Auteur Topic: Aflevering 7 - De laatste slag  (gelezen 15993 keer)

Offline MolFan1990

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - De laatste slag
« Reactie #140 Gepost op: 16-12-2025, 10:07:47 »
Ondanks dat de meesten denken dat het Nathan of Merel is, kan ik me niet lostrekken van Loes als Mol. Uiteindelijk komt zij op mij het meest Mols over, in ieder geval de laatste 2/3 afleveringen. De blikken in de camera, 'ik ben de mol' uitspreken in zinnen, de Mol meerdere keren 'de beste mol ooit' noemen in deze aflevering en bovenal de super geacteerde blijdschap als ze hoort dat er geld verdiend is. Ik denk dat Loes steeds brutaler werd naarmate het einde naderde en dat de productie dit soms gewoon in beeld heeft gelaten.

Maar ondanks alles, blijft Nathan mijn wensmol. Dat zou ik echt fantastisch vinden.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #141 Gepost op: 19-12-2025, 09:34:57 »
Nog even herkauwen / voortborduren op de mol aan het zwembad. Ik heb er vorige week zaterdag niet veel aandacht aan besteed, en misschien is het ergens op het forum al voorbij gekomen, excuus dan. De mol ruilt de cocktail voor de molboekjes die de mol dus in het bezit heeft gehad.
Daar had Rik in de spiegelruimte niets over gezegd, best wel sick denk ik nu, de kandidaten wisten volgens mij niet dat de mol er in zou gaan kijken, maar zou je dat kunnen verwachten als ze worden ingenomen?

Mol heeft dus in het eigen boekje van alles uit de andere boekjes kunnen overschrijven op minder op te vallen, en weet ook feilloos de verdenkingen en kan daarnaar nog even handelen. Op de golfbaan kreeg ik de indruk dat kandidaten dat niet wisten. Heeft de mol al eens in andere seizoenen in alle overgebleven molboekjes gekeken..?

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 19-12-2025, 11:07:21 »
Maar over cocktails gesproken, over het algemeen drinken vooral vrouwen cocktails is mijn ervaring. En vooral de zoetige cocktails en dit was een zoetige als ik het zo zag. Dus is de mol dan misschien toch een vrouw? Als dit ook een hint is.

Ik ken genoeg (hetero) mannen die ook gewoon zoete cocktails drinken, rare generalisatie is dit

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 19-12-2025, 11:20:18 »
Die volg ik ook niet helemaal, even los van het stereotiepe beeld van een cocktail/mocktail aan het zwembad in een tropisch paradijs. Een biertje of een wodka past daar niet zo leuk bij.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #144 Gepost op: 19-12-2025, 12:59:45 »
Er wordt verdedigd met dat het een geintje is, maar het besluit van de reactie is tòch dat de makers er zo’n subtiele hint in stoppen zodat je het geslacht weet. Het hele punt wordt dus gemist: dat een cocktail in welke vorm dan ook niets zegt over m/v, ondanks wat er toevallig in iemands eigen bubble maatgevend is; ik snap dat sommigen zich daaraan kunnen storen. De vraag die ik had ging over de molboekjes.

Offline milliemollie

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 19-12-2025, 13:06:24 »
Ik denk dat het op zich ook niet nodig is voor de mol om in de molboekjes van de kandidaten te neuzen omdat hij/zij al zoveel input krijgt van de redactie wie op hem/haar zit Maar op zich een grappig beeld dat de mol lekker aan het zwembad met alle boekjes zit.
Een non alcoholisch drankje is trouwens al gauw zoet :-)

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #146 Gepost op: 19-12-2025, 13:10:43 »
Ik zeg, maar niks meer over de cocktails. Ik verdedig mijzelf ook totaal niet met te zeggen dat het een grapje is. Dus ik hou hier mijn mond over, want jullie kennen mij toch niet persoonlijk en hoe ik in elkaar steek, dus dan kan ik beter maar zwijgen  :-X Jullie vatten mijn opmerking gewoon verkeerd op.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 19-12-2025, 13:10:53 »
Ik vraag me vooral af wanneer ze kans hebben gezien om de mol voor een behoorlijke periode af te zonderen van de rest, zodat die in vermomming deze shots kon laten opnemen en uitgebreid de molboekjes door kon nemen. Ik las in de locaties-topic (dacht ik) dat dit niet het zwembad is dat bij hun accomodatie hoorde. Ik vraag me daarom toch stiekem af of ze niet voor een stand-in hebben gekozen.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 19-12-2025, 14:03:55 »
Maar ja… screening he. Zijn ze niet heel goed in. Je weet nu al dat de mensen bij de streaming editie saaie kandidaten gaan zijn. Ze screenen erop.

Dan willen ze toch juist saaie kandidaten? omdat het anders geen famillie-programma meer is en het teveel house of villains word?

In dit seizoen (net als seizoen met renee) vielen de leuke mensen eerst af, helaas. Dennis, Richard, Grieves en Annemarie waren leuker dan merel, nathan en kim.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 19-12-2025, 14:24:24 »
Ik vraag me vooral af wanneer ze kans hebben gezien om de mol voor een behoorlijke periode af te zonderen van de rest, zodat die in vermomming deze shots kon laten opnemen en uitgebreid de molboekjes door kon nemen. Ik las in de locaties-topic (dacht ik) dat dit niet het zwembad is dat bij hun accomodatie hoorde. Ik vraag me daarom toch stiekem af of ze niet voor een stand-in hebben gekozen.
Rik zei ooit dat alles eerlijk gebeurd bij WIDM, anders kan je het programma wel opdoeken. Dus als Rik zegt dat de mol het parcours heeft bepaald moet het ook de mol aan het zwembad zijn. Er wordt wel geknipt en gesneden en van alles gedaan om het voor ons niet te makkelijk te maken. De boete voor het verklappen van de mol ligt dacht ik boven de 2 ton, waarmee volgens mij is uitgesloten dat Lavezzi ook maar iets weet.

De roze cocktail, de roze golfbal en de roze molboekjes kunnen best een hint zijn. De mol is een vrouw. Of juist niet, want de golfbal wordt afgeslagen, de cocktail wordt opgedronken en de boekjes worden teruggegeven. Met de hints kan je dit keer alle kanten uit en aan het einde zegt Rik ‘dit waren de hints naar de mol’.

Ik ben benieuwd naar de versiering aan de rand van het glas. Lijkt een olijf, maar dat blad past er niet bij. Iemand enig idee?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 19-12-2025, 14:30:29 »
Rik zei ooit dat alles eerlijk gebeurd bij WIDM, anders kan je het programma wel opdoeken. Dus als Rik zegt dat de mol het parcours heeft bepaald moet het ook de mol aan het zwembad zijn. Er wordt wel geknipt en gesneden en van alles gedaan om het voor ons niet te makkelijk te maken. De boete voor het verklappen van de mol ligt dacht ik boven de 2 ton, waarmee volgens mij is uitgesloten dat Lavezzi ook maar iets weet.

De roze cocktail, de roze golfbal en de roze molboekjes kunnen best een hint zijn. De mol is een vrouw. Of juist niet, want de golfbal wordt afgeslagen, de cocktail wordt opgedronken en de boekjes worden teruggegeven. Met de hints kan je dit keer alle kanten uit en aan het einde zegt Rik ‘dit waren de hints naar de mol’.

Ik ben benieuwd naar de versiering aan de rand van het glas. Lijkt een olijf, maar dat blad past er niet bij. Iemand enig idee?

Ik denk wel dat de mol het parcours heeft bepaald, maar niet op die manier aan het zwembad. Ik denk dat de mol woorden/letters heeft doorgegeven die moesten worden nagebootst met de boot.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 19-12-2025, 15:24:32 »
In dit seizoen (net als seizoen met renee) vielen de leuke mensen eerst af, helaas. Dennis, Richard, Grieves en Annemarie waren leuker dan merel, nathan en kim.
Ligt heel erg aan waar je voorkeur ligt. Ik vond dit keer eigenlijk de hele groep wel leuk. 🙂
Enige nadeel vond ik dat Sahil en Jurre samen meededen in dit seizoen. Kon beter één van hen.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2025, 15:29:09 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 19-12-2025, 17:24:24 »
Nog even herkauwen / voortborduren op de mol aan het zwembad. Ik heb er vorige week zaterdag niet veel aandacht aan besteed, en misschien is het ergens op het forum al voorbij gekomen, excuus dan. De mol ruilt de cocktail voor de molboekjes die de mol dus in het bezit heeft gehad.
Daar had Rik in de spiegelruimte niets over gezegd, best wel sick denk ik nu, de kandidaten wisten volgens mij niet dat de mol er in zou gaan kijken, maar zou je dat kunnen verwachten als ze worden ingenomen?

Mol heeft dus in het eigen boekje van alles uit de andere boekjes kunnen overschrijven op minder op te vallen, en weet ook feilloos de verdenkingen en kan daarnaar nog even handelen. Op de golfbaan kreeg ik de indruk dat kandidaten dat niet wisten. Heeft de mol al eens in andere seizoenen in alle overgebleven molboekjes gekeken..?

Hele mooie analyse. Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar het klinkt plausibel.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 19-12-2025, 18:49:29 »
Ik zou het erg grappig vinden als de mol dingen aangepast heeft in de boekjes van de kandidaten of een hint heeft achtergelaten. Bijvoorbeeld de letters van z'n naam onderstreept heeft of zo.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 19-12-2025, 22:38:48 »
Ik zou het erg grappig vinden als de mol dingen aangepast heeft in de boekjes van de kandidaten of een hint heeft achtergelaten. Bijvoorbeeld de letters van z'n naam onderstreept heeft of zo.

Wel ja, daar dacht ik dus ook aan.
Hoe leuk zou het zijn mocht de mol in de kandidaten hun molboekje een kleine hint hebben geschreven? Iets dat niet direct opvalt, maar toch bij het studeren kan worden gevonden.
Ofwel dat de mol in zijn/haar eigen boekje iets heeft opgeschreven dat een kandidaat kan ontdekken als die de keuze maakt om het boekje van de mol in te kijken.

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 19-12-2025, 22:43:55 »
Misschien wel kleine krulletjes gezet. Net als bij het scheikunde proefwerk.  ::trots::
..0DATIE

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 19-12-2025, 23:25:29 »
Misschien wel kleine krulletjes gezet. Net als bij het scheikunde proefwerk.  ::trots::

Of zichzelf getekend ;). Net als bij de tramopdracht

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 20-12-2025, 07:21:10 »
Ik denk wel dat de mol het parcours heeft bepaald, maar niet op die manier aan het zwembad. Ik denk dat de mol woorden/letters heeft doorgegeven die moesten worden nagebootst met de boot.

Of (de naam van) de mol heeft het bepaalt.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #158 Gepost op: 21-12-2025, 01:38:08 »
Blijft een gekke aflevering. En nog steeds ben ik heel erg verbaasd over de (wijziging) verdenking van Merel. En dat Kim blijkbaar Nathan helemaal niet verdacht.
Dat was voor mij het grootste shock-moment van dit hele seizoen.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)