Auteur Topic: [CMC IV] Tripreport  (gelezen 7242 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
[CMC IV] Tripreport
« Gepost op: 7-02-2004, 18:12:54 »
Elke woensdag vertelt de CMC-host
over zijn avonturen op de spannende reis
van de CMC-crew en kandidaten.


Reacties in de bar "Het Molletje" alstublieft.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2004, 10:42:05 »
Ja, ik weet het, hierboven staat "elke woensdag" maar hierbij alvast een voorproefje


Vrijdag de 13e
Een ware ongeluksdag
Ten eerste: goedemorgen allemaal, sorry als ik een beetje chagrijnig ben, maar ik heb nog niet geslapen. Hoe dat komt?

Het begon allemaal vier dagen geleden, de eerste shots voor een mooi introotje van de CMC. Allemaal mooi en aardig, maar Intikker (die de taak van location-scout op zich had genomen) had besloten om de intro op te nemen in Canada! Want, aldus Intikker, daar kon je mooie plaatjes maken in een moeras met mist. Dus, ik samen met Annuh, Daisy, Intikker, D**n en een hoop camera/geluid/technische mensen naar Canada.

Na een hoop vliegtuigvertraging en douanetroubles zijn we eindelijk in Canada aangekomen.  Nog een hele dag reizen met helikopter, auto, helikopter, fietsen en dan lopen tot we eindelijk om 7.00u 's morgens aankomen bij de precieze plek die Intikker in z'n hoofd had. Er was nog maar 1 probleem!!

Er was geen mist te bekennen. Dus hebben we twee dagen lang, in een tentje in een koud moeras in canada, zitten wachten op mist! En de mist kwam. Dus snel de camera's opgezet en draaien maar!

De opnames zijn gemaakt, de reis naar het vliegveld is vlekkeloos verlopen. Wat kon er toen nog misgaan, dachten we!
Nou, de vliegveldpolitie die ons oppakt en ons na het betalen van veel geld weer laat gaan omdat we zondervergunnig opnames hebben gemaakt in hun natuurgebied! Lang leve D**n, die onze vergunningen had geregeld. Onze opnames hebben we nooit teruggekregen.

Dus nu zit ik hier, moe en NIET voldaan te knikkebollen achter mijn laptop. Straks nog een persconferentie en morgen dan eindelijk de eerste aflevering van CMC 4!

Gegroet!
Molemaster
Host CMC 4

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2004, 19:10:44 »
Hallo allemaal, zoals jullie allemaal hebben gezien was afgelopen zaterdag de Kwetsdag. Maar niet alleen een kwetsdag, ook een stressdag. ’s Morgens om zeven uur werd ik al uit mijn bed in het Efteling Hotel gebeld door Artistiek Leider Daisy. Een aardige meid, maar niet als ze tegen je schreeuwt dat je binnen vijf minuten op de set moet komen.

Gelukkig was ik niet de enige die laat was, bij de ingang van het (dichte) park kwam ik Intikker, de Producer, tegen. Had iets teveel gefeest. Zoiets had ik kunnen vermoeden, want daar staat onze producer nogal bekend om. Hij zou na de Afterparty van de vorige serie de volgende morgen wakker zijn geworden met een collega in zijn bed waar hij de naam niet eens van wist. Maargoed, ik dwaal een beetje af.

Het is inmiddels acht uur, we hebben gezamenlijk ontbeten in de hal van het Efteling-Theater, en we zijn klaar om het decor op te bouwen. Behalve dat nu Annuh, Set-director en redactielid van de CMC, weer kwijt was. Nadat Daisy haar drie keer had gebeld bleek dat ze op zoek was gegaan naar de sprookjesprins. Nou vraag ik je…

Goed, het is tien uur, en ik had nog gewoon in mijn bed kunnen liggen! Ze hebben me nog geen een keer nodig gehad, maar dan eindelijk… de Mol is aangekomen! Ik heb een leuk gesprek met de mol, uiteraard met de aandacht van de nodige camera’s voor leuke beelden in de laatste aflevering en D**n(onze regisseur) vertelt de Mol precies wat hij allemaal moet doen.

Ineens gaat alles in een sneltreinvaart. De rest van de kandidaten komen binnen, een voor een, stuk voor stuk en dan begint het eindelijk. Het opnemen!

Mooi, de opnames zijn voorbij, we hebben gezamenlijk gedineerd bij de poffertjestent, wat ook weer allemaal door de camera wordt opgenomen voor de laatste aflevering en dan ga ik weer naar bed. In mijn eentje, zonder collega’s wiens naam ik niet ken, zonder collega’s wiens naam ik wel ken, gewoon in mijn eentje.

Tja, het leven van een CMC-host is nou eenmaal hard!

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2004, 19:07:16 »
Het leven van een CMC host gaat niet over rozen. Die kandidaten kunnen soms zo onvoorspelbaar zijn. Het zijn doorzetters, maar kunnen soms ook zo onverwacht uit de hoek komen. Maar de mol laat zich er niet van door de wijs brengen, die doet prima zijn werk tot nu toe! Ga zo door mol!

Maar in dit tripreport draait het even niet op dat super molletje, maar om mij. Tsjonge jonge, wat was het koud op dat Statue of Liberty, hatsjoe, ja zoals je hoort heb ik het flink te pakken. Het is een geweldig uitzicht, maar als je hoort dat de groep kandidaten vast zit in het verkeer en je drie kwartier extra staat te wachten in de kou, dat is niet leuk kan ik je vertellen! Vervolgens mag ik ze 20x die opdracht uitleggen, want ze begrijpen er allemaal niks van. En ik maar uitleggen, en ondertussen slaat te kou op m'n stem. Gelukkig mag ik naar binnen, dit doe ik nooit meer! De kandidaten gaan gedreven aan de slag. Er gaat veel goed, maar niet alles. Heeft de mol al toegeslagen. Als 3 van de 5 groepjes hun telefooncel vinden mag ik weer. Met een stem die lijkt op die van mij overgrootopa sta ik hen op mysterieuze toon te woord. In het stadion kiezen ze natuurlijk voor het plezier. De eerste zet van de mol is een feit. Hoe hij of zij dit gedaan heeft? Tsja, dat ga ik jou niet verklappen, dat zoek je zelf maar uit, stel je voor dat één van de kandidaten dit leest, dan is de ramp niet te overzien!

Als de kandidaten 's avonds verder feest vieren duik ik m'n bed in. Ik heb het flink te pakken. Terwijl de kandidaten hun test voorbereiden, nog 1 maal hun aanwijzingen doornemen, snuit ik mijn zoveelste zakdoek vol.

Ik zal jullie verder niet veel met mijn kwaaltjes lastig vallen. Ik duik m'n bed weer in. Tot volgende week!

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #4 Gepost op: 3-03-2004, 20:38:09 »
En dan nu weer een nieuw bericht van jullie allerfavorietste host die zo gek is geweest om het CMC-contract te tekenen.

Zoals jullie zien ben ik weer bekomen van mijn New Yorkse Griep en heb ik het ook gehaald tot in de oliestaat. En daar begon de opdracht, codenamed "Walkie Trouble". En Walkie Trouble was de perfecte benaming! Om twaalf uur 's nachts begon de voorbereiding van deze opdracht. Want dankzij een fout van Intikker (die later zichzelf ook in een kledingkast heeft opgeslaten, maar dat is weer een ander verhaal) moesten de walkie talkies en sleutels allemaal nog geplaatst worden toen de kandidaten al sliepen. Goed, dat is nog tot daar aan toe, maar elke walkie talkie zat op een andere frequentie ingesteld en ipv dat die gewoon is aangegeven hebben die dingen een "scan" knop waarmee je steeds zoekt naar de volgende frequentie.
Na vele arabische radiozenders en politieberichten stonden eindelijk alle walkie talkies op dezelfde frequentie. Maar de Walkie Talkie Server (een klein zwart kastje wat frequenties opvangt, versterkt en er ook voor zorgt dat wij af kunnen luisteren en kinnen grijpen) had een reset knop. En hartstikke bedankt Annuh dat ze die knop had gevonden waardoor al die walkie talkies weer op andere frequenties terechtkwamen.Grbmbl..
En nadat we alles weer goed hadden gezet mocht onze Daan de walkie talkies plaatsen. Maar wat Daan ons was vergeten te melden was dat hij fysiek niet instaat was tot het in een kamer sluipen, walkie talkies neerzetten en dan weer wegsluipen zonder dat de persoon in die kamer (half-)wakker was geworden. En om alle ellende nog eens te verhogen stootte Daisy (normaal toch altijd heel voorzichtig is) de Walkie Talkie Server van de tafel af waardoor midden in de opdracht de walkie talkies vijf minuten Frans Bauer muziek afspeelde.

Zucht, waar heb je een crew voor?

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #5 Gepost op: 10-03-2004, 16:58:49 »
Cascais, Portugal

Och, wat hebben onze kandidaten het zwaar zeg! Ze moeten in een warm land op het strand liggen, op terrasjes zitten en ijsjes eten. Ik zou toch bijna willen dat ik zelf mee zou doen. De interviewtjes waren niet zo’n heel groot succes volgens mij, althans, niet voor alle kandidaten. Maar dat maakt het spel nou juist zo leuk, die afhankelijkheid van elkaar. Zonder elkaar zijn ze nergens, maar met elkaar komen ze eigenlijk ook nergens. Je zou toch denken dat de kandidaten elkaar nu een beetje kennen en toch wel samen zouden moeten kunnen werken, maar dat lukt dus echt niet. Als je nou naar de afgelopen twee opdrachten kijkt: de eerste opdracht was voor één persoon en die wordt ruim gehaald, de tweede opdracht moeten ze met z’n allen doen en die haalden ze bij lange na niet. Vreemd toch, maar helaas voor de kandidaten is het de realiteit. Dat krijg je natuurlijk ook, op zo’n realitynet-site. Ik ken trouwens iemand die er best blij mee is, de Mol. Ik sprak de Mol net ook nog en diegene zag er heel vrolijk uit, het gaat goed!

Ik wil daarom alle kandidaten ook oproepen om beter hun best te doen en ervoor te zorgen dat de opdrachten echt gaan slagen, want zo kan het natuurlijk echt niet! Leer toch eens samenwerken!

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2004, 20:14:59 »
Hallo allemaal,
Dit was echt een lekker weekje voor mij. Ik had namelijk een weddenschap afgesloten met D**n himself, dat ik vast wel beter zou zijn dan hij in een spel wat heel veel voorkomt op onze set: galgje. En jahoor, ik heb hem er drie keer achtereen mee verslagen. Dus nu lig ik in mijn luie stoel helemaal niets te doen terwijl D**n zich uit de naad werkt. Hij heeft me nog net zover gekregen dat ik de presentatie op me neem, maar verder doe ik NIETS!  Arme D**n, die druk bezig is met het schrijven van een nieuwe TOP SECRET serie en het voorbereiden van twee nieuwe internetspellen moet dit er ook nog allemaal bijhebben. Maar de weddenschap is afgelegd, dus daar houd ik me aan hoor… eigen schuld ;D

Groeten van jullie favohost,
Molemaster

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2004, 21:32:03 »
Hallo Allemaal,
dat is voor het eerst in de geschiedenis van de CMC, dat het Tripreport eerder is dan de aflevering zelf. En waarom? Omdat de programmering is veranderd vanwege Juliana's dood? Omdat er een of andere slimme geweldige superhint achter verstopt zit? Om jullie allemaal te pesten? Nee, gewoon om de simpele reden dat het lot ons niet gunstig gestemd is. We tieren, razen en steken onze nek uit om aan die aflevering te komen, maar het lukt gewoon niet. Iedere keer lopen we tegen een wachtwoord aan, een internetprobleem of een verloren mailtje. Maar de aflevering komt eraan. Hoe we dat met de lijstjes dan oplossen is het volgende probleem. Misschien dat Daan jullie wel allemaal PMt om jullie in het geheim hints te geven, wie weet? Dan nog een klein competitie-elementje: diegene die eerder een volwaardige CMC-aflevering heeft gepost, trakteer ik op een borrel ;D

Offline heGRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [CMC IV] Tripreport
« Reactie #8 Gepost op: 21-04-2004, 19:45:57 »
Hallo allemaal,

't is weer even geleden, maar vlak voor het einde toch nog een tripreport. Tsja, onze host was blijkbaar niet bestand tegen de hitte en de kou, ik heb de hele wereld rondgereisd met zakdoeken, therometers en flessen waters. Ik heb afgezien, maar het was het allemaal waard. Ik heb van dichtbij kunnen genieten van prachtige mollenacties, sterke kandidaten, iets te slimme kandidaten die er voortijdig uitmoesten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het zit er bijna allemaal op. Nog heel even en bekend wordt wie de winnaar is, wie de verliezer is en wie de mol is. Het zal een prachtige ontknoping worden. We gaan terug waar het begon.

Groeten Molemaster