Auteur Topic: Aflevering 7 - De laatste slag  (gelezen 7803 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - De laatste slag
« Reactie #100 Gepost op: 14-12-2025, 11:53:24 »
Dit dus

Het is geen ranking en het is niet op volgorde van goed naar slecht.

Het kan prima dat Loes de test t beste heeft gemaakt.

Bij de afvallersronde wordt alleen gekeken naar wie de test t slechtst heeft gemaakt

???

Ja, je hebt gelijk. Sorry! Heb helemaal over het feit heengekeken dat Loes ook een groen scherm heeft en we niet weten hoe haar resultaten zich hebben vertaald binnen de ranking van best naar slechtst.

Ik heb gisteren een nogal beladen uitvaart bezocht en ben niet helemaal helder, laat ik het daar maar op houden  ::tandpastasmiley::

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 14-12-2025, 11:56:03 »
Oh gecondoleerd 🙏🏻

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #102 Gepost op: 14-12-2025, 13:13:12 »
Gecondoleerd, Eva.....

Ik heb het even teruggekeken, de eliminatie, en ik zag ineens wat ik niet helder kon krijgen.

Loes heeft haar scherm niet gezien. Wij evenmin.

Rik zegt wel: het rode scherm voor de 1, is groen voor de ander. Of andersom, komt op hetzelfde neer.

Maar wij zíen het niet!!!!

Bij een reguliere aflevering valt het minder op, en soms wordt voor de vorm ook het erop volgende scherm getoond. Maar dit zat mij dwars.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 13:44:28 door Bodejos »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 14-12-2025, 13:18:37 »
Oh gecondoleerd 🙏🏻

Dank je wel

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 14-12-2025, 13:29:06 »
Rik zegt wel: het rode scherm voor de 1, is groen voor de ander. Of andersom, komt op hetzelfde neer.

Maar wij zíen het niet!!!!

Bij een reguliere aflevering valt het minder op, en soms wordt voor de vorm ook het erop volgende scherm getoond. Maar dit zat mij dwars.

Ook dit is toch al 25 jaar hetzelfde?! Als er bij een eliminatie één iemand afvalt, dan betekent het dat iedereen die niet rood had groen had. Zodra er een rood scherm is gevallen hoeven we de rest niet meer te zien want het spreekt voor zich dat de rest groen zou hebben gehad.

De opmerking van Rik was meer bedoeld als "Wat de kleur van het volgende scherm ook is, als we dat weten, weten we de kleur van dat andere ook" en dat is precies zoals altijd als er tijdens een eliminatie nog twee over zijn.

En natuurlijk zijn er volgende week geen schermen. Met veel bombarie wordt de Mol bekend gemaakt en ergens aan het einde ook de winnaar. Degene die overblijft is de verliezer van de finale, maar feitelijk natuurlijk gewoon de nummer 2 in het spel. Zoals het al 25 jaar gaat. Ik snap echt de discussie hier niet :S
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 13:31:45 door tumtum22 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #105 Gepost op: 14-12-2025, 13:54:02 »

Je snapt niet wat ik bedoel.

Je hebt volkomen gelijk als het gaat om de test die de finalisten maken. Zij krijgen het scherm niet meer te zien.

Maar dan gaat het ook echt om die finaletest, met 40 vragen.

Kun jij me uitleggen waarom Kim die gemaakt heeft, en waarom de andere 3 zich finalisten noemen?

Die finaletest wordt alleen gemaakt door de finalisten, om uit te maken wie winnaar, verliezer en de mol is. Kim was geen finaliste.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 14-12-2025, 13:58:09 »
Je snapt niet wat ik bedoel.

Je hebt volkomen gelijk als het gaat om de test die de finalisten maken. Zij krijgen het scherm niet meer te zien.

Maar dan gaat het ook echt om die finaletest, met 40 vragen.

Kun jij me uitleggen waarom Kim die gemaakt heeft, en waarom de andere 3 zich finalisten noemen?

Die finaletest wordt alleen gemaakt door de finalisten, om uit te maken wie winnaar, verliezer en de mol is. Kim was geen finaliste.

Ja, er zou onderscheid moeten worden gemaakt tussen de finale-kandidaten en de kandidaten die bij de ontknoping op het bordes mogen staan.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 14-12-2025, 14:01:22 »
Ja, maar dan geldt dit ook bij het jaar van Kees.
Dat was voor mij toen ook een tegenvaller.

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 14-12-2025, 14:06:06 »
Ik denk dat Kim die test het slechtste heeft gemaakt. En dat haar laten afvallen puur is om de kijker toch nog iemand te kunnen laten afstrepen in de voorlaatste aflevering. En meer zoek ik er niet achter.

edit/aanvulling: wat meespeelt is dat het seizoen inderdaad korter is dan normaal, dus er is geen ruimte voor nog een opdracht met drie, en het voegt weinig toe om een extra test te doen als er tussendoor geen opdracht is. Omdat er echter ook een app is die alleen maar interessant is als er mensen afvallen, denk ik dat het afvallen van Kim dus echt alleen voor de kijker/meespelers is.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 14:11:44 door tumtum22 »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 14-12-2025, 14:51:34 »
Nog even een overzichtje van alle schermen dit seizoen

Toch wel lullig eigenlijk dat Imanuelle, Richard en Dennis maar 1 scherm hebben mogen zien.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 14:53:41 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #110 Gepost op: 14-12-2025, 16:25:13 »
Dat schema kun je mooi combineren met Loes die 43 was en 44 werd.
Drie keer nummer vier eruit, nummer 4 die 4e scherm kreeg was Loes.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #111 Gepost op: 14-12-2025, 20:52:07 »
Mijn definitieve 'follow the money': https://scratch.mit.edu/projects/1232366551/

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 14-12-2025, 21:00:16 »
Toen bekend was dat er nog iemand afviel en niemand op Loes zat, had ik de conclusie al getrokken dat Loes (en Kim) dus toch niet de mol is (waren)…

Immers: er is dan een kans dat Merel of Nathan afviel. Ze zouden dan toch echt een andere finaletest gedaan hebben. Je wilt toch geen finale waarbij al duidelijk is dat niemand goed zit. En de regie wil graag dat wel iemand de mol ontdekt dus dan zouden ze die optie wel opengehouden hebben.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 14-12-2025, 21:01:13 »
Sahil ging er toch uit op Merel? Zat dan iedereen al die tijd al op haar? (Iig voldoende om hem eruit te spelen?) of is het dan toch Nathan…

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 14-12-2025, 21:28:27 »
Sahil ging er toch uit op Merel? Zat dan iedereen al die tijd al op haar? (Iig voldoende om hem eruit te spelen?) of is het dan toch Nathan…

Ik zit op Nathan, maar trek me niet veel aan van de verdenkingen tot gisteren. We hebben gezien dat Merel toch op Nathan zit i.p.v. op Loes. Ik denk zelf dat ze negatief verrast werden door de oud-winnaars die per ongeluk de juiste mol aanwezen ondanks dat ze dat niet verwachtten wegens de reputatie van Nathan, en daarom een narratief rond Merel en Loes hebben bedacht omdat ze van tevoren niet wisten hoe die eerste aflevering zou uitpakken bij het publiek.

Daarom neem ik de overige verdenkingen ook met een korreltje zout. Dat neemt niet weg dat het waar zou kunnen zijn! Maar ik houd er zelf geen rekening meer mee.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 14-12-2025, 21:34:25 »
Maar het zou ook raar zijn als maker te zeggen, tegen Merel wil je alsjeblieft Loes meer verdacht maken. Als Je haar totaal niet verdenkt. Dan zou Merel, zich afvragen waarom, want die wist toen nog niet als ze goed zat of niet. Daar geloof ik echt niet in. Ik denk dat ze Loes echt wel even zag als verdachte, maar niet als hoofdverdachte en daar hebben de makers wel gebruik van gemaakt. En Merel hier weer gebruik van gemaakt heeft, om te verzorgen dat de kandidaten niet door hebben dat ze Nathan verdenkt.

Ik geloof best wel in het feit als Nathan het is, dat ze totaal niet verwacht hadden dat de oud winnaars Nathan zouden kiezen.
« Laatst bewerkt op: 14-12-2025, 22:01:14 door Mol1991 »

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 15-12-2025, 00:03:28 »

Ik geloof best wel in het feit als Nathan het is, dat ze totaal niet verwacht hadden dat de oud winnaars Nathan zouden kiezen.

Dat zie ik totaal niet
Heel Nederland dacht dat het leuk zo zijn als Nathan de mol zou zijn. Dan kun je dus verwachten dat de oud winnaars dat ook zouden vinden.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 15-12-2025, 00:08:28 »
Waarom zouden de makers hem dan als mol maken?
Als iedereen dit al had verwacht. Sneu voor de mol en een grote fout van de makers.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 15-12-2025, 00:28:56 »
Dat geloof ik echt niet. Sterker nog, ik denk dat de regie erop heeft gestuurd dat Nathan werd gekozen. Rik geeft namelijk als eerst het woord aan Rocky, die met Nathan in hetzelfde seizoen zat. Logisch dus dat zij begon met een vraag te stellen aan Nathan. Vervolgens werden er vrij veel vragen gesteld aan Nathan. Tijdens het jury beraad hoor je hun ook zeggen dat ze aan sommige kandidaten wel heel weinig hadden gevraagd. Ik vond die opdracht sws al heel vreemd want juist als je als mol wordt herkend en dus een slechte mol bent, dan speel je geld uit de pot. De omgekeerde wereld zeg maar. Gooi er dan halverwege nog zo'n pot leegtrek opdracht in en je hebt een heeeele goede mol, want de laagste pot ooit  :D
Verder was de kans om de juiste mol aan te duiden eigenlijk 1 op 5 want het ligt voor de hand om een oud-mol niet nog een keer de mol te maken. En dat gevoel had de jury eigenlijk ook wel denk ik.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 00:35:17 door MartinJ »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 15-12-2025, 00:49:11 »
Weetje je zeker dat Rocky in hetzelfde jaar als Nathan zat?  ;) Ik weet zeker van niet.

Zij zat in 2021 met als mol Renée en hij 2020 met als mol Rob. Buddy Vedder won in zijn jaar.
Zij zijn wel beide voetballers.

Verder kan, maar ik geloof er niet in.
Zou het wel waar zijn, dan weet ik niet als ik hier blij mee ben. Ik kijk al redelijk negatief tegen Nathan aan als mol, maar dit is dan de druppel. Ook al is dit de schuld van de makers.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 01:00:35 door Mol1991 »