Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 9031 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Gepost op: 6-12-2025, 20:17:54 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 6.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 20:39:01 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Alex_Thunder

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 6-12-2025, 21:32:18 »
Kim: De koffers
Loes: de kaarten
Anne-marie: De schilderijen
Jurre: de telefoon
nathan: de borden van de food trucks
Merel: De overals.

De twist dat je de goede moest zoeken was wel leuk maar had ook wel verwacht dat er meer items zouden zijn

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
« Reactie #2 Gepost op: 6-12-2025, 21:34:45 »
Als mol weet je dat je de goede mee moet nemen.  Merel en Loes verdacht.

Nathan gewoon weer te fanatiek.

Merel & Loes naar de finale!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 6-12-2025, 21:36:30 »
Nathan was er wel twee keer bij dat er twee items meegingen, en daardoor werden afgekeurd. Heel fanatiek meedoen maar wel invloed hebben op het falen...

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 6-12-2025, 21:37:01 »
De grote vraag: zou je als mol het speelveld verlaten en over wat jokers gaan bikkelen?

Ik zou dat alleen doen als ik de gelegenheid had om eerst wat van de items spoorloos te laten raken.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 6-12-2025, 21:38:26 »
Nathan was er wel twee keer bij dat er twee items meegingen, en daardoor werden afgekeurd. Heel fanatiek meedoen maar wel invloed hebben op het falen...
Maar als hij kandidaat is wist hij mogelijk niet dat ze maar een voorwerp mochten meenemen.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 6-12-2025, 21:40:21 »
Het spel verlaten zorgt wel meteen voor 500 euro die niet verdiend kan worden. Bovendien zorgt het voor verrassing en vertraging bij de anderen.

Maar eerlijk gezegd vind ik Loes veel verdachter. Dat Merel twee items meeneemt, is nog verklaarbaar. Dat Loes dat doet nadat ze door Jurre gewezen is op het feit dat er een fout item bijstaat is gewoonweg onnozel (iets wat Loes niet is).

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 6-12-2025, 21:40:32 »
Perfecte rol voor de mol, je uiterste best doen maar geen geld verdienen...

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-12-2025, 21:42:50 »
De grote vraag: zou je als mol het speelveld verlaten en over wat jokers gaan bikkelen?

Ik zou dat alleen doen als ik de gelegenheid had om eerst wat van de items spoorloos te laten raken.

Ja want A je speelt geen geld in de pot zo .. Kim had alle tijd om een item of meerdere te verstoppen en C het belangrijkste.. er moest iemand tegenover AM staan. Laten we t een productieassistent momentje noemen. Wat n toeval dat zij dat punt vindt

Alleen de stem vd mol schopt alles in de war want ik hoor Nathan 🙉

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 6-12-2025, 21:52:05 »
Die items in het park waren niet echt makkelijk te verstoppen, dus dat lijkt me geen tactiek geweest voor de mol. Lang rondrennen, čn je eigen item niet vinden, čn items van anderen verklooien.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-12-2025, 21:53:35 »
Productieassistent.. goed punt!
Ze hadden Kim er al op uitgezocht gezien waar haar scherm stond. Een plan B om iemand anders te overtuigen had er natuurlijk altijd kunnen zijn.

Interessant allemaal.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #11 Gepost op: 6-12-2025, 22:19:18 »
Hoe verdacht Loes ook doet, er kan ook echt wel een argument gemaakt worden in deze opdracht voor Nathan. Dat overijverige is ofwel zijn handelsmerk, ofwel zijn dekmantel hier.
Nathan verdoet heel veel tijd met al dat rondrennen voor iedereen (zoveel dat hij aan zijn eigen item niet toekomt...). Hij lijkt Merel te helpen, maar verdoet ook veel tijd door haar in een park vol met regenboogglijbanen naar 'de regenboogglijbaan' te sturen. Nathan zet Merel er ook feitelijk toe aan dat ze beide pakken meeneem ("Ik mag ZE niet pakken, anders zijn we geld kwijt"). Fout! Geen geld ervoor en hetzelfde trucje bij Loes. Zij vraagt aan Nathan confirmatie voordat ze beide landkaarten meeneemt ("Moet ik ze allebei meenemen?" Nathan: "Ja doe maar"). Ook weer fout. Onschuldig of juist een goede moltactiek van Nathan? Ik blijf hopen!  :D

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #12 Gepost op: 6-12-2025, 22:20:17 »

Dit. Zeker bij Merel hintte hij er op dat ze alleen even de overalls mee moest nemen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-12-2025, 22:20:53 »
Hoe verdacht Loes ook doet, er kan ook echt wel een argument gemaakt worden in deze opdracht voor Nathan. Dat overijverige is ofwel zijn handelsmerk, ofwel zijn dekmantel hier.
Nathan verdoet heel veel tijd met al dat rondrennen voor iedereen (zoveel dat hij aan zijn eigen item niet toekomt...). Hij lijkt Merel te helpen, maar verdoet ook veel tijd door haar in een park vol met regenboogglijbanen naar 'de regenboogglijbaan' te sturen. Nathan zet Merel er ook feitelijk toe aan dat ze beide pakken meeneem ("Ik mag ZE niet pakken, anders zijn we geld kwijt"). Fout! Geen geld ervoor en hetzelfde trucje bij Loes. Zij vraagt aan Nathan confirmatie voordat ze beide landkaarten meeneemt ("Moet ik ze allebei meenemen?" Nathan: "Ja doe maar"). Ook weer fout. Onschuldig of juist een goede moltactiek van Nathan? Ik blijf hopen!  :D

Hij had Merel gewoon in haar eentje naar boven kunnen sturen om zelf weer te gaan zoeken, maar nee.. Hij moest mee en zorgde er ook nog voor dat beide pakken werden meegenomen. Ik vond het ook opvallend dat Loes niet echt moeite leek te doen om snel in het veld te komen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 6-12-2025, 22:23:58 »
Ik vond het ook opvallend dat Loes niet echt moeite leek te doen om snel in het veld te komen.

Net als bij de lasergame. Ik denk echt dat zij de mol niet is.

Maar ik snap de verdenkingen op haar

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #15 Gepost op: 6-12-2025, 22:24:24 »
Hij had Merel gewoon in haar eentje naar boven kunnen sturen om zelf weer te gaan zoeken, maar nee.. Hij moest mee en zorgde er ook nog voor dat beide pakken werden meegenomen. Ik vond het ook opvallend dat Loes niet echt moeite leek te doen om snel in het veld te komen.

::jaja::

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 6-12-2025, 22:34:25 »
Hier was Loes zeker verdacht, zeker omdat ze wist dat ze maar 1 ding mee moest nemen en niet twee door Jurre. Wat ik niet helemaal begrijp waarom ze best wel laat zelf echt meedeed bij de opdracht, maar ze legde de uitleg voor Nathan echt super slecht uit.

Nathan was zeer fanatiek bezig, maar toch zou het misschien toch nog kunnen dat hij het is. Hij was als eerst in het speelveld met Anne-Marie, vond zijn eigen ding niet en liet Merel heel lang zoeken voor haar dingen.
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 22:40:58 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 6-12-2025, 22:40:33 »
Hier was Loes zeker verdacht, zeker omdat ze wist dat ze maar 1 ding mee moest nemen en niet twee door Jurre. Wat ik niet helemaal begrijp waarom ze best wel laat zelf echt meedeed bij de opdracht.

Loes was in het veld toen Jurre de telefoon vond en terug rende, over die telefoons was nog helemaal geen communicatie geweest tussen die twee voor zij de twee kaarten meenam.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 6-12-2025, 22:42:14 »
Loes was in het veld toen Jurre de telefoon vond en terug rende, over die telefoons was nog helemaal geen communicatie geweest tussen die twee voor zij de twee kaarten meenam.
Je hebt gelijk zie ik. Verkeerd onthouden.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #19 Gepost op: 6-12-2025, 22:45:52 »
De opdracht zelf was eigenlijk ontzettend goed. Het enige jammere is dat het qua tijd net wat krap was en alleen Jurre de opdracht begreep.
Rik had eigenlijk in zijn uitleg moeten zeggen dat per correct voorwerp er €500 werd verdiend.

Ik moet ook wel zeggen dat het met 2 telefoons op een paal, waar je sneller het verschil ziet logischer voelt om te moeten kiezen dan met 2 witte pakken met allerlei letters erop.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?