Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?  (gelezen 3849 keer)

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Afslaan?
« Reactie #40 Gepost op: 14-12-2025, 16:57:45 »
Meestal schrijft de mol niet echt veel in zijn boekje.
Heeft iemand gezien welk boekje nogal leeg oogt?

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 14-12-2025, 17:04:07 »
Meestal schrijft de mol niet echt veel in zijn boekje.
Heeft iemand gezien welk boekje nogal leeg oogt?
Meestal niet nee, maar nu wist de mol natuurlijk wel dat deze opdracht eraan zat te komen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 14-12-2025, 21:17:50 »
Ja, dat viel mij ook op. Heel geforceerd en ongemakkelijk. Zeker toen Nathan iets stamelde over 'voorgevoel' toen Rik vroeg of hij wist of hij goed zat.
Al vond ik dat gesprekje met Merel ook wel bijzonder. En dat Merel eerst helemaal geen molboekje wilde inzien.
Loes het meest kandidaats hier, vind ik.
Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Waarom koos Loes Nathan? Wat maakt het uit wie er ook op jouw mol zitten? Je moet de test gewoon goed doen dus kijkt of in je eigen molboekje, of in die van je mol of in die van een kandidaat waarvan je zeker weet dat die langer op jouw mol zit dan jij. Want dan kun je misschien extra info uit de eerste afleveringen halen. Van de andere kant de mol weet dit ook, dus waarom speelt ze zich in de kijker?

Wat Merel deed vind ik als mol dan weer raar. Ze leek inderdaad haast te hebben. Als mol ken je de situatie en speel je toch gewoon mee ipv zo tegendraads gedragen?

Nathan’s en kims acties vind ik logisch. Overigens heeft de mol er totaal geen baat bij dan iets anders te doen dan een kandidaat spelen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 14-12-2025, 21:34:22 »
Hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Waarom koos Loes Nathan? Wat maakt het uit wie er ook op jouw mol zitten? Je moet de test gewoon goed doen dus kijkt of in je eigen molboekje, of in die van je mol of in die van een kandidaat waarvan je zeker weet dat die langer op jouw mol zit dan jij. Want dan kun je misschien extra info uit de eerste afleveringen halen. Van de andere kant de mol weet dit ook, dus waarom speelt ze zich in de kijker?

Wat Merel deed vind ik als mol dan weer raar. Ze leek inderdaad haast te hebben. Als mol ken je de situatie en speel je toch gewoon mee ipv zo tegendraads gedragen?

Nathan’s en kims acties vind ik logisch. Overigens heeft de mol er totaal geen baat bij dan iets anders te doen dan een kandidaat spelen.

Ik vind Loes' keuze wel logisch, vanuit kandidaats oogpunt. Als ze nog enige twijfel had kon ze, door het boekje van Nathan te bekijken, misschien twee vliegen in één klap slaan.

Voor haar was alláng duidelijk dat Merel op haar zat (als ze kandidaat is weet ze niet beter). Door het boekje van Nathan te bekijken kon ze checken of die òòk op Merel zat en waarom, of ze kon checken of hij uit te sluiten was omdat zijn aantekeningen niet heel kandidaats waren. Kennelijk heeft een blik in zijn boekje haar verdenking bestendigd.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 21:41:00 door Eva. »

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 14-12-2025, 21:39:27 »
Het leek dat er een briefje in Nathan molboekje zat, wat ze vooral las. Wat BigBoots had bevestigd met foto’s. Ben benieuwd wat daarop stond.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 14-12-2025, 22:13:06 »
Ik vind Loes' keuze wel logisch, vanuit kandidaats oogpunt. Als ze nog enige twijfel had kon ze, door het boekje van Nathan te bekijken, misschien twee vliegen in één klap slaan.

Voor haar was alláng duidelijk dat Merel op haar zat (als ze kandidaat is weet ze niet beter). Door het boekje van Nathan te bekijken kon ze checken of die òòk op Merel zat en waarom, of ze kon checken of hij uit te sluiten was omdat zijn aantekeningen niet heel kandidaats waren. Kennelijk heeft een blik in zijn boekje haar verdenking bestendigd.
De mol krijgt normaal toch gewoon die info van het productieteam. Waarom dan nu ineens zo moeilijk doen?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #46 Gepost op: 14-12-2025, 22:20:16 »
We zien dus kim kijken in het boekje van merel en daar  valt een briefje uit.
Blijkt dus van nathan naar merel te zijn

We zien echter ook dat loes zon los briefje aan het lezen is, in het boekje van nathan .
Is dit dan het antwoord van merel? 

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 14-12-2025, 22:29:22 »
waarom zou Nathan als mol zo'n ''knuffelbriefje'' aan Merel schrijven, dat maakt je toch juist super verdacht? Merel zit ook vol op Nathan in de finale test, dus om zichzelf te ontmaskeren bij Merel, missie geslaagd. De enige andere reden die ik me kan bedenken is dat hij juist wist dat Merel op hem zat en misschien via de liefdesbrief haar vertrouwen weer wilde winnen, en als die ''lieve, sportieve Nathan'' over komen.. Ik kan dit hele gedoe nog steeds niet goed plaatsen..

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 14-12-2025, 22:39:14 »
Het is ook gewoon een spel van psychologie,  als je iemand verdenkt en in een tunnel beland, dan moet je daar iets mee.

Als kandidaat weet je dat het niet verstandig is om jouw mol te laten weten dat je hem doorhebt . Maar het kan ook een stuk ontlading zijn, of een test om te kijken of er a dere gedragingen komen .

We hebben in belgie het zelfs een keer gehad dat een kandidaat openlijk tegen haar mol zei dat ze wist dat hij een andere taak had in die opdracht .   ( mol 2)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: 15-12-2025, 00:50:44 »
Als kandidaat zou ik het liefst willen kijken in het molboekje van degene waarvan je vermoed dat die op jou zit. Dan weet je dat die de test heel slecht gaat maken. In dat geval kun jij je veroorloven om te spreiden op 2 kandidaten. Als al jouw medekandidaten op dezelfde (juiste) mol zitten dan telt elke vraag en kun je niet veroorloven om te spreiden.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 15-12-2025, 01:31:32 »
Een mol weet dat deze opdracht erin zit en zal dus niet zo dom zijn om weinig op te hebben geschreven. Waarom kim dan het molboekje wil inzien van haar mol, merel, is me een compleet raadsel.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #51 Gepost op: 15-12-2025, 09:50:06 »
Verkeerde keuze die gevolgen had...

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-12-2025, 10:37:02 »
Merel was echt bang dat ze haar boekje niet terug kon krijgen en zich minder kon voorbereiden op de test dan anderen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 15-12-2025, 10:57:00 »
Merel was echt bang dat ze haar boekje niet terug kon krijgen en zich minder kon voorbereiden op de test dan anderen.
Ja, viel mij ook op. Zij was onwijs zenuwachtig en gespannen. Wel typisch kandidaats vind ik.