Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Liefs uit Lissabon  (gelezen 7121 keer)

Offline moguraa

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 1 - Liefs uit Lissabon
« Reactie #60 Gepost op: 30-11-2025, 01:05:42 »
Liefs uit Lissabon deed me denken aan Liefs uit Londen van BLØF..

Zij stuurt me kaarten uit Madrid
En uit Moskou komt een brief
Met de prachtigste verhalen
God, wat is ze lief
Gisteren uit Lissabon
Ik mis je en een zoen
Vandaag uit Praag een kattebel
Want er is zoveel te doen
En morgen als de postbode m'n huis weer heeft gevonden
Dan stort ze m'n hart vol
Met al het liefs
Uit Londen
  ”

Moskou, interessant. Precies het antwoord (Rusland, Loes) dat ze nu in Lissabon nodig hadden.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 30-11-2025, 09:31:29 »
Tijdens de opdracht dacht ik dit ook. Ik vind dit een zeer sterke hint. Er zit immers geen kandidaat uit het Tsjechische seizoen in het spel en in Londen zijn ze nog nooit geweest, Loes is de enige bij wie het klopt.

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 1-12-2025, 15:11:57 »
Wat mij nog opviel in deze opdracht en ik nog nergens benoemd heb zien worden: bij aanvang van de eerste deelopdracht (op volgorde zitten van het land waarin ze begonnen), fluistert Nathan in Sahil zijn oor...net als dat Rik in het oor van de chauffeur fluisterde?? Ik hoop straks  terug te zien wat hij in Sahils oor fluisterde.
« Laatst bewerkt op: 2-12-2025, 15:19:29 door Renske is helder »

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 14-12-2025, 02:27:33 »
Liefs uit Lissabon deed me denken aan Liefs uit Londen van BLØF..

Zij stuurt me kaarten uit Madrid
En uit Moskou komt een brief
Met de prachtigste verhalen
God, wat is ze lief
Gisteren uit Lissabon
Ik mis je en een zoen
Vandaag uit Praag een kattebel
Want er is zoveel te doen
En morgen als de postbode m'n huis weer heeft gevonden
Dan stort ze m'n hart vol
Met al het liefs
Uit Londen
  ”

Moskou, interessant. Precies het antwoord (Rusland, Loes) dat ze nu in Lissabon nodig hadden.
Alles valt ineens op zijn plaats, bedankt hiervoor (zie Loes topic ;) )

edit; gedebunkt in Niet de Mol
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 22:05:19 door Speurmol »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #64 Gepost op: 14-12-2025, 22:03:02 »
cherry picking.. De link met Praag en Londen ontgaat me… sorry
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 22:05:06 door Mollem »

Online Speurmol

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 14-12-2025, 22:06:28 »
Ja sorry, was gedebunkt in Niet de Mol, zou wel mooi zijn geweest, maar goed..

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #66 Gepost op: Gisteren om 11:53:52 »
Ik zit nog eens te kijken naar deze opdracht, het moment na de eerste vraag, en Nathan meteen in Sahil’s oor iets zegt.
Als je daarna kijkt naar de keuzes en het gedrag van Sahil, vermoed ik bijna dat Nathan iets heeft gezegd als ‘jij gaat verwarring zaaien en dan ga ik kijken wat er gebeurt en hoe de mol daarop reageert’. Want Sahil zorgt vervolgens elke keer voor ruis. Albanie: hij blijft lang op 2 zitten, Scherm kijken, vraagt of Merel niet eerder was, Bezorgen of flitsen, gaat heel opzichtig te keer… Daarna is de poging waarschijnlijk gestrand. Aangezien hij een bondje had met Nathan denkt hij waarschijnlijk dat dit hele goeie tactiek is, maar ondertussen is Mol Nathan hem aan het manipuleren om de kans dat een foto mislukt te vergroten is mijn idee nu.

Offline moguraa

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: Gisteren om 15:31:34 »
Ik dacht dat dit een blog was voor random gedachtespinsels tijdens afleveringen, niet een blog om elkaar er achteraf voor af te zeiken. Jammer.. ::ohno::

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: Gisteren om 17:17:38 »
Ik zit nog eens te kijken naar deze opdracht, het moment na de eerste vraag, en Nathan meteen in Sahil’s oor iets zegt.
Als je daarna kijkt naar de keuzes en het gedrag van Sahil, vermoed ik bijna dat Nathan iets heeft gezegd als ‘jij gaat verwarring zaaien en dan ga ik kijken wat er gebeurt en hoe de mol daarop reageert’. Want Sahil zorgt vervolgens elke keer voor ruis. Albanie: hij blijft lang op 2 zitten, Scherm kijken, vraagt of Merel niet eerder was, Bezorgen of flitsen, gaat heel opzichtig te keer… Daarna is de poging waarschijnlijk gestrand. Aangezien hij een bondje had met Nathan denkt hij waarschijnlijk dat dit hele goeie tactiek is, maar ondertussen is Mol Nathan hem aan het manipuleren om de kans dat een foto mislukt te vergroten is mijn idee nu.

Mooie!