Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen  (gelezen 8996 keer)

Offline Marcoach

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1 - Gevonden voorwerpen
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2025, 22:56:07 »

Die items in het park waren niet echt makkelijk te verstoppen, dus dat lijkt me geen tactiek geweest voor de mol. Lang rondrennen, èn je eigen item niet vinden, èn items van anderen verklooien.
{/quote}
Daarom wachtte Loes zolang met gaan. Als er dan nog niemand bij Anne-Marie was geweest had zij dat gedaan
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 23:02:30 door Marcoach »
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 6-12-2025, 22:58:22 »
Dat is op zich een goed punt waarom Loes zo lang wachtte

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 6-12-2025, 23:01:37 »
Loes had als een van de eersten kunnen gaan en, net als AM, een hele tijd niets kunnen vinden. Ook sloeg ze direct aan op de kaarten die Nathan vond, zonder dat haar filmpje al bekeken was? Het hadden ook speelkaarten kunnen zijn.. Ze deed geen enkele poging om de boel te vertragen of verwarring te zaaien, ze riep 'dat ben ik!' en rende direct naar Nathan.

edit: correctie - hij zei landkaarten
« Laatst bewerkt op: 6-12-2025, 23:05:14 door Eva. »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 6-12-2025, 23:01:54 »
En Loes hoefde ook niet persé naar Pieter-Jan toe dat zat ook in het begin, waarom zou de mol zich zo afzonderen van de groep. In dit geval is Kim het ook niet.

En is ook opvallend, dat we van haar als enige het filmpje niet gezien hebben.
Snap nu waarom we dat filmpje nooit gezien hebben en de kandidaten ook niet, want daar is het bewijs dat ze gelogen heeft over Georgië in de tram.

Het belangrijkste detail van filmpje Nathan ook lekker niet genoemd, alles genoemd wat ze kon opnoemen, maar juist wat hij moest hebben niet.

« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 00:35:07 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2025, 00:51:09 »
Mooie opdracht, en superleuk om Pieter Jan weer te zien ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2025, 02:43:36 »
Ik denk dat ze gehoord had van Jurre dat ze er maar 1 hiefde mee te nemen. Ze vraagt aan Nathan of ze allebei de kaarten moest meenemen. (Testen hoe Nathan zal reageren). Hietdoor weet ze dat Nathan de mol is, omdat hij zegt dat ze allebei mee moeten. Loes gaat winnen, Nathan is de mol

Hier was Loes zeker verdacht, zeker omdat ze wist dat ze maar 1 ding mee moest nemen en niet twee door Jurre. Wat ik niet helemaal begrijp waarom ze best wel laat zelf echt meedeed bij de opdracht, maar ze legde de uitleg voor Nathan echt super slecht uit.

Nathan was zeer fanatiek bezig, maar toch zou het misschien toch nog kunnen dat hij het is. Hij was als eerst in het speelveld met Anne-Marie, vond zijn eigen ding niet en liet Merel heel lang zoeken voor haar dingen.

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 7-12-2025, 12:54:54 »
Kort overzichtje van de opdracht
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 14:37:49 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Thingy

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 7-12-2025, 13:18:48 »
Dat is op zich een goed punt waarom Loes zo lang wachtte

Het wachten is niet nodig, want de tweede mogelijkheid om naar PJH te gaan staat gewoon bij de Exit. Als de Mol weet dat er nog steeds geen tweede kandidaat heeft gehapt kan hij/zij alsnog naar die plek toe gaan, tenminste als je zorgt dat je in het park blijft rondrennen zoals Nathan doet  ;)
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline Andrea02678

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 7-12-2025, 13:33:45 »
In het waterpark stond een bord met Montanha Russa oftwel: Russische berg.

Wie begon haar Wie is de Mol avontuur in Rusland? Precies: Loes.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 7-12-2025, 17:52:46 »
De grote vraag: zou je als mol het speelveld verlaten en over wat jokers gaan bikkelen?

Ik zou dat alleen doen als ik de gelegenheid had om eerst wat van de items spoorloos te laten raken.

Hoewel ik ze niet verdenk zou t wel mooi zijn als Kim r hele busje heeft volgeladen  ::rofl::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #30 Gepost op: 7-12-2025, 18:49:02 »
Wel opvallend moment in de opdracht. Als Nathan met Merel naar de tekstoveralls gaan lopen ze letterlijk langs het Mollandsche  gerechten bord van Nathan, rechts op het gras waar ze onder de glijbaan door linksaf gaan. Hij kan de borden dus zeker wel gezien hebben.
Saillant is dat hij net ervoor de volle aandacht van Merel richt op de trap van de glijbaan, links waar ze heen moeten en dat in het shot meteen erna Loes zegt dat Nathan nog niet weet wat hij moet zoeken. Zie fototjes in poging te verduidelijken…
Nathan is langs zijn borden geweest.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 7-12-2025, 20:31:20 »
Opvallend moment voor Loes wat typisch wel past bij een mol

Als AM uitlegt aan de groep dat ze troeven konden kiezen of informatie over de mol.. kijkt Loes recht in de camera en trekt n wenkbrauw omhoog.

(Npo app 31:18 min of 30:18 ben t kwijt.. daar ongeveer)

Waarom laten ze dit dan zien eigenlijk. Dat zie je normaal bij de ontknoping

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 7-12-2025, 20:55:50 »
Opvallend moment voor Loes wat typisch wel past bij een mol

Als AM uitlegt aan de groep dat ze troeven konden kiezen of informatie over de mol.. kijkt Loes recht in de camera en trekt n wenkbrauw omhoog.

(Npo app 31:18 min of 30:18 ben t kwijt.. daar ongeveer)

Waarom laten ze dit dan zien eigenlijk. Dat zie je normaal bij de ontknoping

Dit viel mij ook op toen ik het terug keek vanochtend.
Goede vraag, misschien konden ze dit niet goed wegknippen of hoopte dat niet opviel.
Het was op zich niet super duidelijk in beeld gebracht, maar je moet even Loes in de gaten houden ipv de rest dan valt het op. Maar toen Loes en Jurre nog wel duidelijk in beeld waren net voor dit stukje, zag je haar toch even wat gespannen kijken.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2025, 21:42:22 door Mol1991 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 7-12-2025, 22:03:10 »
Nog een duidelijke hint toen Rik zei vind het juiste rekwisiet uit je eigen seizoen en neem het mee. Tijdens dit zagen we alle rekwisieten even snel in beeld behalve van één: die van Loes. En zij was ook al de enige waar we de iPad (alleen even tijdens de uitleg van Rik) en haar beelden niet van gezien hebben. Hoe duidelijk wil je het hebben!  ;) Oké 1 keer zoiets niet in beeld, dit kan in principe, maar twee keer is wel heel veel als ze het niet is. Toch?

Ja, ik weet bij het iPad zoeken was het verantwoordelijkheid van de kandidaten (vooral Nathan). Misschien hebben de makers die bewust op een moeilijke plek gezet, omdat daar de hint zat, dat ze in Rusland haar molavontuur begon ipv Georgië. Maar het eerste gedeelte van alle rekwisieten snel in beeld, behalve dan de hare, is de keus van de makers geweest.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 00:17:38 door Mol1991 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 8-12-2025, 00:30:13 »
Wel opvallend moment in de opdracht. Als Nathan met Merel naar de tekstoveralls gaan lopen ze letterlijk langs het Mollandsche  gerechten bord van Nathan, rechts op het gras waar ze onder de glijbaan door linksaf gaan. Hij kan de borden dus zeker wel gezien hebben.
Saillant is dat hij net ervoor de volle aandacht van Merel richt op de trap van de glijbaan, links waar ze heen moeten en dat in het shot meteen erna Loes zegt dat Nathan nog niet weet wat hij moet zoeken. Zie fototjes in poging te verduidelijken…
Nathan is langs zijn borden geweest.

Mooi gevonden. Scherp!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online KruitMol

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 8-12-2025, 10:56:20 »
Loes gaat als laatste het speelveld in. De video's waren een mooie Mol-mogelijkheid om een verkeerd rekwisiet te benoemen.
Maar als je als laatste pas het speelveld in gaat, is er een redelijke kans dat alle video's al gevonden en beschreven zijn. Ze heeft mazzel dat er op dat moment vier van de zes gevonden zijn.

Ze is inderdaad verdacht omdat ze de stroopwafels doorgeeft i.p.v. het bord van de mollandsche pot...maar net zoals bij de laser opdracht maakt ze hier qua afdwingen van een positie niet een beste beurt als Mol.

« Reactie #36 Gepost op: 8-12-2025, 11:01:33 »
Ze is inderdaad verdacht omdat ze de stroopwafels doorgeeft i.p.v. het bord van de mollandsche pot...maar net zoals bij de laser opdracht maakt ze hier qua afdwingen van een positie niet een beste beurt als Mol.

Nee, ze neemt idd niet zoveel risico. Maar mol zijn - en de druk om niet op te vallen, is niet eenvoudig.
We zullen bijna al haar overwegingen terugzien.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 8-12-2025, 11:03:48 »
maar net zoals bij de laser opdracht maakt ze hier qua afdwingen van een positie niet een beste beurt als Mol.
Weet je dit wel zeker? Ja, ze neemt inderdaad de risico dat de kans is dat veel van de iPads en eventuele voorwerpen al gevonden worden, maar als mol heb je voorkennis en dat zag je bij haar heel duidelijk terug in deze opdracht. Als mol weet je, dat waarschijnlijk twee mensen een speciale aanbod krijgen en dat dit in het begin is. Voor de mol is dit totaal niet interessant, dit kan zij makkelijk als tactiek hebben gedaan tijdens deze opdracht, de kandidaten eerst met een risico dat er geld verdiend werd. Dit kan je echt als mol wel uitleggen, waarom je deze keuze gemaakt hebt.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 11:37:11 door Mol1991 »

Online KruitMol

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 8-12-2025, 11:25:17 »
Weet je dit wel zeker? Ja, ze neemt inderdaad de risico dat de kans is dat veel van de iPads en eventuele voorwerpen al gevonden worden, maar als mol heb je voorkennis en dat zag je bij haar heel duidelijk terug in deze opdracht. Als mol weet je, dat waarschijnlijk twee mensen een speciale aanbod krijgen en dat dit in het begin is. Vol de mol is dit totaal niet interessant, dit kan zij makkelijk als tactiek hebben gedaan tijdens deze opdracht, de kandidaten eerst met een risico dat er geld verdiend werd. Dit kan je echt als mol wel uitleggen, waarom je deze keuze gemaakt hebt.

Ja goed punt, maar die locatie/dat bord moest nog wel gevonden worden door iemand. Anders kon de (sub)opdracht met Pieter-Jan niet plaatsvinden. Ik geloof daarom ook nog wel in het scenario dat de Mol hier als een soort productie assistent heeft gefungeerd. Feitelijk had je als Mol alleen de mogelijkheid om je eigen rekwisiet niet te scoren/binnen te brengen en dat doe je in dit geval ook door uit de opdracht te stappen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 8-12-2025, 11:36:36 »
Ben ik ook wel mee eens wat je zegt, maar Loes blijft hier verdacht en ook met hulp van de makers.

Ten eerste: bij de uitleg van Rik zagen we alle rekwisieten even snel in beeld, behalve die van Loes
Ten tweede: Is haar iPad nooit gevonden. Waarom niet? Dit kan door Nathan komen die had vooral de iPads gevonden, maar misschien hebben de makers dit bewust op een moeilijke plek gezet. Want zou Nathan of wie dan ook de beelden gezien hebben van Loes, kon je door de beelden achter komen dat Loes in de tram opdracht van aflevering 4 gelogen had.
Ten derde: wat ik al uitlegde aan je, dit kan de mol makkelijk uitleggen.
Ten vierde: ze nam twee landkaarten mee, ze vroeg Nathan moet ze twee mee nemen, maarja zo kan ze makkelijk de schuld geven aan Nathan hier. En iets voor dit zei Jurre duidelijk ik heb volgens mij de juiste telefoon meegenomen in de portofoon, hier kon je denken van oh moet ik, toch maar één meenemen. Waar ze totaal niet over nadacht.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2025, 11:38:56 door Mol1991 »