Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel  (gelezen 9549 keer)

Offline Rozz75

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #60 Gepost op: 30-11-2025, 21:19:22 »
Kim is degene die steeds probeert om iemand aan te wijzen die het niet is, bij loes stemt ze niet mee in eerste instantie en bij Jurre probeert ze Nathan aan te wijzen. Kijk maar terug, ze gaat steeds niet mee met de groep maar het mislukt volledig.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 30-11-2025, 21:22:29 »
Kim is degene die steeds probeert om iemand aan te wijzen die het niet is, bij loes stemt ze niet mee in eerste instantie en bij Jurre probeert ze Nathan aan te wijzen. Kijk maar terug, ze gaat steeds niet mee met de groep maar het mislukt volledig.
Klopt helemaal, viel mij ook net op.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 30-11-2025, 21:36:33 »
Zodra Rick vraag iemand aan te wijzen, is Anne-Marie er steeds meteen bij om als eerste een uitspraak te maken.

Ze zegt "ja sorry Loes" om de discussie van eerder in te koppen. En ze zegt "jonges ik weet het al, het zijn deze twee", wijzend naar Kim en Nathan.
Je kunt het onmols noemen dat ze daarmee 2 vd 3 juist aanwijst (1000eu).
Je kunt het ook mols zien, omdat ze een plek in de laatste ronde wil bemachtigen en dus de door de groep meest verdachte onder de bus gooit. En dan hoopt met Nathan 500eu uit te sparen.

Voor mij is het dat laatste, want ik kan er niet overheen dat ik van de mol verwacht het voornemen te hebben gehad om tot het einde te geraken om 1 envelop niet openen te laten gaan.

Klopt, als je een tweede keer kijkt, zie je het duidelijker. Ze ontdekt ook al in de eerste seconden dat Kim het zure drankje heeft, terwijl die zich heel goed houdt.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 30-11-2025, 21:50:04 »

Klopt. Viel me pas op bij de 2e keer kijken. En ze valt me sowieso nu pas op bij alles nogmaals kijken.

Ze stuurt heel subtiel

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 30-11-2025, 22:12:50 »
Ja viel mij ook pas op met terug kijken!
Je ziet ook dat ze bij de eerste ronde de stoel al vasthoudt waar ze op wil gaan zitten en dat de anderen haar voorbij moeten en bij de tweede ronde zijn ze haar te snel af, zie je haar twijfelen en dan toch maar plaats nemen. Je ziet haar echt enorm balen daarna. Vervolgens probeert ze nog iets te redden door zeker niet op Jurre te stemmen en te sturen naar Nathan. Wat zal ze gebaald hebben!

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 30-11-2025, 22:48:01 »
Ik geef jullie gelijk, Kim is steeds wel duidelijk bezig om iemand anders aan te wijzen bij deze opdracht ipv de juiste persoon. Als mol slim gedaan

Maar wat mij nog wel tegenhoudt is, Sahil zat in de vorige aflevering op Merel en Kim, toch leek het erop dat hij vorige keer afviel. Op wie hij nu gestemd heeft weet ik niet, je gaat vanuit op andere, maar uit verleden blijkt dat de afvaller (Soy Kroon) die nog een kans krijgt, soms nog steeds op dezelfde persoon of personen stemt. En het lijkt sterk dat de rest die doorging niet op Kim zit.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 22:57:18 door Mol1991 »

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 30-11-2025, 23:02:52 »
Sahil noemt duidelijk wie hij eerst verdacht (met name Kim en Merel maar hij spreidt) en vraagt zich dan af of hij eigenlijk wel de juiste mensen vertrouwt (twijfelt dan zelfs aan Jurre). Dus het lijkt erop dat hij anders is gaan inzetten en bovendien was het misschien AM die eigenlijk rood had gehad (wat ik denk).

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 30-11-2025, 23:31:50 »
Sahil noemt duidelijk wie hij eerst verdacht (met name Kim en Merel maar hij spreidt) en vraagt zich dan af of hij eigenlijk wel de juiste mensen vertrouwt (twijfelt dan zelfs aan Jurre). Dus het lijkt erop dat hij anders is gaan inzetten en bovendien was het misschien AM die eigenlijk rood had gehad (wat ik denk).

Zou kunnen hoor, maar ik denk dat we eerder vanuit moeten gaan dat Anne-Marie niet mee mocht doen, omdat ze spel al kende niet, omdat ze rood had. Mijn eerste gedachte bij dit seizoen was Kim als mol, dus kan zeker kunnen. Maar hierbij twijfel ik wel door. We gaan het merken.

Maar het kan wel zijn bij deze opdracht, dat ze bij het pittige eten niet random voor de eerste stoel ging ipv doorlopen, want zo moesten Loes en Sahil verder doorlopen en als je voorkennis hebt en je weet waar alles staat, is dit een logische zet als mol zijnde. Maar hierbij kon je ook gewoon doorlopen als mol, want als je wist waar het bord stond wist je dat het bord in het midden stond.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2025, 23:42:17 door Mol1991 »

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #68 Gepost op: 1-12-2025, 00:21:20 »
Leuke opdracht, deed me denken aan dat iconische De Mol seizoen in Duitsland  ::bravo::
Mocht Loes de mol zijn (en ik hoop van harte dat Loes de Stine J. van dit seizoen zal blijken te zijn), dan weet ze dat ze niet bij dat ene bord met de pikante versie terecht moet komen. Zuur later, a la, maar blozers zoals zij weten dat pittig eten direct zichtbaar is in je gezicht en hals. Ik kan erover meepraten. Dit had ze moeten vermijden daarom, met een kans van wat was het, 1 op 7?

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 1-12-2025, 08:30:09 »
Apart dat bij het overhandigen van het geld na de opdracht Nathan wel wat zegt maar die audio niet in t fragment zit terwijl je de anderen wel hoort?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 1-12-2025, 08:30:29 »
Ik blijf best wel bijzonder vinden, dat mensen vanuit gaan dat je als mol het pittige eten, makkelijk kon vermijden. Zo makkelijk is het ook weer niet.

Ik heb daar paar redenen voor:
1. Voorbeeld als mol had je echt alle voorkennis, dan ga je vanuit dat de mol het pittige eten niet kiest. Als goed is weet je nog dat je als kind dat bij stoelendans iedereen heel fanatiek wordt, dus je moet dan echt heel snel kiezen, want niet iedereen zou een logische stoel kiezen en moet je doorlopen. Dat zag je ook bij het rijtje van Kim, Loes en Sahil. Iedereen is bij dit spel zeer fanatiek bezig en zeker als je ook nog hoort dat je op het eind troeven kan winnen, dan wil je tot het eind blijven. Dan is het voor de mol gewoon pittig om niet het verkeerde bord te pakken, ook al heb je hier voorkennis. En dat is gewoon pure pech en wat de afleveringstitel zegt het noodlot.

2. Wat nou als de mol wel voorkennis had, maar niet alles wist. Dit gebeurde ook soms bij andere spellen in het verleden. Dus de mol wist bijna alles, behalve waar het pittige eten stond of de zure drankjes. Dan weet je in dit geval even veel als de rest, behalve dat je van tevoren al gehoord hebt dat het om pittig eten gaat en zure drankjes.

Dus best wel wat redenen waarom in mijn ogen Loes nog steeds de mol kan zijn. Ja, je gaat er vanuit dat de mol niet als eerst weggaat bij deze opdracht (ben ik mee eens), maar er kunnen zoveel aspecten zijn waarom het in werkelijkheid niet altijd zo gaat. Wat ik hierboven ook noemde.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2025, 13:12:51 door Mol1991 »

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • What?!
« Reactie #71 Gepost op: 1-12-2025, 12:15:20 »
En wat ook nog kan:

3. Iemand zei hier ook in dit topic, dat in Mol België (ik heb dit niet gezien, dus weet niet precies hoe het is gegaan), maar dat ze toen ook zo’n opdracht hadden en dat de mol ook als eerst afviel. Maar dat om een reden was, misschien heeft de mol hier dezelfde reden.

De mol had daar geen reden om zelf voor het pittige eten te kiezen. De productie gaf de mol expres (zonder dat die het wist geloof ik) extra pittig eten, omdat ze wilden dat de mol direct af zou vallen. Bij de versie van deze opdracht die we net gezien hebben, kan dit niet aan de hand zijn, vanwege de willekeurige verdeling van de borden.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 1-12-2025, 12:29:39 »
Oké dankje voor de uitleg, dan kan nummer 3 niet.
Maar de andere punten kunnen in mijn ogen nog steeds.

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #73 Gepost op: 1-12-2025, 12:56:43 »
Kan het zijn dat Kim zich ertussen wurmt zodat zij de stoel van Loes inpikt? Ze verdenkt Loes en gaat ervan uit dat de mol niet bij het hete eten gaat zitten?

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 1-12-2025, 13:00:17 »
Kan het zijn dat Kim zich ertussen wurmt zodat zij de stoel van Loes inpikt? Ze verdenkt Loes en gaat ervan uit dat de mol niet bij het hete eten gaat zitten?
Oh verdenkt Kim, Loes nooit geweten? Maar misschien sinds deze aflevering kan en dat nog niet bekend is. Maar zou zomaar kunnen hoor. Ik ben heel benieuwd wat we hiervan gaan zien tijdens de molstreken van de mol.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #75 Gepost op: 1-12-2025, 13:11:04 »
3. Iemand zei hier ook in dit topic, dat in Mol België (ik heb dit niet gezien, dus weet niet precies hoe het is gegaan), maar dat ze toen ook zo’n opdracht hadden en dat de mol ook als eerst afviel. Maar dat om een reden was, misschien heeft de mol hier dezelfde reden.
Die van De Mol België zat als volgt in elkaar.
7 kandidaten zitten aan tafel voor een diner. Onder 2 stoelen zit een bom, die wordt geactiveerd als de kandidaat die erop zit opstaat. Als allebei de bommen zijn geactiveerd ontploffen ze beide en is het einde opdracht en wordt er geen €5000 verdiend. Gaandeweg de opdracht vertelt Gilles (die de kandidaten voortdurend via de intercom toespreekt) dat er i.p.v. het geld ook pasvragen (jokers) kunnen worden verdiend.
Bij het eerste gerecht krijgen ze allemaal heel pittig eten, behalve de twee kandidaten die op een bomstoel zitten. Ze moeten na dat gerecht 2 kandidaten wegsturen via een stemming. Hier hadden ze het eten van de mol extra pittig gemaakt en die werd dan ook met veel stemmen weggestemd, samen met een andere kandidaat. Beide zaten niet op een bomstoel.
Om het pittige gerecht weg te spoelen krijgen ze vervolgens een glaasje water. De kandidaten die niet op een bomstoel zitten krijgen schnaps (jenever) i.p.v. water. Net als de vorige ronde moeten er weer 2 kandidaten worden weggestuurd en weer werd er geen bom geactiveerd.
De 3 kandidaten die over zijn krijgen een dessert. In het dessert van de kandidaat die niet op een bomstoel zit, zat een pasta van gemalen wormen. Deze ronde hoeven ze maar één kandidaat weg te stemmen. En weer stemmen ze de juiste kandidaat weg, zodat de twee bomstoelen overblijven.

Die twee kandidaten spelen een finale spel wat precies 5 minuten duurt. 
Er zijn twee stolpen. Onder één zitten instructies hoe ze €5000 kunnen verdienen en onder de andere 6 pasvragen. Een van de twee kandidaten kan opstaan om onder de stolpen kijken. Die kijkt natuurlijk eerst onder de stolp met de 6 pasvragen. Maar dan is er natuurlijk weer een addertje onder het gras. Die pasvragen zijn 5-1 verdeeld. Wie krijgt wat? Als de 5 minuten afgelopen zijn ontploft de bom en alleen als de kandidaten op dat moment allebei één schijf met pasvragen vast hebben, dan krijgen ze die pasvragen, anders krijgen ze allebei niets, ook geen geld. De kandidaat die de stolp heeft geopend heeft alle macht want als die andere kandidaat ook opstaat van zijn stoel ontploft de bom. De kandidaat die de pasvragen heeft onthuld pakt natuurlijk zelf de 5 en geeft die van 1 aan de andere finalist. Uiteindelijk accepteren ze beide de pasvragen.

Bij deze opdracht kan je haast met 100% zekerheid zeggen dat er geen geld wordt verdiend in de finale. Want degene die op mag staan om onder de stolpen te kijken gaat natuurlijk voor de 5 pasvragen (zo goed als een vrijstelling) en gaat natuurlijk net zo lang tijdrekken dat het niet meer mogelijk is om voor het geld te gaan. Dan is het voor de andere 0 of 1 pasvraag.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 1-12-2025, 13:18:26 »
Ah dankje MartinJ, dit is inderdaad wel wat anders en volgens mij heb ik zo soort vergeleken opdracht gezien in The Mole op Netflix. Dus ik heb denk ik wel een idee hoe dit ging.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #77 Gepost op: 2-12-2025, 12:37:40 »
De berichten over opdracht 1 zijn verplaatst naar het daarvoor bestemde topic.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 2-12-2025, 18:17:26 »
Het bord met heet eten en de zure glaasjes zouden gemerkt kunnen zijn op een onopvallende manier.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 2-12-2025, 18:36:52 »
Ik ben ervan uitgegaan dat vooraf bepaald werd waar dit neergezet zou worden.

Merkjes hebben weinig zin, omdat je geen tijd hebt om te kijken waar het gemerkte bord of de glaasjes zijn neergezet.