Ik vind dat wel erg streng.
De groep lijkt prima om Geraldine heen samengesteld. Aan het ontbijt geeft zij de voorzet tot gesprek. Laat jullie verdachte acties maar horen en jullie persoonlijke voordelen, of houdt het geheim en wordt nog verdachter.
Geraldine is behoorlijk onschuldig neergezet. Een kandidaat zetten ze in de wind.
Dat ze Bram tegenhoudt is prima hoor, komt kandidaats over en er zijn genoeg gegadigden voor die paal. Bram had het goed aangewakkerd. Laat ze er maar voor strijden. Maar Nienke verknalt het verlangen met haar brainfreeze, zodat er bij de derde paal weinig animo meer is.
1.1 Liep redelijk vlot met een klein boogje naar haar vooraanstaande stoel.
1.2 Geraldine en Quinty verhogen 750 naar 1000 direct nadat Matteo en Nasrdin 750 zeggen, waardoor de echte 750 onvindbaar is.
Beginnen met een voorzichtige molactie.
Stemmen wel op de 1500 en de 1250. Nienke en Delilah stemden 0+1250. Die 1250 op voorstem van Delilah. Nasrdin en Matteo stemden 750, Milan en Eveline 1500 en 250.
1.3 Molse montage met gokje wagen en 3k is wel veel he. Het balletje is opgegooid, maar de groep was niet happig. Hier ze je de groep duidelijk om haar heen functioneren. Delilah zie je niet functioneren hier, komt ook niet een heel klein beetje uit de verf.
Afl. 2 zien we Geraldine bij 4 jokers staan, dat komt kandidaats over.
Het meest zwaarwegende vind ik de edit, de mollicitaties (ik wil het niet), het in beeld brengen van kandidaats gedrag en vooral het resultaat, de landelijke verdenking is van 15 naar 10 procent gedaald.