Auteur Topic: Tandartsen rommelen maar wat aan  (gelezen 1156 keer)

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Tandartsen rommelen maar wat aan
« Gepost op: 7-02-2004, 14:21:18 »
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit maar hier in Breda is het echt erg.
Ik spreek uit ervaring, want ik heb al drie keer meegemaakt dat een tandarts maar wat aanrommelt.

De eerste keer was zowel bij mijn grote als mijn kleine zus. Beiden hadden volgens de tandarts een beugel nodig. Maar dan moesten we een orthodontist zoeken. "Dat hoeft niet" zei de tandarts "want ik kan ook beugels zetten."
Dus mijn zussen allebei een beugel. (heel erg duur ook) En omdat er 4 rekeningen tegelijk openstonden (wat weer een ander verhaal is) wilde hij ons niet meer behandelen. Dus moest mijn moeder alsnog een andere orthodontist zoeken. Bij de nieuwe orthodontist kregen we te horen dat die tandarts van ons helemaal niet bevoegd was om beugels te zetten en dus alleen maar wat wilde bij verdienen. >:(

De tweede keer was een tandarts die liet haar assistent helpen. Dus waren ze met zijn tweeën in mijn mond bezig en dat deed pijn. Want ik mag dan een grote mond hebben, maar zover kan hij echt niet open. Ten tweede hebben ze een vulling in een kies gezet (anderhalf jaar geleden) waar ik nu nog steeds last van heb. Ik kan zo nu en dan niet eens met de rechterhelft van mijn mond kauwen.

Derde tandarts: Deze tandarts was wel het eerlijkst. Maar nu had weer mijn oudere zus pech. Hij had een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, een behandeling van 500 euri, maar een instrument (of iig een deel ervan) laten zitten. Haar kies begon te ontsteken en de tandarts zei dat dit nog wel te redden viel.
Gisteren kwam ik mijn zus tegen bij de tandarts voor de deur en ze was behandeld door een andere tandarts omdat onze tandarts op mysterieuze wijze is verdwenen ???
Nu komt het ergste: Die andere tandarts vertelde mijn zus dat die kies niet meer te redden was en dat er een stift in gezet moest worden. Een behandeling van meer dan 1000 euri ::oink::

Heeft één van jullie wel eens zoiets meegemaakt of komt dit alleen bij ons voor?
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #1 Gepost op: 7-02-2004, 16:18:48 »
Jezus  ::oink::
Wat sneu voor jullie allemaal! De tandarts is sowieso al niet bepaald leuk, maar op deze manier zou iedereen er traumatische ervaringen aan overhouden denk ik  :-\\

Ons hele gezin zit al sinds mn ouders in hilversum wonen (en dat is lang), dus ik al mn hele leven, bij dezelfde tandarts. Tis een vrouw, en dat is om te beginnen al best prettig. Verder is ze altijd vet aardig en vrolijk en is er eigenlijk nog nooit wat verkeerd gegaan. Ik ben toevalligerwijs eergisteren nog bij haar geweest, en ik had geen gaatjes enzo  ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2004, 14:27:03 »
Tandartsen zijn net als iedereen: gewone mensen. Met de vervelende eigenschap, dat ze wanneer ze op relatief eenvoudige wijze iets kunnen bijverdienen (lees: dingen doen waar ze eigenlijk niet bevoegd voor zijn), dit niet zullen nalaten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2004, 18:33:55 »
Een paar maanden geleden moest ik een kies laten trekken. Ik had al 1x kiezen laten trekken en dat was wel meegevallen met verdoving (alleen duurde het wel errug lang voordat ie was uitgewerkt, uurtje of 6). Dus ik die stoel in, hup verdoving erin. Vroeger ze aan me of ik niks meer voelde, ik knikte. Dus zij proberen die kies eruit te trekken, nou, die zat dus muurvast. Bleken de wortels van m'n kies kromgegroeid te zijn, bijna om een andere kies heen, dus gingen ze nog maar harde trekken. Het begon toch wel wat pijn te doen. Dus wat extra verdoving erbij gedaan. Nou, dat hielp voor geen meter, na een HALF UUR hadden ze eindelijk die rotkies eruit, het deed ontzettend pijn, ik heb nog 4 dagen stijf van de asprine gestaan op de pijn te drukken, dat was niet fijn ::ohno::

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2004, 08:53:25 »
Mijn vriend had een week of 3 geleden tandpijn. Hij naar de tandarts, die heeft heel die kies rondom geboord en gevuld. Maar mijn vriend bleef er last van houden, zo'n zeurende pijn. Gisteren is hij teruggegaan, en toen bleek dat de boel was gaan ontsteken. Die tandarts "nou je had geen week later terug moeten komen, want dan had je echt een probleem gehad" Hebben ze er gisteren een watje ofzo ingedouwd, en nou moet hij weer een week wachten totdat ze het gaan vullen. En een pijn dat hij nu heeft..
Hij heeft pijnstillers gekregen van de tandarts, en die heeft hij nodig ook. Maar nu moet hij dus de hele week doorkomen met 1800mg per dag ibuprofen. Dat kan toch nooit gezond zijn...
we're back :(

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2004, 11:19:23 »
Nou Idefix, die behandeling heb ik net achter de rug! Ik kan je wel vertellen, ik dacht dat ik gek werd van de pijn. Heb zelden zo'n pijn gehad. En het ergste is dat je er helemaal niets tegen kan doen. Ik kreeg dezelfde pijnstillers en heb er op een gegeven moment gewoon twee tegelijk ingenomen omdat het me allemaal niet meer uitmaakte maar zelfs dat hielp niet. Pijn komt er gewoon dwars doorheen. Had daarnaast ook nog antibiotica om de ontsteking tegen te gaan geloof ik. Heb op een gegeven moment zelfs gezegd, trek die kies er maar uit want ik kan er niet meer tegen. Ik heb er al met al ruim drie weken last van gehad  :-X Hoop niet dat je vriend dat ook heeft want je weet op een gegeven moment niet meer waar je het zoeken moet...
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Tandartsen rommelen maar wat aan
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2004, 12:36:35 »
Mijn vriend zei al meteen toen hij tandpijn had, van haal 'm er maar uit. Maar dat doen ze niet.
gisteravond hielp het nog niet erg, dus na een paar uur toch de 2e dosis maar genomen, en toen werkte het wel. Vannacht heeft hij nergens last van gehad, en nu ben ik benieuwd hoe het gaat, ik zal 'm zo wel eens even bellen .
we're back :(