Auteur Topic: Fort Boeier  (gelezen 50389 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Fort Boeier
« Gepost op: 29-03-2004, 20:29:14 »
Ik verveel me, tijd voor iets nieuws  :P

Op een verlaten eiland een eind van de Franse kust vandaan staat een verlaten fort. Lang, lang geleden zo vertelt de legende werd het fort aangevallen door de Spaanse vloot onder leiding van Alfa, de latere stadhouder van de Lage Landen. De Fransen in het fort werden volledig verrasd door de komst van de Spanjaarden, aangezien de verhoudingen tussen de Spanjaarden en de Fransen toentertijd op goede voet stonden. De Franse bezetting werd omver geworpen door de Spanjaarden. Na de overwinning zochten de mannen van Alfa door de vele kamers van het fort op zoek naar de schat die in het fort verborgen moest liggen. Dagen- en dagenlang zochten ze door alle kamers. Totdat ze uiteindelijk de geheime doorgang vonden tot de diepste kelder van het fort. Eindelijk kon Alfa de schat in zijn armen sluiten, totdat de oude tovenaar Fouras verschenen met zijn 2 trouwe dienaren Boris en Maud de twee Siberische tijgers. Alle Spanjaarden werden vermoord door de 2 tijgers, op Alfa na. Fouras nam Alfa mee naar boven naar zijn torenhoge zolderkamer en gaf Alfa een raadsel mee en zei: 'Zodra je het antwoord weet, zoek me op en ik zal je persoonlijk begeleiden naar de schat' Voor jaren en jaren dacht Alfa over het raadsel na, maar hij kwam nooit achter het antwoord. De verrassingsaanval van de Spanjaarden op het fort zijn nooit bekend gemaakt, maar diep, diep verborgen in de kelder van het fort ligt een schat verborgen. Het is 'De Legende van Fort Boeier'

Wat is Fort Boeier?
Fort Boeier is een internetspelletje dat door 10 kandidaten wordt gespeeld waarin de kandidaten op zoek moeten naar Gouden Sleutels die leiden tot de schat van Fort Boeier. Opgeven kan alleen via pm en je mag aan niemand vertellen dat je je opgeeft!!!!!!

Hoe werkt het?
Elke week krijgen de 10 kandidaten een opdracht, wie de opdracht als eerste vervult krijgt een gouden sleutel. Alle kandidaten die de opdracht niet vervullen worden opgesloten in één van de kelders van Fort Boeier. 

En dan, dan zit je vast?
Inderdaad dan zit je vast. Maar elke week krijgt een willekeurige kandidaat een vrijstelling van de opdracht. Hij of zij wordt naar de torenkamer van Fouras de oude tovenaar gestuurd. Daar krijgt hij 2 raadsels. Bij elk goed geraden raadsel wordt er een zilveren sleutel gegeven, waarmee kandidaten bevrijdt kunnen worden. Als allebei de raadsels goed worden geraden krijgt de kandidaat ook een Gouden Sleutel.

Wanneer begint dat dan?
Binnenkort, iig na CMC 4

Naja, ik snap er nog steeds geen snars van...Dat maakt niks uit, dit topic blijft open voor vragen. Maar aub geen opmerkingen van 'Oe, leuk ik ga meedoen'  ;)





Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Fort Boeier
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2004, 21:27:43 »
leuk chriz!  ::ok:: als we jou toch niet hadden..  ;) ;)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2004, 10:10:10 »
Het gaat hard, wees er snel bij of de 10 plekken zijn vervuld!

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fort Boeier
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2004, 12:07:45 »
Chriz, je mag aan niemand vertellen of je meedoet, maar als je meedoet, krijg je dan later wel te horen wie er allemaal meedoen, of blijft dat een geheim?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2004, 12:09:03 »
Wie weet  ;)


Er is nog maar 1 plaatsje vrij!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fort Boeier
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2004, 18:09:55 »
Alweer een nieuw idee van Chriz, soms denk ik echt dat er 500 Chrizzen op 1 account zitten. ::)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2004, 10:59:12 »
Zit hier een heel bedrijf achter het account.  ;)


Er is nog plaats voor 1 iemand!!!! Dus wees snel of je bent te laat!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Fort Boeier
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2004, 11:00:26 »
Gaat niet echt hard met dat plekkie he? >:D
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fort Boeier
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2004, 19:16:40 »
Zit hier een heel bedrijf achter het account.  ;)

Toch geen eenmansbedrijf? ???

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fort Boeier
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2004, 20:17:18 »

Toch geen eenmansbedrijf? ???

Het kan ook een VOF zijn, of een NV, of een BV  :) Als het een NV is, kunnen we aandelen kopen  ::ok::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #10 Gepost op: 2-04-2004, 10:03:55 »
De aanmelding is gesloten. Tot ziens allemaal, tot binnenkort in het fort 'Boeier'.  ::zwaai::

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fort Boeier
« Reactie #11 Gepost op: 2-04-2004, 15:01:47 »
zo dat is snel gegaan  ::ok:: leuk chriz!

creative chriz  ::jaja::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fort Boeier
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2004, 18:47:55 »
Wanneer weten we wie meedoet?

Offline Femke#18

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fort Boeier
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2004, 10:50:36 »
komt dit ook op tv en wanneer komt het dan?

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fort Boeier
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2004, 11:15:45 »
Dat het niet op t.v. komt weet ik zeker en het komt na CMC IV,dus ik denk volgende maand of zo.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2004, 15:48:01 »
De voorbereidingen zijn getroffen. 7 mei gaan we van start. Fort Boeier zal niet op tv verschijnen.  ::rofl:: Het orgineel Fort Boyard kwam vroeger op tv. Kandidaten keep nog even your mouth shut.

Fort Boeier is een spel/verhaal waarin iedereen een rol speelt. Binnenkort zal er in de proloog een schets gemaakt worden van de kandidaten + zullen ze de eerste opdracht krijgen + zullen ze hun eigen dossier opgestuurd krijgen.

Like Fouras would say: Welkom in het fort, Het Fort Boeier!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2004, 13:59:30 »
Op de Noordzee vaart een prachtig schip.....

'Welkom allemaal bij een nieuw avontuur. De komende 10 weken zullen 10 kandidaten zich storten in de mysterieuze wereld van het fort 'Boeier'. Momenteel zijn wij onderweg naar het fort waar het allemaal gaat gebeuren. Mijn naam is Chriz en ik zal jullie de komende tijd op de hoogte houden van de gebeurtenissen in het fort, het fort Boeier waar de oude tovenaar Fouras met de scepter zwaait. In deze dikke envelop zitten de opdrachten die de kandidaten moeten uitvoeren. Fouras heeft ze me persoonlijk overhandigt. 10 kandidaten zullen proberen tot het uiterste te gaan om de schat uit de diepste kelder van het fort te veroveren. Ik stel aan u voor:

Daar voor aan het schip, die vrouw die Kate Winslett in de Titanic nadoet, dat is Miranda Tijgerbrood-Welpenmeel, codenaam Tijgertje: Tijgertje is een vrouw van 45 jaar die een kleine 1-sterrencamping runde in Frankrijk. Aangezien er geen kip langskwam op de camping, gooide ze de camping dicht voor een half jaar en besloot ze het avontuur te kiezen in Fort Boeier. Met het geld hoopt ze samen met haar man Tiko Tijgerbrood een villa te kopen op de bahama's

Hier vlak naast me zitAnneke Uiterwaard-Waardenberg, codenaam Annuh: Annuh is de dochter van de filty rich zakenman Gerard Waardenberg, getrouwd met Daan Waardenberg. Annuh is in het dagelijkse leven vooral moeder van 3 kinderen: Tommy, Ini en Pientje. Met haar 35 jaar staat ze volop in het leven. Het geld wil ze geven aan een goed doel, de golfclub Gakgak te Wassenaar.

Naast Anneke zit Mark van Basten, codenaam LC: LC is het achterneefje van dé Marco van Basten. Mark van Basten is een jonge student die het geld in de schat goed kan gebruiken voor zijn studie, daarnaast hoopt hij geld over te houden om een kitesurf-school op te zetten. LC heeft naast zijn drukke studie en zijn hobby kitesurfen ook nog tijd voor zijn vrienden Lita Chivu, het achternichtje van dé Christian Chivu. Van haar intiatelen heeft hij zijn codenaam gemaakt.

Helemaal bovenin in het kraainnest zit Greesje Bol, codenaam Grace: Grace is van beroep actrice en was onder andere te zien in soaps als Mobro, waarin ze de rol speelde van Etje Bora. Na haar glansrol in de Mobrosoap werd ze wereldberoemd met de kaskraker: Jan-Peter Potter en de boze Zalmtovenaar. Grace is getrouwd met de evenzeer bekende acteur Ben Lafbek (bekend van oa de rol van dr.Giorgio in de soap Mobro). Met het geld wil ze proberen haar eigen film te regisseren.

Die vrouw die daar de kaart bestuderrt is Wilma Fix, codenaam Idefix: Idefix is een groot fan van de Asterix-stripreeks, vanwege haar lengte (1 meter 10) past haar codenaam Idefix geweldig goed bij haar. Haar neef Horloge die werkt in Fort Boeier heeft Idefix persoonlijk opgedragen om mee te doen aan 'Fort Boeier'. Met het geld willen Horloge en Idefix dan ook het Fort Boeier helemaal opknappen en veiligheidsmensen aan te schaffen die het fort moeten beschermen tegen het kasteel.

Aan het roer staat Hans Ruska, codenaam Hagar: Hagar is al jaren lang lid van de Hell Angels. Een vrouw heeft hij niet, maar kinderen genoeg. Hagar maakt vaak lange tochten op zijn motor en geeft er al zijn geld aan uit. Helaas beginnen de moeders van zijn kinderen te zeuren om alimentatie, de reden voor Hagar om mee te doen aan Fort Boeier.

En wie is daar het dek aan het schrobben? Dat is É Isa da Marina, codenaam EIDM: Een temperamentvolle jonge Spaanse vrouw, afstammeling van niemand minder dan Alfa, de aartsvijand van de tovenaar Fouras. EIDM hoopt eindelijk het deel waar haar overoverover(etc.)grootvader recht op had op te halen uit de kelders van het fort. Door haar opvliegend temperament is haar man Emmanuel blij dat ze even het huis uit is. Met het geld wil EIDM proberen een standbeeld van Alfa te maken.

In een hoekje verscholen zit een vrouw tevreden een sigaartje te roken. Het is Pia Huisman, codenaam Maapie: Bloemetjesjurk, kaplaarzen en een grote sigaar. Nee, het is Ma Flodder niet, maar Ma Pia kortweg Maapie. Nu haar zonen Gonny en Koos in de bak zitten, moet Maapie zelf de financien regelen in huize Huisman. Ze nam een gok en besloot mee te doen aan Fort Boeier. Haar dochter Koos zorgt voor de andere twee kinderen Sproet en Benkie.

De wind is gaan opzetten en de zeilen zijn gestreken door Kolko Prins, codenaam Kolko: Kolko is de oprichter van het welbekende cornflakesmerk 'Kolko'. Na de opmars van de 'Kolko Crunshys' ging het bergafwaarst met de winstopbrengsten van het merk. Kolko was het zakenleven beu en zocht een echte uitdaging.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2004, 14:00:06 »
Dat zijn onze 9 kandidaten, 9 kandidaten? Inderdaad 9 kandidaten. Fouras zelf heeft me persoonlijk meegedeelt dat er maar 9 kandidaten meemochten op dit schip. Wie en waar de 10de kandidaat is? Ik heb geen idee. Het fort is nog niet eens bereikt en het spel is al begonnen.'

Het schip legt aan bij het Fort Boeier. Eén voor één stappen de kandidaten uit en als laatste stapt ook Chriz uit het schip. Chriz: 'Zo, daar zijn we dan. Laten we zien wat er gebeurt.'

Langzaam en krakend wordt er langszaam een loopbrug naar beneden gehaald. Iedereen kijkt gespannen naar de grote deur die verscholen is achter de loopbrug. Dan komt er opeens beweging in de deur. Twee dwergen openen de deur en in de deuropening staat de oude, grijze tovenaar Fouras. In een kalm tempo loopt hij over de loopbrug naar de kandidaten toe. Fouras knikt naar Chriz: 'Welkom in mijn fort, het Fort Boeier. Volg mij alsjeblief.' 

Wederom loopt Fouras in een kalm tempo het fort binnen. De kandidaten kijken hun ogen uit, het fort is adembenemend mooi. In het midden van een fort, op een groot plein houdt Fouras stil. Chriz en de kandidaten kijken benieuwd naar wat Fouras gaat doen. Fouras: '1.....2........3.......4.......5......6........7........8......9........9 kandidaten. Wie ontbreekt? De eerste opdracht luidt: 'Vindt de 10de kandidaat'. Na het uitspreken van deze woorden vertrekt de tovenaar.

Chriz: 'Goed, kandidaten. Jullie hebben de eerste opdracht dus gehoord, vindt de 10de kandidaat. Dat is jullie eerste kans om sleutels te verdienen. Degene die als eerste de 10de kandidaat vindt, krijgt 5 Gouden Sleutels, de tweede kandidaat krijgt 3 Gouden Sleutels, de derde kandidaat krijgt 1 Gouden Sleutel, wordt de 10de kandidaat niet gevonden, dan krijgt de 10de kandidaat zelf 5 Gouden Sleutels. Als iedereen de 10de kandidaat weet te vinden, dan wordt de 10de kandidaat opgesloten in één van de kamers van het fort en wordt daardoor uitgesloten voor een volgende opdracht. Alleen door middel van een gouden sleutel kan de 10de kandidaat bevrijdt worden. De 2 dwergen heten Horloge en Seppe, ze zijn de assistenten van de tovenaar Fouras en kennen het fort als hun broekzak. Zij zullen ons wegwijs maken in het kasteel. Zijn jullie er klaar voor? Dan gaat de tijd nu in.....'

Het spel is begonnen, wie zal de 10de kandidaat vinden en wie is de 10de kandidaat eigenlijk. Je ziet het in de 1ste aflevering van Fort Boeier!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Fort Boeier
« Reactie #18 Gepost op: 15-04-2004, 14:53:33 »
Introductie 'Fort Boeier':

Het fort Boeier:



Het binnenplein met daarom heen de ringen met kamers:



De oude tovenaar Fouras, de bewoner en eigenaar van het fort:



Horloge en Seppe, de 2 trouwe assistenten van Fouras, die het team door het fort zal begeleiden:

Boelie, Boelie zorgt er persoonlijk voor dat kandidaten worden opgesloten in de kamers van het fort. Daarbij slaat hij op de gang, voor verrassende wendingen.

Mapellie, de mysterieuze jonge vrouw die de macht heeft over de 2 tijgers Boris en Maud.

Boris en Maud, de 2 tijgers die de schat van het fort bewaken. Hier zie je Boris:



De schat van Fort Boeier:






« Laatst bewerkt op: 15-04-2004, 14:57:38 door Chriz »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fort Boeier
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2004, 15:06:24 »
Ha ha leuk gedaan chriz ::ok:: , misschien kan er iemand een poll toevoegen, waarin wij moeten raden wie de 10e kandidaat s ??? ;D :D ;)