Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?  (gelezen 1365 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?
« Gepost op: Gisteren om 20:00:13 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:55:25 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 21:29:34 »
Dit was geen opdracht, maar tijd vulling.
Jammer

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 21:33:06 »
Sorry hoor, maar er gaat nooit iemand voor 500 euro ipv z'n molboekje voor de finale-test. Zelfs Nathan zei nee :P

Gemiste kans om hier een mooie twist aan te geven. Beter aanbod. Veel hoger bedrag, of bijv je eigen molboekje + geld, vs iemand anders z'n molboekje en geen geld. Of een stem op wie z'n molboekje niet terug krijgt.  Om maar iets te noemen.

(Over de finale-waardigheid laat ik maar iemand anders commenten..)

Ik word door deze opdrachten niet wijzer. Wie wel? :)
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:35:22 door daniwidm »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 21:41:19 »
Niemand gaat zijn molboekje achterlaten, natuurlijk niet. Opvallende zaken:
- Kim leest boekje van Merel, bijzonder dat die brief van Nathan eruitviel. Zo heeft ze eigenlijk dubbele informatie.
- Loes kiest het boekje van Nathan, verder weinig informatie gezien
- Nathan leest zijn eigen boekje en kiest voor aflevering 1 en 2
- Merel kiest haar eigen boekje, naar gaat er niet uit lezen, hoezo dat? Extra opvallend is het dat ze dit onbespied doet, de andere kandidaten kunnen haar niet zien. Merel is ook de enige die vraagt aan Rik hoeveel mensen in haar boekje hebben gelezen.

Ik zit totaal niet op Merel, maar ze komt hier wel heel verdacht uit, zowel door haar actie bij Rik als door dat briefje te bewaren.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 21:45:00 »
.

Ik zit totaal niet op Merel, maar ze komt hier wel heel verdacht uit, zowel door haar actie bij Rik als door dat briefje te bewaren.

Als Merel niet de mol is, kon ze niet weten dat ze de molboekjes moesten laten liggen. Dus dan is er ook geen reden om deze brief (van haar mol) er uit te nemen. En op het moment zelf denk je daar niet direct aan.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 21:46:11 »
Wat een absolute anticlimax van een opdracht.

« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 21:48:07 »

Of Nathan kan dat briefje erin hebben gestopt om Merel verdacht te maken ?

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 22:03:37 »
Of Nathan, heeft als mol alle kandidaten een briefje gestuurd.
Kim haalde nog snel een gelijkend briefje uit haar molboekje toen ze het moest achterlaten.
Ps. In de aflevering is het beter te zien dan op deze foto 😉
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 22:15:53 door Memmymol »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 22:10:53 »
Zou ik persoonlijk wel grappig vinden dat een mol, met voorkennis, iedereen een briefje heeft geschreven.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 22:20:54 »
De opdrachttitel ‘afslaan’ zou dan op Merel kunnen slaan die het aanbod in een boekje te kijken ging afslaan…

Ik had het leuker gevonden als er ook voor jokers gespeeld was die je weer kon inleveren bij Rik als je je eigen boekje terug wilde, dan was er tenminste een soort dubio geweest bij de kandidaten...

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 22:49:11 »
Ik wist dat we een keer een shock zouden krijgen op het forum, dit is bijna altijd wel zo. Alleen deze shock zag bijna niemand aankomen, dan heb ik vooral over de Loes verdenkers en dat Merel op Nathan zit, wat je echt niet kon weten van tevoren. Wauw!! :o

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 23:04:01 »
Ik had het gevoel dat ik naar een ongefilterd onderonsje tussen presentator en mol aan het kijken was toen Merel de vraag kreeg of ze wist welke de Mol was. Een later nog eens toen ze antwoord kreeg op de vraag hoeveel anderen in haar molboekje hadden gekeken.

Offline Moljewel

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: Gisteren om 23:06:15 »
Verder was Nathan totaal niet onder de indruk toen Loes vertelde dat ze in zijn boekje had gekeken

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: Vandaag om 00:14:41 »
Mij viel op dat het gesprekje tussen Rik en Nathan van beide kanten haperde (toen hij zijn molboekje kwam halen) en daardoor wat gespeeld overkwam. Dus dat wijst er waarschijnlijk op dat het toch Nathan is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #14 Gepost op: Vandaag om 00:24:30 »
Mij viel op dat het gesprekje tussen Rik en Nathan van beide kanten haperde (toen hij zijn molboekje kwam halen) en daardoor wat gespeeld overkwam. Dus dat wijst er waarschijnlijk op dat het toch Nathan is.

Ja, dat viel mij ook op. Heel geforceerd en ongemakkelijk. Zeker toen Nathan iets stamelde over 'voorgevoel' toen Rik vroeg of hij wist of hij goed zat.
Al vond ik dat gesprekje met Merel ook wel bijzonder. En dat Merel eerst helemaal geen molboekje wilde inzien.
Loes het meest kandidaats hier, vind ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 01:24:47 »
Ik vond dit de slechtste opdracht ever ooit in de hele geschiedenis van Wie is de Mol :P

Offline Pak

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: Vandaag om 01:27:16 »

Ik heb het idee dat Nathan zich als mol heeft voorgenomen om niet / zo weinig mogelijk te liegen.

Dicht bij zichzelf blijven. Een geheim bewaren.

Je kan verdenkingen ook ontwijken door vertrouwen te kweken en gesprekken andere kanten op te sturen ipv lastige vragen beantwoorden. Zoals bij de verdachtmaking van Nathan door Kim tijdens de groen-rood-opdracht waarop hij zei "maak je daar maar geen zorgen over."

Ik denk dat Nathan haperde om dat hij door de vraagstelling van Rik en het begin van zijn eigen zin toch even niets anders kon doen dan liegen.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: Vandaag om 01:41:55 »
Of Nathan kan dat briefje erin hebben gestopt om Merel verdacht te maken ?
Of Loes heeft het geschreven in een poging on-ontdekt te blijven als mol, en voor degene die er in keek, Nathan of Merel verdacht te maken. Dit moet echter gebeurt zijn voor de inname van de molboekjes (ergens gedurende het seizoen), omdat er geen verraste reactie is van Merel als zij haar eigen molboekje weer inziet. Dit zou ook een heeeeele goeie reden kunnen zijn waarom Merel op Nathan zit, omdat zij dacht dat Nathan echt dat briefje had geschreven, terwijl dit eigenlijk onze Loes was. Als dit echt zo blijkt te zijn zou dit misschien wel de beste molactie ooit zijn in de geschiedenis van WIDM, om zo on-ontdekt te blijven als mol zijnde.

Het zou voor mij een heleboel verklaren.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: Vandaag om 01:47:44 »
Daarnaast, denken jullie nou echt dat het in Nathan's karakter van bloedeerlijke kandidaat ligt (zoals hij zich het hele seizoen heeft opgesteld als mol) om zo'n briefje aan Merel te gaan schrijven?? Dacht het niet..
Vind het inderdaad ook heel verdacht dat Kim tijdens Uittesten, ook zo'n soort briefje in haar molboekje blijkt te hebben zitten. Zou de mol aan alle kandidaten zo'n soort van manipulatie briefje hebben gestuurd/in molboekje gestopt, om de anderen op elkaar te laten gaan? Dit zou echt een super molactie-idee zijn!
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 01:51:43 door Speurmol »