Auteur Topic: Je vroegste herinnering  (gelezen 8362 keer)

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Je vroegste herinnering
« Gepost op: 6-03-2004, 10:44:06 »
Vertel hier, wat je in je leven hebt ervaren als allervroegste herinnering. Is het iets dat je van horen zeggen hebt, of weet je zeker dat je het zelf hebt onthouden?

Offline sjulie

• Forumlid
Re: Je vroegste herinnering
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2004, 10:56:01 »
whahaha...leuk topic!

Mijn allervroegste herinnering is dat mijn moeder mij voor het eerst naar de kleuterschool bracht en dat ik me voornam om goed en hard te gaan huilen zodat ze me weer terug naar huis zou nemen. ::trots::
Bikkelharde moeder want ze trapte er niet in. :-\\

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2004, 10:59:57 »
Die van mij is: enge figuren op het behang van de slaapkamer, waardoor ik niet in slaap kon komen. Jaren later wist ik pas dat het gewoon onschuldige decoratie was. Ik was 2 jaar.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2004, 17:42:39 door Bodejos »

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2004, 17:39:56 »
moeten jullie wel even de leeftijd erbij zetten  ::jaja::

ik was twee en we gingen tijdelijk ergens anders wonen en tijdens de verhuizing zat ik boven op de spullen op de aanhanger, terwijl de rest van de familie gewoon in de auto zat  ::jaja:: mijn moeder ontkent dit trouwens, maar ik weet het zeker

en daarna aten we friet in het nieuwe huis  ::trots::

::zwaai::
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2004, 18:03:33 »
Ik zou niet weten wanneer, maar wij gingen altijd naar Schorrel op vakantie toen ik nog een kleine LC was. Wat ik kan herinneren is dat daar een HELE GROTE(Voor mijn gevoel) Zandheuvel was maar we altijd van af gingen rennen. Ook ken ik het deuntje van het liedje dat op de camping werd gezongen nog helemaal uit mijn hoofd. Blijft leuk.

Offline Grace

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2004, 18:08:01 »
Ik was 2 en een half, we waren net verhuisd en mijn moeder was aant kletsen met de buurvrouw. Ik zag mijn kans en pakte de strooppot, die ik eens lekker leeg ging lepelenmet mijn vingers.Je begrijpt al wat dat voor kliederzooi werd...ik zat van boven tot aan mijn middel onder de stroop....mijn moeder vond het zo hilarisch dat ze nog een complete fotosessie van mij en strooppot heeft gemaakt! En ik.....ik lust geen stroop meer   :D
That's all

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2004, 18:47:37 »

toen ik nog een kleine LC was.

Je hebt het hier over gisteren of niet?  ;D

Mijn vroegste herinnering: In de Leeuwenkuil (maar dat heet dan Leeënkoele of zoiets)  ???

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2004, 18:58:52 »
Oke, mijn exacte leeftijd weet ik niet meer, maar ik schat dat ik ongeveer 3 jaar geweest moet zijn. Als oma naar de slager ging, mocht ik telkens mee. Ik keek vol bewondering naar de man die met een ongelooflijk groot hakmes de fijnste reepjes charcuterie wist te toveren uit die grote stukken vlees. En natuurlijk, het hoogtepunt was dat ik dan telkens een schijfje kreeg. Jammer genoeg ging oma maar zo'n 2 keer in de week en kreeg ik op een zonnige namiddag vreselijk veel lust in een portie salami. Vader was zo vriendelijk de achterdeur op 'n kier te laten staan en ik dus vrolijk op m'n eentje naar de winkel toe, kende de weg toch uit het hoofd. Beetje gevaarlijk op straat, hadden dus al een paar auto's de remmen in gemoeten (gelukkig nog vrij kalm in die jaren wat het vervoer betreft). Bij de slager aangekomen bleek er een bordje met GESLOTEN te hangen !  :-\\ De weg terug duurde net wat langer dan voorzien, want de hele familie stond me in grote paniek op te wachten aan de hoek van de straat. Vader vertelt er vandaag nog steeds over aan mijn eigen kinderen.  :D

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2004, 19:24:23 »
Haha, echt grappig die verhalen. Kan het me helemaal voorstellen, van die schattige kleine kindjes die dat soort dingen meemaken ;D.

Mijn vroegste herinnering: In de Leeuwenkuil (maar dat heet dan Leeënkoele of zoiets)  ???
wat?? ???

Ik meende heel lang dat mijn vroegste herinnering was dat ik door de keukendeur naar mijn broer keek die een heel grote sneeuwpop aan het maken was... terwijl ik pas 1 of 2 was, maar daar zijn wel foto's van (schattig piepklein meisje ingepakt in een heel dik winterpakje ;D), dus ik denk eik dat mn geheugen me daar toch echt over bedriegt ::).

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2004, 20:15:46 »

Je hebt het hier over gisteren of niet?  ;D

Nee, tuurlijk niet. Eergisteren. Jeetje, hoe kom je op het idee dat het gisteren was ::ohno::

Offline molice

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2004, 22:17:55 »
De mijnes is dat we (mn broertje en ik) vroeger altijd probeerden een gat door de muur van onze slaapkamer te boren om zo bij onze buurjongen uit te komen. Dat deden we met oude mixerstaven... :-\\ ::rofl::

kleine LC
Ik vertaal: kleine kleine engerd :-\\

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2004, 22:44:46 »
Neem niet alles zo serieus Molice ;D :P

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-03-2004, 22:56:56 »
Ik zou niet weten wanneer, maar wij gingen altijd naar Schorrel op vakantie toen ik nog een kleine LC was. Wat ik kan herinneren is dat daar een HELE GROTE(Voor mijn gevoel) Zandheuvel was maar we altijd van af gingen rennen. Ook ken ik het deuntje van het liedje dat op de camping werd gezongen nog helemaal uit mijn hoofd. Blijft leuk.

1. Schoorl
2. KLIMDUIN!!! Die is ::ok::

Mijn eerste herinnering lijkt op deze:
Mijn allervroegste herinnering is dat mijn moeder mij voor het eerst naar de kleuterschool bracht en dat ik me voornam om goed en hard te gaan huilen zodat ze me weer terug naar huis zou nemen. ::trots::
Bikkelharde moeder want ze trapte er niet in. :-\\

Ik bij m'n moeder in d'r armen met m'n armpjes om haar nek, terwijl de juffrouw van de kleuterklas aan m'n benen trekt om me los te krijgen van m'n moeder. En het is nog gelukt ook  >:( .

Offline pekingfan

• Forumlid
  • ervaring is niet meer dan de som van al je fouten
« Reactie #13 Gepost op: 6-03-2004, 23:30:59 »

Ik wil je wel vertellen dat het een HELE GROTE heuvel is hoor, vooral als je er steeds op moet klimmen met kindertjes. En het rare is, hij lijkt wel steeds hoger te worden naarmate je ouder wordt ::rofl::

Mijn vroegste herinnering is dat ik met mijn tweelingbroer aan het knikkeren ben op een loper met streepjes aan de zijkant in een voor mijn gevoel heeeeele lange gang. Achteraf vertelde mijn moeder dat de gang precies 3,25 lang was en heel smal? Dit moet geweest zijn voordat we 3 jaar werden, want toen woonden we al ergens anders ::zwaai::
we worden steeds beter op de computer

Offline LC

• Forumlid
  • Loveble Child
« Reactie #14 Gepost op: 6-03-2004, 23:35:53 »
Haha Pekingfan, Ik heb hem nooit meer gezien dus....

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2004, 10:31:01 »
mijn vroegste herinnering is dat ik altijd bij mijn opa het gras ging maaien
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2004, 21:10:06 »
Het vroegste wat ik me kan herrineren. Ik was 3 en liep in de huiskamer, allemaal slingers want ik was jarig, nu zo'n 16 jaar geleden dus.

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2004, 21:25:18 »
Ik kan me nog herinneringen dat ik toen ik 2 a 3 jaar oud was, altijd alleen op mn kamer sliep. En toen zag ik vaak een dinosaurus op de muren en dan kon ik niet slapen.. --> nachtmerries.. :( Maar toen ging ik in 't vervolg bij mn broer op de kamer slapen en daar was ik blij meej! ::ok::
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline pekingfan

• Forumlid
  • ervaring is niet meer dan de som van al je fouten
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2004, 23:09:29 »
Haha Pekingfan, Ik heb hem nooit meer gezien dus....

Moet je het toch nog maar eens proberen! En  ::jaja::laat me weten hoe hoog je hem vond ::zwaai::
we worden steeds beter op de computer

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2004, 10:28:42 »
Ik kan me mijn 2e verjaardag nog herinneren, dat ik beneden kwam en er overal slingers hingen en dat ik een groot roze opblaasbeest kreeg (een pink panther ofzo, maar ik heb het ding nooit meer terug gezien)
we're back :(