Auteur Topic: Welke rol speelt het geld??  (gelezen 6681 keer)

Offline Erik99

  • Forumlid
Welke rol speelt het geld??
« Gepost op: 2-04-2004, 22:53:31 »
Afvallers dragen hun geld over aan een van de andere deelnemers. Welke rol speelt het geld eigenlijk? Uiteindelijk blijft er 1 winnaar over, die krijgt dan toch al het geld, dus wat maakt het uit via welke "route" dit geld loopt?

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #1 Gepost op: 2-04-2004, 22:58:28 »
Ik neem aan dat er aan het eind twee mensen overblijven, waarvan alleen de winnaar uiteindelijk z'n eigen verzamelde geld mag houden. Dus als die alleen z'n eigen 2000 Euro heeft, dan heeft'ie alleen wat zakgeld voor de trip de Kilimanjaro op ;D
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline mereltje

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Vrouw
  • rust kan je redden
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #2 Gepost op: 2-04-2004, 23:17:58 »
alleen degene die de top haalt...verzilvert zijn geld....

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #3 Gepost op: 2-04-2004, 23:24:14 »
alleen degene die de top haalt...verzilvert zijn geld....

Yep, maar Arjan was ineens wel populair bij weetikzoffnietmeer...Hij had dus al het dubbele aan geld..Dus slijm je lekker in bij iemand die veel geld heeft en mocht diegene dan afvallen, krijg je misschien zijn/haar geld wel  >:D
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Oepiel

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2004, 13:20:00 »
Ik denk dat het geld bijna geen rol heeft gespeeld in  ieder geval van tevoren, want toen was er helemaal nog niet bekend dat er een geldprijs zou zijn ja of nee!

Wel leuk die centjes, als je het eenmaal hebt  ::tandpastasmiley::

 ::zwaai:: ::bravo::

Offline fireman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • waar rook is is vuur...
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2004, 16:11:54 »
Geld speelt bijna geen rol hier...het is mooi meegenomen dat je als je de winnaar bent iedereen het geld aan jou hebt gegeven, maar het is niet de insteek van het spel.
Trouwens wisten de kandidaten niet dat er geld gewonnen kon worden... :)

Offline Oepiel

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #6 Gepost op: 3-04-2004, 17:36:41 »
Tijdens de selecties in ieder geval nog niet nee, dus de rede van opgaaf aan het programma kan onmogelijk geld geweest zijn!

 ::zwaai::

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2004, 01:06:38 »
Tijdens de selecties in ieder geval nog niet nee, dus de rede van opgaaf aan het programma kan onmogelijk geld geweest zijn!

 ::zwaai::


* zuchttttt
Maar tijdens het spel is iedereen duidelijk bezig met winnen...En of het nu om geld gaat of om koffiebonen, bakstenen of wathever ... :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Robin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2004, 09:42:00 »
En de eer, iedereen wil toch winnen ???
In ieder geval is het wel heel erg logisch dat, als je je opgeeft voor zo'n spel en je mag mee naar Afrika, dat je dan ook zo ver mogelijk wil komen, geld of geen geld. Je wilt gewoon zo lang mogelijk in dat spel, in dat land blijven. En niet in je eentje terugvliegen :D
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline aahpa

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2004, 23:31:40 »
Wat Jetske al zei wisten de kandiaten het ook niet. Ik krijg ook niet de indruk dat men daar op uit is. Het is uiteindelijk maar een fooi wat men kan verdienen. Kunnen ze beter aan de bevolking aldaar geven. Het zal mij niet verbazen als de winnaar dat uiteindelijk ook zal doen na al die indrukken die men heeft opgedaan.

Offline Oepiel

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2004, 19:15:27 »
Daarbij moet je eens bedenken dat men daar 6 weken heeft gezeten en je er maar zo weinig van te zien krijgt. Als ze het strijdend over willen brengen pikken ze gewoon precies die beelden eruit, dus lijkt het alsof men alleen maar met winnen bezig is!!  ::jaja::

 ::zwaai::

Offline Erik99

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2004, 19:58:46 »
Ik wil graag even terug naar m'n oorspronkelijke vraag, want ik merk dat die door velen niet goed wordt begrepen:
Mijn vraag was niet zozeer wat de rol van het geld voor de deelnemers is, maar wat de rol van het geld voor het spel is , en dus voor mij als kijker. M.a.w. welk spanningsverhogend effect wordt beoogd met het geld? Deze site en de presentatrice vertellen daar niets over.

Compuart had als suggestie dat in de laatste ronde alleen de winnaar z'n geld mag houden, en dat de nr.2 z'n geld niet overdraagt aan de winnaar. Dat zou inderdaad een interessante spelregel zijn, maar wordt die ook zo door de programmamakers toegepast? Heb ik tijdens de uitzending misschien uitleg over de spelregels gemist?

Erik

Offline habari

  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2004, 20:22:54 »
 ::rofl:: Dat klopt idd, de eindstrijd gaat uiteindelijk tussen de laatste twee. Zij zijn dan dus inmiddels samen 20.000 euro waard. Eén van deze twee wint en kan zijn of haar eigen bedrag verzilveren, de verliezer gaat naar huis en mag zijn bedrag niet meer verzilveren of weggeven aan de winnaar. De winnaar kan dus uiteindelijk met minimaal 2.000 of maximaal 18.000 euro op de top staan.

Helder ...   ::ok::
Oost west mij best

Offline AL

  • Forumlid
Re: Welke rol speelt het geld??
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2004, 13:52:08 »
Ik denk dat nu(in het begin van de spel) het nog niet zo belangrijk is wie het geld krijgt. Maar in de loop van het spel en vooral als er dan nog maar 3 of 4 kandidaten over zijn en de persoonlijke warde dus oploopt dan zal het geld wel invoelt hebben, lijkt mij. We zullen zien!!! ::tandpastasmiley::