Auteur Topic: Aflevering 7 - De laatste slag  (gelezen 15935 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 7 - De laatste slag
« Reactie #120 Gepost op: 15-12-2025, 01:08:37 »
Ik zie nu deze reaktie pas.

Nathan was 1 van de niet-winnaars in seizoen 20.

Rocky won seizoen 21.

Mol1991: je hebt 100% gelijk.

Offline milliemollie

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 15-12-2025, 07:17:50 »
Zou het dan toch doorgestoken kaart zijn om Nathan te kiezen door de jury in afl 1? Nathan haalde dan meteen geld uit de pot en er was een mooi verhaal, iedereen denkt: het zou toch niet waar zijn, deze man?
Ik denk het nu. Het is tv, ze willen een goed verhaal neerzetten.
Natuurlijk “niet eerlijk” maar hee, het is widm:-)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 15-12-2025, 08:08:17 »
Zou het dan toch doorgestoken kaart zijn om Nathan te kiezen door de jury in afl 1? Nathan haalde dan meteen geld uit de pot en er was een mooi verhaal, iedereen denkt: het zou toch niet waar zijn, deze man?
Ik denk het nu. Het is tv, ze willen een goed verhaal neerzetten.
Natuurlijk “niet eerlijk” maar hee, het is widm:-)
Ja, maar ik geef Nathan in dit geval ook niet de schuld, maar de makers. Ook al snap ik hun ook wel. Maar dan ben ik nu bang dat we een excuus verhaal krijgen waarom Nathan in sommige gevallen niet echt hoefde te mollen, omdat de pot anders wel heel laag is. Maar denk dat ze daar niet eens eerlijk over gaan zijn. Daar heb ik geen behoefte aan bij een mol. Wat sommige Nathan verdenkers al eerder opperde.

En niks tegen Nathan, ik blijf hem geweldig vinden als persoon.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 08:10:43 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 15-12-2025, 09:03:14 »
Maar het zou ook raar zijn als maker te zeggen, tegen Merel wil je alsjeblieft Loes meer verdacht maken. Als Je haar totaal niet verdenkt. Dan zou Merel, zich afvragen waarom, want die wist toen nog niet als ze goed zat of niet. Daar geloof ik echt niet in. Ik denk dat ze Loes echt wel even zag als verdachte, maar niet als hoofdverdachte en daar hebben de makers wel gebruik van gemaakt. En Merel hier weer gebruik van gemaakt heeft, om te verzorgen dat de kandidaten niet door hebben dat ze Nathan verdenkt.

Ik denk niet dat de productie daar invloed op heeft gehad. Het kan heel goed de tactiek van Merel zelf zijn geweest. Bij de finale test zegt ze dat ze Nathan in de rechtbank al verdacht vond. Haar tactiek is dan zichzelf heel verdacht maken zodat mede-kandidaten  Merel gingen verdenken (dat is dan goed gelukt) en Merel  speelde een toneelstukje over haar verdenkingen richting Loes. Als ze het zo gespeeld heeft heeft het haar geen windeieren gelegd  ::vergroot::

Ik begrijp dan eigenlijk de tactiek van Kim niet zo goed. Ze heeft Merel meerdere keren openlijk verdacht gemaakt en nu blijkt dat ze Merel ook echt verdacht. Toch leek het erop dat Merel en Kim het ook goed samen konden vinden. Daar zit volgens mij ook iets achter. Misschien zijn meerdere kandidaten de dupe geworden van Merel's sluwe speltactiek......

Offline Renske is helder

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 15-12-2025, 09:36:13 »
Misschien is het al ergens gezegd, maar als ik kijk naar de reacties van Nathan, Merel en Loes op het rode scherm van Kim...zie ik alleen bij Merel en Loes de blijdschap in de ogen dat zij dus de finale hebben gehaald. Bij Nathan zie ik dezelfde reactie die hij al eerder bij afvallers had.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 09:46:52 door Renske is helder »

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 15-12-2025, 10:03:48 »
Dat zie ik totaal niet
Heel Nederland dacht dat het leuk zo zijn als Nathan de mol zou zijn. Dan kun je dus verwachten dat de oud winnaars dat ook zouden vinden.

Het ging niet om wie de oud-winnaars dachten dat de mol was.
De oud winnaars wisten dat er geld uit de pot zou gaan als ze goed zouden zitten. Dus als ze goed geluisterd hebben en de pot willen spekken, dan kezen ze juist iemand die ze niet verdenken. Daarbij komt dat ze wisten dat degene die ze kiezen een vrijstelling zou krijgen. Nathan heeft gewoon een grote gunfactor. Dus helemaal niet vreemd dat die gekozen is.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 11:05:11 door annebeestje »
..0DATIE

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #126 Gepost op: 15-12-2025, 10:59:03 »
Ik geloof niets van het soort 'doorgestoken kaart' conspiracy theories. Het is niet Vals Spel zoals nu bij de commercielen wordt gespeeld met oa oud WIDM deelnemer Victoria. WIDM zelf is van fair play, de eerlijkheid wordt wat mij betreft diep doorgevoerd, tot en met verantwoording afleggen over rode schermen voor de mol. Ik denk ook, dat AM en Sahil daadwerkelijk de laagste twee bij de test waren destijds. Daarom mochten ze de opdracht niet spelen. Zou een goede vraag zijn aan Rik volgende week op de chat. Dit kunnen ze natuurlijk niet op het moment zelf zeggen want dan zou je beiden al moeten schrappen als mol. Maar het had niks te maken met het feit dat AM het spel al eens gespeeld had. Het was juist leuk geweest als zij weer oog in oog met Art had gestaan.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 15-12-2025, 11:29:31 »
Ik denk hetzelfde als jij Lo, ook al had ik wel tof gevonden als Anne-Marie niet mee mocht doen, omdat ze de opdracht al kende.

Als dit wel zo is en Nathan had als excuus om daardoor soms minder te mollen, omdat een molschap niet echt bij hem past. En om die reden dit bedacht hadden omdat het wel cool is om een wensmol de mol te maken, had ik gezegd tegen de makers, kies dan alsjeblieft iemand anders uit die door zijn of haar karakter meer geschikt zou zijn.

Ik merk dat ik in de negatieve vibe blijf bij Nathan. Niet, omdat ik Loes als mol zag. Maar ik denk dat we bij Nathan veel excuses gaan horen van ja, maar de pot was toch al zo laag.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2025, 11:32:56 door Mol1991 »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 15-12-2025, 12:58:12 »
Ik merk dat ik in de negatieve vibe blijf bij Nathan. Niet, omdat ik Loes als mol zag. Maar ik denk dat we bij Nathan veel excuses gaan horen van ja, maar de pot was toch al zo laag.

afwachten tot de laatste aflevering. ik denk dat we die excuses echter niet gaan horen.
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 15-12-2025, 13:06:32 »
afwachten tot de laatste aflevering. ik denk dat we die excuses echter niet gaan horen.
Natuurlijk niet dat willen ze geheim houden. Ik vind Nathan een geweldig persoon en kandidaat, maar als mol blijf ik tot zaterdag kritisch. En misschien valt het mee, maar nu toe ben ik totaal niet positief bij Nathan als mol en dit heb ik nog nooit eerder zo gevoeld. Ik dacht vaak het zou wel meevallen.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 15-12-2025, 13:14:06 »
Natuurlijk niet dat willen ze geheim houden. Ik vind Nathan een geweldig persoon en kandidaat, maar als mol blijf ik tot zaterdag kritisch. En misschien valt het mee, maar nu toe ben ik totaal niet positief bij Nathan als mol en dit heb ik nog nooit eerder zo gevoeld. Ik dacht vaak het zou wel meevallen.

ik zou het omgekeerd doen, nu ben je kritisch zonder iets zeker weten. Ik zou eerder onbevangen zijn, moest het tegenslaan kan je terecht kritisch zijn.
klaar voor de strijd

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 15-12-2025, 13:23:41 »
ik zou het omgekeerd doen, nu ben je kritisch zonder iets zeker weten. Ik zou eerder onbevangen zijn, moest het tegenslaan kan je terecht kritisch zijn.
Ik probeer mij best, maar dit lukt mij niet.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 15-12-2025, 13:26:13 »
Ik probeer mij best, maar dit lukt mij niet.

Misschien lukt het dan misschien om niet elke minuut in elk topic dit te uiten. Want ik gok dat wij het nu wel weten hoe je erover denkt  :)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #133 Gepost op: 15-12-2025, 14:49:12 »
inderdaad.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 15-12-2025, 14:55:04 »
We weten het nu wel mensen, ik ben al gestopt toch.
Als jullie er last van hebben, stuur voortaan even een pb, thx. ;D

Ik zit nu met mijn gevoel meer richting Nathan dan Loes, maar ik blijf gewoon grote twijfels houden kan toch. En ik ben gewoon iemand die alles wat ik denk gelijk uitspreekt en typt. Soms is dat veel.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #135 Gepost op: 15-12-2025, 16:24:22 »
Dat blijft echt een manco van WIDM, vergeleken met De Mol bijvoorbeeld en een superveel gehoorde klacht ook hier: BN'ers doen toch vooral mee voor de ervaring en voor de gezichtsbekendheid en minder voor de pot. Dat merk je elk seizoen weer: in het spel blijven staat bovenaan. Daarom is nepmollen ook zo'n gruwel bij WIDM. Elk seizoen weer inderdaad. Bij onbekende deelnemers en een aanzienlijke pot zie je dan toch vaak dat de deelnemers veel gemotiveerder zijn om opdrachten te doen slagen.

Ja en de kandidaten beter screenen. Zijn genoeg bn’ers die mee hebben gedaan die wel voor het geld spelen. Vond Anne Marie dit jaar bijv ook echt voor de pot spelen. Heeft ze vaak herhaalt.

Maar ja… screening he. Zijn ze niet heel goed in. Je weet nu al dat de mensen bij de streaming editie saaie kandidaten gaan zijn. Ze screenen erop.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #136 Gepost op: 15-12-2025, 16:25:47 »
Also; hele slechte aflevering, saaie Mol, stomme winnaar. ‘De laaaaaaaaagste pot ooit’.

Eeuwig gemiste kans dat Angela er als enige presentator niet in is teruggekeerd. Uiteraard in Portugal, haar beste seizoen als presentator.

Offline Speurmol

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 15-12-2025, 17:54:45 »
Misschien is het al ergens gezegd, maar als ik kijk naar de reacties van Nathan, Merel en Loes op het rode scherm van Kim...zie ik alleen bij Merel en Loes de blijdschap in de ogen dat zij dus de finale hebben gehaald. Bij Nathan zie ik dezelfde reactie die hij al eerder bij afvallers had.
Ja, dat vind ik ook, zijn reactie is zo consequent stoďcijns dat het verdacht wordt. Lijkt echt dat hij een soort ''pokerface'' training heeft gehad, want ook bij The Line-up beweegt hij geen spier! Erg knap en erg verdacht..

Offline poploo

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 15-12-2025, 20:30:48 »
Lekker vergezocht (voor de Nathan-tunnelaars): de opblaaskrokodil was ook bij Mollenstreken te zien, de Mol gaf 4 tikjes en 7 tikjes (elftal is al gezegd), maar kan ook slaan op seizoen 2020 (en mindere mate seizoen 7) - waar uiteindelijk 4 finalisten waren. Lavezzi was tijdens seizoen 2020 7 jaar oud en begon toen met Mollenstreken (op Instagram).

Zijn die eerste 4 tikjes niet KORT-LANG-KORT-KORT? Morsecode voor een L?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 15-12-2025, 21:14:08 »
Eeuwig gemiste kans dat Angela er als enige presentator niet in is teruggekeerd. Uiteraard in Portugal, haar beste seizoen als presentator.

We hebben nog 1 aflevering he. Ik hoop zo op een remake van de parachutesprong in Portugal, met de onthulling. En dat het dit keer wel goed gaat.

En dat we ook weten hoe de mol heeft gehandeld en waarom.

Ja, dat vind ik ook, zijn reactie is zo consequent stoďcijns dat het verdacht wordt. Lijkt echt dat hij een soort ''pokerface'' training heeft gehad, want ook bij The Line-up beweegt hij geen spier! Erg knap en erg verdacht..

Eens dat je op die momenten geen emoties ziet. En bovendien kromp hij in elkaar na het zien van zijn scherm; iets wat vooral mollen lijken te doen. (in eerdere seizoenen werden beelden bijgehouden van de mol  ::ok:: )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)