Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Liefs uit Lissabon  (gelezen 7238 keer)

Offline wwg

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Liefs uit Lissabon
« Reactie #20 Gepost op: 23-11-2025, 10:14:36 »
Kak, kaartje Brabant aan de neus voorbij gegaan, zit in de auto als ik een bericht krijg dat iemand me voor is....

https://www.google.com/maps/@51.5153831,5.6236891,3a,90y,108.36h,69.2t
« Laatst bewerkt op: 23-11-2025, 10:30:14 door wwg »

Offline saturn

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 23-11-2025, 10:26:05 »
Kak, kaartje Brabant aan de neus voorbij gegaan, zit in de auto als ik een bericht krijg dat iemand me voor is....

Ik heb de locatie van die in mijn provincie ook al lang en breed uitgevogeld, maar ik heb geen auto en het is minstens een uur fietsen. Te koud, ik blijf wel thuis.  ::ohno::

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2025, 16:54:11 »
Ik vond het echt een schijnheilige (mol)biecht van Loes "o ja, ik ben natuurlijk ook in Rusland geweest in mijn seizoen".. Ik geloof er niks van dat ze dat in de tram even niet meer wist  :P
Ik vond juist dat ze direct al wel in de tram zat van: Tja Georgië in een soort vragende houding met handen omhoog. Kortom volgens mij realiseerde ze het zich direct. Mega verdacht wmb dat ze haar twijfel niet deelde. + het haar acties tijdens tweede en laatste opdracht en het feit dat ze niet in beeld gebracht werd bij de reactie op Jurre vorige aflevering duwt mij vol de Loes tunnel in.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2025, 19:04:25 »
Ik vond juist dat ze direct al wel in de tram zat van: Tja Georgië in een soort vragende houding met handen omhoog. Kortom volgens mij realiseerde ze het zich direct. Mega verdacht wmb dat ze haar twijfel niet deelde. + het haar acties tijdens tweede en laatste opdracht en het feit dat ze niet in beeld gebracht werd bij de reactie op Jurre vorige aflevering duwt mij vol de Loes tunnel in.

Loes werd wel heel verdacht in beeld gebracht en je ziet ook dat de stemmen gelijk omhoog vliegen richting Loes. Daardoor zakt ze juist op mijn lijstje, al stond ze op een gedeelde eerste plek..

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 23-11-2025, 19:15:03 »
Er werd ook door AM  nog even geprobeerd te (nep)mollen met de Y van ijsland maar dat werd door jurre gecorrigeerd. Al zat hij zelf ook fout

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 23-11-2025, 19:29:19 »
De IJ bij de Y alfabetiseren heeft denk ik met leeftijd te maken. Vroeger werd de IJ en Y als dezelfde letter gezien, in het telefoonboek stond de IJ bij de Y. Sinds de computers alfabetiseren staat de IJ bij de I.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 23-11-2025, 19:44:53 »
Ja voor mij is t nog niet duidelijk nl welke klopt nu zelfs!

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 24-11-2025, 10:20:00 »
Ik vond het echt een schijnheilige (mol)biecht van Loes "o ja, ik ben natuurlijk ook in Rusland geweest in mijn seizoen".. Ik geloof er niks van dat ze dat in de tram even niet meer wist  :P

Ik denk dat ze dit wel wist in de tram, maar zichzelf verdacht wilde maken. Voor mij is dit een typische kandidaat die graag verdacht wil worden. Ook dat die biecht zo nadrukkelijk in de aflevering zit, geeft mij de bevestiging dat zij de Mol niet is.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 24-11-2025, 10:25:23 »
Wat mij vooral verbaasd heeft deze opdracht, is dat ze allemaal opmerken dat er borden met Portugese woorden staan langs de weg, en dat ze deze woorden goed moeten onthouden. Maar dat niemand het idee heeft om iets met deze woorden te doen. Niets is 'zomaar' in WIDM, dus ze hadden kunnen weten dat er iets gedaan moets worden met die woorden. Overigens was het ook niet eens een hele moeilijke zin, dus vind dat erg vreemd.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 24-11-2025, 11:13:00 »
Wat ik opvallend vond is dat Rik in de tram zegt: weet dat als u links naar buiten kijkt, dat u rechts niets ziet.

Een mol is blind en zit dus rechts.
Maw: kijk naar rechts. En wie zitten er rechts in de tram op dat moment? Jurre, Kim en Loes.

Jurre zegt meteen: Ja! Terwijl de anderen lachen om de opmerking.

Het is ook een leuke opmerking, in combinatie met de titel van de aflevering: een prettig weerzien. Wat een verwijzing kan zijn dat de mol een oud-mol is. We zien dezelfde mol weer.
« Laatst bewerkt op: 24-11-2025, 11:16:59 door Renske is helder »

Online Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #30 Gepost op: 24-11-2025, 11:22:16 »
Ronde 2, executie:
Aflevering 1: Merel, Sahil, Jurre, Immanuelle
Aflevering 2: AM, Kim, Loes, Richard
Aflevering 3: Nathan, Loes, Sahil, Dennis

Is het toeval dat als je de 1e letter van de naam van de kandidaat per aflevering neemt, je MAN krijgt? Een mannelijke mol dit jaar?

Offline wieowie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 24-11-2025, 11:49:36 »
Loes werd wel heel verdacht in beeld gebracht en je ziet ook dat de stemmen gelijk omhoog vliegen richting Loes. Daardoor zakt ze juist op mijn lijstje, al stond ze op een gedeelde eerste plek..

Ik vind juist dat de productie hier duidelijk probeert haar minder verdacht te maken, als Loes als de Mol in de tram saboteert door de eerste vraag verkeerd te beantwoorden dan is dat een type actie dat je in beeld MOET brengen, dit is niet een krijtje of geldbriefje dat wordt weggemoffeld en wat we in aflevering 10 pas te zien krijgen.
Als Loes de mol is en hier voor deze molactie kiest dan moet hiervoor een verklaring worden gegeven, daarom krijgen we een geacteerd stukje biecht te zien waarin Loes zich "ineens" realiseert dat ze in Rusland begon.

Stel nu eens dat Loes deze actie als kandidaat uitvoert. Zou het dan niet veel handiger zijn om een andere kandidaat te laten biechten dat hij/zij deze fout heeft opgemerkt? Dit zou Loes enorm verdacht kunnen maken, veel meer dan het effect dat nu wordt bereikt.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #32 Gepost op: 24-11-2025, 12:23:33 »
Na afloop is het weer AM die erover begint wie stond er dan niet goed bij die landen? Wrijf het er maar weer lekker in. Wie was de schuldige?

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 24-11-2025, 12:46:24 »
In de kaart uit de topic over de locaties van de opdrachten, zie ik dat de tram langs meerdere voetbalvelden reed. Hint naar Nathan?

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 24-11-2025, 17:54:25 »
Wat mij vooral verbaasd heeft deze opdracht, is dat ze allemaal opmerken dat er borden met Portugese woorden staan langs de weg, en dat ze deze woorden goed moeten onthouden. Maar dat niemand het idee heeft om iets met deze woorden te doen. Niets is 'zomaar' in WIDM, dus ze hadden kunnen weten dat er iets gedaan moets worden met die woorden. Overigens was het ook niet eens een hele moeilijke zin, dus vind dat erg vreemd.

Ja.. waarschijnlijk dachten ze, daar moeten we later nog iets mee. (Heeft de mol hierop gestuurd?  ::vergroot::) Of te veel bezig met elkaar.
Misschien was het iemand gelukt als ze meer tijd kregen om er over na te denken "Rik heeft helemaal niets over die Portugese woorden zegd." of als de woorden over meerdere opdrachten waren verspreid. Het was een leuke toevoeging..

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #35 Gepost op: 24-11-2025, 18:06:54 »
Maar het was vooral bedoeld als ‘sneer’ achteraf om nog een leuke twist te geven; vooral niet gewenst dat een kandidaat daadwerkelijk aan de trambestuurder zou vragen wie de mol is...

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 24-11-2025, 21:56:30 »
Wat ik opvallend vond is dat Rik in de tram zegt: weet dat als u links naar buiten kijkt, dat u rechts niets ziet.

Een mol is blind en zit dus rechts.
Maw: kijk naar rechts. En wie zitten er rechts in de tram op dat moment? Jurre, Kim en Loes.

Jurre zegt meteen: Ja! Terwijl de anderen lachen om de opmerking.

Het is ook een leuke opmerking, in combinatie met de titel van de aflevering: een prettig weerzien. Wat een verwijzing kan zijn dat de mol een oud-mol is. We zien dezelfde mol weer.
Bijzonder dan dat Rik bij een volgende vraag links en rechts verwisselt. De bezorgers moeten rechts gaan zitten, maar Rik wijst naar de linkerkant van de tram. Van het groepje Jurre, Kim en Loes zit alleen Jurre 'rechts'.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #37 Gepost op: 24-11-2025, 22:48:38 »
Bijzonder dan dat Rik bij een volgende vraag links en rechts verwisselt.

Mss leuke hint naar Nathan die met zowel links als rechts voetbalde  ;D

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 25-11-2025, 09:08:56 »
Ja.. waarschijnlijk dachten ze, daar moeten we later nog iets mee. (Heeft de mol hierop gestuurd?  ::vergroot::) Of te veel bezig met elkaar.
Misschien was het iemand gelukt als ze meer tijd kregen om er over na te denken "Rik heeft helemaal niets over die Portugese woorden zegd." of als de woorden over meerdere opdrachten waren verspreid. Het was een leuke toevoeging..

Tsja... Hoe lang bestaat WIDM al? Vaak kon je achter de Mol komen doordat de Mol onverwachts langs je liep. Maar in deze gevallen wist je daar niets vanaf voorafgaand de opdracht. Nu stonden die Portugese woorden zo duidelijk in beeld langs de weg, dat ze niet te missen waren. Ik vind het tekenend voor het niveau van de groep dat hier niets mee gedaan is. En daardoor ook geen leuke twist in deze opdracht.

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 25-11-2025, 11:20:42 »
Tsja... Hoe lang bestaat WIDM al? Vaak kon je achter de Mol komen doordat de Mol onverwachts langs je liep. Maar in deze gevallen wist je daar niets vanaf voorafgaand de opdracht. Nu stonden die Portugese woorden zo duidelijk in beeld langs de weg, dat ze niet te missen waren. Ik vind het tekenend voor het niveau van de groep dat hier niets mee gedaan is. En daardoor ook geen leuke twist in deze opdracht.

Ik spreek geen Portugees en het had net zo goed Pools geweest kunnen zijn. Ik zou ze hebben proberen te onthouden, maar wetende dat ik er verder toch niets mee kan ook niet meer dan dat. Daarom vind ik het niet zo gek van de groep, zeker niet omdat ze ook nog eens werden afgeleid door de stoelendans en de foto's.