Auteur Topic: Wie filmt de koppels, en hoe ?  (gelezen 7157 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Gepost op: 29-03-2004, 11:58:13 »
Steeds lees ik op het forum het gevaar van het alleen liften. Vooral Lotte en Sanne lopen veel gevaar volgens onze mede-forumnisten. Ook het zoeken naar een geschikte slaapplaats heeft zo zijn risico's (ja toch Rani !)

Maar bij rees tijdens de derde aflevering hoe toch P.E.wordt gefilmt. De ene keer gaat "waarschijnlijk" de camera-man mee met de lift/overnachting, andere keer volgt de cameraman hun lift, met een shot van de rijdende wagen.

Wie kan mij meer vertellen hoe P.E. wordt gefilmd? Loopt er constant een cameraman (+ geluidsman ?) met de koppels mee (vor de veiligheid), dus moeten ze een lift vinden voor drie persoen, of maakt P.E. gebruik van vliegende cameraploegen en gaan ze door middel van hun GPS-systeem "op zoek" naar de koppels.

Alvast bedankt voor de reacties

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2004, 12:05:46 »
Dat vroeg ik mij ook al af. Bij 'the trip' hadden ze zelf een camera'tje mee maar dat is hierbij niet het geval. Op zich ook wel weer jammer, je bent nooit 'alleen' en krijg je misschien wel alleen een slaapplaats omdat er een camera bij is (of juist niet natuurlijk ;))
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline liek.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2004, 12:07:08 »
Goede vraag ja, dat vraag ik me ook al een tijdje af. Want soms filmen ze ook binnenin de auto, maar hoe gaat dat dan?

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2004, 12:57:42 »
Ik denk dat er per koppel een volgauto is met 2 of 3 mannen (of vrouwen natuurlijk) en dat er één met de liften mee rijdt.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2004, 13:17:45 »
Per koppel gaat er steeds een team van 2 cameramannen mee. En niks volgauto. Deze mensen zitten steeds in dezelfde auto. Desnoods boven op elkaar.
Deze wetenschap komt uit vrij betrouwbare bron :-X ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2004, 13:22:24 »
Dus een lift is voor 3 zitplaatsen. Wordt de opgave nog moeilijker !

Gezien de reacties wordt het niet tijd voor : "The Making of P.E." ? Ik denk dat je dan nog meer waardering voor de kandidaten krijg.


Offline polletje

  • Forumlid
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2004, 13:39:27 »
De cameraploeg gaat 's avond weg. Dat blijkt uit het feit dat de handtastelijkheden richting Rani bij de dronken rus niet gefilmd zijn (het gebeurde 's nachts).

Ik vermoed dat de cameraploeg een auto/camper heeft. Als de lifters niet op tijd bij de eindbestemming zijn worden ze opgehaald. Elk koppel moet dan wel een auto hebben, anders duurt het veel te lang.

Een andere mogelijkheid is dat er een paar busjes zijn, die de koppels die bij elkaar in de buurt zitten ophalen.

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2004, 14:27:53 »
Citaat

Humo: Bleef de cameraman dag en nacht bij 'zijn' duo?
Poppe: De afspraak was dat de cameraman altijd meereed. In streken waar vervoer echt heel schaars was, hebben we de regels wat versoepeld: wie daar al een uur stond te liften, mocht een lift aanvaarden in een vervoersmiddel waar de cameraman niet meer inpaste.
Humo: Maar soms zitten de duo's bij elkaar op schoot, of krampachtig gewrongen tussen de passagiers op de achterbank.
Poppe: Precies omdat de cameraman er ook nog bij moest (lacht)

Humo: Moest hij ook slapen bij de mensen waar zijn duo onderdak kreeg?
Poppe: Het uitgangspunt was dat de kandidaten zoveel mogelijk het gevoel moesten hebben dat ze er alleen voor stonden. De cameraman at niet met hen, hij sliep niet bij hen: afstandelijk blijven was de boodschap.

Humo: Zijn de cameramannen nooit tussenbeide moeten komen omdat de situatie te gevaarlijk werd?
Poppe: Nee, het is een avontuur, hè. De deelnemers beseften dat er een zeker gevaar mee gemoeid is. We willen hen zeker niet over beschermen.
Humo: Ook niet de twee Nederlandse zusjes?
Poppe: Natuurlijk heeft hun cameraman een zekere verantwoordelijkheid. Ze waren banger dan de andere, en in de loop van de race vragen ze zich ook af of liften in die streken wel iets voor twee meisjes is.

dit komt uit de humo, staat ook op de site bij media ::trots::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #8 Gepost op: 31-03-2004, 15:27:42 »
Een andere mogelijkheid is dat er een paar busjes zijn, die de koppels die bij elkaar in de buurt zitten ophalen.

Volgens mij is dit inderdaad het geval. Als de race al om drie uur 's middags wordt stopgezet en ze kijken dan hoe ver de teams van het eindpunt verwijderd zijn, worden ze volgens mij opgehaald met een busje om 's avonds bij de eliminatie te zijn.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline polletje

  • Forumlid
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2004, 22:36:57 »
He he, weten we eindelijk hoe het zit. Terwijl het gewoon in Humo en op deze site heeft gestaan!

Overigens herinner ik me ook shots dat een koppel tijdens een lift gefilmd wordt vanuit een andere auto. Dat is dan zeker wanneer er geen cameraman meer bij paste.

Offline macphisto

  • Forumlid
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2004, 16:36:27 »
Per koppel gaat er steeds een team van 2 cameramannen mee. En niks volgauto. Deze mensen zitten steeds in dezelfde auto. Desnoods boven op elkaar.
Deze wetenschap komt uit vrij betrouwbare bron :-X ;)

Ze hebben volgens mij wel een volgauto, want 's avonds moeten die cameramensen toch ook naar hun hotel? Bovendien zie je ook af en toe shots die vanuit een andere auto gemaakt zijn dan waar de lifters inzitten.

Mij viel het op dat ik wel erg vaak vrij nieuwe witte bestelbusjes in de buurt van de kandidaten zag. Misschien zijn dat de busjes van de cameraploeg?

Ik vind het wel jammer dat net wordt gedaan of de cameramensen er niet zijn. Dat gebeurt bij andere programma's ook, maar daar staan de cameramensen ook echt langs de zijlijn. Hier nemen ze actief deel door ook met de lift met te doen. Natuurlijk moet hun rol beperkt zijn, het gaat om de kandidaten, maar ik vind het een beetje jammer dat er soms wordt gezegd "dan stap je met z'n tweeen in de auto", terwijl er toch duidelijk drie (of zelfs vier?) mensen ingestap zijn... Of: "dan sta je daar moederziel alleen te liften"... Ja, met een cameraman ernaast.

(verder een geweldig programma hoor, maar daar stoor ik me een beetje aan)

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2004, 14:46:47 »


Ze hebben volgens mij wel een volgauto, want 's avonds moeten die cameramensen toch ook naar hun hotel? Bovendien zie je ook af en toe shots die vanuit een andere auto gemaakt zijn dan waar de lifters inzitten.

Mij viel het op dat ik wel erg vaak vrij nieuwe witte bestelbusjes in de buurt van de kandidaten zag. Misschien zijn dat de busjes van de cameraploeg?

Ik vind het wel jammer dat net wordt gedaan of de cameramensen er niet zijn. Dat gebeurt bij andere programma's ook, maar daar staan de cameramensen ook echt langs de zijlijn. Hier nemen ze actief deel door ook met de lift met te doen. Natuurlijk moet hun rol beperkt zijn, het gaat om de kandidaten, maar ik vind het een beetje jammer dat er soms wordt gezegd "dan stap je met z'n tweeen in de auto", terwijl er toch duidelijk drie (of zelfs vier?) mensen ingestap zijn... Of: "dan sta je daar moederziel alleen te liften"... Ja, met een cameraman ernaast.

(verder een geweldig programma hoor, maar daar stoor ik me een beetje aan)

Helemaal mee eens, denk dat het nog reeeler wordt als de mensen zelf een video-cam mee nemen. De ruimte en de ballast die dat inneemt, kan worden gecompenseerd door de "reserve kleding" per auto van het ene check-punt naar het andere te brengen. De kwalitiet is dan wel minder, maar dat heeft juist een positief effect.

Ook voor de "eerlijkheid" hoe je het niet te laten: we hebben gezien dat er via een laptop de positief beschikbaar zijn, dus zie je ook heel makkelijk of iemand met 5 km per uur (lopend) of met 100 km per uur verplaats na 20:00 uur.

Het enige is dat mensen geld, telefoons, creditcards, etc in hun rugzakken kunnen verstoppen, maar ik ga ervan uit dat mensen dat niet doen.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie filmt de koppels, en hoe ?
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2004, 19:47:58 »
Het enige is dat mensen geld, telefoons, creditcards, etc in hun rugzakken kunnen verstoppen, maar ik ga ervan uit dat mensen dat niet doen.


Het lijkt me dat die rugzakken voor aanvang van de hele trip gescreend worden...


zie ook artikel: Arthur en Robert.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2004, 17:38:54 door Grace »
That's all