Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Uittesten  (gelezen 5740 keer)

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Uittesten
« Reactie #40 Gepost op: 8-12-2025, 15:54:37 »
Hier (achter spiegelend glas achter de camera) zou de glimp van de mol dus opgevangen moeten kunnen worden (slecht screenshot, rechts bovenin een silhouet)
Ik denk niet dat het een silihout van een persoon is.
Je zou minimaal verwachten dat een persoon van houding verandert tussen de opnames van de verschillende kandidaten
Ik heb hier als voorbeeld de frames van Loes en Anne Marie over elkaar gelegd in photoshoop met een 'difference" filter. Maar aan de rechter kant verandert niets.
(Met een difference filter is alles dat zwart is exact hetzelfde)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 15:57:37 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #41 Gepost op: 8-12-2025, 16:27:56 »
Hm, mijn foute aanname, Dit is de camera aan de voorkant van hun gezicht, daar stond de mol niet.
Er is één shot van achter, bij Jurre, vanaf de camera die de achterkant filmt, waar naast die camera een silhouet van een sprekend persoon te zien is; ik ga er echt van uit dat de mol daar wel heeft gestaan.

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 8-12-2025, 16:35:44 »
Hm, mijn foute aanname, Dit is de camera aan de voorkant van hun gezicht, daar stond de mol niet.
Er is één shot van achter, bij Jurre, vanaf de camera die de achterkant filmt, waar naast die camera een silhouet van een sprekend persoon te zien is; ik ga er echt van uit dat de mol daar wel heeft gestaan.

Als dit de mol is dan is het  Nathan, je ziet namelijk geen weelderig haar zoals de dames hebben.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 8-12-2025, 16:37:10 »
Dames kunnen haar snel even vastbinden

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 8-12-2025, 16:39:39 »
Het zal inderdaad de Mol zijn. Vooral ook omdat dat ze dit beeld alleen laten zien bij een afvaller van de aflevering.
Maar er zijn geen fysieke eigenschappen in te herkennen. Zou iedereen kunnen zijn. (zelfs iemand van productie als ze flauw zijn)
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 16:41:30 door BigBoots »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #45 Gepost op: 8-12-2025, 16:40:04 »
gelukkig maar :D

Offline Krien

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 8-12-2025, 16:41:28 »
Dames kunnen haar snel even vastbinden

I want to believe :}

Online Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 8-12-2025, 18:39:53 »
Waar de kandidaten naar het licht keken, stond de mol juist achter hun...schijnheilig.
Een duister verleden (puzzelsynoniem daarvan is achtergrond). Titel aflevering 3 die je in aflevering 6 nog wel even voorbij zag komen.

Offline JP1999

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 8-12-2025, 18:47:26 »
Ik heb het idee dat de mol in de spiegel achter de kandidaat zichtbaar was(het bekende "achter je rug"), maar dat als de kandidaat recht vooruit keek naar zichzelf in de spiegel, de mol niet in de reflectie achter de kandidaat te zien was. Dat iemand zich echt had moeten omdraaien om de mol voorbij te kunnen zien flitsen. Vraag me alleen af of dat mogelijk is :P Maar gezien de warrigheid aan reflecties en spiegels is zo'n optische illusie vast wel mogelijk.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #49 Gepost op: 8-12-2025, 20:49:12 »
Jurre deed dat...
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 20:51:44 door Mollem »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #50 Gepost op: 10-12-2025, 13:28:43 »
Bij deze opdracht moet je onvermijdelijk terugdenken aan de mollicitaties, waarbij er door een spiegel heen gekeken werd. Dezelfde vrouw die Portugal verklapte zet begin aflevering 6 de laptops klaar in de spiegelruimte. Daar hebben we de link. Als we in aflevering 6 geen beelden van de mol zien in de spiegelruimte, dan hebben we in aflevering 1 bij de mollicitaties natuurlijk wel iemand in een zwart pak zien filmen achter de spiegel. De mol die ongetwijfeld in aflevering 6 voor de kandidaten wel zichtbaar zou kunnen zijn, is dat voor de kijker niet in aflevering 6. Voor ons zit dit verborgen in aflevering 1.

en: van wie is de hand uit de tweede teaser:

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 10-12-2025, 13:47:23 »
Vind ik sterk om hier een verband te zoeken ja. Ze heeft ook nog dezelfde trui aan

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #52 Gepost op: 10-12-2025, 13:52:47 »
Behalve de vraag welk motief de mol heeft om bij de mollicitaties achter de camera te gaan staan...

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 10-12-2025, 13:55:47 »
Behalve de vraag welk motief de mol heeft om bij de mollicitaties achter de camera te gaan staan...

Misschien niet zozeer een motief, maar het is natuurlijk wel leuk voor achteraf
Dat ze het fragment deze aflevering in het testmoment monteren had natuurlijk niet gehoeven.  Dus om daar iets achter te zoeken, lijkt me legitiem (wat het ook mag zijn)
« Laatst bewerkt op: 10-12-2025, 13:58:50 door BigBoots »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #54 Gepost op: 10-12-2025, 14:20:29 »
3 punten:

(1) Muziek tekst aan het begin van de opdracht. Pixies - Where is my mind

With your feet on the air and your head on the ground
Try this trick and spin it, yeah
Your head will collapse
But there’s nothing in it
* And you’ll ask yourself (Loes in beeld)

julesdottxt • 4 jaar geleden (over videoclip)
I think that the scuba diving or snorkeling is just the literal part of a song with a lot of depth to it.
To me, it's talking about feeling a disconnect between body and mind. When the singer says, they are on the ground but their mind is out in the water, they are saying "my body is here on the ground but my mind is on something else". Ying & Yang pet van Loes, kandidaat en mol.

(2) Beelden die je te zien krijgt:
Nathan gevolgd door  de schaduwen van Nathan;
Kim gevolgd door de de schaduwen van Kim;
Anne-Marie gevolgd door de schaduwen van Loes.

(3) Tekst van de mol:
Als je op de knop drukt breng je een glimp van mij aan het licht. En Loes komt in beeld.

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #55 Gepost op: 10-12-2025, 16:38:11 »
Degene achter de camera uit afl1 lijkt wel een vrouw…
Maar het gekke is: Rik zegt duidelijk dat dit de mollicitaties zijn; “de sollicitaties voor het molschap” zegt hij nog specifiek.
Dat betekent dat de mol nog niet gekozen is. Dus die kan ook niet achter het glas staan filmen… zou gek zijn als dit nu wel het geval blijkt.
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #56 Gepost op: 10-12-2025, 16:59:35 »
Dat is wel doorslaggevend goed bedacht.

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 10-12-2025, 17:38:36 »
Wat vinden jullie van de theorie dat het Lavezzi was, achter de spiegel bij de mollicitaties?

Bij Mollenstreken was uitgebreid te zien hoe Lavezzi van de makers te horen kreeg dat zijn vader meedoet aan dit seizoen. Zijn reactie zou gespeeld kunnen zijn. Het zou een heel grappige twist zijn bij de ontknoping.
De reactie van Lavezzi is opgenomen in dezelfde setting als bij de mollicitaties. Waarschijnlijk op dezelfde dag, afgaand op de kleding van Nathan en de redactrice die erbij zitten.
..0DATIE

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 10-12-2025, 17:47:01 »
Wat vinden jullie van de theorie dat het Lavezzi was, achter de spiegel bij de mollicitaties?

En wat zou t doel hiervan zijn?

Als je bedoelt dat hij iets zou weten over het molschap dan denk ik dat er mega veel druk bij n kind gelegd wordt wat niet hoort.

Maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt?

Verder zie ik de toevoeging niet

Online annebeestje

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 10-12-2025, 19:41:02 »
Tsja.... wat is het doel van de kandidaten heimelijk filmen op zo'n overdreven ingewikkelde manier, en ons teasen met een mysterieuze persoon achter de camara. Dat kun je je ook afvragen...

Ik probeer daarom echt even buiten de bekende kaders te denken.

Door Lavezzi een beetje te laten mollen, kunnen de makers een leuk grapje uithalen met Nathan. Dat zou op zichzelf kunnen staan, los van een eventueel molschap. Anderzijds zou ik het dan een minder sterke twist vinden.
Op voorhand zou ik niet uitsluiten dat een dertienjarige geen geheim kan bewaren. Zo zwaar is het nu ook weer niet, als het grote publiek er niet vanuit gaat dat je iets weet. Zeker als je Nathan zelf nog even in de rechtbank laat vertellen dat Lavezzi van niets wist.
..0DATIE