Auteur Topic: John is de mol (deel 6)  (gelezen 29070 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
John is de mol (deel 6)
« Gepost op: 14-04-2002, 15:42:56 »
Deel 5 stond hier

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

aggie

• Gast
Re:John is de mol (deel 6)
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2002, 15:46:56 »
Zo, om dit topic overzichtelijk te beginnen:

Waarom is John de mol?

1. Fanatiek bij de geldophaalopdracht, met nul rendement
2.  Slecht bij de fietsopdracht, als jong broekie (27 jaar)
3. Liet zich neerschieten bij paintball, terwijl hij kon denken dat hij een populaire winnaar was
4. Afzijdig bij denk-opdrachten
5. Belt Angela bij de driehoek opdracht en geeft verkeerde info door
6. Geeft waarschijnlijk verkeerde info door (aantal sleutels) bij de ontvoeringsopdracht
7. Gokt het verkeerde aantal mensen dat de overkant haalt bij paralellen
8. Pakt de schapenopdracht helemaal verkeerd aan
9. Liegt over het koffetje dat hij zal pakken
10. Liegt over wat Harry en hij besproken hadden bij de koffertjesopdracht
11. Praat George angst aan bij het abseilen
12. Bij het waterfietsen gaan Ellen en hij scheef omdat hij minder kracht zet dan Ellen
13. Geeft info bij de ondervraging
14. Zet de groene deur voor de tempex uitgang
15. Pakt de fles met het hoogste bedrag (5000 euro)
16. Als George en Jantien de tweede fles te pakken hebben, vaart hij hun tegemoet. Dit had toch eerder gekund zodat ze sneller bij de fles zouden zijn?
17. Hakt fanatiek op de verkeerde deur in en stopt pas na een signaal van Angela

En waarom niet?

1. op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op
2. John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.
3. John herkende Karen tussen de druivenstampers Als er in de uitzending niet teveel geknipt is was het inderdaad John die Karen als eerste herkende.
4. John geeft fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen
5. John kiest de juiste uitspraak bij 'kent uwzelf'
6. George en John laten de boom vallen in het 5000 euro-vak (maar 10000 euro had ook gekunt)
7. John schrijft de lettercombinatie op de auto om deze niet te vergeten
8. John liegt bij de ondervraging
9. Enkele goede invallen John in de kerkeropdracht

Alleen punt 3., 5. en 8. zijn imho onomstreden onmols

« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 15:47:23 door Aggie »

Offline de_mol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2002, 15:56:56 »
Ik wil even zeggen dat punt 17. van "waarom is John de mol?"niet klopt, hij was er al van overtuigd dat het een halve dag zou duren als ze die hele muur uit wouden hakken. Het was george die per se die muur kapot wou hakken.

Maar ik heb wel een ander puntje voor "waarom is John de mol?": John zette die groene plaat die voor de dichte muur stond, vóór de piepschuimen muur, als hij een mol was zou hij weten dat daar die piepshuimen muur zat en probeerde die dus te verbergen.

One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2002, 15:59:36 »

Ik wil even zeggen dat punt 17. van "waarom is John de mol?"niet klopt, hij was er al van overtuigd dat het een halve dag zou duren als ze die hele muur uit wouden hakken. Het was george die per se die muur kapot wou hakken.

En daarom liet hij George lekker doorhakken, en stond er maar een beetje bij te kijken...Hij had ook kunnen gaan zoeken of er nog een andere uitweg was...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rose

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2002, 15:59:46 »

Kan ie makkelijk zeggen... achteraf....

Zie puntje 14 voor dat met die groene deur.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2002, 16:00:02 »

Dat zei hij pas in zijn biecht! Ja, en daar kan de mol vanalles zeggen natuurlijk! Toen Angela zei dat 'Niets is wat het lijkt' was John wel degelijk aan het hakken.

Citaat

Maar ik heb wel een ander puntje voor "waarom is John de mol?": John zette die groene plaat die voor de dichte muur stond, vóór de piepschuimen muur, als hij een mol was zou hij weten dat daar die piepshuimen muur zat en probeerde die dus te verbergen.
Dat is punt 14. ;)

aggie

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2002, 16:04:27 »
Het was JOHN die hakte toen George met Angela sprak. Toen Angela de magische woorden 'niets is wat het lijkt' riep, was het GEORGE die snapte at ze fout zaten. John wil ons iets anders doen geloven... ::)
14 en 17 zijn twee verschillende molacties imho.
Trouwens. Iedereen mag erbij bedenken wat ze willen, daar is deze lijst voor.

Blij dat mijn post voor echte discussie heeft gezorgd ;D

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2002, 16:11:09 »
Toch vond ik John bij de eerste opdracht wel weer heel behulpzaam. Hij liet zich als eerste in dat donkere gat vallen en was daarna ook heel rustig bezig om George en Jantien naar beneden te loodsen. Eigenlijk op een zelfde manier als hij al eerder deed bij het abseilen.

Maar uiteraard blijf ik ook nu weer bij John als mol. Er waren weer genoeg momenten waarop hij zich mols gedroeg deze aflevering. Zo makkelijk als hij ook via die touwladder omhoog klom gaf aan dat hij wellicht sterker is dan hij zich vaak voorgedaan heeft in dit spel!!

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline thomas

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2002, 16:19:48 »
John is 100% zeker niet de mol.
In de selectie kwam een heel duidelijke aanwijzing naar voren: Op het moment dat op de vraag werd geklikt waarom de denkers/doeners/dromers-opdracht fout was gegaan, veranderde de tekst. Er stond: omdat de mol in de trein zat. Dit werd de laatste seconde aangepast naar: omdat de mol in de trein ZIT! Daarna een shot van die trein: George heel duidelijk in beeld, Jantien ook in een hoekje. Daarna het beeld dat John in de auto zat. John is niet de Mol!

aggie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2002, 16:22:45 »

John is 100% zeker niet de mol.
In de selectie kwam een heel duidelijke aanwijzing naar voren: Op het moment dat op de vraag werd geklikt waarom de denkers/doeners/dromers-opdracht fout was gegaan, veranderde de tekst. Er stond: omdat de mol in de trein zat. Dit werd de laatste seconde aangepast naar: omdat de mol in de trein ZIT! Daarna een shot van die trein: George heel duidelijk in beeld, Jantien ook in een hoekje. Daarna het beeld dat John in de auto zat. John is niet de Mol!

Thomas dit is een hint zoals vele hints...het kan, maar ik geloff er niet in....te eenvoudig imho ;)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2002, 16:27:29 »

Toch vond ik John bij de eerste opdracht wel weer heel behulpzaam. Hij liet zich als eerste in dat donkere gat vallen en was daarna ook heel rustig bezig om George en Jantien naar beneden te loodsen. Eigenlijk op een zelfde manier als hij al eerder deed bij het abseilen.

Dat is zijn tactiek het hele spel al...Lekker fanatiek meedoen en het heel subtiel laten mislukken..Het behulp zijn bij George met het abseilen lijkt daar ook op, terwijl George alleen maar banger word als John hem lichtjes de afgrond in wil duwen...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2002, 18:32:39 »
De 5000-euro fles lag op 5 meter diepte. Dat zijn opdrachten waar Jantien "niet zo'n zin in heeft", en George zal wel dieptevrees hebben, die zie ik dat ook nog niet opduiken. Een makkie voor de mol.

molzot

aggie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2002, 18:33:43 »

De 5000-euro fles lag op 5 meter diepte. Dat zijn opdrachten waar Jantien "niet zo'n zin in heeft", en George zal wel dieptevrees hebben, die zie ik dat ook nog niet opduiken. Een makkie voor de mol.

LOL ;D Dat klinkt logisch ;)

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2002, 18:34:39 »

Hij wist toch al dat de opdracht met de balken zou mislukken, omdat hij ze verkeerd neer zou zetten zodat george en jantien niet omhoog zouden durven.

Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2002, 19:58:02 »

Hij wist toch al dat de opdracht met de balken zou mislukken, omdat hij ze verkeerd neer zou zetten zodat george en jantien niet omhoog zouden durven.
Nou ik vind het niet logisch dat hij daar op dat moment al vanuit gaat. Voor hetzelfde geld heeft Jantien of George ineens een heldere ingeving  :P waardoor de opdracht alsnog slaagt.....ervan uitgaande dat John de mol is dan he...

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #15 Gepost op: 14-04-2002, 20:01:46 »
Toch zou het ook hier veel te veel opvallen als hij iets anders had gedaan: had hij dan moeten roepen: ik zou het niet doen george, veeels te eng!!??
Ik denk dat je als mol gerust kunt aannemen dat george in ieder geval moeite zou hebben met naarboven klimmen, en zeker als de 'trap' niet goed gemaakt was!

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 14-04-2002, 20:03:42 »
Daar zijn ze dan natuurlijk altijd nog zelf bij, en met het wiskundig inzicht van George is volgens mij niets mis!

molzot

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-04-2002, 20:12:44 »

Daar zijn ze dan natuurlijk altijd nog zelf bij, en met het wiskundig inzicht van George is volgens mij niets mis!
Dat bedoel ik dus ook he, voor het geval dat niet duidelijk is. Lijkt me sterk dat John er al vanuit gaat dat als hij niet meewerkt aan die puzzel, het ook niet lukt omdat George te dom zou zijn om dat op te lossen........

Offline Gotcha2002

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 14-04-2002, 20:18:06 »
als ik nou de mol was, zou ik de groene deur toch niet zo verzetten dat ze voor de echte uitgang komt te staan ... smijt de groene plaat weg, zet ze aan de andere kant van de kamer, maar je zet ze toch nooit op de juiste plaats ?????

aggie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2002, 20:53:53 »

als ik nou de mol was, zou ik de groene deur toch niet zo verzetten dat ze voor de echte uitgang komt te staan ... smijt de groene plaat weg, zet ze aan de andere kant van de kamer, maar je zet ze toch nooit op de juiste plaats ?????

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Je zag zelf het resultaat: ze waren extra lang op zoek door die groene deur op de plek te zetten.
Het slimme is, dat als hij de mol is, hij in de kamer ervoor precies hetzelfde met de deur doet. Dat maakt het extra onverdracht :)