Auteur Topic: Wat is jouw nieuws van de dag?  (gelezen 1020877 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5120 Gepost op: 30-06-2017, 16:17:34 »
En de tegenstanders hiervan ergeren zich nu groen, geel, paars, rood, oranje en blauw. Maar goed nieuws voor de oosterburen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5121 Gepost op: 30-06-2017, 17:44:51 »
En de tegenstanders hiervan ergeren zich nu groen, geel, paars, rood, oranje en blauw. Maar goed nieuws voor de oosterburen.

Dat zijn wel de regenboogkleuren, alleen in de verkeerde volgorde. Enfin, ik ken mensen die hier erg blij mee zullen zijn.
 
 ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5122 Gepost op: 4-07-2017, 09:31:34 »
Ik kijk regelmatig een aantal wielersites door, en op cyclingnews kwam ik volgend bericht tegen:

14-year-old Italian tests positive for steroid

If Andre Cardoso's EPO positive dashed hopes that cycling has cleaned up its act, the case of a 14-year-old Italian boy who tested positive for an anabolic steroid is yet another depressing reminder that the anti-doping authorities' work is never done.

The unidentified child tested positive for Mesterolone, an anabolic steroid, in a regional race, according to Gazzetta dello Sport, and was suspended by CONI.

Although the newspaper notes that this is the youngest athlete ever to test positive in the country, it does not note how frequently riders in the junior ranks are tested.

________

Hoe halen die kinderen het in hun hoofd. Daarnaast hoe komen ze aan dat spul?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5123 Gepost op: 10-07-2017, 20:01:41 »
Opmerkelijke uitspraak van de dag... ::ohno::

De 2 Haagse kinderen die het maken van de klassenfoto op school hadden gemist vanwege de samenloop met het Offerfeest krijgen een schadevergoeding, zo oordeelt de Haagse kantonrechter in de rechtszaak die hun ouders hadden aangespannen tegen hun school. De kinderen krijgen een schadevergoeding omdat hun school onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet van de Algemene wet gelijke behandeling. In plaats van de gevraagde 10.000 euro bepaalt de kantonrechter de totale schadevergoeding die de school moet betalen op 500 euro.

Lees verder op: de Rechtspraak
🜃

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5124 Gepost op: 10-07-2017, 20:11:18 »
Het is idd een vreemde uitspraak, maar aan de andere kant kun je het ook opvatten dat die islamtische leerlingen op basis van hun geloof zijn gediscrimineerd (zo heeft de rechter het ook uitgelegd). De klassenfoto had immers ook gemaakt kunnen worden tijdens de tweede afspraak met de fotograaf.

Wel vond ik de eis (€ 10.000,- schadevergoeding) veel te hoog.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5125 Gepost op: 10-07-2017, 20:42:28 »
Wat mij met name verbaasde aan deze uitspraak is dat er serieus mensen zijn die voor een schoolfoto naar de rechter gaan om hun gelijk te halen over al dan niet aanwezige discriminatie. En ook kan ik mij niet voorstellen dat de wetgever de wet zo bedoeld heeft om dergelijke (bijna ridicule) situaties te voorkomen.
🜃

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5126 Gepost op: 10-07-2017, 20:53:35 »
spijbel dan niet op de dag dat de fotograaf komt......  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5127 Gepost op: 10-07-2017, 20:55:10 »
het was geen spijbelen ;)

ik vind het als leerkracht ook een stomme uitspraak.
De schoolfotograaf staat vast. Je kiest om er niet bij te zijn, er wordt zelfs nog een alternatief geboden.  Heel stom!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5128 Gepost op: 10-07-2017, 20:59:08 »
En het geld wat ze krijgen komt uit het budget van de school, waar hun eigen kinderen dus opzitten. Dat is toch zonde. Ik zou wel een leukere bestemming weten voor dat geld
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5129 Gepost op: 10-07-2017, 21:02:40 »
positief puntje:  ze geven het aan een goed doel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5130 Gepost op: 10-07-2017, 21:02:42 »
Volgend jaar dus eerst alle feestdagen van alle religies opzoeken voordat je de schoolfotograaf boekt....  ::hypocriet:: (ik vraag me af of er dan nog veel dagen over blijven)
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5131 Gepost op: 11-07-2017, 21:50:35 »
Ik vind het ook echt een stomme uitspraak en inderdaad uberhaupt stom dat het een zaak is... Dit zijn van die dingen waardoor er PVV stemmers ontstaan ::).

Dat ze vrij krijgen is helemaal prima. Ik ben er zelfs wel voor om gewoon de meest belangrijke feestdagen (Suikerfeest en Offerfeest volgens mij) als officiële feestdag te introduceren voor iedereen en dan bijv. pinksteren of hemelvaart in te leveren als feestdag. In het kader van een multiculturele samenleving en ook elkaars cultuur te leren kennen. Plus we vieren pinksten of hemelvaartsdag toch niet (iig 9 van de 10 mensen niet).

Maar het is geen officiële feestdag dus in principe kan de school dingen als een schoolfotograaf gewoon laten komen en hoeven ze verder niet speciaal rekening er mee te houden want het is in hun ogen een "gewone werkdag". Niet meer dan logisch.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5132 Gepost op: 11-07-2017, 21:57:50 »
Eens met Dennis. Ik doe sinds twee jaar ook mee aan de ramadan, dus zou het wel fijn vinden als het Suikerfeest een officiële feestdag wordt in plaats van een nietszeggende Hemelvaartsdag.
🜃

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5133 Gepost op: 11-07-2017, 22:10:42 »
Wat mij betreft komen andere feesten als extraatje erbij. Ik vier zelf Pinksteren en Hemelvaart wel omdat het voor mij persoonlijk wel belangrijke dagen zijn. Wel snap ik heel goed dat dit voor anderen niet of helemaal niet zo is, maar ik zou het erg jammer vinden als ze eraf worden gehaald.

Zou het zoveel extra kosten als we 2 extra feestdagen toevoegen? ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5134 Gepost op: 11-07-2017, 22:15:11 »
Ik ben er niet voor om het Offerfeest en Suikerfeest officiële feestdagen te maken. Zo zijn er dan nog wel meer feestdagen die mensen met een ander geloof ook wel graag vrij zouden willen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5135 Gepost op: 11-07-2017, 22:33:17 »
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als een aantal feestdagen uit andere religies ook officiële feestdagen zouden worden, maar dan liever in plaats van tweede feestdagen, niet een christelijk feest er helemaal voor afschaffen. Dat we het wel kunnen afschaffen omdat de gemiddelde Nederlander het toch niet viert is geen reden, dan kan je net zo goed die nieuwe feestdagen helemaal niet invoeren want die viert de gemiddelde Nederlander ook niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5136 Gepost op: 11-07-2017, 22:38:50 »
Gewoon alle religieuze feestdagen afschaffen. Dan voelt niemand zich benadeeld ten opzichte van een ander...  >:D

Maar iets serieuzer... het zou wel een oplossing kunnen zijn. Maar dan in plaats daarvan krijgt iedereen 10 (of om hoeveel gaat het tegenwoordig?) extra vrije dagen die ze zelf kunnen indelen. Dus kun je nog vrij zijn met pinksteren of met suikerfeest. Net wat jij wilt.
Echter dit geeft wel weer een hoop praktische rompslomp. Vooral met scholen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5137 Gepost op: 11-07-2017, 22:40:25 »
Oké misschien was het niet het sterkste argument nee ;D.

Maar het is wel zo dat we nu alleen maar christelijke feestdagen hebben (+ feestdagen die niet samenhangen met geloof zoals oud&nieuw). Zou het wel logisch vinden als we wat meer diversiteit zouden hebben in feestdagen van andere geloven die ook meer de samenleving weerspiegelt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5138 Gepost op: 11-07-2017, 22:55:07 »
nee
gewoon
nee
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5139 Gepost op: 11-07-2017, 23:09:16 »
::rofl::

Er zijn inmiddels ook al kamervragen (door de PVV uiteraard) gesteld over deze uitspraak. Ook andere partijen reageren verbolgen. Kans is groot dat dit nog wel een staartje krijgt in de vorm van een hoger beroep.
🜃