Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1921594 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13240 Gepost op: 3-04-2011, 18:28:44 »
Ze spelen daar Metallica op de beiaard  ::jaja::  8) 8) 8)
Hmm, apart idee in ieder geval!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13241 Gepost op: 3-04-2011, 21:14:51 »
Ondergetekende is erbij geweest, dus van die Metallica is echt waar.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13242 Gepost op: 3-04-2011, 21:17:07 »
Ik had er wel wat van op tv gehoord, maar of ik het wat vind... ik hou al niet van metallica, dus dat denk ik niet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13243 Gepost op: 3-04-2011, 21:18:56 »
Hmm, dan mag je mij eens voorlichten over die stad, want verder dan MVV en Andre Rieu op het Vrijthof kom ik niet...
Als je iets verder komt dan het Vrijthof, dan loop je zo de Boekenkerk in, de mooiste boekwinkel ter wereld, volgend een Amerikaanse journalist. Een stap verder, dan loop je de Entre Deux in, een volkomen vernieuwd winkelcentrum, waarvan de eerste versie een oerlelijke betonnen blokkendoos was, maar in de huidige vorm is het een van de architectonische hoogstandjes van de stad.  Ik heb er deze week via twitter Lucille Werner nog naartoe gestuurd.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13244 Gepost op: 3-04-2011, 21:24:07 »
Jij zou bij de Maastrichtse vvv moeten gaan werken! Je straalt gewoon liefde en veel kennis voor Maastricht uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13245 Gepost op: 3-04-2011, 21:29:06 »
Ik ben niet eens Maastrichtenaar. Vind het gewoon leuk om mensen wat van de stad te laten zien. Als ik toevallig een tweet zie van Lucille Werner, waarin ze aangeeft naar Maastricht te gaan, gewoon voor haar plezier, dan kan ik het niet laten om tips te geven om te parkeren, en dingen om te bekijken.


Grappig om te zien dat er daarna van haar ook een bedankje vanaf kan.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13246 Gepost op: 3-04-2011, 21:29:44 »
Ze spelen daar Metallica op de beiaard  ::jaja::  8) 8) 8)

meer mijn muziek
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13247 Gepost op: 3-04-2011, 22:21:23 »
Dat Jos geen Maastrichtenaar is, is voor mij de ontdekking van de dag. Of bedoel je dat je er niet geboren bent?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13248 Gepost op: 3-04-2011, 22:25:07 »
DAt efteling kaartjes echt super onbetaalbaar duur zijn geworden (€32.00 !!!)Ben ik ff blij dat ik gratis met m'n werk ga!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13249 Gepost op: 3-04-2011, 22:25:39 »
Inderdaad schandalig duur. Jammer, want de efteling is net zo leuk :(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13250 Gepost op: 3-04-2011, 22:41:43 »
Ik vind pretparken echt schandalig duur geworden. Vorig jaar had ik een gratis kaartje voor de Efteling, maar als ik dat niet had, was ik echt niet gegaan. ::ohno::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13251 Gepost op: 3-04-2011, 22:51:14 »
Wij zijn toen als team-uitje gegaan met de kortingkaarten van de AH, dan is het nog redelijk te doen. Maar verder vragen ze idd allemaal schandalige prijzen.  ::ohno::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13252 Gepost op: 3-04-2011, 23:07:06 »
Ik weet nog dat t 24 euro was (best wel wat jaren geleden) nu is het gewoon 32 euro, dat scheelt bijna een tientje!! Vorig jaar was ik met AH kortingskaarten en ov (dus gratis reizen) toen was t ook nog wel te doen... (Nu kan ik gelukkig lekker gratis, anders is de efteling ook voor mij echt niet meer haalbaar :().. Hetzelfde geldt trouwens ook voor walibi. Dat is nu 30.50 euro, maar dan kan je wel 4 euro korting krijgt als je minimaal 5 dagen van tevoren kaartjes besteld via de site.... Dat zouden ze ook gewoon voor de feteling moeten doen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13253 Gepost op: 3-04-2011, 23:17:06 »
Ik snap die ''kortingsakties'' eigenlijk ook niet zo.

Waarom niet gewoon 25 euro tellen (nog steeds idioot veel). Waarom moet je weken sparen om 5 euro ''korting'' te krijgen op een prijs van 32 euro, dan betaal je nog steeds 27 euro.

Er zullen heus niet plotseling twee keer zoveel bezoekers komen, wanneer de toegangsprijs bijvoorbeeld 20 euro wordt.


Kort gezegd: ik ben een beetje allergisch voor al die zogenaamde kortings-akties. Eigenlijk weet iedereen het ook wel: het is een sigaar uit eigen doos, je betaalt die korting gewoon zelf.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13254 Gepost op: 3-04-2011, 23:20:06 »
Ik snap die ''kortingsakties'' eigenlijk ook niet zo.

Waarom niet gewoon 25 euro tellen (nog steeds idioot veel). Waarom moet je weken sparen om 5 euro ''korting'' te krijgen op een prijs van 32 euro, dan betaal je nog steeds 27 euro.

Er zullen heus niet plotseling twee keer zoveel bezoekers komen, wanneer de toegangsprijs bijvoorbeeld 20 euro wordt.


Kort gezegd: ik ben een beetje allergisch voor al die zogenaamde kortings-akties. Eigenlijk weet iedereen het ook wel: het is een sigaar uit eigen doos, je betaalt die korting gewoon zelf.

BIj een keer "grote" boodschappen had je al 3 kortings kaarten vol ofzo en aangezien we toch altijd al boodschappen deden bij de AH kun je het toch wel echt zien als korting, we hadden die kortingskaarten toch en als je al van plan bent om te gaan kun je die beter gebruiken... Ik kon toen voor 20 euro naar binnen ipv de 27?? die het vorig jaar nog was.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13255 Gepost op: 3-04-2011, 23:25:16 »
Voor een deel klopt dat wel. Alleen: wanneer je bij die dure supermarkten koopt, betaal je die korting eigenlijk toch een beetje zelf. Tenzij je heel erg uitkijkt met de prijzen.


Anders gezegd: met een volle kar met boodschappen bij de AH betaal je 5 euro meer voor je spullen. Dat is wat ik eigenlijk wil zeggen. Waar blijft per saldo je korting dan?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13256 Gepost op: 3-04-2011, 23:38:30 »
Voor een deel klopt dat wel. Alleen: wanneer je bij die dure supermarkten koopt, betaal je die korting eigenlijk toch een beetje zelf. Tenzij je heel erg uitkijkt met de prijzen.


Anders gezegd: met een volle kar met boodschappen bij de AH betaal je 5 euro meer voor je spullen. Dat is wat ik eigenlijk wil zeggen. Waar blijft per saldo je korting dan?

Als je zo gaat beginnen blijf je bezig... Als je die winkel nou eenmaal fijner vind en je niet altij maar C merken wilt hebben tsja...  Je kunt alles wel op z'n goedkoopst doen, maar dat is niet altijd beter of fijner.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13257 Gepost op: 4-04-2011, 07:03:04 »
Daar heb je ook weer gelijk in. Je moet kopen wat je het liefste hebt.


Bij mij is het zo: ik ga vaker naar de Lidl dan naar de AH (komt ook doordat die eerste voor mij op loopafstand is). Maar de Aldi ligt voor mij weer en stuk dichterbij dan de Lidl, (100 meter, respectievelijk 300 meter), maar daar ben ik het afgelopen jaar slechts 1 keer binnen geweest. Ik kies dus niet zonder meer het goedkoopste. Het gat bij mij ook om de sfeer die in de winkel hangt, en ik krijg bij de Aldi tegenwoordig een behoorlijk naargeestig gevoel.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13258 Gepost op: 4-04-2011, 12:48:40 »
De Aldi is inderdaad geen prettige winkel. En goedkoop vind ik hem ook niet, zeker niet in vergelijking met de B-merken van AH of C1000! Daarnaast gaat er hoogstzelden een tweede kassa open. Zelfs al staan ze tot halverwege de winkel, dan nog komt er geen tweede kassa bij. Overigens doe ik ook veel inkopen in Duitsland, waar het prijsniceau voor veel zaken (een stuk) lager ligt dan hier!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #13259 Gepost op: 4-04-2011, 18:23:38 »
Als ik 4 stimuleer, kan ik doordat 3 het niet meer doet niet meer praten... en ook niet mijn tong uitsteken want anders zat ik op 8... ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"