Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?  (gelezen 7434 keer)

Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Tien Mollen?
« Reactie #40 Gepost op: 2-12-2025, 17:35:00 »
Vanuit de pagina hints en titels....

Citaat van: Tunneltelevisie op Gisteren om 21:44:43
Wie weet..

Grappig, ik zie net de opdrachttitel '10 mollen?' (afl.1) oppoppen.
Er zaten 9 oud-winnaars in de jury die de mol aanwijzen.
Als Nathan de mol is, dan zou je je kunnen afvragen: 'Zijn dat echt oud-winnaars of toch mollen?' Dan klopt die vraag: '10 mollen?' Misschien is dat dus een (mini-)hintje naar Nathan.  ::jaja::

Ah...goeie zeg!!! Ik kopieer hem even naar de pagina van die opdracht. 👍👍👍👍👍

Die 10 mollen (opdrachtstitel) slaat m.i. gewoon op de 10 kandidaten die allemaal omstebeurt zeggen: "Ik ben de mol."
Slaat volgens mij niet op 1 persoon.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 3-12-2025, 23:01:59 »
Als Nathan de mol is hebben de 9 winnaars dus gemold. Door 2000 euro uit de pot te spelen. Dus daar kan 10 mollen ook op slaan!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 3-12-2025, 23:17:37 »
Als Nathan de mol is hebben de 9 winnaars dus gemold. Door 2000 euro uit de pot te spelen. Dus daar kan 10 mollen ook op slaan!

Ja, dat schoot mij opeens te binnen toen ik zag dat dit topic omhoog werd gehaald. Iemand opperde in het begin de vraag: waarom zijn er maar 9 juryleden? (10 zou logischer zijn) Die vraag bleef hangen.
En opeens kreeg ik die ingeving: als Nathan de mol is, dan heb je bij deze opdracht 10 mollen.  ::jaja::

Zou bijzonder zijn als het klopt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 8-12-2025, 20:17:53 »
Ehm...

Zou het eventueel kunnen zijn dat...

De mysterieuze persoon achter de camera...

Lavezzi was?

::rofl::

En dat de hele gefilmde schattige reactie op het bekendmaking dat zijn vader meedoet, een gelogen reactie was? Dan heeft hij zijn vader mooi beet gehad!

Niemand met een mat vertrouwen!
..0DATIE

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 9-12-2025, 15:33:57 »
Wel grappig, ik vond de vier overgebleven kandidaten niet per se de beste leugenaars in de mollicitatiefragmenten. Op de een of andere manier kijk ik daar dan toch anders/verkeerd (?) naar, heb ik ook al eens gehad bij De Mol. Al missen we natuurlijk veel context en zal het ook weer niet heel zwaar gewogen hebben bij de keuze.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #45 Gepost op: 9-12-2025, 17:50:36 »
Ik vind het na weer terugkijken toch heel grappig hoe Kim Loes checkt als Nathan is gekozen  ::tandpastasmiley::

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #46 Gepost op: 9-12-2025, 18:19:07 »
De winnaars zijn misschien in de val van de mol getrapt. Ze hadden iemand moeten kiezen die ze niet als mol zien, daarmee kwam er geld in de pot. Leugentje om bestwil. Nathan heeft het subtiel gespeeld door iets te vertellen dat niet gevraagd was, wat de winnaars verdacht vonden. Daarna kijkt hij heel verongelijkt van: ik?

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 9-12-2025, 19:05:07 »
Ik vind het na weer terugkijken toch heel grappig hoe Kim Loes checkt als Nathan is gekozen  ::tandpastasmiley::
Ik vond Loes' gezichtsuitdrukking net na deze still ook veelzeggend, want ze keek namelijk even naar beneden, naar de grond met zoiets van ''shit, ik ben het niet geworden, opdracht mislukt''. Is maar een paar frames, maar vond het wel veelzeggend, omdat uit seizoen 18 namelijk bleek dat Loes zeer competitief is, en vooral bij die eliminaties liet zien (met haar gezichtsuitdrukking) er echt niet uit te willen.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 19:07:13 door Speurmol »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 9-12-2025, 19:09:49 »
De ex-winnaars hadden 1 stap verder moeten denken. Wil de mol dat hij opgemerkt wordt? Ja, dat is 2000 euro uit de pot! Doen we daaraan mee als ex-winnaars? Ik heb die discussie niet gehoord.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2025, 19:12:38 door Run »

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: 14-12-2025, 20:01:06 »
Met de kennis van nu dat we haast niet om Nathan heen kunnen als mol deze opdracht nog eens teruggekeken.
Mij viel op dat Nathan best wel gespannen over kwam. Ook viel mij op dat ze in de edit er ook op zinspelen dat het wel heel erg toevallig zou zijn als de jury inderdaad de mol heeft aangewezen. Ook de biecht van Sahil is opmerkelijk: het zal toch niet zo zijn dat hij heeft zitten mollen bij de koffer.
Ook heb ik goed gekeken naar de reactie van Loes en Nathan op het moment dat Rik zegt dat de jury bestaat uit oud-winnaars. Die reactie van Loes is zo oprecht verbaasd (foto) dat ik me niet kan voorstellen dat ze dit acteert. Of het zou moeten zijn dat ze dit niet hebben gedeeld met de mol. Bij Nathan zie ik alleen een soort van gemaakte glimlach.
Grappig is ook dat de 4 finalisten allemaal naast elkaar zitten op de laatste rij.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #50 Gepost op: 15-12-2025, 02:04:16 »
Is hier al eerder genoemd in dit topic, maar bij deze opdracht gebeurt er 9 keer hetzelfde en 1 keer iets afwijkends.

Rik dat de mol zich zo dadelijk zelf bekend maakt en dan vragen wie is de mol
We zien dan richard die zegt ik ben de mol. Vervolgens de volgende kandidaat sie zegt dat hij of zij de mol is,

Aleen bij de overgang van loes naar nathan zit er een shot van rik en daarna nog een van loes tussen.   Dus het is
Ik ben de mol richard, ik ben de mol loes, shot rik die knikt, shot stille loes, ik ben de mol nathan, ik ben de mol kim,ik ben de mol merel, ik ben de mol annemarie, ik ben de mol dennis, ik ben de mol imanuelle, ik ben de mol jurre en ik ben de mol sahil.

Nu ik weet wie er nog mol kunnen zijn viel deze edit enorm op

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-12-2025, 08:23:06 »
Klopt bij Loes, die komt twee keer in beeld. En bij haar hoor je als enige beide keren geen vioolmuziek. Dus in dit geval is zij afwijkend van de rest.

Toen Rik de woorden zei wat ze moeten zeggen: Ik ben de mol. Was er ook geen vioolmuziek te horen bij de woorden de mol. Wat nou als dit een subtiele hint is naar de mol.

Dus geen vioolmuziek bij de woorden de mol, betekent dit misschien dat als de echte mol praat je ook geen vioolmuziek hoort.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-12-2025, 09:45:12 »
Klopt bij Loes, die komt twee keer in beeld. En bij haar hoor je als enige beide keren geen vioolmuziek. Dus in dit geval is zij afwijkend van de rest.

Toen Rik de woorden zei wat ze moeten zeggen: Ik ben de mol. Was er ook geen vioolmuziek te horen bij de woorden de mol. Wat nou als dit een subtiele hint is naar de mol.

Dus geen vioolmuziek bij de woorden de mol, betekent dit misschien dat als de echte mol praat je ook geen vioolmuziek hoort.

Ik heb dit net terug gekeken en inderdaad.......Het is wel heel opmerkelijk.....

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #53 Gepost op: 15-12-2025, 09:55:25 »
Ik vind Nathan zijn schrikreactie als hij ziet en hoort van Rik dat de winnaars hem hebben gekozen veelzeggend.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 15-12-2025, 09:58:20 »
Ja, klopt dat was voor mij een reden om hem in de gaten te blijven houden.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 15-12-2025, 10:04:19 »

Ik heb dit net terug gekeken en inderdaad.......Het is wel heel opmerkelijk.....
Ja, het gebeurd wel eens vaker, dat de mol ergens afwijkend is in vergeleken met de rest. Dus dit is een opmerkelijk iets.

Alleen het lijkt wel steeds minder dat zij het is, omdat niemand op haar zit. Het kan zijn dat de makers nu wel dachten als Loes de mol is en nog steeds niet ontdekt is, laat haar maar even paar keer in de buurt van de kandidaten bijzondere opmerkingen zeggen, zoals hier ben ik, ik ben de mol. Maar dit is blijkbaar niet gelukt. Ik zou het nog steeds tof vinden, als we een keer een mol hebben die niet ontdekt is. Alleen, ik weet niet als dit bij Loes ook zo zou zijn.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #56 Gepost op: 16-12-2025, 14:04:34 »
Is hier al eerder genoemd in dit topic, maar bij deze opdracht gebeurt er 9 keer hetzelfde en 1 keer iets afwijkends.

Rik dat de mol zich zo dadelijk zelf bekend maakt en dan vragen wie is de mol
We zien dan richard die zegt ik ben de mol. Vervolgens de volgende kandidaat sie zegt dat hij of zij de mol is,

Aleen bij de overgang van loes naar nathan zit er een shot van rik en daarna nog een van loes tussen.   Dus het is
Ik ben de mol richard, ik ben de mol loes, shot rik die knikt, shot stille loes, ik ben de mol nathan, ik ben de mol kim,ik ben de mol merel, ik ben de mol annemarie, ik ben de mol dennis, ik ben de mol imanuelle, ik ben de mol jurre en ik ben de mol sahil.

Nu ik weet wie er nog mol kunnen zijn viel deze edit enorm op
Ja, je zou inderdaad hopen dat dit een subtiele hint is naar Loes als mol, nu we toch moeten vrezen dat het Nathan is.
Loes valt hier op in de edit. Maar er is een andere kandidaat die hier opvalt, waar de edit niets aan kon doen.
Nathan is hier de enige kandidaat die zijn hand opsteekt als hij zegt dat hij de mol is. Kan een aardigheidje van hem zelf zijn. Een seintje naar de jury wellicht, zonder de juryleden dit expliciet te vertellen, waardoor de eerlijkheid gewaarborgd blijft?

Dus hebben ze die edit van Loes er wellicht ingezet om zowel een hint naar Nathan als Loes te hebben. Het is maar een idee.

Als ik steeds weer terugkijk naar die opdracht dan zie ik hier toch heel duidelijk Nathan als mol. Allereerst zijn reactie op het antwoord van Loes dat de mol lekker kan liegen en bedriegen. Hij is de enige die hier op reageert in de trant van, ja ik ga dit doen. Ook reageert hij in mijn ogen heel raar op de vraag van Paul Rabbering. Paul vraagt aan Nathan of hij zich als mol dan niet heel eenzaam voelt. Natan: "Heel goed, want sterker nog, niemand weet dit nog thuis van mij". Dat je het niet kan delen met je naasten maakt het toch extra eenzaam, of ben ik nou gek. Het juiste antwoord zou zijn dat je een vertrouwenspersoon hebt waarmee je dit kan delen en dat je ook de regie om je heen hebt die je begeleidt in het mol zijn.

Edit
Ik zit nu pas naar Niet De Mol te kijken en zie tot mijn verbazing dat Nathan zelf ook zegt dat zijn handopsteken alvast een steuntje in de rug was voor de jury. Dat sterkt mij in de overtuiging dat dit hand opsteken geen toeval was.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 14:45:13 door MartinJ »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 16-12-2025, 15:12:49 »
Maar toen hij zegt ik ben de mol, toen stak hij zijn hand op. Dit moment dat ieder kandidaat zei ik ben de mol, waren de juryleden op dit moment niet aanwezig in de zaal. Maar hoe hij het in niet de mol uitlegd, klinkt op voorkennis van de mol.
« Laatst bewerkt op: 16-12-2025, 15:15:00 door Mol1991 »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 16-12-2025, 17:26:25 »
Ik vind Loes hier echt kijken als Cringe Harold :D

Hier nog eens de reacties net na Nathan wordt gekozen als mol door de out-winnaars. Doe ermee wat je wilt :P

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 16-12-2025, 17:34:06 »
Haha die gezichten  ::rofl::