Ik ga toch even een nieuwe theorie droppen hier. Na het zien van de video van SAM, denk ik namelijk dat we bedrogen worden door de regie/edits. Vond het moment na deze opdracht tussen Merel, Nathan en Loes zo opmerkelijk, dat ik denk (hoop

) dat zowel Merel als Nathan op Loes zitten als mol. Ik denk (hoop

) dat Loes dus die brief uit Moskou heeft gestuurd aan Merel, maar dat Merel dit aan Nathan gedeeld heeft en ze nu dus beide Loes in het vizier hebben als bondje. Ik denk dat alle kandidaten in de finale biecht verhaaltjes hebben verteld over alle anderen waarom zij de mol zouden kunnen zijn, net zoals Rik altijd doet bij de onthulling van de mol ''jij hebt dit gedaan en dat en zus en zo''. Vervolgens heeft de regie het verhaaltje wat Merel over Nathan verteld en Nathan over Merel er in geplakt en het verhaaltje wat ze over Loes vertellen eruit gelaten. Ik kan het anders gewoon niet rijmen met wat ik de voorbije afleveringen heb gezien, waar Merel zo duidelijk naar Loes aan het kijken was. Ook de uitbundige reactie van Nathan nadat Loes hem verteld dat ze in zijn molboekje had gekeken vond ik zoooooo merkwaardig, zo hebben we Nathan het hele seizoen nog niet gezien, en hij leek een onderonsje met Merel te hebben nadat Loes dit zei..
Oh, wat hoop ik dat mijn theorie klopt