Auteur Topic: Nieuwe regel: niet samen liften  (gelezen 7381 keer)

Offline polletje

  • Forumlid
Nieuwe regel: niet samen liften
« Gepost op: 5-04-2004, 10:26:25 »
Het lijkt me goed om voor de nieuwe aflevering van PE een nieuwe regel in te stellen: koppels mogen niet samen liften. Het is de bedoeling dat je tegen elkaar speelt, niet hand in hand te finish overgaat (bij sportwedstrijden word je dan ook gediskwalificeerd).

Met elkaar in een bus gaan zitten heeft weinig meer met liften te maken.

Offline daborg

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #1 Gepost op: 5-04-2004, 10:41:28 »
Precies, en zo denken R En C, maar daar worden ze voor afgezeken, zeeeeeer triest.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #2 Gepost op: 5-04-2004, 12:18:43 »
Dat is de stomste regel die je kan invoeren.

Het maakt ook deel uit van het spel om goed bij je medekandidaten te staan, anders krijg je geen amuletten.

Of zullen we in Expeditie Robinson dan ook maar een nieuwe regel invoeren dat ze niet met elkaar mogen praten om vriendelijk over te komen?

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #3 Gepost op: 5-04-2004, 12:21:13 »
Ik geef je gelijk Robbie: het gaat tenslotte ook om de amuletten. Door op deze manier te werk te gaan win je het vertrouwen en de sympathie van je medekandidaten, waardoor je sneller een amulet krijgt bij het afvallen van 1 van je medekoppels. Top gedaan dus!  ::ok:: ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline polletje

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2004, 12:31:13 »
Kan allemaal wel zijn, maar ik vind het gewoon niet zo boeiend als mensen gaan samenwerken (of beter gezegd: samenspannen). De vergelijking met ER slaat nergens op. De enige overeenkomst is dat het van de zelfde makers is.

Ik wil gewoon een liftwedstrijd zien en dat de koppels elkaar beoordelen op elkaars aanpak/karakter. Niet dat ze amuletten gaan geven omdat ze de ander een keer een liftje hebben aangeboden. Vriendjespolitiek, bah.

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #5 Gepost op: 5-04-2004, 12:46:32 »
Ik ben t met beide kanten eens. ;)
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #6 Gepost op: 5-04-2004, 12:52:36 »
Ik kan me best voorstellen dat je na zoveel duizenden kilometers met zijn tweëen gelift te hebben het best kan waarderen wanneer je met nog 2 andere koppels samen de dag(en) door kan brengen! Niks mis mee....moet kunnen voor een keertje! Ik zou , als ik in de positie van Joeri en Wesley stond, ook de andere koppels mee oppikken. Mits natuurlijk mijn posiitie niet in gevaar zou komen  :)
That's all

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #7 Gepost op: 5-04-2004, 13:53:38 »
Wel eens bij nagedacht dat het ook in je voordeel kunt werken om iemand mee te nemen ? Het is al zeer vaak gebeurd dat mensen ingehaald worden, en op deze manier kun je je concurrenten in de gaten houden.

Als het puur een lift wedstrijd is, dan moet je ook niet al die onzin-spelletjes en regeltjes erbij halen die er nu inzitten (niet dat ik me er aan erger, ik vind het wel leuk, maar het is geen liften): vaste start/stop tijden, een etappe met de trein winnen, etc. Als ik naar Spanje wil liften en ik kan om 22:00 een goede lift krijgen, dan laat is dat toch zeker niet lopen ?????

Wat ik maar wil zeggen, het is gewoon een spel met bepaalde regels en zolang je die niet overtreedt, dan moet er niet gezeurd worden. Hoe je je kansen verder vergroot of verkleint, dat is een keuze die elk team zelf moet bepalen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #8 Gepost op: 5-04-2004, 14:48:09 »
Inderdaad, het is 'Peking Express', niet 'Liftspel'.  ::)

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #9 Gepost op: 5-04-2004, 14:51:45 »
Ik wil gewoon een liftwedstrijd zien en dat de koppels elkaar beoordelen op elkaars aanpak/karakter. Niet dat ze amuletten gaan geven omdat ze de ander een keer een liftje hebben aangeboden. Vriendjespolitiek, bah.

Wat is je punt nu? Als je niet van de opzet van het programma houd dan kijk je toch gewoon niet....
That's all

Offline polletje

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2004, 15:24:15 »


Wat is je punt nu? Als je niet van de opzet van het programma houd dan kijk je toch gewoon niet....

Dit is een discussieforum. Dat is het punt. We discussieren hier over het programma. Als je niet van discussie houdt, heb je hier niets te zoeken.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2004, 15:36:26 »
Ik kan me voorstellen dat het leuk is om je medekandidaten een beetje te leren kennen. Zo veel tijd is daar volgens mij niet voor. Je bent immers voortdurend aan het liften... De broertjes kennen bepaalde kandidaten bijv. nog steeds niet bij naam! Clarisca! Samen liften is dus eigenlijk best leuk. Vooral als het je later in de race van pas kan komen wanneer je je sociaal hebt opgesteld.
Ik vind echter wel dat het niet te vaak moet voorkomen omdat het de spanning uit een  etappe haalt. Maar zo vaak zal het ook niet voorkomen dat er een lege bus voorbij rijdt waarin het hele team incl. cameramensen en geluidsmensen mee kan rijden!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline polletje

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2004, 16:07:06 »
Ik vind echter wel dat het niet te vaak moet voorkomen omdat het de spanning uit een  etappe haalt.

Dat is precies mijn punt. Of het niet vaak zal voorkomen betwijfel ik. Ze trekken nu door dunbevolkte gebieden met weinig verkeer.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2004, 16:22:17 »


Dat is precies mijn punt. Of het niet vaak zal voorkomen betwijfel ik. Ze trekken nu door dunbevolkte gebieden met weinig verkeer.
Maar als er dan wat langskomt kan er heel wat mee, vermoed je ? :)

Offline polletje

  • Forumlid
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2004, 16:59:40 »
Yep. Dan zal dat sneller gebeuren. Misschien is het niet tegen te houden. En misschien valt het ook allemaal wel mee. Maar op beelden van zo'n schoolreisje in de bus zit ik dus echt niet te wachten. Ik wil strijd en harde actie!

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2004, 17:19:27 »
Op een punt ben ik het eens met dit, en dat is het punt dat er geen strijd is. Maar voor de rest ben ik niet voor deze regel. Dit is al duidelijk gemaakt, omdat je zo wel een idee krijgt hoe de anderen zich gedragen en aan wie je je amulterren geeft

Offline jeroen234

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Planetrace: Explore the world forum
Re: Nieuwe regel: niet samen liften
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2004, 18:40:13 »
als ik meedeed zou ik het ook gedaan hebben

ik weet dan waar die mensen zijn
die zijn dan niet 300 km voor mij opeens
wat een groot voordeel is

je helpt de andere bent dus sociaal dus je heb meer kans op 1 of meerdere amuletten
en met zoveel mogelijk amuletten over de streep in peking komen is de bedoeling

plus het is gezellig en je leerd je concurenten beter kennen
waar je later weer je voordeel mee kan doen


Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.