Auteur Topic: Prince is de mol - deel 4  (gelezen 16503 keer)

Offline WCEend

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Prince is de mol - deel 4
« Reactie #20 Gepost op: 15-03-2002, 12:21:09 »
Als leerlingen het te weten komen, ishet niet zo moeilijk om de ouders hiervan op de hoogte te stellen ;).

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 15-03-2002, 12:29:21 »
Ik denk dat we niet meer zoveel aandacht moeten besteden aan die 'via via heb ik gehoord....' verhalen en in deze topic echt weer moeten gaan discussieren waarom Prince wel of niet de mol zou zijn. En dan niet gebaseerd op de roddel dat hij eerder thuis was dan de opnames van WIDM duurden. We kunnen namelijk onmogelijk weten of dat waar is en kunnen ons beter richten op de afleveringen.  ;)

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 15-03-2002, 13:13:50 »
Lijkt me een goed idee Han. Is Prince de mol ja of nee...

Ik weet niet of dit al eerder is besproken maar wat ik opvallend vind aan Prince zijn "sportieve gedrag" is dat hij telkens veel te hard van stapel loopt.
Allereerst bij het kanoen. Hij gaat er als een dolle vandoor waardoor hij na een halve minuut helemaal leeg is en nauwelijks meer vooruit komt. In het eerste gedeelte legt hij natuurlijk wel de nodige meters af, maar als hij zijn krachten zou verdelen zou hij wellicht verder komen.
Datzelfde geldt volgens mij ook bij het fietsen. Hij blaast zichzelf op in het begin waardoor hij ook al vrij snel moet wisselen. (wat weer een minuut kost.....)
Als hij de mol is, lijkt me dit geen verkeerde tactiek. Het oogt allemaal bijzonder fanatiek, maar ondertussen.......

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 15-03-2002, 13:37:15 »

Citaat

Als hij de mol is, lijkt me dit geen verkeerde tactiek. Het oogt allemaal bijzonder fanatiek, maar ondertussen.......

Precies dit lijkt me 'n goede tactiek. Bij andere series zagen we vaak dat de mol 'n tactiek had waarbij hij wat onhandig leek (Nico), maar om 't nu zo aan te pakken dat vind ik wel slim bedacht.

En dat is bij Prince idd 't geval. Hij lijkt enorm fanatiek en er helemaal voor te gaan, maar ondertussen lopen de meeste opdrachten verkeerd af. 't lijkt of Prince zich voor 200% inzet, maar 't brengt meestal niks op. Dit is ook een van de redenen waarom ik Prince nu wel als mol zie en waarom de andere kandidaten hem niet als mol verdenken. 't lijkt immers zo dat hij er alles voor doet om de opdracht te doen slagen...... ;)

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2002, 19:52:08 »
Mensen als je aan een spel gaat meedoen wat 3 weken kan duren en je gaat er volledig voor, dan neem je 3 weken verlof op minimaal.  Ik zou dan zeker niet als ik eerder thuiskom meteen aan de slag gaan, ik heb tenslotte nog verlof.

Verder ken ik persoonlijk een deelneemr van Mol Be2 en van hem wisten we vooraf niet dat hij kandidaat was. Ik denk zelfs dat ze daarover moeten zwijgen, zou me niets verbazen dat er zoiets in het contract zou staan.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2002, 19:54:08 »
Verder is Prince voor mij de Mol maar ik kijk toch niet enkel naar prince, maar die gast doet gewoon zo fanatiek, maar haalt dan toch niets. De geldwagenopdracht was voor mij een eerste grote aanwijzing, hij zit op een terras ( nou niet echt de meest aangewezen plek voor een fanatiekeling die de pot wil spekken)

Verder vind ik zijn aandacht voor de telefoons wel intressant en denk ik dat hij ook wat verpest bij de paintball opdracht

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2002, 20:03:50 »
mollemans, vind je het bij de geldwagenopdracht niet veel opvallender dat Prince NET even iets te laat is om het geld op te halen?
Verder is hij inderdaad verdacht vaak degene met de telefoon bij opdrachten, is er niet toevallig iemand die dit nagekeken heeft?
Prince is trouwens niet "mijn" mol, maar na Jantien is hij toch wel derde op mijn lijstje. Aangezien ik er vorig jaar gigantisch naast zat  :'(, let ik dit jaar op iedereen.

mollig

Offline bibian

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2002, 15:53:19 »
Meestal lees ik alleen,maar nu wil ik ook wel even mijn zegje doen en vertellen waarom ik denk dat Prince de mol is. Alhoewel Jantien nipt volgt want ik vind dat zij ook nog steeds verdachte dingen doet.

Maar goed, Prince dus. Er zijn eigenlijk drie dingen die mij vooral zijn opgevallen.
1. In zijn 1ste dagboekverslag schrijft de mol dat hij bij het abseilen uiteindelijk ook is gegaan, want iedereen ging. Alleen als je als laatste gaat kan je dit zeggen en Prince ging als laatste.
2. In afl.5 zegt Prince dat iemand(ik weet niet meer wie) zeer tactisch bezig is geweest. In het dagboek van de mol van afl.5 zegt de mol dat hij weer tactisch bezig is geweest. Alleen hij gebruikt dat woord.
3. Bij het paintballen gaf Angela Prince een klapje op zijn wang. Ik denk dat ze op die manier aan hem (de mol) wilde duidelijk maken dat hij getipt stond als winnaar van het spel en dus kon kijken of hij de boel kon laten mislukken. Had ze dat niet gedaan dan had de meerderheid hem niet getipt als winnaar van het spel.

Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes, Vivian

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2002, 16:28:18 »
Prince kan demol bestwel zijn, maar volgens mij niet speciaal vanwege deze drie redenen. De dagboeken worden zwaar ge-edit door de redactie en als Angela Prince wilde vertellen, dat hij het meest getipt was had ze dat ook gewoon kunnen zeggen....(waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.)

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

aggie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2002, 16:56:38 »
Wat zou het toch mooi zijn als we de mol betrappen op daden, en niet op schema's ;)
Prince is alleen mijn mol nav alle debatten hier.
Maar ik heb hem nog niets speciaals zien doen als mol.
Jammer voor al die niet zo fanatieke mol-liefhebbers (alleen actief voor de TV-buis), als dit de waarheid blijkt te zijn ;)

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2002, 17:19:54 »
op: 03/16/02 om 16:56:38, schreef aggie:
Citaat
Wat zou het toch mooi zijn als we de mol betrappen op daden, en niet op schema's
Prince is alleen mijn mol nav alle debatten hier.
Maar ik heb hem nog niets speciaals zien doen als mol.

Juist omdat ik hem nog niets speciaals heb zien doen, is Prince voor mij niet de mol. Maar ja, ik ben bang dat de mol bijna niet te betrappen is op grond van de uitzendingen. Zou Prince dan misschien toch de mol zijn...  ???

mollig

Offline Hugo

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2002, 17:52:21 »

Citaat

op: 03/16/02 om 16:56:38, schreef aggie:

Juist omdat ik hem nog niets speciaals heb zien doen, is Prince voor mij niet de mol. Maar ja, ik ben bang dat de mol bijna niet te betrappen is op grond van de uitzendingen. Zou Prince dan misschien toch de mol zijn...  ???

Juist omdat Prince niets heeft gedaan in afl.6 is hij juist steeds meer de mol voor mij (even los van de muzitips en het afvalschema).

Prince doet geen donder tijdens de rondleiding, hij schrijft niets, overlegt niets, nee hij kijkt enkel een beetje dom om zich heen. Ook tijdens de overdracht richting Harry en George is hij niet echt actief en laat hij de anderen (met name Karen) de verdenking op zich laden.
Ten tweede mist Prince de letter W tijdens de vliegopdracht.

Ook in de vorige afl. heeft hij soms van die hele kleine molactietjes. Bijvoorbeeld door zich af te laten schieten door Ellen tijdens het paintballen.

Bij de ontvoeringsopdracht geeft hij de gegevens van Kerstin wel erg slecht door.

Bij de driehoekopdracht is het contact tussen hem en Jantien erg slecht. Dit zou aan Prince kunnen liggen.

Al met al kleine dingen, dat geef ik toe, maar de opdrachten waaraan hij meedoet mislukken toch grotendeels. Verder is het zijn tactiek (volgens mij) om de anderen de "show te laten stelen" met allerlei molacties.

Kortom, Prince graaft zich steeds dieper in mijn brein als zijnde de mol.

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2002, 18:04:01 »
op: 03/16/02 om 17:52:21, schreef aggie:
Citaat
Prince doet geen donder tijdens de rondleiding, hij schrijft niets, overlegt niets, nee hij kijkt enkel een beetje dom om zich heen. Ook tijdens de overdracht richting Harry en George is hij niet echt actief en laat hij de anderen (met name Karen) de verdenking op zich laden.

Prince kijkt "enkel een beetje dom om zich heen" omdat ze dat zo afgesproken hadden in de groep die met de gids meeging.
Karen en Jantien schrijven
Ellen probeert de details te onthouden
John en Prince kijken goed om zich heen

Prince hield zich gewoon aan de afspraak, en het lijkt me logisch dat degenen die de aantekeningen hebben gemaakt ook degenen zijn die George en Harry informeren.

mollig

aggie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2002, 18:09:54 »
el topo, je citeert mij, maar dat zijn mijn woorden niet >:(
Prince keek inderdaad volgens aspraak met John goed rond.
En had zo een waardeloze rol in het geheel. :)

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2002, 18:12:21 »
Sorry aggie, je hebt gelijk, ik zal beter opletten in het vervolg!  :-[

mollig

Offline bibian

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2002, 18:28:12 »
Nog even terugkomend op wat ik had geschreven. Natuurlijk heb ik ook zo mijn ideeen wat betreft de mol, beseffende dat ik er helemaal naast kan zitten.
Vorig jaar was ik er van overtuigd dat Sigrid de mol was, laat ze nou de winnaar zijn!

Ik denk dat er best wat uit te halen valt,uit die dagboeken. En verder is het voor een groot deel ook gewoon gevoel bij mij hoor.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2002, 21:34:19 »
Het is al eens eerder gezegd, maar ik denk toch dat de schoolborden die al n paar keer terug gekomen zijn in de serie een verwijzing zijn naar Prince als mol, omdat hij leraar is. En als hij de mol is ook meteen 'het vreemde handje' bij Prince verklaard.  :)

Offline Maggio

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2002, 22:12:33 »
Zal "het vreemde handje" niet wat ver gezocht zijn??
Volgens mij is dat gewoon een print op zijn tshirt. En moet verder niks voorstellen.
Ik geloof wel dat Prince erg goed zijn best doet om maar niet te doen lijken dat hij de mol is. Erg goede tactiek.
Volgens mij kunnen de hints, als je maar lang genoeg er over nadenkt en een hele strategie om een persoon heen bouwt van het hoe en waarom, op iedereen van toepassing zijn.
De echte goede hints zullen maar heeeel schaars zijn, helaas komen we daar de allerlaatste aflevering pas achter. Dus nog even geduld hebben!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #38 Gepost op: 17-03-2002, 13:59:04 »

Citaat

Zal "het vreemde handje" niet wat ver gezocht zijn??
Volgens mij is dat gewoon een print op zijn tshirt. En moet verder niks voorstellen.

Dat was geen print, z'n shirt is gewoon blauw met wit. Ik geloof nog steeds in dat het handje wat uit  de zak (pot :P) haalt

Ik geloof wel dat Prince erg goed zijn best doet om maar niet te doen lijken dat hij de mol is. Erg goede tactiek.
Volgens mij kunnen de hints, als je maar lang genoeg er over nadenkt en een hele strategie om een persoon heen bouwt van het hoe en waarom, op iedereen van toepassing zijn.

Dat is waar, maar toch met meest op Prince. Daarom blijf ik bij hem als mol. :)

De echte goede hints zullen maar heeeel schaars zijn, helaas komen we daar de allerlaatste aflevering pas achter. Dus nog even geduld hebben!

Jepz... als de rijtjes-theorie niet waar is tenminste... ;)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #39 Gepost op: 17-03-2002, 20:35:54 »
Vandaag weet ik het zeker, Prince is de mol. Iemand riep hier al ergens (sorry geen zin om terug te zoeken) dat de muziek tijdens het abseilen van Prince het intromuziekje is bij Mission Impossible II. Vandaag de video eens gehuurd en inderdaad! Dit kan echt geen toeval zijn. Vooral omdat dit muziekje alleen bij Prince te horen is.

Alle hints wijzen gewoon naar Prince, de muzikale hints, het handje en molletje op de groepsfoto. En als je dan eens goed op gaat letten bij zijn acties:
Het Harry Potter boek, de telefoonlijn die uitvalt (denkers/doeners), Prince die geen contact krijgt met Jantien, Prince die zich af laat schieten door Ellen, Prince die alleen een A ziet en geen W, de informatie meerdere keren net even anders doorgeven. Allemaal heel subtiel maar wel doeltreffend.....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you