Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1922755 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15440 Gepost op: 21-10-2012, 10:33:02 »
Misschien bij de overgang van zomer- naar wintertijd bijstellen, ik neem echter aan dat dat automatisch gaat (ik weet niet waar de server staat waar RN momenteel op draait)?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15441 Gepost op: 21-10-2012, 17:00:44 »
Het is verdraaide koud buiten...brrrrr ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15442 Gepost op: 21-10-2012, 20:58:28 »
Ik heb de laatste tijd gemerkt hoe belangrijk goede vrienden zijn. Dit keer omdat je ze kan vragen even te helpen met een taktisch antwoord te geven / stukje te schrijven als onderdeel van een procesverslag voor een opdracht.

Dit groepje zat constant (achter mijn rug om) te zeuren dat ik niks deed. Nooit hebben ze het tegen mij gezegd. Maar als ik dan vroeg of ik nog ergens mee kon helpen reageerden ze allemaal niet.

Sowieso hadden we dingen afgesproken en dan gingen er twee de afspraak veradneren zonder mij in te lichten waardoor het leek alsof ik het fout deed terwijl ik de afsrpaak gewoon na kwam.  Zooooo frustrerend om met zo'n groepje te werken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15443 Gepost op: 21-10-2012, 21:02:39 »
heel erg herkenbaar ;).

Ontdekking: Er zijn dus meer met hetzelfde probleem ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15444 Gepost op: 21-10-2012, 21:09:03 »
Ik heb de laatste tijd gemerkt hoe belangrijk goede vrienden zijn. Dit keer omdat je ze kan vragen even te helpen met een taktisch antwoord te geven / stukje te schrijven als onderdeel van een procesverslag voor een opdracht.

Dit groepje zat constant (achter mijn rug om) te zeuren dat ik niks deed. Nooit hebben ze het tegen mij gezegd. Maar als ik dan vroeg of ik nog ergens mee kon helpen reageerden ze allemaal niet.

Sowieso hadden we dingen afgesproken en dan gingen er twee de afspraak veradneren zonder mij in te lichten waardoor het leek alsof ik het fout deed terwijl ik de afsrpaak gewoon na kwam.  Zooooo frustrerend om met zo'n groepje te werken.

Klote zeg :( Nog een paar weekjes en dan ben je er lekker vanaf en zie je ze nooit meer ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15445 Gepost op: 21-10-2012, 21:20:38 »
Inderdaad ben je (ik) niet de enige :).

Ik probeer nu zo tactvol mogelijk een evalutatie te schrijven waarin ik beschrijf hoe ik me voel zonder te zeggen dat het hun schuld is maar dat het wel duidelijk is ::rofl::.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15446 Gepost op: 21-10-2012, 21:22:39 »
Er is een paar weken geleden 's nachts bij mij in de straat een auto in de fik gestoken. Hij stond in lichterlaaie, brandweer is met sirenes aan komen rijden. Hij stond vlakbij mij slaapkamer raam ... maar ik heb niks gehoord, ik ben er gewoon doorheen geslapen. :-[ ;D Het is dat ik de locale krant net eens doorblader ...

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15447 Gepost op: 22-10-2012, 13:15:06 »
Ik heb de laatste tijd gemerkt hoe belangrijk goede vrienden zijn. Dit keer omdat je ze kan vragen even te helpen met een taktisch antwoord te geven / stukje te schrijven als onderdeel van een procesverslag voor een opdracht.

Dit groepje zat constant (achter mijn rug om) te zeuren dat ik niks deed. Nooit hebben ze het tegen mij gezegd. Maar als ik dan vroeg of ik nog ergens mee kon helpen reageerden ze allemaal niet.

Sowieso hadden we dingen afgesproken en dan gingen er twee de afspraak veradneren zonder mij in te lichten waardoor het leek alsof ik het fout deed terwijl ik de afsrpaak gewoon na kwam.  Zooooo frustrerend om met zo'n groepje te werken.

Vervelend zeg dat je in zo'n groep terecht gekomen bent. Hopelijk lukt het je een goed verslag te schrijven en ben je binnenkort verlost van deze groep  ;).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15448 Gepost op: 22-10-2012, 14:08:12 »
Ik heb de laatste tijd gemerkt hoe belangrijk goede vrienden zijn. Dit keer omdat je ze kan vragen even te helpen met een taktisch antwoord te geven / stukje te schrijven als onderdeel van een procesverslag voor een opdracht.

Dit groepje zat constant (achter mijn rug om) te zeuren dat ik niks deed. Nooit hebben ze het tegen mij gezegd. Maar als ik dan vroeg of ik nog ergens mee kon helpen reageerden ze allemaal niet.

Sowieso hadden we dingen afgesproken en dan gingen er twee de afspraak veradneren zonder mij in te lichten waardoor het leek alsof ik het fout deed terwijl ik de afsrpaak gewoon na kwam.  Zooooo frustrerend om met zo'n groepje te werken.
Zo heeft een vriend van mij bij het afronden van zijn studie eens 4 maanden vertraging opgelopen, omdat 1 van de 4 teamleden het steeds maar weer liet afweten. Zij moesten een gezamenlijk eindverslag maken, en wanneer het op de inbreng van die ene cursist aankwam, liet die het afweten. Gevolg was dat ze het hele verslag overnieuw moesten doen, de eis was: de inbreng van alle 4 moest terug te vinden zijn in het verslag.

De kosten van het grapje? Bijna 500 euro........dat was nog niet eens het ergste, maar van 1 van die 3 anderen hing de benoeming voor een bepaalde functie aan een zijden draadje. Eis was namelijk dat hij die opleiding in de kortst mogelijke tijd succesvol zou afronden.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15449 Gepost op: 22-10-2012, 14:28:20 »
Tjeez, ik dacht dat het na de voorbereidend mideelbaar onderwijs wel afgelopen zou zijn met die rotgeintjes. Mijn zoons hikken er ook steeds tegenaan met allerlei werkstukken, projecten en presentaties. Al enkele keren meegemaakt dat ze er veel tijd instaken, steeds hun groepje moesten optrommelen en dan een mager punt kregen omdat het niet op tijd af was, of te slordig, of te weinig inzet of weet ik wat niet meer van die niet te meten onzinnige zaken. Vorig jaar heb ik over deze manier van onderwijs eens goed mijn ongenoegen geuitop school. Bewezen is intussen dat het zeker voor jongens geen enkele meerwaarde heeft om samen te werken. Juist competitie verhoogt prestatied.
Maar ok, het houdt dus niet op na het vmo.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15450 Gepost op: 22-10-2012, 14:33:56 »
Bij ons heb je opzich wel een goede regeling dat wanneer je met een groepje werkt en je gaat klagen dat iemand niks doet die bijvoorbeeld uit het groepje gezet wordt of gewoon een lager cijfer krijgt. Ik heb bij dit vak voor het eerst dat je ook een evaluatie moet meesturen waarin staat wie wat gedaan heeft, hier heb je dan ook ruimte om te klagen.
Vaak blijft wel gelden dat je het gewoon op tijd moet inleveren enzo.

Ik heb 1 keer gehad dat we een opdracht in groepjes van 8 moesten doen en we begonnen met 7. en eindigde met 4 mensen.  Toen kregen we het op tijd af maar volgens mij hebben wij toen een hoger cijfer gekregen dan ons verslag waard was omdat wij het met maar 4 mensen hebben gedaan. Op de uni ligt het vaak heel erg aan de docent en hoeveel waarde hij hecht aan samenwerking

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15451 Gepost op: 22-10-2012, 15:35:07 »
Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15452 Gepost op: 22-10-2012, 15:37:27 »
Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D

Supergoed! Gefeliciteerd
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15453 Gepost op: 22-10-2012, 15:39:15 »
Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D
gefeliciteerd!!
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15454 Gepost op: 22-10-2012, 15:44:44 »
Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D

Gefeliciteerd! Fijn zeg. :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15455 Gepost op: 22-10-2012, 15:46:50 »
Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D
Vanuit een ziek-situatie, of vanuit een werkloosheids-situatie?  Gezien de reacties hierboven, neem ik aan dat het om het tweede gaat.


In dat geval: gefeliciteerd.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15456 Gepost op: 22-10-2012, 15:50:55 »
Tjeez, ik dacht dat het na de voorbereidend mideelbaar onderwijs wel afgelopen zou zijn met die rotgeintjes. Mijn zoons hikken er ook steeds tegenaan met allerlei werkstukken, projecten en presentaties. Al enkele keren meegemaakt dat ze er veel tijd instaken, steeds hun groepje moesten optrommelen en dan een mager punt kregen omdat het niet op tijd af was, of te slordig, of te weinig inzet of weet ik wat niet meer van die niet te meten onzinnige zaken. Vorig jaar heb ik over deze manier van onderwijs eens goed mijn ongenoegen geuitop school. Bewezen is intussen dat het zeker voor jongens geen enkele meerwaarde heeft om samen te werken. Juist competitie verhoogt prestatied.
Maar ok, het houdt dus niet op na het vmo.

Ik heb nu het tegenovergesteld met iemand in mijn groepje. Dan zitten we een hele middag te werken aan het project. 's avonds komt hij thuis en gaat hij nog meer doen. ( zonder overleg). En dan word ik er later op aangekeken dat ik het 'minst' doe omdat ik geen extra dingen doe ::).

Ik mag maandag eindelijk voor 3 maanden beginnen met werken! ;D
Gefeliciteerd ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15457 Gepost op: 22-10-2012, 15:52:58 »
Ik heb nu het tegenovergesteld met iemand in mijn groepje. Dan zitten we een hele middag te werken aan het project. 's avonds komt hij thuis en gaat hij nog meer doen. ( zonder overleg). En dan word ik er later op aangekeken dat ik het 'minst' doe omdat ik geen extra dingen doe ::).

heel herkenbaar, dat heb ik nu ook in eengroepsopdracht
hoewel de afgelopen dagen had ik er eentje die niks deed en eentje die te veel deed
ik zat ertussen in (opdracht voor 3 personen)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15458 Gepost op: 22-10-2012, 15:53:35 »
Vanuit een ziek-situatie, of vanuit een werkloosheids-situatie?  Gezien de reacties hierboven, neem ik aan dat het om het tweede gaat.


In dat geval: gefeliciteerd.
Inderdaad, het gaat weliswaar om een 'stagebegeleiding' en ik verdien er niks extra mee, maar het staat in ieder geval mooi op mijn cv, en wie weet wat er uiteindelijk uit voortvloeit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #15459 Gepost op: 22-10-2012, 15:56:18 »
heel herkenbaar, dat heb ik nu ook in eengroepsopdracht
hoewel de afgelopen dagen had ik er eentje die niks deed en eentje die te veel deed
ik zat ertussen in (opdracht voor 3 personen)

XD wat zijn studiegenoten toch leuk hea ... :p
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!