Dan gaan we gauw door naar...
Aflevering 1: BakzeilOpdracht 1: BootschappenWant hoe zijn die groepen nu samengesteld...? Nou eigenlijk compleet willekeurig...

Het enige wat belangrijk was aan de sterren in de inschrijflijst was om te bepalen welke groep er met de sleutel vandoor zou kunnen gaan.
Dit was uiteindelijk nog vrij close:

Maar verder was de eerste opdracht voornamelijk een stukje rollenspel, stiekem ook om te kijken hoe jullie qua speltactiek zouden spelen.
Al snel bleek dat jullie niks voor elkaar over zouden hebben, helemaal omdat op de Groene boot binnen een half uur van de start van het spel de vrijstellingen werden gevonden:

(Waarvoor alle credits naar Syd moeten gaan!)
Verder lijkt me alles wel duidelijk:- Op de zeilen van de boten waren voor de verschillende teams iets te zien. Hieronder heb ik het geprobeerd uit te leggen:

- Een deel van som 3 van het andere team was te zien op het stukje papier dat te vinden was in sommige broekzakken:

- En verder was het op basis van communicatie, of foute invoerpogingen.
In de andere broekzakken zaten andere items:Ricardo:

(Die moest natuurlijk bestudeerd worden

):

Paarseorka:

(Ook deze moest natuurlijk van dichtbij bekeken worden):

Gerrit:

(Iets met cijfers dat kan handig zijn):

(Of niet, maar de aanhouder wint?):

Syd:

(En dan is het Arno die hem wat beter wilt bekijken...

):

Sem:

Wouter:

Dit alles leidde er toe dat jullie allemaal ontsnapten (Al dan niet volgens plan...

)

Alleen kwam niet iedereen ongehavend uit de strijd:

(Arno was een beetje geïrriteerd, en dat heeft consequenties):

Opdracht 2: Gouden BergenMoet ik het nog hierover hebben... Met meer dan 12.000 weergaven bij uitstrek het meest bekeken topic van dit spel.
Daarnaast had ik oprecht dit spel nooit als een spam opdracht beschouwd, tot het topic open ging.

Het is gegaan zoals het is gegaan, en ik moet zeggen dat de snelheid waarmee het ging ik ook best wel op moest letten.
(Er werden meerdere fouten gemaakt, maar ik heb het in de wirwar een klein beetje laten gaan. Ook omdat ik niet wilde discusiëren terwijl er 30 berichten per seconde werden gespamd.)
De opdracht die op papier een mooi strategisch schaakspel had kunnen zijn, werd als een hectische bom in mijn gezicht geblazen.
In dat opzicht is de titel van de opdracht mooi toepasselijk.
Voor de volledigheid het overzicht:

Opdracht 3: Laat je niet kisten!Hoe waren de kisten uiteindelijk ingedeeld:

De vragen zijn allemaal netjes beantwoord, de kistjes gekozen en het geld verdeeld:

Wouter wist de kist van Deerbetah eruit te halen.
Jullie hebben toch de ondergrens aan weten te houden van wat de vrijgestelden konden verdienen. Minimaal was het 135 euro, max. 270 euro.
En een schrale troost voor Ricardo misschien, want het had niet zo heel veel uitgemaakt of het bedrag nu op 135 was geïndigd. Het verschil tussen Paarseorka zou evengroot zijn gebleven, omdat jullie allebei 20 euro zouden profiteren van het verschil.
En dat was aflevering 1!