ze is ook niet pas in afl. 7 geswitcht. Dat heeft de edit ons ook alleen maar laten geloven.

Merel is niet de mol, omdat ik niet geloof dat WIDM iemand een tweede keer mol zou maken. De oud mollen wilden dat volgens mij ook helmaal niet. Done that, je wilt dan nu eens voelen wat het is om kandidaat te zijn. Loes zou het dus nog wel kunnen zijn. Haar non verbale communicatie is wel soms verdacht. Ik heb echter vooral het idee dat de edit haar als ideale afleiding naar voren schuift.

Daarom in ieder geval complimenten aan de regie, cameravoering en editing van het programma. Ze hebben ons tot de laatste aflevering in spanning weten te houden.
Ja, al die nep hints van de productie, het slimme knip en plak werk van de editor en het opzettelijk zichzelf anders gedragen dan in het vorige seizoen dat ze meedeed van Loes hebben me echt in een verkeerde tunnel gedrongen, althans zo lijkt het nu..

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #550 Gepost op: 14-12-2025, 21:58:11 »
Cornelis, Jurre zei in niet de mol dat hij veel liever mol had willen zijn dan kandidaat.

« Reactie #551 Gepost op: 14-12-2025, 22:44:51 »

Op basis van de uitzending van gisteren: op het moment dat de hand (en deels postuur) van de mol bij het zwembad in beeld kwam dacht ik onmiddellijk 'oh toch Loes'. Het was zo'n sierlijke hand dat die alleen maar bij Loes past.

Dat dacht ik ook bij de gemaskerde figuur bij de foto-shoot in aflevering 1

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #552 Gepost op: 14-12-2025, 22:53:33 »
Het maakt mij eigenlijk niet uit wie de mol uiteindelijk blijkt te zijn. Ik hoop op molse acties in beeld en niet een wijzen op jezelf off camera.

Er is voor alle drie de kandidaten qua hints wat te zeggen als mol
38-dm-48. Trek hier 25 van af en er staat 13-dm-23 wat je kan vertalen naar m, de mol w., dus merel westrik de mol
Voor loes, elke keer de shots in licht en donkef
Voor nathan, toch wel heel wat referenties naar voetbal

Er is voor alle drie ook iets te zeggen waar ze kandidaats waren.
Merel zwiert de verdenking ineens op jurre bij het zure drankje wat geld oplevert
Merel kapt een grappig telefoontje tussen sahil en anne marie af omdat het tijd kost

Nathan, gooit zijn zak braaf in de 500 euro en liegt hier niet over

Loes, geeft samen met richard snel door waar nathan en sahil heen moeten in oodracht 1.

Maar qua mol acties is het veel lastige, tuurlijk wil je ze niet te vol in beeld brengen, maar ze moeten er van mij wel zijn en niet enkel het zwaaien,naar camera off beeld.

Merel en loes erg raar die catfight, wat was de juiste koker van het sap
Maar voor mij het duidelijkst nathan die hard meerent in het waterpark maar zowel tegen loes als merel zegt neem beide maar mee. Wetende dat het san fout werd gerekend

Kan het dan toch zomaar de hardwerkende nathan zijn ,

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: Gisteren om 10:13:37 »
Merel: vreesmol
Nathan: wensmol
Loes: toch de mol

;)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #554 Gepost op: Gisteren om 12:33:22 »
Loes, geeft samen met richard snel door waar nathan en sahil heen moeten in oodracht 1.
Loes zei nog snel die twee voordat Nathan en Sahil gingen rennen, en daar begon de verwarring.

Merel en loes erg raar die catfight, wat was de juiste koker van het sap
Maar voor mij het duidelijkst nathan die hard meerent in het waterpark maar zowel tegen loes als merel zegt neem beide maar mee. Wetende dat het san fout werd gerekend
Loes was door Nathan naar de posters gebracht. Loes stond voor de verkeerde poster en vraagt aan Nathan om ze ze allebei moet meenemen. Het is niet dat Nathan zegt dat ze allebei moet meenemen; het is Loes met de foute suggestie die Nathan inkopt en er de schuld van krijgt.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: Gisteren om 12:58:14 »
Loes zei nog snel die twee voordat Nathan en Sahil gingen rennen, en daar begon de verwarring.
Eens. Want Sahil en Nathan hadden zelfs op een gegeven moment een klein argument over een bepaalde plek, welke van de twee groepjes zou dit eigenlijk doen. Dit begon 100% zeker met Loes, maar kan zijn dat Nathan hier misbruik van gemaakt heeft om verwarring te scheppen bij Sahil.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: Gisteren om 17:30:13 »
Op zich wijst er best veel naar Merel.

Ondertekende zij niet de brief in Liefs uit Lissabon met ‘de Mol’?

Productie assistent: het vinden van de kapel in levend Cluedo, het spel op gang brengen in afl 5 ‘Aan tafel’ door de envelop te openen.

De zak van Sinterklaas.

De vraag aan Rik ‘hoeveel kandidaten hebben erin gekeken’ (molboekje) leek een onderonsje tussen Mol en presentator.

Ze zit vaak op goede Molposities. Maar liefst drie kandidaten zitten op haar.

En toch willen we er niet aan, met z’n allen?

Want waarom zou een productie deze keuze maken?

Ik zou het eerlijk gezegd ook een gemiste kans vinden  ::)

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: Gisteren om 17:37:54 »
Op zich wijst er best veel naar Merel.

Ondertekende zij niet de brief in Liefs uit Lissabon met ‘de Mol’?

Productie assistent: het vinden van de kapel in levend Cluedo, het spel op gang brengen in afl 5 ‘Aan tafel’ door de envelop te openen.

De zak van Sinterklaas.

De vraag aan Rik ‘hoeveel kandidaten hebben erin gekeken’ (molboekje) leek een onderonsje tussen Mol en presentator.

Ze zit vaak op goede Molposities. Maar liefst drie kandidaten zitten op haar.

En toch willen we er niet aan, met z’n allen?

Want waarom zou een productie deze keuze maken?

Ik zou het eerlijk gezegd ook een gemiste kans vinden  ::)
Het zou voor mij een hoop verklaren, met name waarom we het hele seizoen dachten dat ze vol op Loes zat (Loes bekogelen met sinaasappels bijvoorbeeld).
Ik zit met name in over de opdracht ''aan tafel'', waarbij ze overduidelijk kandidaat is door de mensen met de verkeerde gerechten steeds verdacht te maken; eerst Loes met het pittige gerecht, en daarna Jurre terwijl de hele groep al op Nathan zat. Hierdoor wordt er sowieso 1000 euro verdient voor de pot door Merel (Annemarie wees Kim aan). Dit zou een mol nooit doen. Daarnaast opent ze als eerste de envelop, wat ook nog eens een enorm risico is als de andere 3 dit ook doen, en er potentieel 1500 euro in de pot kan komen.

Als dan het argument zou zijn: ''ja maar de pot was net leeg gegaan in Herhaling van Zetten, dus die moest weer gespekt worden'', eet ik mijn computer op :P
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:43:11 door Speurmol »

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #558 Gepost op: Gisteren om 17:49:28 »
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Heel het seizoen vol op Loes ingezet, maar na de laatste aflevering kan ik er niet meer omheen: Nathan is de Mol ::bravo::
...óf niet!

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: Gisteren om 17:58:04 »
Ik vermoed het ook als je naar de feiten kijkt, maar ik ga toch op mijn intuďtie vertrouwen deze keer, en m'n punten op Loes inzetten.