Auteur Topic: Ontdekking van de dag  (gelezen 1921888 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18520 Gepost op: 8-10-2015, 21:54:48 »
Eigenlijk ontdekking van gisteren: ik mag weer langzaamaan beginnen met cornetspelen van mijn arts...

fijn!!
er was eens......

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18521 Gepost op: 8-10-2015, 22:13:24 »
Eigenlijk ontdekking van gisteren: ik mag weer langzaamaan beginnen met cornetspelen van mijn arts...

Mooi!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18522 Gepost op: 8-10-2015, 22:33:21 »
En sinds vandaag weet ik ook hoe een cornet er uit ziet (zat bij de woordenschatles van groep 7)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18523 Gepost op: 9-10-2015, 17:31:28 »
En sinds vandaag weet ik ook hoe een cornet er uit ziet (zat bij de woordenschatles van groep 7)



Zo dus?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18524 Gepost op: 9-10-2015, 22:00:44 »
Heeey Niuno! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18525 Gepost op: 10-10-2015, 00:49:01 »
Blacklist is weer begonnen :D
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18526 Gepost op: 10-10-2015, 09:16:28 »
Laat ff weten als je bij bent ::zwaai::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18527 Gepost op: 18-10-2015, 12:23:01 »
Ik had al bijna 2 jaar niet gekeken in een topic wat ik ooit zelf geopend heb :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18528 Gepost op: 18-10-2015, 22:20:20 »
Dankzij een bericht op Facebook kwam ik erachter dat komende het komende woensdag 21 oktober 2015 is. De dag waarop Back to the Future 2 begon. In de film dan.


Nu is dat op zich nog niet zo interessant, maar het is grappig om te zien hoe de wereld van vandaag (uitvindingen, technische ontwikkelingen, etc.) eruit ziet, vergeleken met wat er toen in die film te zien was.

En dan verwonder ik me erover dat bepaalde ontwikkelingen niet hebben doorgezet, maar andere technologische ontwikkelingen inmiddels werkelijkkheid zijn geworden.

Flatscreen-/grootbeeld-televisies bijvoorbeeld, video-conferencing, Skype, om maar een paar dingen te noemen.  Ik vergeet vast nog wel een paar. Een film dus, die zijn tijd 30 jaar vooruit was.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2015, 22:30:03 door Bodejos »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18529 Gepost op: 18-10-2015, 23:06:34 »
Dankzij een bericht op Facebook kwam ik erachter dat komende het komende woensdag 21 oktober 2015 is. De dag waarop Back to the Future 2 begon. In de film dan.


Nu is dat op zich nog niet zo interessant, maar het is grappig om te zien hoe de wereld van vandaag (uitvindingen, technische ontwikkelingen, etc.) eruit ziet, vergeleken met wat er toen in die film te zien was.

En dan verwonder ik me erover dat bepaalde ontwikkelingen niet hebben doorgezet, maar andere technologische ontwikkelingen inmiddels werkelijkkheid zijn geworden.

Flatscreen-/grootbeeld-televisies bijvoorbeeld, video-conferencing, Skype, om maar een paar dingen te noemen.  Ik vergeet vast nog wel een paar. Een film dus, die zijn tijd 30 jaar vooruit was.

Ik wil een hoverboard!  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18530 Gepost op: 19-10-2015, 00:00:04 »
Ik wil een hoverboard!  ::hypocriet::

Ja gaaf! Ik zie me al langs de file op de A6 gaan met m'n hoverboard.  ::zwaai::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18531 Gepost op: 19-10-2015, 18:58:25 »
Ben verder gegaan met het sorteren van mijn vakantiefoto's en nu valt t pas op dat mijn mobiele telefoon veel scherpere foto's maakt dan mijn gewone camera. Alleen op mijn telefoon zit weer geen goede zoomfunctie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18532 Gepost op: 19-10-2015, 22:33:33 »
Op mijn S6 gebruik ik de toetsjes opzij van mijn camera daarvoor. De toetsjes die in ''telefoonmodus'' bedoeld zijn voor het regelen van het volume. Maar handig werkt dat niet. Je kunt niet makkelijk zoomen en foto's maken tegelijk.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18533 Gepost op: 27-10-2015, 11:42:28 »
Ohja! Dus een paar dagen geleden zat ik plotsklaps te denken of er eigenlijk andere eenvoudige vormen zouden zijn die een ruimte kunnen vullen. Klinkt heel abstract, maar is eigenlijk heel toepasbaar!
Want als je iets vult met allemaal gelijke kleine objecten [bv knikkers in een vaas], dan blijft er natuurlijk heel veel ruimte over. Immers, knikkers zijn rond. Allemaal kubusjes, of algemener: rechthoeken, kunnen natuurlijk - dat is evident, sluit netjes steeds aan alle kanten aan. Maar waren er verder vormen..

Rondingen dus niet. Driehoeken kan in een plat vlak natuurlijk wel, maar met piramides kwam je ook al snel met schuine kanten in het gedrang. Daarnaast, als je niet een driehoek neemt maar iets met meer hoeken/kanten, bv een met 8 kanten, dan ga je al snel een cirkel benaderen. Wat dus sowieso niet vullend gaat zijn. Die vullen niet op een plat vlak, en 3-dimensionaal is lastiger, dus dat zal dan helemaal niet gaan.
Dus ik twijfelde of het eigenlijk wel kon, naast kubussen.




Dus ik zwengelde het internet aan. Pruttelpruttelprutvrrrrroeemmm - en het was aan.

Waar je dan uit komt, is bij het fantastischmooi-klinkende concept 'tesselation'. Mijn favoriete woord van de dag, en also grandioos creatief highbrow eufemisme, zoals gebruikt door Alt-J ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Spoiler: Alt-J - Tessellate (klik om te tonen/verbergen)

Tessellation is het vullen van een vlak met terugkerende vormen, waar natuurlijk Escher erg bekend om is geworden - en ook het Alhambra. Blijkt met allemaal vormen te kunnen, check this out:

Ik vind dat onwijs cool.

De algemenere wiskundige term, wanneer je het bijvoorbeeld gebruikt in 3 dimensies (of 4, of 5, of meer), is een honeycomb/honingraad. En dat blijkt dus best te kunnen op andere manieren dan een kubus. Bijvoorbeeld door een vreemd-ogend bal-achtig voorwerp, genaamd truncated octahedron:


Maar ook door iets, en dit was mijn eigenlijkste ontdekking, door een vorm die ik al jaren en jaren op mijn bureau heb. Wat is de wereld toch klein :) Een charmant houten puzzeltje, waarvan de vorm blijkbaar bekend staat als stellated rhombic dodecahedron, en die eveneens een 3d ruimte volledig kan vullen. Who knew - I didn't.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18534 Gepost op: 27-10-2015, 20:09:21 »
Ik ook niet. Nice. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18535 Gepost op: 28-10-2015, 07:43:38 »
Hdd 'k snap je niet echt.  ???
« Laatst bewerkt op: 28-10-2015, 08:50:16 door Luiaardje »
la-la-la

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18536 Gepost op: 28-10-2015, 16:15:21 »
Ik heb wel ingewikkelder posts geschreven ;) Ongetwijfeld ook enkele in m'n Feitjes-topic.

Speelde even met het idee om dat hiermee weer uit de doden op te doen staan, maar wist hier even weinig verder nog omheen om er iets uitgebreiders van te maken.

Dus werd het gewoon een losse post ;)

Hdd 'k snap je niet echt.  ???

Vragen mag altijd ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ontdekking van de da
« Reactie #18537 Gepost op: 29-10-2015, 20:14:12 »
Eindelijk de optie op Instagram gevonden waar ik alle foto's kan terug zien die ik ooit geliked heb ::bravo::

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18538 Gepost op: 30-10-2015, 07:55:23 »
Ik heb gisteren bij de Primark 500 Italiaanse lire in plaats van twee euro teruggekregen  :-\\
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Ontdekking van de dag
« Reactie #18539 Gepost op: 30-10-2015, 10:07:04 »
Ik heb gisteren bij de Primark 500 Italiaanse lire in plaats van twee euro teruggekregen  :-\\
::rofl::