Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?  (gelezen 2966 keer)

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?
« Reactie #20 Gepost op: Vandaag om 09:41:33 »
Los van de 500 -waarvan ik me ook niet voor kan stellen wat de logica van dat lage bedrag was, ik verwachtte de hele tijd dat de naam van de mol op dat briefje zou hebben gestaan o.i.d. - vond ik het eigenlijk wel een leuke opdracht.

Er hing voor de kandidaten écht wat vanaf, er was kans dat ze hun molboekje niet terug zouden krijgen. Dat Nathan uit pure paniek in z’n eigen boekje keek lijkt me daar een mooi voorbeeld van.

Ik denk zeker dat er meer met geld gespeeld had kunnen worden, bijvoorbeeld ook min- of plusgeld bij het kijken in het eigen of andere boekjes en zeker een hoger bedrag bij het tweede dilemma, maar los daarvan vond ik de opdracht leuk en spannend om naar te kijken.

Verder: dat voorstukje van Rik die rondloopt op die golfbaan: heerlijk!

Online Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: Vandaag om 10:35:20 »
Nog steeds denk ik hoeveel geld je ook zou bieden, niemand voor de pot zou gaan meer. Want je weet kennis is macht en dan wil je echt wel je molboekje hebben ipv de pot spekken, dat interesseert geen enkele kandidaat meer behalve Anne-Marie misschien maar die is eruit.

Offline BigBoots

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 10:41:09 »
Waarom zou je op dit moment in het spel nog kijken in het molboekje van een ander.
Voor mij is het veel logischer om voor de zekerheid je eigen boekje in te zien. 1 minuut is kort, maar beter dan mogelijk helemaal niet.
Als je nu nog niet zeker bent van je Mol, dan red je het sowieso niet.
Keuze van Nathan en Merel vind ik dus logisch. Kim was blijkbaar niet zeker genoeg en valt af. Loes. wat mij betreft: Of de Mol, of de verliezer.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 10:55:15 »
Al vond ik dat gesprekje met Merel ook wel bijzonder. En dat Merel eerst helemaal geen molboekje wilde inzien.
Loes het meest kandidaats hier, vind ik.
Nee, Merel was hier zo puur kandidaats dat het ervan af spoot. Zij wilde het gesprekje afraffelen en door naar ronde 2, zij liep immers tegen de tijd aan. Daarom moest ze nog haast gedwongen worden door Rik om haar molboekje open te doen. Was zij de mol geweest dan was dit een totaal andere ontmoeting geworden. Niet dit hortende en stotende, dat leek nergens op.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: Vandaag om 10:56:47 »
500 euro is veel te weinig om iemand te overtuigen. Wat ik me wel heb afgevraagd tijdens het kijken, hoezo denken ze dat die 3m-slag zo moeilijk is? Allemaal halen ze redelijk snel de 2,5m, 3m is niet zoveel moeilijker en het er was genoeg tijd.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: Vandaag om 11:00:08 »
Ja, het droop er helemaal vanaf bij Merel dat ze kandidaat is. Ook in haar gezicht, zij was totaal niet ontspannen. Ze leek echt niet helemaal zeker over haar mol, maar achteraf zag je dit ook Nathan is dan de 75% geweest en Loes 25%, maar ze kon Loes nog niet helemaal loslaten pas bij het studeren voor de test en tijdens het maken van de test. Of twijfelde ze toen nog steeds en heeft ze (on)bewust nog kleine vraagjes op Loes ingevuld. Ga er niet vanuit, maar je weet het niet 100% zeker.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: Vandaag om 12:09:03 »
Ik ga toch even een nieuwe theorie droppen hier. Na het zien van de video van SAM, denk ik namelijk dat we bedrogen worden door de regie/edits. Vond het moment na deze opdracht tussen Merel, Nathan en Loes zo opmerkelijk, dat ik denk (hoop :P ) dat zowel Merel als Nathan op Loes zitten als mol. Ik denk (hoop :P :P ) dat Loes dus die brief uit Moskou heeft gestuurd aan Merel, maar dat Merel dit aan Nathan gedeeld heeft en ze nu dus beide Loes in het vizier hebben als bondje. Ik denk dat alle kandidaten in de finale biecht verhaaltjes hebben verteld over alle anderen waarom zij de mol zouden kunnen zijn, net zoals Rik altijd doet bij de onthulling van de mol ''jij hebt dit gedaan en dat en zus en zo''. Vervolgens heeft de regie het verhaaltje wat Merel over Nathan verteld en Nathan over Merel er in geplakt en het verhaaltje wat ze over Loes vertellen eruit gelaten. Ik kan het anders gewoon niet rijmen met wat ik de voorbije afleveringen heb gezien, waar Merel zo duidelijk naar Loes aan het kijken was. Ook de uitbundige reactie van Nathan nadat Loes hem verteld dat ze in zijn molboekje had gekeken vond ik zoooooo merkwaardig, zo hebben we Nathan het hele seizoen nog niet gezien, en hij leek een onderonsje met Merel te hebben nadat Loes dit zei..

Oh, wat hoop ik dat mijn theorie klopt :D :)
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:11:18 door Speurmol »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: Vandaag om 12:12:11 »
De eindverdenkingen kloppen gewoon

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: Vandaag om 12:14:55 »
Hoeft niet, kan zijn om ons op het verkeerde been te zetten (eerlijk gezegd is het meer hoop dan realiteit, maar wilde het toch delen met jullie)

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: Vandaag om 12:17:56 »
Ik denk (hoop :P :P ) dat Loes dus die brief uit Moskou heeft gestuurd aan Merel,

In niet de mol zegt Nathan dat hij t briefje aan Merel heeft geschreven

Alles klopt gewoon hoor

Online Eva.

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: Vandaag om 12:25:25 »
De eindverdenkingen kloppen gewoon

Dat lijkt mij ook, ze hebben de laatste test gewoon ingevuld op de mol die ze hebben genoemd in de uitzending van gisteren.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 12:25:38 »
Ja dat denk ik ook. Zou ook wel een extreem valse edit zijn, niet leuk meer......

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: Vandaag om 12:32:46 »
Gemiste kans om als iemand nee zij om het geld bij de volgende persoon extra aan te bieden

Als Loes dan de Mol is, dan zou zij bij 2x nee 1500 aangeboden hebben gekregen. Neemt ze de 1500 dan weetje zeker dat geen 2000 wordt. Zegt ze nee dan krijgt nummer 4 dus 2000 aangeboden. Risico is het geval de 1500 aanneemt kandidaten er achterkomen. Je had ook nog bij kandidaat 2 een joker kunnen aanbieden en bij de 3e kandidaat 2 jokers. Dan bij kandidaat 4 een joker. Leuke is dat na 2 kandidaten ze  mogelijk eerst denken dat de 1000 verdubbeld zou worden omdat de 500 verdubbeld is.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:37:32 door Pierce_Brosnan »

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: Vandaag om 12:37:14 »
In niet de mol zegt Nathan dat hij t briefje aan Merel heeft geschreven

Alles klopt gewoon hoor
Ok, had die nog niet gezien, holy shit wat een spoilers! Ben om, Nathan is de mol. Boooooooring...
Sorry voor de wilde theorieën hier, heb me echt belachelijk gemaakt :D maar was op zich wel leuk om te doen :P
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:48:04 door Speurmol »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: Vandaag om 12:40:43 »
Dat lijkt mij ook, ze hebben de laatste test gewoon ingevuld op de mol die ze hebben genoemd in de uitzending van gisteren.
Ja, dat weet ik wel zeker.
Maar waar ik nog als Loes verdenker aan twijfel is, zit Merel echt 100% op Nathan bij de finaletest. Bij 1 minuutje in haar molboekje kijken, zat ze te twijfelen en het was niet eens 1 minuut. En daarvoor zei ze tegen Rik, ik denk dat ik 75% zeker weet wie de mol is, dit moet Nathan zijn, maar toch heeft ze 25% Loes nog niet uitgesloten als mol. Ik denk dat ze na het studeren in haar boekje besloten heeft om voor Nathan te gaan, geloof ik wel in. Maar het zou mij ook niet raar in de oren klinken, als ze (on)bewust nog wat vragen op Loes heeft ingevuld.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:48:41 door Mol1991 »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: Vandaag om 13:24:44 »
Ok de roze golfbal.. zou dat nog n hint zijn?

Is de mol n vrouw
Loes roze molboek
Merel is nieuwslezeres bij podcast Joe

🤷🏼‍♀️

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: Vandaag om 13:29:26 »
Toch wel benieuwd naar dat briefje in Nathan's boekje
Loes heeft haar minuut volledig besteed aan het lezen daarvan.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: Vandaag om 13:38:54 »
Oh goede dat vraag ik mij nu ook af.
Toch vind ik wel grappig dat zij het boekje van Nathan koos, totaal niet verwacht.

Offline RaSa

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: Vandaag om 15:57:20 »
Ja, dat weet ik wel zeker.
Maar waar ik nog als Loes verdenker aan twijfel is, zit Merel echt 100% op Nathan bij de finaletest. Bij 1 minuutje in haar molboekje kijken, zat ze te twijfelen en het was niet eens 1 minuut. En daarvoor zei ze tegen Rik, ik denk dat ik 75% zeker weet wie de mol is, dit moet Nathan zijn, maar toch heeft ze 25% Loes nog niet uitgesloten als mol. Ik denk dat ze na het studeren in haar boekje besloten heeft om voor Nathan te gaan, geloof ik wel in. Maar het zou mij ook niet raar in de oren klinken, als ze (on)bewust nog wat vragen op Loes heeft ingevuld.
Het was Kim die zei 75% zeker te zijn. Merel zei: Heel zeker met een kleine twijfel.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: Vandaag om 16:04:05 »
Het was Kim die zei 75% zeker te zijn. Merel zei: Heel zeker met een kleine twijfel.
Je hebt gelijk excuses. Maar toch vond ik haar gezicht nog wel heel in erg twijfel en niet een kleine twijfel, maarja dit zegt niks. Haar eigen molboekje maakt haar zelfs aan het twijfelen. Ik denk dat ze wist van het is Nathan, maar ook dat ze dacht van als ik wel in molboekje ga kijken, ga ik twijfelen aan Loes. Want haar tweede verdachte kan haast niet anders dan Loes zijn, want anders heeft ze alle kijkers volledig om de tuin geleid, dan proficiat, wat ze natuurlijk al deels dit. Want geen enkel kijker had door dat ze op Nathan zat. Toch?