Poll

Welk nieuw tv-programma denk jij dat je het leukste gaat vinden?

De Vreemde Eend
3 (75%)
Twins
1 (25%)
Terug naar Oegstgeest
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: Nieuwe programma's op de Nederlandse televisie  (gelezen 1672 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Nieuwe programma's op de Nederlandse televisie
« Gepost op: 15-04-2004, 20:38:43 »
DE VREEMDE EEND VAN DE KRO
--------------------------------------------------------------------------------
 
De rechten van het in Engeland succesvolle format Faking it werden gekocht door de KRO meldden wij vorig jaar . Yorin zond al eens de Engelse ready mades uit. En nu zal vanaf donderdag 6 mei (21.00 uur) acht afleveringen lang de Nederlandse versie van Faking It te zien zijn bij de KRO. Voor de gelegenheid omgedoopt in De Vreemde Eend.

In het format worden kandidaten in drie weken klaargestoomd voor een bepaald beroep. Zo kan een bouwvakker tot haarstylist worden omgevormd of een violiste tot top dj opgeleid worden. De bedoeling is dat na de drie weken een expertpanel de fake-beroepsuitoefenaars eruit te moeten zien te pikken.

Ook de publieke omroepen lijken de smaak te pakken te krijgen met de buitenlandse aankoop van ideeen.

Zo kocht de TROS onlangs van de BBC de formatrechten van Twins om die in een Nederlandse versie te kunnen brengen. In dit format wordt, via een afvalrace, de meest identieke tweeling van Nederland gezocht.

bron: http://tvformats.web-log.nl/

Verder bericht het nieuwe Veronica Magazine deze week dat er op vrijdag 23 april een boekenprogramma komt. Dan denk je al meteen saai, maar het programma is in handen van Henk Spaan en het programma heet Terug naar Oegstgeest. Het is een amusementsprogramma waarin ook plaats is voor muziek en live cabaret. Dit cabaret zal worden verzorgd worden door niemand minder dan Diederik van Vleuten, Ricky Koole, Gerard Cox, Nelleke van der Krogt e.a. Ook Erik van Muiswinkel verleent zijn medewerking aan het programma dat zijn titel onleent aan het bijna veertig jaar oude boek van Jan Wolkers.

Dit waren weer de nieuwste programma's voor nu...
« Laatst bewerkt op: 15-04-2004, 20:55:30 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Nieuwe programma's op de Nederlandse televisie
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2004, 00:14:17 »
Heh, hoe nieuw is nieuw. De vreemde eend heeft wel wat van 'Wie van de drie', Twins is al es (tien jaar geleden?) uitgezonden geweest op RTL 4 en 'terug naar oegstgeest' zou nieuw/vernieuwend kunnen zijn, maar voor't zelfde geld is het een literaire Studio Spaan...

Ik ga dan toch maar voor 'De vreemde eend' aangezien je daar volgens mij wel een mooi programma van zou kunnen maken
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe programma's op de Nederlandse televisie
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2004, 17:41:37 »
Faking It heb ik een tijd geleden nog weleens gezien....was wel een leuk programma. Toen werd een klassieke muzikant DJ en omgekeerd zeg maar!  ::ok:: Ik ga 6 Mei wel even voor de tv zitten om te kijken of het in de Nederlandse versie ook de moeite waard is!
That's all

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Nieuwe programma's op de Nederlandse televisie
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2004, 21:04:13 »
Faking It heb ik een tijd geleden nog weleens gezien....was wel een leuk programma. Toen werd een klassieke muzikant DJ en omgekeerd zeg maar!  ::ok:: Ik ga 6 Mei wel even voor de tv zitten om te kijken of het in de Nederlandse versie ook de moeite waard is!
Dat was idd erg leuk om te zien alleen ben ik bang dat dat hier in Nederland op de een of andere manier niet leuk genoeg zal zijn :-\\
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.