Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1922633 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17380 Gepost op: 2-08-2014, 22:16:54 »
Ik had zoiets laatst bij de Hoogvliet. De Coca Cola was volgnes hun in de aanbieding. Op het prijskaatje was het aanbiedingskaartje geplakt waar de aanbiedingsprijs op stond. Ik was ook nieuwsgierigheid hoeveel het normaal kost dus ik kijk op het normale prijskaarje blijkt het gewoon de zelfde prijs te zijn als in de aanbieding.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17381 Gepost op: 2-08-2014, 22:41:49 »
Daarom pak ik altijd de scanner :). Als iets in de bonus is dan doet ie "pling". Dus als ik de verkeerde pak dan merk ik dat meteen.

Ja ik ook. Ik vind het heerlijk winkelen zo'n scanner, maar ben wel al een keer 'betrapt' op iets niet scannen.  ::schaam::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17382 Gepost op: 2-08-2014, 22:55:43 »
Wat? Scanner? ???

Waar is dat voor nodig? ???

De kruidenier achter de toonbank weet toch zeker de prijs wel? ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17383 Gepost op: 2-08-2014, 23:09:06 »
Ja ik ook. Ik vind het heerlijk winkelen zo'n scanner, maar ben wel al een keer 'betrapt' op iets niet scannen.  ::schaam::
Ik gebruik die scanner ook en ook ik ben een keer betrapt op het niet scannen van één product. Omdat ik de rest wel had gescand, ging men er idd vanuit dat het een vergissinkje was. Wel moest alles opnieuw gescand worden :-\\

Wat? Scanner? ???

Waar is dat voor nodig? ???

De kruidenier achter de toonbank weet toch zeker de prijs wel? ???
Gaat over de zelfscanner van AH (kan tegenwoordig bij de Plus ook). Je scant zelf alle boodschappen en rekent ook zelf af. Dan heb je geen last van een rij bij de kassa ::ok::

Nadeel is echter wel dat AH precies weet wat je koopt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17384 Gepost op: 2-08-2014, 23:12:47 »
Ik gebruik die scanner ook en ook ik ben een keer betrapt op het niet scannen van één product. Omdat ik de rest wel had gescand, ging men er idd vanuit dat het een vergissinkje was. Wel moest alles opnieuw gescand worden :-\\

Ja zo streng zijn ze niet hoor, je moet het alleen niet te vaak doen.  ::joehoe::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17385 Gepost op: 2-08-2014, 23:20:42 »
Nadeel is echter wel dat AH precies weet wat je koopt.
Waarom is dat een nadeel? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17386 Gepost op: 2-08-2014, 23:21:25 »
Straks vertellen ze de FBI dat je snoep koopt :o
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17387 Gepost op: 3-08-2014, 00:27:30 »
Ik had zoiets laatst bij de Hoogvliet. De Coca Cola was volgnes hun in de aanbieding. Op het prijskaatje was het aanbiedingskaartje geplakt waar de aanbiedingsprijs op stond. Ik was ook nieuwsgierigheid hoeveel het normaal kost dus ik kijk op het normale prijskaarje blijkt het gewoon de zelfde prijs te zijn als in de aanbieding.

Jaaamaaar, dat is dus de grootste misvatting van de eeuw.. Dat alles wat in een folder staat ook in de aanbieding is :/ Das gewoon niet waar :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17388 Gepost op: 3-08-2014, 08:48:18 »
Waarom is dat een nadeel? ???
Je hebt dan geen privacy meer


Jaaamaaar, dat is dus de grootste misvatting van de eeuw.. Dat alles wat in een folder staat ook in de aanbieding is :/ Das gewoon niet waar :P
Dat is dan in strijd met art. 6:219, lid 1 BW


Of bedoel je te zeggen dat er in de folders ook producten staan met hun normale prijs erbij vermeld?
« Laatst bewerkt op: 3-08-2014, 08:56:31 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17389 Gepost op: 3-08-2014, 12:08:43 »
Wat maakt het in godsnaam uit dat ze weten wat voor boodschappen je koopt? ::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17390 Gepost op: 3-08-2014, 12:38:44 »
Dat maakt pas uit als ze doorgeven aan jouw ziektekostenverzekering dat je wekelijks 20 flessen wijn koopt en tig zakken chips enzovoorts en dat je daarom in een duurdere verzekering moet.  ::zwaai:: Ik zeg maar wat.

Ik maak me er nu nog niet druk om hoor. Je krijgt zo juist aanbiedingen op maat en dat is ook handig. Ik denk dat de gegevens vooral voor AH zelf wel handig zijn om iets te weten te komen over koopgedrag van doelgroepen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17391 Gepost op: 3-08-2014, 12:49:55 »
Hebben ze toch geen belang bij om dat zomaar ineens door te geven? En dat mogen ze toch ook niet? En wie zegt dat je het voor jezelf koopt? We wonen niet in Amerika of zo
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17392 Gepost op: 3-08-2014, 13:19:52 »
Ik zeg ook niet dat het gebeurt, maar dat soort scenario's zijn weleens geschetst in het verleden. Bedrijven kunnen ook best veel geld over hebben voor dat soort gegevens. Dus het is toch niet ondenkbaar dat zoiets ooit kan gebeuren in de toekomst. Van die ziektenkostenverzekering is ook niet echt serieus natuurlijk.  ::zwaai:: Maar nu al worden adressenbestanden/e-mailadressen/06-nrs. verkocht voor reclamedoeleinden. Welke bedrijven dat doen weet ik niet en of dat mag tja, misschien staat het ergens in de kleine lettertjes dat het wel mag.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17393 Gepost op: 3-08-2014, 13:43:11 »
Nee, zulke informatie kan juist van onschatbare waarde zijn voor ziektekostenverzekeringen.
Sowieso om een redelijk goed beeld te hebben van risicofactoren - als iemand ineens stelselmatig sigaretten gaat kopen zou het best een idee kunnen zijn om diens premie omhoog te gooien. Behalve als diegene een nicotine test doet om te laten zien dat de sigaretten voor een ander zijn. En als diegene wel blijkt te roken, dan gaat de premie alleen niet omhoog als diegene een stop-programma gaat volgen.
Wat het is toch van de gekke dat mensen met gezond en ongezond gedrag evenveel premie moeten betalen.
Offff je draait het om [tactischer! want positiever] dat iedereen ineens x-euro meer betaald, behalve als je laat testen dat je niet rookt.
While you're at it krijg je punten als je voortaan bruin brood gaat eten; krijg je een virtueel trofee'tje als je een maand lang naar je werk bent gefietst ipv de auto; en is het aantal candy crush-levens dat je krijgt afhankelijk van hoeveel candy je eet [meer is minder].

Ofzo.

Kijk als gezondheidspsycholoog is zo'n situatie ideaal. Prima te testen wat wanneer bij wie werkt, beetje op essentieele momenten de mensen de gezonde keuze opduwen. Want dat is ethisch want het is gezond.
Ofzo.

Qua publieke sector wordt dat allemaal nog niet heel erg gedaan - hoewel het wel allemaal mogelijk is. In de commerciele sector..
Online verkoopwinkels [neem een bol.com] zijn er hard mee bezig; de layout en typen reclames licht laten verschillen (maar op belangrijke punten) afhankelijk van wie dingen wil kopen. Is stukkken effectiever dan traditionele verkoopstrategieën [wereld van verschil]. En die dingen leren afhankelijk van of de voorgaande keren succes was, en passen zich dus voor de volgende keer aan.
En de pgroamma's integreren de hele hoop bezoekers om ze in groepen in te delen bij wie wat wanneer succes gaat hebben.
Dussss goed, dan koop je af en toe misschien een boek meer. Who cares.
Maar de profielen bestaan. En die zijn prima door te verkopen.
Neem bijvoorbeeld een auto-handelaar. Die heeft zelden eerdere ervaring met de klant om te kijken wat de juiste strategie is om de iets duurdere auto te verkopen. Zou ik daar als autohandelaar best een tientje voor over hebben. Of wat meer, want bij succes heb je die marge er makkie uit.

De legaliteit is nog wat twijfelachtig, maar geef dat wat tijd..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17394 Gepost op: 3-08-2014, 16:16:01 »
Je hebt dan geen privacy meer

Dat is dan in strijd met art. 6:219, lid 1 BW


Of bedoel je te zeggen dat er in de folders ook producten staan met hun normale prijs erbij vermeld?

Precies, dat is wat ik wilde zeggen. Soms staan er gewoon dingen in om bij de mensen onder de aandcht te brengen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17395 Gepost op: 3-08-2014, 18:29:31 »
Wat dan wel weer lastig is, is dat het AH huismerk vaak in hetzelfde vak staat als hetzelfde artikel van het Basic
merk. Let er maar eens op, die twee lijken bedriegelijk veel op elkaar. Je pakt dan onbewust het huismerk, waar je eigenlijk Basic wilde pakken.

Toegegeven, dat gebeurt omgekeerd ook...
.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17396 Gepost op: 6-08-2014, 17:47:41 »
Misschien aardig mbt bovenstaand over gebruik van big data [bv van allerlei gedrag, zoals inkoopgedrag] door maatschappijen.

Vandaag voorpagina-artikel, en uitgebreider verdiepend artikel, over Fairzekering.
Die ronden deze maand een test af, waarbij mensen korting krijgen op hun autoverzekering obv hun rijgedrag. Zit een kastje in hun auto gemonteerd, die precies het rijgedrag bijhoudt. Dus bijvoorbeeld niet alleen dat er in een maand x-aantal keer te hard is gereden, maar ook waar [bv: in bebouwde kom of snelweg]; wanneer [bv zaterdagavond] etc. Daarnaast dingen als of dat rijgedrag bv gepaard gaat met relatief vaak hard remmen, en er zit vast een versnellingssensor in, die dan tevens bijhoudt of de rijder veel slingert. Zodat je alles bij elkaar er vrij makkelijk uit kan halen of iemand vaak aangeschoten op vrijdag/zaterdag avond achter het stuur zit - zelfs als er geen brokken worden gemaakt. Dat kan momenteel sowieso - en wordt ook meegenomen.

Ohja, en de reden waarom mensen meedoen: met prima gedrag gaat er 35% van de verzekering af; met okay gedrag 10%; anders blijft het staan.
Momenteel zijn dergelijke gezondheids-initiatieven vooral gebaseerd op vertrouwen - maar goh, geef het een paar jaar, en dergelijke dingen zal je daar ook zien.


edit:
En een verdere on-topic edit ;D

« Laatst bewerkt op: 7-08-2014, 15:09:19 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17397 Gepost op: 14-08-2014, 17:50:04 »
Maïskolven zijn echt super moeilijk om door te snijden ::oink::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

anoniem 10311

  • Gast
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17398 Gepost op: 14-08-2014, 18:58:15 »
tip voor HDD:

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #17399 Gepost op: 14-08-2014, 19:13:01 »
Waarna je maïs door de hele keuken hebt ::)

Normaal koksmes komt er bijna niet door. Misschien broodmes though.. een volgende keer proberen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.