Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel  (gelezen 9552 keer)

Online Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Gepost op: 29-11-2025, 20:18:25 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 5.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 21:03:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Aan tafel
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2025, 21:32:11 »
Merel die niks meer te verliezen had, maar ook niets doet zodat Anne-Marie nog voor het geld gaat is wel weer opvallend.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2025, 21:34:14 »
Als Loes de mol is wil je dan het heette gerecht kiezen? Het lijkt mij van niet. Ik wil haar hierdoor bijna gewoon afschrijven hoor.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 29-11-2025, 21:35:20 »
Maar heb je daar heel veel invloed op met een stoelendans?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 29-11-2025, 21:35:59 »
ze kregen het geld toch niet
AM moest toch haar enveloppe openen om geld te winnen.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #5 Gepost op: 29-11-2025, 21:36:36 »
Maar heb je daar heel veel invloed op met een stoelendans?

Ik denk dat je het wel een beetje kan timen als je weet hoe lang het nummer duurt en dan op basis van je start positie.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 29-11-2025, 21:37:26 »
Flinke minpunten voor Loes idd
Om meerdere redenen

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #7 Gepost op: 29-11-2025, 21:51:10 »
Heb ik deze opdracht verkeerd begrepen? Er zou toch geen 1500 euro in de pot komen en dan geeft Rik het geld alsnog? Wat heb ik gemist?

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 29-11-2025, 21:53:17 »
Heb ik deze opdracht verkeerd begrepen? Er zou toch geen 1500 euro in de pot komen en dan geeft Rik het geld alsnog? Wat heb ik gemist?

Dit was het geld dat verdiend was door de juiste personen aan te wijzen met de afwijkende gerechten.

« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2025, 21:54:19 »
Ik denk dat je het wel een beetje kan timen als je weet hoe lang het nummer duurt en dan op basis van je start positie.
Ik zag Kim flink vertragen om de stoel rechtsboven te claimen. Op de foto kun je zien hoe groot het gat vóór haar is. Ongeveer op dit moment stopt de muziek en grijpt ze snel die stoel vast.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2025, 21:57:04 »
Ik snap dat heel veel denken dat Loes door dit de mol kan niet zien.
Maar ik geloof wel dat je als mol weet waar het bord komt te staan die pittig is, maar dat het nog steeds met geluk te maken heeft. Je zag voor de opdracht dat zij als laatste een stoel koos, is daar een reden voor, misschien wist ze dat ze die ene stoel moest hebben die helemaal vooraan stond om het dan de kans kleiner maken. Kan? Maar ik denk dat echt gewoon veel geluk moet hebben en ze had ook net de pech dat ze zo snel rood word.

En zo erg is het ook niet, want bij de eerste opdracht heeft ze goed kunnen mollen, de pot was toch bijna niks, dus €500,- is niet veel en aan troeven heeft de mol toch niks.

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 29-11-2025, 21:58:04 »
Als mol wil je tot het einde blijven om invloed uit te oefenen omdat er geld verdiend kan worden. Als mol weet je welke plekken te vermijden waar je pittig. Super verdacht van Kim dat ze bij pittige gesprek eindigde bij/voorbij het pittige bord en terug verplaatst naar de hoek. Sahil en Loes liepen achter haar en moesten om haar heen. Dit zijn voor mij de momenten waar je de mol in actie kunt zien. Als kandidaat ga je gewoon zitten. Bij 2e gerecht was ze voorbij de zure glazen maar was er alleen nog plek tussen AM en Nathan dus had ze geen keus.

Om toch nog verder te analyseren, Nathan anti mol aangezien je als mol zo min mogelijk ver de enveloppen wilt openen. Na Sahil hoefde alleen nog maar AM te openen.

AM in sleutel positie maar zat wel erg veel mee te discussiëren met mensen aanwijzen. Dit kan juist tegen je werken doordat mensen naar jou gaan wijzen (wat er bij Jurre gebeurde)

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 29-11-2025, 22:01:54 »
Merel die niks meer te verliezen had, maar ook niets doet zodat Anne-Marie nog voor het geld gaat is wel weer opvallend.
Interessant. Ze had AM inderdaad steviger kunnen beïnvloeden. Ik vond het echter juist zeer onmols om als eerste de envelop te openen. Lijkt me riskant als mol. Want als één schaap over de dam is...

Offline MissLeonie91

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2025, 22:03:50 »
Ik zag Kim flink vertragen om de stoel rechtsboven te claimen. Op de foto kun je zien hoe groot het gat vóór haar is. Ongeveer op dit moment stopt de muziek en grijpt ze snel die stoel vast.

Ik zie nu dit tegelijk was geplaatst. Dit is precies wat ik bedoel. Alleen de mol weet waar je niet wilt zitten en gaat dus ‘gek’ verplaatsen. Als kandidaat weet je niets en ga je gewoon zitten waar je uitkomt

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2025, 22:04:33 »
Mag ik even tussendoor zeggen dat ik de twist dat als iedereen de brief opent er geld in de pot komt en je je jokers moet inleveren... ein-de-lijk een boontje komt om zijn loontje op een goede manier is...?
Want in principe is het gewoon 1500 euro voor 4 jokers, maar de manier waarop hij ingekleed is, maakt zoveel van de opdracht.

En ook goed dat we een heleboel informatie hebben over de discussies tijdens de gerechten.

Vaak wordt door dit soort opdrachten met terugwerkende kracht de mol gevonden.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 22:06:24 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2025, 22:15:40 »
Mijn hoofdverdachten Nathan en Loes zijn gedaald door deze opdracht

Loes omdat ze A weet waar dat bord staat en dat niet “geluk” is of ongeluk. En B omdat de mol dit pittige gerecht met de productie “geoefend” heeft en ze trok overdreven gekke bekken naast rood worden

Nathan opent zn eigen envelop en zweert Sahil dat het sowieso een win/win voor hem zal zijn. Risico op 1500
Dit gaat de mol niet doen zo

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2025, 22:17:06 »
Interessant. Ze had AM inderdaad steviger kunnen beïnvloeden. Ik vond het echter juist zeer onmols om als eerste de envelop te openen. Lijkt me riskant als mol. Want als één schaap over de dam is...

Als Merel dat had gedaan, profileert ze zich weer meer als kandidaat toch? Door stil te blijven, probeert ze denk ik ook zichzelf verdacht te maken.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2025, 22:18:10 »
Ik vond het wel slim van Nathan (die mijn mol is) om hier als tweede de envelop te openen en Sahil een joker te beloven. De kans was groot dat Sahil er alles aan zou doen om het openen van de vierde envelop te voorkomen en de mol komt ermee weg zonder zich onnodig verdacht te maken. Ik had als mol sowieso niet als eerste mijn envelop geopend.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2025, 22:20:26 »
Misschien heeft de mol inderdaad heel erg geoefend, maar het kan ook zijn dat deze mol totaal niet tegen pittige eten kan en gewoon echt pech had dat die gewoon net verkeerd kwam te zitten, ook al wist de mol waar het bord stond. En ook al ben je dan actrice, als je niet tegen pittig eten kan dan weet je toch dat je hier verliest.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2025, 22:24:56 door Mol1991 »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2025, 22:32:10 »
Merel die uit het niets Jurre aanwijst, wat goed blijkt te zijn. Zit Jurre op mol Merel en gunt ze hem daarom geen joker?